Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:20

Das ook niet fijn, die onzekerheid daffie.

Nou, vanochtend gaat m’n wekker om op te staan. Ik draai me om en meteen heel m’n darmen een heel orkest werk. Ojee naar de wc dan maar. Toen begon het. Het kwam er nog net niet langs 2 kanten uit en heb zo een dik half uur op de wc gezeten met zweet druipend van m’n lijf.
Ik natuurlijk in paniek opzoeken: symptomen miskraam… :') natuurlijk heeft het niks met een miskraam te maken normaal.
Denk gewoon een mini griepje ofzo, even m’n lichaam van slag, of gewoon echt de zwangerschap die nu z’n slag slaat :+ gisteren nog collega’s beetje bij beetje verteld dat ik zwanger ben en dat ik nog nergens last van had _O- nou die bal komt terug nu :=

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:42

Jeetje wat een onzekerheid Daffie.. hopelijk valt het mee. Het klinkt wel dringend én tegelijkertijd denk ik “waarom dan pas vrijdag”?
Hopelijk alles in orde en gauw duidelijkheid.

Ik las iets over een kippetje, ik moest wel lachen want ik noem deze baby in mijn buik steeds kippetje/kippie. :D

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:08

Gowlan schreef:
Jeetje wat een onzekerheid Daffie.. hopelijk valt het mee. Het klinkt wel dringend én tegelijkertijd denk ik “waarom dan pas vrijdag”?

Ik las iets over een kippetje, ik moest wel lachen want ik noem deze baby in mijn buik steeds kippetje/kippie. :D

Dat is mijn kippetje haha! De armpjes leken echt op mini kippenvleugeltjes ofzo :+ ons mam noemt het nu ook “pipje” past in het kippenthema :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:33

Melewel94 schreef:
Gowlan schreef:

Dat is mijn kippetje haha! De armpjes leken echt op mini kippenvleugeltjes ofzo :+ ons mam noemt het nu ook “pipje” past in het kippenthema :')

Haha ja ik snap het helemaal, mooie echo vind ik het! Maar toch wel komisch omdat mijn baby in de buik dat als bijnaam heeft. Mijn zoontje noemde ik gewoon de hele zwangerschap baby. :P

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:21

Pittig weekje Rebecca, maar vast ook heel leuk!

Fijn dat de NIPT goed is Senna! Toch altijd weer een geruststelling.

Ahh Melewel, dat is niet fijn. Klinkt inderdaad ook wel een beetje virusachtig. Gaat het alweer iets beter?

Daffie, bah die onzekerheid is inderdaad niet fijn. Wel goed dat ze het verder gaan uitzoeken. Hopelijk morgen meer duidelijkheid.

Melewel94

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:38

Ja gaat inmidddels weer beter :) vandaag nog lekker veel geslapen en morgen nog een dagje terug werken voor het weekend. Druk weekend gepland, kijken voor trouwjurken, gamenight met vrienden en zondag middagje wedstrijd helpen en savonds bedrijfsuitje bij inspirationpoint := ben benieuwd hoe toegetakeld ik ben zondag :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 20:09

Melewel, dat klinkt zeker druk. Zeker als je nu niet lekker bent. Let je op jezelf :(:)

Daffie, succes morgen. Ik hoop dat het meevalt.

Senna, fijn zo’n goede uitslag!

Ik ben vandaag gebeld dat ze een vergissing hebben gemaakt met de barcodes op mijn bloed voor de nipt. Nou moet ik opnieuw. Ik moest toen 1,5 uur in de rij voor een bloedafname dus hopelijk gaat het dit keer vlotter.
Afgelopen zondag heb ik een trailrun gelopen van 13 km. De laatste 2 km begon ik mijn bekken al te voelen, het was ook met zuigende blubber en veel ongelijk gras. Ik heb de rest van de dag op bed gelegen en toen ging het weer prima. Ik ga die 30 km dus maar cancelen volgende maand. Wel jammer, ik zou met een vriendin gaan. Maar ik wil ook niet nu al mijn bekken kapot lopen. Ik doe nu oefeningen en ik train iets minder zodat de belasting minder groot is. Balen doe ik wel een beetje.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:42

Lisitano, chapeau dat je toch hebt kunnen lopen. Die kan je al afvinken dit jaar *D
Wel zuur van de nipt. En zo lang wachten op die bloedafname, pffff. Je zou voor minder chagrijnig worden :o

Melewel, druk programma! Denk ook aan jezelf he, ziek geweest of niet. Misschien vrijdagavond lekker bankhangen ter voorbereiding?

