Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:42

Welmoed heel veel plezier vandaag!

@Yesterday zo begon het hier ook, op een gegeven moment eens geprobeerd of het gevoel mijn vingers volgde als ik tikte tegen mijn buik en dat was zo, enige reden dat ik de link kon leggen hihi

@Doubtless wat leuk, en een leuke reveal ook <3 Had je het toch goed gevoeld!

@Eilinora spannend maandag, maar ook heel leuk! :D

@Maartje leuk dat jij het ook al voelt! Ook spannend dinsdag, maar ook leuk de kleine weer te zien! Jullie moesten nog een definitieve bevestiging van het geslacht krijgen toch, heb ik dat goed onthouden? Op 13 weken meisje gezien maar moest nog bevestigd worden oid?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:53

Wat een mooie echo doubtless!

Onze 20wk echo was goed, baby lijkt en profil echt sprekend op haar broer <3

Afbeelding
Broer boven, zusje onder

Stoel vond ik wel ontzettend fijn voor voedingen (kolven) en knuffelen

Ik voel de baby wel maar hooguit 1x per dag en dan wat plopjes onderin zodra ik rust neem, vooral in de avond.
Vanaf week 19 ongeveer, placenta aan de voorkant

welmoed__

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:42

It’s a boy!! <3

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:04

Kei leuk :D !

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:17

Gefeliciteerd!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 14:40

Bellex schreef:
Welmoed heel veel plezier vandaag!

@Yesterday zo begon het hier ook, op een gegeven moment eens geprobeerd of het gevoel mijn vingers volgde als ik tikte tegen mijn buik en dat was zo, enige reden dat ik de link kon leggen hihi

@Doubtless wat leuk, en een leuke reveal ook <3 Had je het toch goed gevoeld!

@Eilinora spannend maandag, maar ook heel leuk! :D

@Maartje leuk dat jij het ook al voelt! Ook spannend dinsdag, maar ook leuk de kleine weer te zien! Jullie moesten nog een definitieve bevestiging van het geslacht krijgen toch, heb ik dat goed onthouden? Op 13 weken meisje gezien maar moest nog bevestigd worden oid?

Klopt goed onthouden!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:21

Leuk Welmoed! :D

Ik zat van de week nog te zoeken naar het lijstje, maar kon hem zo snel niet vinden. Traag internet op m’n telefoon op vakantie haha, werkt niet.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:21

Moest even zoeken naar het lijstje, stond op pagina 15.

- Leeneliefje - 1 januari - 1e kindje - jongentje
- Linnnh - 5 januari - 1e kindje -
- Jojoni - 5 januari - 1e kindje - meisje
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - Meisje
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje - Meisje
- Dustinlover - 15 januari - meisje
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - geslacht onbekend
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Meisje
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Fabienne_Z - begin februari - 1e kindje -
- NadineK - 9 februari - 3e kindje - geslacht onbekend
- Welmoed_ - 9 februari - 1e kindje- jongetje
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje - geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
- PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten
- linoleum- 6 april - 2e kindje - geslacht nog onbekend

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:53

@Set_Elkol wat fijn dat de echo goed was! Dat is inderdaad een heel lijkend profiel tussen beide kindjes, wat leuk!

welmoed__ schreef:
It’s a boy!! <3

Gefeliciteerd *\o/* Dat was je voorkeur ook toch? Super leuk!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:24

Dank je wel! Klopt inderdaad. :)

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 23:09

Wat leuk al die geslachtsonthullingen!
Gefeliciteerd allemaal!

Ik mocht vanavond nog even naar de kleine kijken.
Een spoedecho tussendoor.
Ik ben gisterochtend van boven naar beneden van de trap gevallen en daar heb ik een gekneusde voet (bovenop) en kneuzingen op mijn armen aan over gehouden.

Vandaag toch maar even de verloskundige een berichtje gedaan met de vraag of het geen kwaad kan.
Natuurlijk weet ik dat als je zo kort zwanger bent je kindje goed verpakt en verstopt zit..
Maar toen ik de huisarts vanochtend zag schrikken van hoe mijn armen eruit zagen en hij vond dat ik toch echt wel heel erg hard van de trap gevallen was heb ik de verloskundige dus toch maar even gevraagd of het echt geen kwaad kon.

Ze wou zelf even kijken of alles goed was, gelukkig alleen maar positief.
Goed gegroeid en zelfs al drukke bewegingen te zien.
Ze zou alleen even het hartje bekijken maar eindstand heb ik daar een half uur gelegen en foto’s en filmpjes mee naar huis gekregen.
Toch ook wel weer erg leuk om te zien en ook opluchting dat er niks aan de hand was.
Vooral omdat ik toch ook wel pijn begon te krijgen aan het einde van de dag en dan ga je toch twijfelen of dat gewoon groeipijn is of dat dat dan toch door die val komt.

Afijn, dat hebben we dan maar gehad en dat gaan we niet nog een keer doen.

