Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisan89

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:41

Wat fijn Sannens!
En wat balen Isabel, dan duurt het nog best lang

Hier geen cursus denk ik, vorige keer kon het niet door Corona maar wel veel gelezen en het Martini ziekenhuis doet regelmatig op instagram een livestream, vaak samen met een verloskundige. Daar heb ik er toen een paar van gezien.

Mijn ervaring was dat ik op het moment van de bevalling toen alles was vergeten en compleet overdonderd was :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:33

Ik had gisteren per ongeluk een zwangeren meeting bij de nagelstyliste. Zowel beide stylistes als de andere klant en ik zijn zwanger :') ook allemaal nog ongeveer even lang. Dus was wel heel toevallig en gezellig.

Zo weer een afspraak bij verloskundige. Weet niet zo goed wat we gaan doen, heb komende dinsdag ook al m’n 13-weken echo in het ziekenhuis. Dus voelt beetje overbodig. Maar misschien blijkt straks wel anders. En keer extra kijken is sowieso niet vervelend.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:55

Haha dat is wel grappig linoleum!

Ja ik vind veel afspreken vaak ook een beetje onnodig aanvoelen, maar wel leuk om de hartslag weer even te horen en weer even bij te kletsen met de verloskundigen :') dat voelt nu bij de tweede al helemaal zo.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:14

Even je bloeddruk meten en een praatje ik vind het altijd wel fijn.

Ik ben gisteren voor een extra echo geweest toevallig. Ze bewoog weinig de laatste 2 dagen. Nu hoeft dat ook nog niet perse tot 28 weken en ben bijna 26 weken. Maar ze zegt kom maar, dan kijken we even.
Ze heeft zich in zo'n houding gemanoeuvreerd dat ze opgetrokken ligt met benen en armen dus als ze dan beweegt dan voel ik dat amper.
Alles dus goed goed gegroeid en het blijft een kleine meid.
Met de 20 weken echo 300 gram nu 800 gram gaat toch hard, ook al moeten we nog ff.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:03

Stil hier...
Wij krijgen een klein mannetje trouwens

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:55

Wat vervelend zeg isabel dat je daar nu al zo’n last van hebt!

Gelukkig was alles in orde tooske

Super leuk ab, had je zelf een voorgevoel?

Hier volgende week de 20 weken echo, wel zin om weer even te kijken. Ik ga hem nu ook steeds duidelijker voelen, heerlijk <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:05

Tooske, fijn dat je alsnog snel terecht kon! Is toch wel een geruststelling als je even mag kijken of alles nog goed is.

AB, leuk een jongen!

Saar, wat heerlijk dat je elke dag al voelt <3 en spannend 20 weken echo.

Ik heb morgen 13 weken echo, ben heel benieuwd.
Gisteren ook uitgesproken naar m’n man dat ik toch ongeduldig begin te worden tot we geslacht weten, vooral omdat we hebben afgesproken tot dan te wachten met naam bedenken en spullen kopen. Ik wil heel graag m’n favoriete namen met hem delen, hoop zo dat hij het met me eens is!
Wel de kinderwagen binnen. Vrienden van ons zijn voor tweede keer in verwachting, maar nu van een tweeling. Dus ze moeten een andere kinderwagen. Mochten wij heel goedkoop hun Dubatti overnemen 8-)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:38

Wat leuk ab een jongen!

Wat fijn dat je m zo goed voelt bewegen Saar!

Ah spannend linoleum! Wil je ook een geslachtsbepalende echo inplannen?
En super dat je die kinderwagen over kon nemen, dat scheelt weer.

Ik voel de baby nu sinds 20 weken ook al echt elke dag en nu ook de hele dag door. Zo bijzonder! Hij lijkt tot nu toe een stuk relaxter dan z'n broertje, heel benieuwd of dat zo blijft. Ook met alle echo's werkte hij zo goed mee, ben nog nooit zo snel klaar geweest met de echo's bij z'n broer :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:48

Jasz, haha duimen dat die meewerkendheid altijd zo blijft :')

Ik weet nog niet of we een extra geslachtsbepalingsecho gaan doen. Ik krijg al zoveel extra echo’s omdat ik medisch ben en daardoor ook nog mee doe aan een onderzoek met extra echo’s. Dus ik denk dat ik even afwacht wanneer volgende afspraak in ziekenhuis is.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:56

Ah ja, dan kan je het hopelijk dan al zien.

Haha ja zou wel mooi zijn.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 14:39

Goeiemiddag iedereen,

Even een korte update van mijn kant uit, het gaat kei-goed met de zwangerschap en de kleine is goed actief/beweeglijk mijn vriend die het elke dag zelfs ziet en voelt bewegen. Verder begin juli hebben we een groei echo, en eind deze maand gaan we 3d/4d laten maken.