Daffie, vrijdag is al begonnen bij jou, geloof ik, dus heel veel succes vandaag! Mijn duimen draaien deze nacht!

Ik denk dat dit de laatste week is dat m'n gewone broeken nog passen. Zelfs als ik sta, beginnen ze vervelend te spannen. M'n nieuwe broeken zijn te zomers om te dragen met 10 graden, dus pfff :roll: Waar is de lente?!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 05:17

Dankjulliewel.

Nou, volgens de gynaecoloog valt het allemaal wel mee. Wel wil ze het in de gaten blijven houden ivm mijn leeftijd. Ook gaf ze aan dat we nooit uit zullen vinden of Noah zelf de knoop aangetrokken heeft of dat hij juist de knoop aangetrokken heeft door problemen met de bloedtoevoer. Dat plus mijn leeftijd maakte dat ze mij wel aanraad om aspirine (hele lage dosering) te gaan slikken, ze komt uit Amerika en daar schijnt het redelijk normaal te zijn dat het voorgeschreven wordt. Ook kan het helpen ter preventie van pré eclampsia (Amerikaans onderzoek), wat dus idd de reden was waarom ze me wouden zien. Ook drukte ze me op het hart dat als ik dacht dat de stress me teveel werdt en ik daarom de baby gecheckt wou hebben ik gewoon moest bellen of eventueel naar het ziekenhuis kon komen om even een echo van de baby te laten maken of naar het hartje te luisteren.

Wel weer wat nieuws geleerd over het geboortegewicht van mijn dochter. Ze houden hier ook een groeikaart bij waarin dus ook de geboorte gewichten van de andere 2 staan. Waar ik wist dat mijn zoon in de 75% viel kwa gewicht, wist ik niet dat mijn dochter in 5% viel als zijnde erg licht voor 42 weken.

Dus nu soort van gerust gesteld dat de diagnose voor pré-eclampsia niet doorgezet is, maar toch weer dood zenuwachtig met wat de 20-weken echo straks zegt kwa buik van de baby. Wel hebben we het nu tegen de oudste verteld en de foto's laten zien, die sprong een gat in lucht dat ze nu een "bigger" sister ging worden :')
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 21-04-23 05:33, in het totaal 1 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 05:32

Gowlan schreef:
Het klinkt wel dringend én tegelijkertijd denk ik “waarom dan pas vrijdag”?

Ja, wat zal ik zeggen. Is gewoon echt de hele vervelende gang van zaken hier. We hebben helaas veel ste weinig ziekenhuispersoneel, in samenwerking met een grote vergrijzing en een te klein ziekenhuis voor de populatie niet echt een goede combinatie.

Lisitano, ach nee wat balen dat de verwerking van de NIPT fout is gegaan. Vervelend van je trailrun, maar ook wel weer positief misschien dat je er nu bij een kortere run achter komt dan bij de lange. Wel knap dat je nog kunt rennen, ik krijg meestal al last van mijn heupen met 5 km wandelen.

Melewel, ik heb dat ooit één keer gehad toen ik zwanger was van de eerste. Had bij een vriendin aan de verse muntthee gezeten, kon 's nachts rennen naar de wc en liep in één keer leeg. Misschien dit keer maar wat vaker proberen tegen het eind van de zwangerschap, ben ik misschien leeg genoeg voor de bevalling :')

Zojuist deze maar naar de familie gestuurd
Afbeelding

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 06:09

Oooh, Lisitano, wat vervelend dat de NIPT opnieuw moet. Hopelijk hoef je deze keer niet zo lang te wachten.