Lang verhaal waar niemand wat aan heeft maar toch wel fijn om te delen aangezien niet veel mensen het weten. _O-

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 07:55

Ben ik weer na de vakantie. Zo slecht internet gehad dus meelezen was al niet eens een optie. Dus vergeef mij dat ik niet alle 20 pagina's heel goed heb doorgelezen.

Wel super leuk dat steeds meer het geslacht weten!

Peramanga wat schrikken, gelukkig alles goed!

Ellinora wat spannend!

Hier voel ik de baby (denk ik) ook vooral als ik even rust neem en dan wat plopjes onderin de buik. Maandag 20 weken echo.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:00

Aiii Pera wat schrikken! Hoe kwam het dat je viel? En hoe voel je je nu, na een nachtje slapen?

Welkom terug Dustin :) fijne vakantie gehad?

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:17

Zeker gelukkig alles goed!
Ik ging met een volle wasmand naar beneden lopen, en op het moment dat mijn voet en een trede moest raken riep mijn zoontje mij omdat hij aan het verven was.
“ kijk mama heel mooi”
Toen lag ik dus beneden. _O-

Alles is stijf en blauw en pijnlijk.
Maar goed even wat paracetamol erin en dan kunnen we wel weer even wandelen.
Kan moeilijk de hele dag zitten met een kind van 3 dus op naar het bos.
Vanmiddag regent het dus dan maar weer even met de voet omhoog.
Komt wel weer goed. :D

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:19

Ik was blij met een stoel met armleuningen vorige keer, Jojoni.

Fijn dat de 20 weken echo goed was, Bellex!

Leuk een meisje, doubtless!

Mooie vergelijking zo, Set_Elkol!

Wat leuk, Welmoed!!

Wat vervelend, PeraManga! Gelukkig alles goed en altijd leuk om een keer extra te kijken.

Wij zitten even lekker een paar dagen op Texel. Wat heerlijk hier! Maandag de 20 weken echo!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:36

Oei, wat schrikken PeraManga. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen op wat beurzigheid na. Voordeel dat je nog even kon spieken naar de kleine.

Fijne vakantie gehad Dustin?

Geniet van je dagen Texel Marjo!

Ik merk al met wandelen met de hond dat ik wat last van me buik en rug krijg. Het is niet veel, maar het zeurt wat. Wel de langere wandelingen van een uur zeg maar. Ik hoop die toch nog wel lang te kunnen blijven doen.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:59

Ik lees fanatiek mee, maar ben echt geen fanatieke poster en slecht in bijleesposts schrijven.. alvast sorry daarvoor!

Fijn weer wat goeie echo's! En steeds meer die wat bewegingen gaan voelen <3 . Ik voel ook steeds wat meer! Kleine meisje reageert ook behoorlijk als papa zijn hand op mijn buik legt, zo lief!

Sterkte PeraManga! Bont en blauw is al vervelend, met een 3 jarige peuter al helemaal!!

En Welmoed_, dan met lange wandelingen met de hond begin ik ook wel te merken soms.. vorige week echt met flink bandenpijn halverwegen!
Dat was gelukkig maar 1malig.

Wilde nog even een tip delen voor de gene die aan de Davitamon supplementen zitten: deze zijn nu 1+1 gratis bij de kruidvat!
Gister maar tabletten gehaald voor de rest van mijn zwangerschap voor "maar" €23 ofzo!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 09:41

PeraManga schreef:
Wat leuk al die geslachtsonthullingen!
Gefeliciteerd allemaal!

Ik mocht vanavond nog even naar de kleine kijken.
Een spoedecho tussendoor.
Ik ben gisterochtend van boven naar beneden van de trap gevallen en daar heb ik een gekneusde voet (bovenop) en kneuzingen op mijn armen aan over gehouden.

Vandaag toch maar even de verloskundige een berichtje gedaan met de vraag of het geen kwaad kan.
Natuurlijk weet ik dat als je zo kort zwanger bent je kindje goed verpakt en verstopt zit..
Maar toen ik de huisarts vanochtend zag schrikken van hoe mijn armen eruit zagen en hij vond dat ik toch echt wel heel erg hard van de trap gevallen was heb ik de verloskundige dus toch maar even gevraagd of het echt geen kwaad kon.

Ze wou zelf even kijken of alles goed was, gelukkig alleen maar positief.
Goed gegroeid en zelfs al drukke bewegingen te zien.
Ze zou alleen even het hartje bekijken maar eindstand heb ik daar een half uur gelegen en foto’s en filmpjes mee naar huis gekregen.
Toch ook wel weer erg leuk om te zien en ook opluchting dat er niks aan de hand was.
Vooral omdat ik toch ook wel pijn begon te krijgen aan het einde van de dag en dan ga je toch twijfelen of dat gewoon groeipijn is of dat dat dan toch door die val komt.

Afijn, dat hebben we dan maar gehad en dat gaan we niet nog een keer doen.