Verder mochten er nieuwelingen aangesloten zijn van harte welkom in de club en gefeliciteerd ;) .

Vanavond halen we kinderwagen, maxi cosi en tummy tub op voor ons wondertje.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 17:28

Wij net terug van UMCG voor de 13 weken echo. Alles zag er goed uit! Ook tussenschot van hartje, wat met mijn erfelijke hartafwijking heel fijn is om te horen. Betekent dat zeer waarschijnlijk ik mijn hartafwijking niet heb doorgegeven.
Daarna nog bloed laten prikken omdat ik mee doe met een onderzoek naar vroegtijdig opsporen van groeiachterstanden van baby en placenta.

Morgen weer halve dag naar UMCG, maar dan voor extra controles voor mijn eigen hart en alles eromheen. Zijn pittige dagen met heen en terug rijden ook meegerekend.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 18:57

Oh wat fijn zeg linoleum! Lijkt me echt een hele opluchting!
En ook fijn dat de andere bokkers goede echo's ed hebben gehad! :D

Hoe gaat het bij jullie verder?

Ik zit nu op 21+5... Man wat gaat de tijd toch snel..! Toen ik nog corona had is de stukadoor bij ons geweest voor onze slaapkamer en de babykamer. Uiteraard op afstand en hij is eigenlijk alleen op de kamers geweest waar hij aan het werk was. Zover ik weet is dat goed gegaan gelukkig.. Afgelopen weken zijn we die kamers gaan schilderen en dat hebben we gisteren afgerond. Vrijdag wordt het tapijt gelegd en dan zijn de kamers helemaal klaar. <3 Kan ik eindelijk beginnen met het wassen van de babykleding die ik al heb gekregen en hebt gekocht. Ik heb zoveel nestel drang om alles te wassen en schoon te maken. Hebben jullie dat ook? :=

Oh en jeukende borsten. Herkent iemand dat? Wat een ellende. Mn memmen zijn de hele tijd rood en jeukerig en mijn rechter borst lekt ook al melk id avond en nacht.. :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 07:36

Wat fijn linoleum! En lijken me inderdaad vermoeiende dagen zo vaak naar het ziekenhuis.

En wat fijn dat het zo goed gaat fiemo!

Jaa tijd gaat zo snel, dat heb ik ook echt joanieke. Nee specifiek jeukende borsten herken ik niet. Wel af en toe even. Had wel een paar weken terug jeuk over m'n hele lichaam voor een paar dagen, werd er echt gek van. Had ik vorige zwangerschap ook aan het einde. Maar gelukkig weer weg nu.

En Gaat hier goed. Precies 24 weken vandaag. Vanavond weer naar de verloskundige. Moet wel weer alleen, konden geen oppas vinden. Maat volgende keer maar wel weer samen. Laatste keer dat vriend mee was was de intake.

M'n maagzuur is helaas wel alweer heel erg aanwezig. Toch maar weer omeprazol. Probeer het nu nog 1 x zonder te doen, door goed op m'n eten te letten, smiddags al warm te eten en dan s'avonds alleen wat lichts. Hoop dat ik het zo nog even rek.

En ik heb wel heel veel schoonmaak drang, maar echt wassen ga ik nog niet doen. Wil dat pas in m'n verlof gaan doen. Moet ook eerst de kast nog uitzoeken en ruimte maken. Baby moet de kast met z'n broer delen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 11:39

Oh dat maagzuur ja, verschrikkelijk...
Ik heb sinds vorige week maagzuur tabletten, gewoon van de supermarkt (goedkope rennies). Werkt tot nu toe nog voldoende.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:06

Het kan mij niet snel genoeg gaan, november lijkt nog heeeel ver weg en ben het zwanger zijn nu al zat… komt ook omdat ik vrij snel weer zwanger ben dus ben ook nog niet echt mezelf geweest

M’n tieten jeuken af en toe, had meer veel last van onwijs jeukende benen in de avond, maar sinds ik lipikar smeer geen last meer van gelukkig

Hier nu last van een blaasontsteking, althans ze zagen het niet in de urine gisteren omdat t geen ochtenduren was, wel bloed dus t staat op kweek. Ondertussen loop ik met pijn in m’n buik, en duizend keer naar de wc op werk en t brand.. erg vervelend

Heb een schoonmaker aangenomen lukt mij allemaal niet meer om het bij te houden, dus wel blij met hun. Verder nog geen drang om alles in orde te maken of te kopen

Vervelend van dat maagzuur voor jullie!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:17

Oh jeukende borsten zijn heel herkenbaar. Ik heb dat ook al een paar weken, voornamelijk ‘s avonds. Ik las dat dat kan als er rek op de huid staat.

