Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 21:00

Ja stopte inderdaad gelijk daarna maar in de plaatst daarvoor kwam direct weer kotsen. Maar mijn hemel.. 40 keer. Afschuwelijk wat een hel. Ik denk dat ik over de dag op 10x zat dus ik kan me echt niet voorstellen hoe vreselijk dat voor jou geweest moet zijn en dan is 10x inderdaad echt een verademing. Met 15 weken nog zo erg is ook niet veelbelovend voor de rest van je zwangerschap zeg. Snap zo goed dat genieten er dan gewoon niet bij is.

Ik heb hier ook echt alles vervloekt en zoveel gehuild. Vonden mensen maar raar want 'het is zo'n wonder'. Denk dat je je dat gewoon niet voor kunt stellen totdat je er middenin zit. Mijn man snapte het ook niet echt echt echt volgens mij.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:01

Reageer morgen even op alles.

Net terug van verloskundige ze kan niks vinden heb nu bloed geprikt. Of ik ben toch niet zo ver of het is toch helaas miskraam

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 12:32

LinsxDot schreef:
Reageer morgen even op alles.

Net terug van verloskundige ze kan niks vinden heb nu bloed geprikt. Of ik ben toch niet zo ver of het is toch helaas miskraam

Wat naar! Ook geen vruchtzakje te zien?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:59

:knuffel: Hopelijk ben je gewoon minder ver!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:08

Zag een goede echo leuk!!

Ik hoop idd ook dat ik gewoon minder ver ben.
Woensdag uitslag als die goed is vrijdag uitslag van nummer 2 en dan weer afwachten of dat goed is of niet. Spannend dus. Geen vruchtzakje niks te doen maar dat kan ook niet als ik toch 4 weken zou zijn ipv 6 dat kan ze pas vanaf 6 zien

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 15:01

LinsxDot schreef:
Zag een goede echo leuk!!

Ik hoop idd ook dat ik gewoon minder ver ben.
Woensdag uitslag als die goed is vrijdag uitslag van nummer 2 en dan weer afwachten of dat goed is of niet. Spannend dus. Geen vruchtzakje niks te doen maar dat kan ook niet als ik toch 4 weken zou zijn ipv 6 dat kan ze pas vanaf 6 zien

Nee precies maar ik dacht dat je officieel al op 4 weken zit als je een positieve test in handen kunt hebben omdat ze zo vroeg al beginnen met het tellen van je zwangerschap. Ik duim ontzettend voor je mee dat er gewoon een kindje in je buik aan het groeien is!! Lang wachten tot woensdag nog.

Hier een meh dag. Nergens zin in qua eten en best wat misselijk. Gisteren een drukke dag gehad en dat werkt dan direct weer door. Ellendig hoor. Echt een schim van wie ik was nog steeds.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:10

Bij clearbleu staat bij de indicatie van 1-2 weken dat je dan 3-4 weken bent. Heb even opgezocht. Was zaterdag negatief en 20 oktober had ik positieve test met 1-2 weken. Dus dan zou het best kunnen kloppen dat ik nu 4 weken ben en paar dagen en ze daarom niks kunnen vinden.
Je krijgt idd 1 week kado maar wil niet zeggen dat je bevruchting ook meteen heeft plaats gevonden en je ovulatie ook op de dag is geweest van je positieve test van ovulatie kan zelfs tot 72 uur of later zijn. Dus laten we het hopen en anders dikke tranen want was misschien wel laatste kans.

Komt echt goed straks ga je je weer fijner voelen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 15:13

LinsxDot schreef:
Bij clearbleu staat bij de indicatie van 1-2 weken dat je dan 3-4 weken bent. Heb even opgezocht. Was zaterdag negatief en 20 oktober had ik positieve test met 1-2 weken. Dus dan zou het best kunnen kloppen dat ik nu 4 weken ben en paar dagen en ze daarom niks kunnen vinden.
Je krijgt idd 1 week kado maar wil niet zeggen dat je bevruchting ook meteen heeft plaats gevonden en je ovulatie ook op de dag is geweest van je positieve test van ovulatie kan zelfs tot 72 uur of later zijn. Dus laten we het hopen en anders dikke tranen want was misschien wel laatste kans.

