Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Poekkie schreef:25% effectiviteit zelfs na booster vind ik belachelijk weinig, echt om te huilen ja. In het artikel staat zelfs letterlijk dat vaccins niet (meer?) helpen om de epidemie in te dijken. Maar mensen zijn wel goed ziek geweest van hun booster.
Imo is dit echt niets meer dan een grootschalige flop zo blijkt.
Poekkie schreef:25% effectiviteit zelfs na booster vind ik belachelijk weinig, echt om te huilen ja. In het artikel staat zelfs letterlijk dat vaccins niet (meer?) helpen om de epidemie in te dijken. Maar mensen zijn wel goed ziek geweest van hun booster.
Imo is dit echt niets meer dan een grootschalige flop zo blijkt.
dierenfan schreef:Ik heb fiks corona gehad, 4 weken er na eerste en laatste vaccinatie gehad. Omdat ik daarna 8 maanden lang niet meer mijn maandelijkse periode gehad heb, heb ik het bij 1 vaccinatie gehouden.
Indien echt noodzakelijk dan booster ik gerust tzt maar voorlopig zie ik geen reden.
Ik heb ergens het idee dat het corona vaccin net zo behandeld wordt als bravecto voor honden. Als er eerder niets aan de hand was qua gezondheid en na vaccin/bravecto wordt mens/dier ziek of op onlogische wijze overlijdt mens/dier dan wordt het daar op geschoven met allerlei argumenten.
Misschien terecht maar vaak ook ver gezocht. Iedereen gaat dood en daar staat geen (gebruikelijke) weg voor uitgestippeld.
Ik heb mijn keuzes puur gemaakt op hoe ik mezelf voel. Ik sta achter wat ik gedaan heb qua vaccinatie en nee ik ben niet bang meer om te boosteren. Dat was ik wel door alle verhalen maar inmiddels ben ik het realistischer gaan zien. Ik baal wel gigantisch dat mijn astma enorm getriggerd is. Na jaren vrij van inhaleren en klachten moet ik al weer een jaar inhaleren en zeker afgelopen maand wordt ik enorm belemmert in alles door de astma. Geen idee of het toeval is of door corona komt. In elk geval is het begonnen tijdens dat ik long covid had. Ik vermoed dat het vaccin er verder buiten staat.
Zebrastreep schreef:Mizora schreef:Voor de basisvaccinatie was het 4 weken, dat is al lang geleden opgetrokken naar 8 weken. Voor de booster was het 6 maanden en is dat rond de jaarwisseling aangepast naar 3 maanden en ondertussen is dat 12 weken geworden.
Ze bedoeld na een besmetting moet je 3 maanden wachten.
Poekkie schreef:3 maanden en 12 weken is hetzelfde![]()
@bigone: ik zou van jou graag weten waar jij dan de grens legt tussen een nuttig en een onnuttig vaccin. Want imo wordt het deze met de dag duidelijker klasse 2 voor mij.
Zebrastreep schreef:Mizora schreef:Voor de basisvaccinatie was het 4 weken, dat is al lang geleden opgetrokken naar 8 weken. Voor de booster was het 6 maanden en is dat rond de jaarwisseling aangepast naar 3 maanden en ondertussen is dat 12 weken geworden.
Ze bedoeld na een besmetting moet je 3 maanden wachten.
@bigone: ik zou van jou graag weten waar jij dan de grens legt tussen een nuttig en een onnuttig vaccin. Want imo wordt het deze met de dag duidelijker klasse 2 voor mij.
nps schreef:Poekkie schreef:3 maanden en 12 weken is hetzelfde![]()
Ik kan deze wel invullen - ik vind het vaccin effectief op het moment dat dat de zorg niet dusdanig overbelast raakt dat reguliere zorg niet meer door kan gaan en het complete zorgpersoneel zich een burn-out in moet werken. Zoals Mizora en bigone beiden aangeven is het vaccin daar effectief tegen gebleken. Als onderdeel van het complete pakket overigens. En laat dat nou net het belangrijkste doel te zijn geweest van vaccineren.
Maar - wanneer is het vaccin voor jou effectief dan? Als er niemand meer ziek wordt? En, persoonlijk nieuwsgierig, waarom vond je nieuwsbronnen eerder geen valide bron, maar nu ineens wel?
nps schreef:Poekkie schreef:3 maanden en 12 weken is hetzelfde![]()
Ik kan deze wel invullen - ik vind het vaccin effectief op het moment dat dat de zorg niet dusdanig overbelast raakt dat reguliere zorg niet meer door kan gaan en het complete zorgpersoneel zich een burn-out in moet werken. Zoals Mizora en bigone beiden aangeven is het vaccin daar effectief tegen gebleken. Als onderdeel van het complete pakket overigens. En laat dat nou net het belangrijkste doel te zijn geweest van vaccineren.
Maar - wanneer is het vaccin voor jou effectief dan? Als er niemand meer ziek wordt? En, persoonlijk nieuwsgierig, waarom vond je nieuwsbronnen eerder geen valide bron, maar nu ineens wel?
Poekkie schreef:Ik kan deze wel invullen - ik vind het vaccin effectief op het moment dat dat de zorg niet dusdanig overbelast raakt dat reguliere zorg niet meer door kan gaan en het complete zorgpersoneel zich een burn-out in moet werken. Zoals Mizora en bigone beiden aangeven is het vaccin daar effectief tegen gebleken. Als onderdeel van het complete pakket overigens. En laat dat nou net het belangrijkste doel te zijn geweest van vaccineren.
Urbanus schreef:Ik zou met alles rondom zwangerschap uitgaan van een gynaecoloog of verloskundige.
Corona heeft over het algemeen niet zo'n beste invloed op de placenta.
elmiran schreef:Poekkie schreef:Ik kan deze wel invullen - ik vind het vaccin effectief op het moment dat dat de zorg niet dusdanig overbelast raakt dat reguliere zorg niet meer door kan gaan en het complete zorgpersoneel zich een burn-out in moet werken. Zoals Mizora en bigone beiden aangeven is het vaccin daar effectief tegen gebleken. Als onderdeel van het complete pakket overigens. En laat dat nou net het belangrijkste doel te zijn geweest van vaccineren.
Precies! Minder overbelasting van de zorg, met name op de IC !
verootjoo schreef:Waarom zijn die cijfers om te huilen?
Juist fijn om nu te weten wanneer we bij een eventuele nieuwe opvlammend het beste kunnen boosteren voor het meeste effect.
elmiran schreef:verootjoo schreef:Waarom zijn die cijfers om te huilen?
Juist fijn om nu te weten wanneer we bij een eventuele nieuwe opvlammend het beste kunnen boosteren voor het meeste effect.
Jij liever dan ik. Onze kapper heeft de booster gehad, als nog corona gekregen met precies dezelfde symptomen als bij mij. Het heeft geen effect. Maar goed iedereen moet het zelf weten zolang ze het maar niet verplicht gaan maken.