Vandaag de 13 weken echo gehad en alles was helemaal goed! Baby was super beweeglijk, dus ze had moeite om alles te zien. Gelukkig konden we daardoor langer kijken totdat het wel even goed draaide. Ook niet vervelend.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:47

Ik zit vandaag op 25+2. Net een tussentijdse controle gehad, en de verloskundige vond de baby toch wat te groot voor dit termijn.

Meer mensen dit gehad? 27 juni een groei echo voor de zekerheid.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:43

Ik zit vandaag op 24 + 6 dagen. Morgen tik ik de 25 weken aan, de tijd gaat zo snel!
Buik groeit mooi. Uitdaging van nu is leuke kleding vinden haha

Krijgen jullie al last van stuitje/bekken?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:46

Leuke kleding voor jezelf? Of voor de kleine ;)
Ik koop momenteel veel via vinted
Twee zwangerschapsbroeken voor 5 euro!

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:52

Voor mezelf haha. Kan wel een en ander lenen van nichten, dat is echt super fijn en zitten ook goeie en leuke kledingstukken tussen. Maar toch altijd leuk om iets voor mezelf te hebben.

Wat goed! Dat is echt niks, € 5,= voor 2 *\o/* Werkt dat fijn, Vinted? Dat is ook handig voor de kleine straks, stel ze groeit echt hard kun je daar ook leuke jasjes ofzo vinden

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:34

Loei schreef:
Ik zit vandaag op 25+2. Net een tussentijdse controle gehad, en de verloskundige vond de baby toch wat te groot voor dit termijn.

Meer mensen dit gehad? 27 juni een groei echo voor de zekerheid.

Ja heb ik vorige zwangerschap gehad. Twee groei echo's gehad en hij bleef net aan binnen de marge. Zou nog getest worden op zwangerschaps diabetes toen, maar was na de tweede groei echo op een paar procent na niet nodig. Maar ik bleef de rest van de zwangerschap horen dat de baby heel groot zou zijn. Ik maakte me er behoorlijk druk om, ben zelf niet bepaald groot. Maar uiteindelijk kwam er een heel gemiddelde baby uit van 3700 gram :+

Lang verhaal, maar zou me er echt niet te druk om maken!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:49

jasz schreef:
Ja heb ik vorige zwangerschap gehad. Twee groei echo's gehad en hij bleef net aan binnen de marge. Zou nog getest worden op zwangerschaps diabetes toen, maar was na de tweede groei echo op een paar procent na niet nodig. Maar ik bleef de rest van de zwangerschap horen dat de baby heel groot zou zijn. Ik maakte me er behoorlijk druk om, ben zelf niet bepaald groot. Maar uiteindelijk kwam er een heel gemiddelde baby uit van 3700 gram :+

Lang verhaal, maar zou me er echt niet te druk om maken!

Fijn te horen! Ik maak me er eigenlijk ook niet druk om gelukkig.

Bij 14 weken kreeg ik al te horen dat mijn baarmoeder een omvang had van 16/17 weken.
Bij 13 weken zagen we dat haar maag al gevuld was met vruchtwater terwijl ze dat beginnen te ontdekken met 16 weken
en bij 19 weken (20 wk echo) waren haar hersenen al verder ontwikkeld voor dit termijn en had ze een iets groter buikomvang dan gemiddelde baby.

Ze loopt dus de hele zwangerschap al voor op ontwikkeling, dus ik maak me eigenlijk niet zo druk...

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:58

Ah beter dat je je niet druk maakt. Oh dan klinkt het inderdaad wel logisch dat ze wat groter is ook.
Ze gaat gewoon lekker snel!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 18:03

Fijn dat je je niet druk maakt Loei! Ik had het er vandaag op werk nog over, dat je soms echt gek gemaakt wordt als je baby/kindje niet op gemiddeld zit of functioneert.
Ook op het CB als de baby er al is wordt je vaak gek gemaakt om niks. Zo las ik laatst een verhaal van een vrouw die haar kindje brood MOEST geven. Lukte haar amper omdat haar kindje daar van ging kokhalzen. Nou als het mijn kindje was geweest was ik lekker iets anders gaan geven wat ze in andere landen aan jonge kindjes geven als ze op die leeftijd zijn. Alsof alle babys op de wereld groot en sterk worden van alleen brood... :')

Vinted werkt heel fijn! Verzendkosten zijn ook veel lager dan met postnl. Ik heb er al wat mee overgenomen voor de baby: 2 overbroekjes (voor wasbare luiers), wat kleding items en een winter slaapzak van de hema. Die slaapzakjes vind ik nieuw vrij prijzig en er staan er geregeld wat (zo goed als) nieuwe exemplaren op. Ik kijk dan vaak even wat de verkoper verder nog aanbied en je kan dan heel makkelijk een bundel kleding samenstellen (soms met korting).