Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:42

Balen Lieke, maar één dag de mist in is niet inherent aan totale mislukking! Je kunt het!
En mountainbiken is heerlijk :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:07

Ik lees hier graag mee, moet ook weer wat aan mijn gewicht gaan doen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:55

__Sannne schreef:
njiloj schreef:
Mag ik mij ook weer melden? Ik zit standaard in een meeleesstand hoor, maar meelezen motiveert ook. ;)

Ik ben met Ketogeen eten in 2020/2021 ruim 15 kg afgevallen, maar na 1,5 jaar trok ik het dieet niet meer, dus bijna alles zit er weer aan. :')

Ik wil mij weer richten op koolhydraten (aangezien ik deze methode begrijp) maar niet meer zo extreem als Keto. Dus in plaats van max. 20 gram per dag toch zo’n 200/250 gram koolhydraten per dag. (Koolhydraat beperkt dus)

Een streef gewicht heb ik niet, als ik m’n zomerkleding van vorig jaar maar weer pas straks.

Ik vind 200/250 gram niet echt khd beperkt als ik eerlijk ben. Vind het zelfs nog best ruim.

Wat goed dat je zo was afgevallen! Zelf absoluut geen fan van keto maar m'n vriend heeft het er een tijdje goed op gedaan.

:+ type foutje zie ik. Ik bedoelde ook 100/150 gram.
Ik was ook echt blij met m’n gewicht toen hoor. M’n kleding zat prachtig, kreeg alleen een beetje een ingevallen gezicht. Dat vond ik minder.. ik hoef ook niet meer zo slank, maar een stuk of 2 kledingmaten minder zou fijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 01:21

De laatste tijd nam ik af en toe lekker een borrel en daar ben ik dus nee geminderd en ook met de rijstwafels (vlak voor het eten) Meer bewegen gaat goedkomen. Heb de pony's nu in eigen beheer. En ik heb een prachtige kruiwagen gekocht. Nu ben ik nog niet helemaal van het snoepen af, dat is nog even een ding.

Iemand gezonde snoep en drink-tips?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 01:31

Paprika en cherry tomaatjes vind ik altijd lekker weg snacken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 02:00

Goed idee! Dankje

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 07:10

Misschien is de Lazyfitgirl methode iets voor iemand? Ik zie namelijk best wel veel bokkers die zeggen dat ze 'in de mist zijn gegaan' of dat het slecht gaat. Jezelf dingen ontzeggen maakt het echt niet beter. De methode is gratis te downloaden, de focus ligt op het maken van eetswitches en dus zo voedzamer eten. Ik haal er zelf ook fijne dingen uit!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 07:41

Iemand tips?

Ik heb nu na elke maaltijd nog steeds trek _-:(
Vooral na het avond eten, het is ook niet weg te drinken. Ik krijg nu +/- 1600 kalorien binnen op een dag.
Normaal ook maar dan ongezonde kalorien en geen ontbijt.
Nu 5x per dag een eetmoment.
Maar dat honger gevoel gaat mij zo niet helpen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:02

Is hoger in eiwitten gaan zitten een idee? Ik eet ongeveer hetzelfde qua kcal als jij maar zorg ervoor dat ik minstens 160-170 gram eiwitten binnen te krijgen waardoor ik wel een vol gevoel heb.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:11

Ik denk zelf dat het ook een kwestie van wennen is. Je hele lichaam is nog ingesteld op het ongezonde eetpatroon en denkt: huh? Ik herken het gevoel maar bij mij trekt dat altijd binnen een paar dagen weg. Dan voel ik me opeens wel heel vol na een flinke salade van spinazie met tonijn, avocado en een beetje feta.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:49

Klopt ik moet ook altijd weer even wennen aan gezonder eten. En wat honger hebben is ook niet erg als het maar niet te erg wordt. Vaak wordt dat inderdaad na een aantal dagen beter.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:56

Renee1991 schreef:
Welkom njiloj, herkenbaar verhaal.

Ik zag vanmiddag een plaatje op internet; 'Denk je deze gezonde leefstijl de rest van je leven vol te kunnen houden? Nee? Stop dan maar meteen.' Het diëten moet echt zo dicht mogelijk bij je normale leefstijl liggen, anders ga je echt jojo-en.

Ik hoorde laatst op tv dat het ook beter is om in augustus te beginnen omdat je dan uitgerust terug komt van vakantie in plaats van in januari. De meeste mensen beginnen vol goede moed en na een paar dagen worden alle goede voornemens alweer overboord gegooid :')
Wat vaak ook zo is, als je ziet hoe druk het normaal in januari in de sportscholen is en na een paar weken zie je die mensen amper meer.. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:10

Indi_Vito schreef:
Iemand tips?

Ik heb nu na elke maaltijd nog steeds trek _-:(
Vooral na het avond eten, het is ook niet weg te drinken. Ik krijg nu +/- 1600 kalorien binnen op een dag.
Normaal ook maar dan ongezonde kalorien en geen ontbijt.
Nu 5x per dag een eetmoment.
Maar dat honger gevoel gaat mij zo niet helpen.

Als je met jouw gericht 1600 kcal gast eten dan is dat ook gewoon veel te weinig. Ik zou dan eerder rond de 1800 gaan zitten. Dat is veel haalbaarder.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:14

gribaldi schreef:
Renee1991 schreef:
Welkom njiloj, herkenbaar verhaal.

Ik zag vanmiddag een plaatje op internet; 'Denk je deze gezonde leefstijl de rest van je leven vol te kunnen houden? Nee? Stop dan maar meteen.' Het diëten moet echt zo dicht mogelijk bij je normale leefstijl liggen, anders ga je echt jojo-en.