Rebel, kun je eventueel nog wat overbruggen met jurkjes of flared broeken? Spijkerbroeken moeten bij mij nu ook echt in een andere kast, had ze deze week nog mee - 's ochtends krijg ik ze nog prima dicht, maar 's avonds zet alles op. Kreeg af en toe m'n broek nog amper dicht haha. Ik heb gelukkig een hele ruime collectie jurkjes, daar red ik me eerst wel mee.

Daffie, wat fijn dat je enigszins gerustgesteld bent en dat je altijd terecht kunt als de stress je teveel wordt. Hoe voelt het om het nu toch aan je dochter en familie te hebben verteld?

Ik ga zo de kamers van mijn studenten controleren en dan gaan we onderweg naar Nederland. Het is ook wel mooi geweest voor mij. Woensdag had ik echt een verschrikkelijke dag, 4x overgegeven, niets binnen kunnen houden. Ben wel mee geweest met de excursies, maar ik was niets waard en ijskoud de hele dag. Ben om 19.30u gaan slapen zonder avondeten, om 23.00u werd ik wakker en kon ik eindelijk wat water binnen houden. Gelukkig daarna weer flink opgeknapt.

De rest van de week gelukkig niet overdreven last gehad van zaken, hele leuke week gehad met een fantastische groep studenten. Ben vandaag wel benieuwd, ik ga niet zo goed op vermoeidheid schijnbaar en ik ben gisteren van 08.00u tot 23.30u op pas geweest en daarna nog tot 01.00u bezig geweest om iedereen enigszins rustig op zijn/haar kamer te krijgen. Nu vanaf 06.00u weer in de benen, haha. Denk dat ik in de bus wel een dutje kan doen...

Wel helemaal leuk trouwens, sinds dinsdag voel ik de baby vrij regelmatig <3.

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:06

Hier ook een goede echo! :D
Zo´n geruststelling amai. Hartslag 130 toen ik zat te wachten in de wachtruimte, maar het was het waard :D

Gemeten op 8w6d, eigen meting was 9w2d. Uitgerekende datum is nu dan 25 november.

Afbeelding

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:22

Wat balen dat de NIPT opnieuw moet Lisi. Mijn vk was erg blij dat het bij mij goed was gegaan want 2 andere zwangeren moesten ook opnieuw. Het zal toch even wennen zijn nu het anders loopt vanaf 1 april waarschijnlijk. Knap dat je nog een trailrun van 13 km hebt gelopen.

Daffie fijn dat je enigszins gerustgesteld bent.

Rebecca lekker bijkomen dit weekend. Leuk dat je de baby regelmatig voelt <3

Sylviej wat fijn een goede echo!

Wij hadden vanmiddag een goede 13-weken echo. Ik had m’n moeder meegenomen aangezien m’n man niet mee kon. En we weten wat het wordt *\o/* Ik vroeg of ikzelf mocht kijken, toen ik het geslacht benoemde heeft de echoscopiste stiekem bevestigd dat het klopte :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:43

Hoe fijn Senna! Die bevestiging is fijn he. Lekker van genieten <3

Sylviej, die paar dagen verschil voel je niet meer op het einde he. Mooie echo al!

Rebecca, slaap lekker in de bus, haha. Pubers op reis kosten bergen energie, dus fijn dat je toch kon bijslapen links en rechts. Die ene dag ellende vergeten we maar :7 En dat je frummel voelt, maakt al veel goed he <3
Ik draag nooit jurkjes en rokjes, maar zal nu toch moeten, denk ik. Kan moeilijk in m'n huispak gaan werken :')

Daffie, toch een geruststelling! Ben heel blij voor jullie. En een mooi zijaanzicht met de echo. Klein neusje <3

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:50

Wauw Melewel, gelukkig voelde je je snel beter!

Lisitano zo erg! Kunnen ze je niet ergens als 1e plannen? Het is hun fout dat je weer opnieuw moet. Jammer dat je de 30 km moet annuleren, maar gezondheid gaat voor. Erg knap van die 13 km! *\o/*

Rebel, de lente is hier ver te zoeken. Even echt prachtig weer, en dan alweer onweer en gure wind. Misschien toch een tussenseizoentje zwangerschapsbroek?

