Rug gebroken op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annick75

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 21:53

Oh jeetje, en wij maar denken dat je naar het ziekenhuis zou gaan voor het plaatsen van een nieuwe sonde tot in de darm. Wat een ellende als dingen dan anders gaan, om het maar netjes te formuleren.

Maar fijn dat je nu thuis bent, bij je vader neem ik aan? Lekker met de hondjes, genieten van het weer in de tuin en zelfs (noodgedwongen) even naar de mini's.

Goed dat je door zelf de snelheid te regelen van de voeding merkt dat je weer meer energie krijgt. Dat was tenslotte ook de bedoeling. Vooruit, niet achteruit!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 22:14

Bijzondere wending maar zo te lezen eentje die je wel goed doet.. hopelijk blijft de stijgende lijn zich voortzetten.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 22:31

Heftig. Gewoon je buikgevoel achterna gegaan?

Het lijkt in elk geval goed uit te te pakken; je klinkt zelfbewust en energiek. en dat bevestigt maar weer dat iedereen uiteindelijk zelf het beste weet wat goed werkt, ook als dat afwijkt van de norm.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 00:07

Oh wow deze update had ik niet verwacht! Je klinkt wel wat energieker inderdaad (voor zover je dat vanaf een bericht kunt zeggen), dus het komt wel over als een goede beslissing!

Monitoren ze je nog wel thuis/je huisarts?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 08:07

Oh joh!
Nou klinkt inderdaad als een hele goede beslissing die je genomen hebt want dit is de eerste keer dat we echt een positieve update lezen. Lekker aan het rommelen en bezig klinkt heerlijk (de reden waarom niet uiteraard, oliebol wolf).

Wat goed van jou, ik vind dat echt heel erg knap! Ben je thuis ook wat aan het eten (zonder sonde) of lukt dat nog niet zo goed?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 09:18

Dat is een onverwachte wending. Maar wel fijn, thuis zijn en je eigen regie voeren is in mentaal opzicht in elk geval positief. Hetgeen zijn weerslag zal hebben op je herstel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 09:39

MarijeR schreef:
Vandaag verhuis ik naar een revalidatiecentrum.
Helaas niet de voorkeurs plek in Veendam (dichtbij huis) maar in Delfzijl.
Das zelfs voor iemand uit Groningen wel aan het einde van de wereld…

Hopelijk voor een korte periode.
Gisteren zei iemand 6 tot 8 weken en dat corrigeerde ik direct.
Dagen. 6 tot 8 dagen is mijn doel.

nou, dat doel heb je gehaald kennelijk!

nu lekker thuis verder opknappen met je hondjes en vader. Veel sterkte!
Ik ben wel nieuwsgierig wat er is voorgevallen allemaal, maar begrijp het dat je dit niet zo op internet wil gooien.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 09:41

Ik vind het bijzonder knap dat je de stap hebt durven nemen om je eigen weg te kiezen, tegen alle adviezen in. Daar is enorm veel lef en doorzettingsvermogen voor nodig. Ik ben enorm blij om te lezen dat het zo goed uitpakt nu je jouw gevoel gevolgd hebt. Zo fijn dat je weer thuis bent, lekker bij je honden en de paardjes! Dat geeft weer positieve energie. You go girl!

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 15:53

Wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen. En ook sterk van je. Hopelijk blijft het steeds een beetje vooruit gaan. Succes!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:04

Sorry dat het lang duurde voor er een update kwam.

Heeft er deels mee te maken dat zowel de huisarts, thuiszorg en fysio gevraagd hebben of ik een klacht in wilde dienen tegen het revalidatiecentrum.

De thuiszorg heeft volgens mij wel al een melding gedaan, zelf wil ik eigenlijk de energie die ik nu heb, gebruiken voor positieve dingen en alle negativiteit juist zo snel mogelijk achter me laten.