Ik hoorde laatst op tv dat het ook beter is om in augustus te beginnen omdat je dan uitgerust terug komt van vakantie in plaats van in januari. De meeste mensen beginnen vol goede moed en na een paar dagen worden alle goede voornemens alweer overboord gegooid :')
Wat vaak ook zo is, als je ziet hoe druk het normaal in januari in de sportscholen is en na een paar weken zie je die mensen amper meer.. :+

Net zoals dit soort topics. Eerste weken van januari super druk, komen pagina's per dag bij en er melden tientallen bokkers zich aan. Maar in februari is daar nog maar weinig van over. Merk je ieder jaar weer.

Denk dat het vooral belangrijk is om los te laten van het "maandag begin ik weer" gevoel. Je kan op elk moment gezonde keuzes maken. Dat hoeft niet enkel vanaf maandag.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:14

Iemand tips om groente lekker te vinden?

Ik vind het echt gwn ranzig., net als sla.. of rauwkost.. savonds eet ik het wel. Maar soms is het voor lunch of als avond snack ook aan te bevelen. Maar ik lust het het echt niet!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:15

plutolover schreef:

Ik vind het echt gwn ranzig., net als sla.. of rauwkost.. savonds eet ik het wel. Maar soms is het voor lunch of als avond snack ook aan te bevelen. Maar ik lust het het echt niet!

Hier ook geen grote groente eter. Ik heb daarom een soupmaker gekocht. Soep vind ik namelijk wel lekker. Flikker er gewoon een lading groentes in (tomaat, paprika, prei, wortel, ui), wat verse kruiden, knoflook en een bouillion blokje en tadaa; gezonde soep boordevol groente en zonder zooi.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:18

__Sannne dat klopt hoor. Maar volgens mij leggen de mensen de lat ook vrij hoog, kleine stapjes zijn ook stapjes :)

plutolover, en met een dip? Anders inderdaad lekker zelf soep maken.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:22

__Sannne schreef:
Denk dat het vooral belangrijk is om los te laten van het "maandag begin ik weer" gevoel. Je kan op elk moment gezonde keuzes maken. Dat hoeft niet enkel vanaf maandag.

Dit is voor mij ook inderdaad een belangrijke gedachte. Vroeger dacht ik altijd, nu is de dag/week toch al verpest, dus kan ik meer slechte keuzes maken. Nu denk ik dat niet meer en probeer ik gewoon te genieten en daarna weer gezonde keuzes te maken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:24

Helemaal eens Gribaldi. Zo was ik zelf ook altijd. Het moest direct helemaal goed anders had het voor mijn gevoel geen zin. Dit keer heb ik het anders aangepakt. Eerste stap was de sportschool. Gewoon 3 keer per week een uurtje, bekend worden met de apparaten en er een gewoonte van te maken om te gaan sporten. Dat nu uitgebreid naar een daadwerkelijk schema volgen om sterker te worden en echt met gewichten bezig te gaan. En daarnaast sinds een paar weken de focus op eten.

Het zo in stappen aanpakken heeft voor mij zoveel beter effect dan rigoureus alles in één keer goed willen doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:35

Groente grillen, wokken, stoven en goed kruiden helpt al enorm! Een vriendin van me die wilde geen spruitjes eten en nadat ze bij mij ze had geprobeerd eet zij ze bijna elke week. _O-
Ik doe ze in de airfryer met kerriepoeder, zout, peper en knoflook. En dan olijfolie. Veel lekkerder!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:10

Evamarie schreef:
De laatste tijd nam ik af en toe lekker een borrel en daar ben ik dus nee geminderd en ook met de rijstwafels (vlak voor het eten) Meer bewegen gaat goedkomen. Heb de pony's nu in eigen beheer. En ik heb een prachtige kruiwagen gekocht. Nu ben ik nog niet helemaal van het snoepen af, dat is nog even een ding.

Iemand gezonde snoep en drink-tips?

Paar pagina’s terug had iemand een heel lijstje gemaakt met gezonde snacks, dus zou even terugkijken! :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:11

Ik ga zo even in bad i.v.m. nog steeds spierpijn van mn workout van 2 dagen geleden _O-

Daarna op het programma: huis schoonmaken en daarna weer naar de winkels toelopen om weer wat boodschappen te halen. Ook best een goede lopend naar de winkels ipv altijd de auto pakken. Is een rondje van 4km voor mij, dus prima te doen :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:16

plutolover schreef:

In een smoothie, of gepureerd als soep? Roosteren / grillen veranderd de smaak ook. Probeer iets / een bereidingswijze te vinden die wel werkt.

Hier op vakantie, vanochtend lopend de croissants gehaald, die aan de kinderen gegeven en het zelf bij een heerlijke bak kwark met peer, blauwe bessen en muesli gehouden, en een gebakken eitje.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:57

Ik heb geen thuisgym, maar doe Ring fit thuis. Ik vind het erg leuk en na 10 minuten zweet ik al behoorlijk, dus het is niet zo maar een spelletje. Op het werk hebben we een fitneslokaal voor het personeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:59

Indi_Vito heb je wel eens geprobeerd om meer noten, bonen, etc te eten? Met name bonen vullen meer voor langere tijd en zorgen dat de goede voedingsstoffen op worden genomen en de minder goede minder/niet.
Ik at een hele tijd een grote gevulde salade 's middags. Zijn weinig kcal maar daar kun je je helemaal vol aan eten. Met noten moet je qua kcal natuurlijk wel een beetje oppassen.

Hier lekker de buiten krachttraining erop zitten. Havermout met lijnzaad, bosvruchten uit de diepvries en alpro soja met een paar cashewnoten achter de kiezen, ik kan er weer tegenaan :):)