Daffie, zo goed dat de gyn niet ongerust was! En dat je mag teruggaan bij onzekerheid. Toffe echo's! Fijn dat de dochter zo blij is!

Rebecca hopelijk ben je bijna thuis. Zo'n reis zwanger en met misselijkheid er nog bij, het lijkt enorm zwaar! %) Wel top dat je de baby voelt, lijkt me zo bijzonder.

Sylvie, oooh we zitten op dezelfde uitgerekende datum! Leuk hé die bevestiging. <3

Senna proficiat met de goede 13 weken echo! Gaan jullie het geslacht delen? Zo leuk dat ze het zo vroeg al konden zien!

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 10:37

Larisske schreef:
Wauw Melewel, gelukkig voelde je je snel beter!

Lisitano zo erg! Kunnen ze je niet ergens als 1e plannen? Het is hun fout dat je weer opnieuw moet. Jammer dat je de 30 km moet annuleren, maar gezondheid gaat voor. Erg knap van die 13 km! *\o/*

Rebel, de lente is hier ver te zoeken. Even echt prachtig weer, en dan alweer onweer en gure wind. Misschien toch een tussenseizoentje zwangerschapsbroek?

Daffie, zo goed dat de gyn niet ongerust was! En dat je mag teruggaan bij onzekerheid. Toffe echo's! Fijn dat de dochter zo blij is!

Rebecca hopelijk ben je bijna thuis. Zo'n reis zwanger en met misselijkheid er nog bij, het lijkt enorm zwaar! %) Wel top dat je de baby voelt, lijkt me zo bijzonder.

Sylvie, oooh we zitten op dezelfde uitgerekende datum! Leuk hé die bevestiging. <3

Senna proficiat met de goede 13 weken echo! Gaan jullie het geslacht delen? Zo leuk dat ze het zo vroeg al konden zien!

Ja klopt, zelfde datum :D
Hele opluchting inderdaad! <3

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:28

Wat fijn dat er zo'n hoop goede echo's zijn geweest de afgelopen week!

Ik ben heel hard aan het bijkomen van mijn reisje met studenten. Ik was vrijdagavond om kwart voor 11 thuis en in de bus geen oog dicht gedaan, nog net niet topfit, haha.

Bij thuiskomst wel helemaal blij, want mijn eerste pakketje met kleertjes is binnen gekomen <3. Nu is alleen nog het geboortepakje onderweg en daarna wacht ik even met spulletjes tot we ook daadwerkelijk de kamer klaar gaan maken en een kast hebben om dingetjes in op te ruimen :').

Afbeelding

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:03

Aaah te schattig dit @x_Rebecca !

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:08

Zo’n leuk merk, Rebecca. Heel mooi!
Lekker bijkomen van de reis.

Positieve berichten over alle echo’s, fijn!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:38

Weekend is overleefd :+ wedstrijd was weggevallen dus heb de hele zondag middag op de bank lopen slapen _O-

Trouwjurk is ook gevonden, wat een geweldig gevoel was dat <3 eerste pasmoment pas in februari, dus “normaal gezien” 2-3 maanden na de bevalling. Hij wordt op maat gemaakt met een corset dus ongeacht wat m’n lichaam doet, heb ik genoeg marge qua lichaam mochten er nog wat kilo’s blijven hangen en later pas eraf gaan. Just for you in Budel was aangeraden door een collega, en wat ben ik blij <3

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:00

Melewel94: Fijn dat je geslaagd bent voor je jurk. Scheelt een hoop druk voor je gevoel!

x_Rebecca “: Het eerste pakketje kinderkleren binnen, hoe leuk is dat Maar eerst even bij komen hoor. Wat een drukke week had jij! Wat gaaf trouwens dat je de baby voor het eerst gevoeld heb.

SennaS: Gefeliciteerd met je goede 13 weken uitslag. Jammer dat je man niet mee kon maar je moeder nam vast graag zijn plaats in hihi.