Sinds ik thuis ben, ga ik echt met grote sprongen vooruit. 
En dat had ik eigenlijk ook wel verwacht na eerdere ervaringen en achteraf bekeken had ik vanuit het ziekenhuis ook gewoon naar huis moeten gaan met thuiszorg…

De huisarts is hier altijd erg betrokken en hij kwam ook direct langs toen ik thuis was.

En de thuiszorg helpt waar nodig maar gelukkig kan ik me ook met de sondevoeding prima redden. 

Komende week weer controle bij de chirurg.
Voor mijn gevoel gaat het herstel wel goed. Ben nog niet pijnvrij van de operatie maar er was al gezegd dat de pijn nog wel een aantal maanden kan aanhouden.

En dat door alle complicaties mijn lijf nu eindelijk wel een keer een aantal weken rust heeft gehad na een operatie en daar waren ze wel blij mee :+
Na 8 weken mijn buikwand nog niet opnieuw kapot hebben, is nog niet eerder gelukt geloof ik…

Maar in Emmen was al kort gesproken over een nieuwe operatie om een nieuw probleem door de plaatsing van het matje op te lossen en daar ben ik nog niet aan toe :+

Het eten probeer ik ook wat op te bouwen maar dat valt nog wat tegen.
Had gehoopt dat dat sneller zou gaan.

Wat dingen als kwark en soep gaan wel redelijk maar meer lukt nog niet echt.

Ook is de high output weer volledig terug dus dat maakt het ook lastig qua vochtbalans en gewicht.

Maar tot nu toe kan ik me er thuis wel mee redden gelukkig.

Het rustig aan doen is nu het moeilijkste.

Voor mijn gevoel kan ik alles wel weer doen wat ik voor de operatie ook deed en als je al jaren met 24/7 pijn leeft, is extra pijn ook niet echt meer een rem voor de dagelijkse dingen.

Moet van de fysio ook echt rustig aan doen, anders mag ik nog een maand niet komen.
Terwijl ik al extra rustig doe, de gewichten een stuk lager heb gezet (ze controleren het :+ ) en ik voor mijn gevoel wel weer wat sneller kan opbouwen. 

Blijft moeilijk…

Wandelen met de rollator ben ik wel weer rustig aan het opbouwen en ik kan nu weer zelf heen en weer naar het dorp voor de winkels, apotheek, dierenarts enz.
En ik kan zelf weer voor 3 van de mini’s zorgen die in de nacht op stal komen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:07

Wat fijn dat je weer het eea zelf kan! *\o/*

Hieruit maak ik dus op dat je geen klacht gaat indienen/hebt ingediend?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:08

fijn dat je thuis lekker vooruit gaat en dat je goede hulp hebt nu.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Wat fijn dat het thuis wel vooruit gaat en je wat dingen zelf kan doen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

Goed nieuws en minder nieuws dus. Ontzettend fijn dat je het thuis al zo goed redt, dat is een hele goede beslissing geweest.
Maar wat enorm vervelend dat de high output terug is, lijkt mij dat je daar weer enorm slap van wordt, dat moet niet te lang gaan duren toch. Is daar iets tegen te doen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

Wat fijn dat je nu goede stappen zet!

En aan de ene kant snap ik dat je geen klacht wilt indienen.
Maaaaaarrrrrrrr je kunt ze daardoor wel een feedback geven.

Dus ipv een officiële klacht er een officiële feedback van maken.
Overal waar mensen zijn, worden fouten gemaakt. En van fouten kun je leren
Als mensen je feedback geven(maar goed... niet iedereen staat natuurlijk open voor feedback :Y))

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:45

Oh wat is er veel gebeurd en wat een ellende ook. Officiele feedback is slim. Misschien ook voor je eigen verwerking, en om anderen te helpen? Maar dat dat veel gevraagd is is begrijpelijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden

Erg fijn dat je weer thuis bent en dat het gaat. Wat een gedoe met die matjes joh, ik hoor er sowieso wel veel negatieve verhalen over.