Komt echt goed straks ga je je weer fijner voelen.

Dat klinkt inderdaad beter. Ik duim heel hard voor je mee!! Zou anders ontzettend klote zijn zeg :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:05

Even niet bij gelezen, mn vierde nachtdienst gehad en nog maar twee uurtjes geslapen Want had de intake vandaag. Nog een nachtje te gaan en nog met de hondjes wandelen vandaag. En duurde allemaal langer want moest wachten op spoed echo ivm aanhoudende bloedverlies en ook best wat

Echo een kloppend hartje te zien en geen gekke dingen. Ook geen vocht eromheen te zien wat wijst op een miskraam.

Het is op dit termijn lastig te zien wat weefsel is en wat placenta maar waarschijnlijk ligt mn placenta helemaal voor de uitgang.

Verder moet ik na gaan denken of ik ascal ga gebruiken, moet dan voor de 16e week ermee starten tot week 36. dit ivm vroeggeboorte bij m'n zus en zware zwangerschapsvergiftiging.

Maar denk dat ik het niet gaat doen daar het maar bij 1 op de 12 vrouwen het juiste resultaat geeft.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 16:06

Marlis schreef:
Even niet bij gelezen, mn vierde nachtdienst gehad en nog maar twee uurtjes geslapen Want had de intake vandaag. Nog een nachtje te gaan en nog met de hondjes wandelen vandaag. En duurde allemaal langer want moest wachten op spoed echo ivm aanhoudende bloedverlies en ook best wat

Echo een kloppend hartje te zien en geen gekke dingen. Ook geen vocht eromheen te zien wat wijst op een miskraam.

Het is op dit termijn lastig te zien wat weefsel is en wat placenta maar waarschijnlijk ligt mn placenta helemaal voor de uitgang.

Verder moet ik na gaan denken of ik ascal ga gebruiken, moet dan voor de 16e week ermee starten tot week 36. dit ivm vroeggeboorte bij m'n zus en zware zwangerschapsvergiftiging.

Maar denk dat ik het niet gaat doen daar het maar bij 1 op de 12 vrouwen het juiste resultaat geeft.

Heftig zeg van dat bloed maar ontzettend fijn dat het kindje het nog altijd heel goed lijkt te doen. ASCAL zegt me zo niets. Zitten er nadelen aan?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:15

Fijn dat ze het bloed igv niet erbij zien. Maar laten ze het dan nu zo of?
Ik herken het ook niet ga is even Google wat het is had er nooit van gehoord

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:21

Ja voor nu blijf het zo en neemt het meer toe of andere klachten bellen. En termijn echo is pas de 16e en zou al volgende week kunnen dus daar keek ze voor of dat uitkwam maar ze hebben alleen plekjes als ik werken ben dus die blijft nu op de 16e staan. Maar anders konden we eerder weer kijken.

Ascal is een aspirine/bloedverdunner.

Maar heb best flink bloedverlies dag en nacht en het werkt bij 1 op de 12 vrouwen dus denk niet dat ik het ga nemen. Want dan heb ik dus kans op nog meer bloedde en teveel bloedde heb je ook kans dat je lichaam te vroeg een bevalling in zet. Dus lastig

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 16:24

Lijkt me nu inderdaad niet echt lekker om bloedverdunners te slikken als je al zoveel bloed verliest op het moment. Krijg je straks nog bloedarmoede ofzo erbij. Hoe groot is de kans bij jou op een vroeggeboorte omdat je zus het ook had?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:39

Gnome schreef:
Lijkt me nu inderdaad niet echt lekker om bloedverdunners te slikken als je al zoveel bloed verliest op het moment. Krijg je straks nog bloedarmoede ofzo erbij. Hoe groot is de kans bij jou op een vroeggeboorte omdat je zus het ook had?

Kunnen ze niet zeggen...
Mn zus is met 36 weken bevallen,had fikse zwangerschapsvergiftiging. Maar verder in ons familie bevallen er meer te vroeg en veel bij ons geen weeën ook . Zo m'n zus ook, moeten persen zonder weeën. Dus goed vooruitzicht haha

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:28

Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Een bloedverdunner als je al bloedverlies hebt klinkt wel een beetje tegenstrijdig.