Sylviej: Super dat je een geode echo hebt gehad. Spannend he?

Rebel_Jits: Wat vervelend dat je broeken toch minder lekker gaan zitten en er nog geen gewenst lente weer is. Ik had het laatst ook een dag dat ik constant een opgeblazen buik had waardoor m’n broek de hele dag vervelend was. Gelukkig valt het nu weer mee.

Listiano: Vervelend van de Nipt. Heb je inmiddels al weer een nieuwe poging kunnen doen? En wanneer verwacht je nu de uitslag?

Ik heb m'n best gedaan een bijlees post te maken, maar het zijn zoveel berichten dat mocht ik iemand vergeten zijn: Mijn excuses.
Heb afgelopen week nogal een hectische week gehad waardoor alles een beetje langs me heen ging.
We waren 14 tot 17 april een weekendje weg en hebben we het verteld aan mijn ouders nadat we een goede eerste echo hadden.
18 April had ik examen exterieur en 20 april had ik mijn examen lesgeven hebben. Voor exterieur was ik iets meer gespannen dus daar mijn aandacht op gelegd. Maar goed ook want mijn examinator was peter Strijbosch.
Voor het les geven moest ik een blaadje invullen, dacht dit doen we even. Nou woensdag liep alles in de soep. Ipv een halve dag, werkte ik een hele. Moest ik 2 paarden rijden en dacht daarna dat blaadje in te vullen. Nou ik was uit eindelijk pas 20:15 terug van stal. Ik moest voor de dierenarts ( die ook donderdag kwam) een filmpje maken om te kijken of ik het struikelen op beeld kon krijgen. Tijdens het rijden struikelde hij wel maar precies de pas die ik nodig had, zat achter een steunpaal, daar dus al een dikke baal. Toen dat blaadje. Ik kreeg het niet voor elkaar maar iedereen had er moeite mee dus uit eindelijk toen mijn vriend huis kwam liepen de tranen over mijn wangen want en het filmpje was mislukt, het blaadje was niet af, zn brood niet gesmeerd, niks in huis gedaan en de boodschappen compleet vergeten.. haha Met wat hulp was mijn formulier om 23:45 af. Mijn examen de volgende dag ondanks dat daar ook van alles gebeurde denk ik positief afgerond.

Als het goed is is dit nog een drukke week/ weekend maar daarna kan ik aftellen want 3 tot 7 mei ga ik met vriendinnen naar Ibiza… En ik ben er geloof ik erg aan toe! 10 mei de termijn echo. Ook weer spannend haha

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:46

@Melewel94 : Ohh Just for you ken ik! Heel leuke winkel en ook een super lieve bazin <3 Ik ben daar vorig jaar geweest voor de kleedjes voor mijn bruidsmeisjes. Daar wordt je echt gelukkig als je die winkel binnen stapt *\o/*

@Linn1502 : Dankjewel <3

Nog dames die al zwangerschapskledij op shein bestellen? Ik ben verbaasd van de goede kwaliteit! :)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:08

Ik zat wel al op SHEIN te snuffelen… maar geen idee wat ik moet verwachten qua kwaliteit. Heb het ook nog niet nodig dus heb nog wel even. De babypakjes en setjes zijn zo verleidelijk :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:23

Shein is fast fashion en staat niet bekend om de mensvriendelijke productie, dus ik sla dat sowieso over. Ik heb via Vinted wat opgespoord.

Ik ga woensdag weer bloedafname doen :) Volgens mij duurt de uitslag 10 dagen, dacht ik?

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:41

Mooie kleertjes Rebecca, Konges heeft prachtige pakjes voor de kleintjes <3 .

Lisi omdat de NIPT nu gratis is en ze meer drukte verwachten kan de uitslag maximaal 4 weken duren maar volgens mij gaat het meestal wel sneller.

Ik koop zelf niks bij websites als Shein. Ik heb m’n positiekleding van vorige zwangerschap nog, maar heb wel wat meer nodig. Ik wacht nog even op mooier weer voordat ik kleding bestel.

Wij krijgen nog een meisje erbij <3 <3