Lang verhaal waar niemand wat aan heeft maar toch wel fijn om te delen aangezien niet veel mensen het weten. _O-

Oei oei verder zelf niet teveel klachten? As er niet nog iemand hier van de trap gevallen?

Wij hebben trouwens de poang schommelstoel toen ik die ging Google kwam km op deze luxe schommelstoel uit https://www.bol.com/nl/nl/p/zweedse-sch ... QgEALw_wcB die ziet er wel heel relaxed uit!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:29

Hele fijne vakantie gehad. Lekker warm en droog haha.

Genieten marjo nu met nog wat goed weer!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:43

@Peramanga jeetje wat schrikken van je val van de trap! Kneuzingen op je armen en voet is niet niks, maar goed dat dat alle schade is. Fijn dat de kleine het goed doet en je even kon kijken

@Dustinlover welkom terug! Fijne vakantie gehad? Leuk dat je de baby nu ook voelt bewegen :)

@19Marjo90 Geniet van jullie dagen op Texel! Heerlijk

@ImkeTarek bijleespost is geen verplichting he! Gewoon lekker kletsen wanneer je er zin in hebt. Leuk dat de kleine meid zo duidelijk op haar papa reageert al, bijzonder he

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:51

@doubtless: wat een leuke aankondiging! Gefeliciteerd! Echt veel meisjes begin dit jaar!

@eilinora: ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt zeg! Wat een gedoe..

@set_elkol: wat speciaal dat de baby nu al op haar broer lijkt!

@welmoed: gefeliciteerd!

@PeraManga: gelukkig is alles oke na je val. Of ja oke.. dat t alleen gekneusd en blauw is.. ik ken de opluchting wel. Ik was al een hele tijd in t ziekenhuis na mijn ongeluk, voordat ze de baby gingen bekijken en ik was ook blij toen we dat eenmaal gingen doen.. hopelijk kun je nog een beetje wandelen. Want bankhangen kan ik niet aanraden :')

Zo stompjes van binnen in de buik heb ik ook al gevoeld. Al voel ik ze nu minder, nu ik zelf ook minder doe.. maar echt aan de buitenkant heb ik (tot grote teleurstelling van mijn man) nog niets gevoeld..

Wat betreft de stoel, wij hebben de slaapkamers echt boven, en hopelijk tegen die tijd ook de toilet en badkamer. Dus we zouden snachts niet persee na beneden moeten, wat er ook is. Dus dan lijkt t me inderdaad wel makkelijk om een stoel boven te hebben. Zaterdag gaan we kijken naar de eerste. Ik twijfel nog erg tussen een relax en een oorfautieule.

Gisteren is voor t eerst de fysiotherapeut geweest. Gelukkig iemand die snel en tot thuis kon komen. Dan kon ik meteen beginnen! Toch veel pijn gehad maar ik was in de juiste richting aan t gaan, volgens hem.
En vandaag voor t eerst even richting de wei 'gewandeld', en terug (200 meter ofzo) want ik wil zo graag van die clexane spuiten af. Ben blij dat t gelukt is! Nu kan ik weer af en toe bij de paardjes gaan kijken. Zonder afhankelijk te zijn. En krukken zijn nog niet zo veilig rond paarden. Maar beter dan de rolstoel *\o/*

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:18

Nou wij hadden vanmorgen de geslachtsbepaling maar nog geen 100% zekerheid. Echoscopiste dacht een meisje te zien maar bij bepaalde hoeken twijfelde ze toch omdat er wel "iets" tussen de beentje leek te zitten maar niet zo duidelijk dat ze kon zeggen dat het een jongen is. Volgende week weer terug en dan hopelijk uitsluitsel

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:43

Lijkt me toch wel balen Fabienne, als ik naar mezelf keek dan was ik gewoon wel heel benieuwd en als je dan nog een week moet wachten is dat balen. Hopelijk zien ze het volgende week beter. Hoe ver ben je nu?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 20:51

Fabienne_Z schreef:
Nou wij hadden vanmorgen de geslachtsbepaling maar nog geen 100% zekerheid. Echoscopiste dacht een meisje te zien maar bij bepaalde hoeken twijfelde ze toch omdat er wel "iets" tussen de beentje leek te zitten maar niet zo duidelijk dat ze kon zeggen dat het een jongen is. Volgende week weer terug en dan hopelijk uitsluitsel

Herkenbaar! Hoewel ons bij de 13 weken echo wel gezegd was dat het een meisje was hebben we daarvan vooralsnog geen bevestiging van :+

Hier ligt de kleine vanavond/middag heel onprettig. Alsof ze d'r rug tegen tegen m'n buik aan drukt ofzo. Heel erg drukkend gevoel voelt ook niet zo prettig :+ heb wel het idee dat ik ze kan voelen met mijn handen, niet bewegen maar waar ze zit

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:23

Spannend Fabienne :D