Wij hebben net een goede 13wk echo gehad. Alles zag er goed uit!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:00

Hallo! Tijdje niks geplaatst, druk druk O:) Wel de hele tijd meegelezen.

Wat een mooie echo op de vorige pagina Gnome. Tof om te zien he? Fijn om te lezen dat je je langzaam aan wat beter begint te voelen.

Vevina, jeetje 40x overgeven.. Ik vond 1x in de ochtend al vreselijk..maar dat is peanuts vergeleken met dat van jou! Hopelijk helpt de medicatie wel een beetje en voel je je daarna snel wat beter.

LinsxDot, wat een spannende tijd... Vervelend dat de echo niet liet zien waar je op hoopte. Duimen draaien hier voor jou.

Marlis heel veel succes met je laatste nachtdienst. Phoej, respect voor jou hoor. Nachtdienst draaien als je je niet fijn voelt lijkt mij echt niet prettig.
Weten ze al waar het bloedverlies vandaan kwam/komt? Wel fijn dat de echo goed was. :)

[***] ook een goede 13 weken echo gehad, heel fijn! Liet de kleine zich goed zien?

Hier gaat alles wel z'n gangetje. Vandaag een leerling die zei: "Mevrouw, u wordt echt wel bol zeg!" Heerlijk die eerlijkheid. Haha.
Volgende week woensdag hebben we de 20 weken echo, best wel zin om te kleine weer even te zien.
Fijne avond allemaal, hopelijk zonder al te veel klachten en ongemakken. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 23:45

Hahaha mriek1990.. Lekker hoor die kinderen. Maar mooi teken dat het goed zichtbaar wordt. Hoe vind je het zelf?

Hier een meh dag gehad. Doodmoe, veel hoofdpijn en ook last van m'n darmen. Toen ik moest niesen heb ik zowat gegild van de bandenpijn. Wat een lol.

Vlak voor het eten nog een keer gespuugd. Zat de hele dag al dwars. Daarna gewoon goed kunnen eten gelukkig dus verder weinig last van. Nu lekker slapen!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:58

Hmm... het is nog niet echt een leuke zwangerschap voor je he? :( Echt heel naar. Ik hoop dat je je tussen de 12 en 16 weken echt beter gaat voelen. Was bij mij wel zo, ook echt van de ene op de andere dag!

Ik vind het heerlijk dat mijn buik groeit. Maakt het weer wat echter ofzo. :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 09:03

mriek1990 schreef:
Hmm... het is nog niet echt een leuke zwangerschap voor je he? :( Echt heel naar. Ik hoop dat je je tussen de 12 en 16 weken echt beter gaat voelen. Was bij mij wel zo, ook echt van de ene op de andere dag!

Ik dacht precies hetzelfde haha.. Moet zeggen dat ik hier in het topic vrij veel mensen niet echt een vlekkeloze zwangerschap vind hebben. Drukt je wel weer even met je neus op de feiten.

Heb nu nog steeds veel pijn bij m'n darmen. Best vaak wakker door gelegen maargoed we gaan er gewoon een goede dag van proberen te maken :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:26

Gnome schreef:
mriek1990 schreef:

Ik dacht precies hetzelfde haha.. Moet zeggen dat ik hier in het topic vrij veel mensen niet echt een vlekkeloze zwangerschap vind hebben. Drukt je wel weer even met je neus op de feiten.

Heb nu nog steeds veel pijn bij m'n darmen. Best vaak wakker door gelegen maargoed we gaan er gewoon een goede dag van proberen te maken :)

Hopelijk toch een goede dag straks

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:38

Ik ga jullie verlaten, heel veel gelukkig dames en geniet er toch beetje van!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:43

Balen :knuffel: hopelijk mag je je snel weer aanmelden bij dit topic of het volgende topic. Het is je gegund.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:49

Dankjewel! Weet alleen niet of er volgende keer komt maar we zullen zien

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 11:29

LinsxDot schreef:
Dankjewel! Weet alleen niet of er volgende keer komt maar we zullen zien

Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte ;(

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:05

LinsxDot schreef:
Ik ga jullie verlaten, heel veel gelukkig dames en geniet er toch beetje van!

Ach jeetje! ;( Heel veel sterkte! :knuffel: