Project gezond - gezond eten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:06

Ziet er smakelijk uit.

Wij eten de lasagna zo op.
Had dinsdag dubbel gemaakt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:17

nou, ik weet het niet, ik ben nu bij dag 3 en als ik de boodschappenlijst zie, die is echt al behoorlijk

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:18

Kinke schreef:
nou, ik weet het niet, ik ben nu bij dag 3 en als ik de boodschappenlijst zie, die is echt al behoorlijk

Ik was voor 2 personen ongeveer 110 euro per week kwijt. Nu in m'n eentje wat minder.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:24

Ja scheelt ook wel wat je gewend was te eten, behalve lekkere nieuwe recepten lijken de dagmenu's redelijk op hoe ik al at, en veel producten hebben we wel standaard in huis.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:30

Ik at echt super slecht in verhouding. Alleen daarom ga ik al niet meer terug naar wat ik deed.

Ohja vanmorgen mijn doel bereikt van 60kg **\O/** Maak het boek mooi nog 5 weken af op 1500kcal. Kijken wat dan de eindstand wordt. Ik heb totaal geen honger of het idee dat ik iets mis maar wel een fijn gevoel. In 11 weken 5,6 kg afgevallen zonder erbij te sporten op 3x skeeleren na.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 20:33

Dat is mooi. Top

De boodschappen moet je gewoon even kijken.
Ik was in het begin ook iets meer kwijt maar nu heb ik eigenlijk alles wel steeds in huis en hoef ik niet zoveel meer erbij te kopen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:35

Klopt voor kruiden en crackers etc maar de diners tikken meestal wel lekker aan. Tenzij je in je eentje bent. Dan kun je er 2x van eten natuurlijk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 20:44

Ik kijk ook vaak naar gerechten waar ik in 1 week beetje dezelfde dingen voor nodig heb.
Dus soms haal ik uit alle boeken de dagen.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:51

Eerste keer moest ik ook wel beetje investeren maar nu heb ik het meeste werk staan en hier ook alleen maar de vers producten te halen en de yoghurt etc...
Ik maak mijn boodschappen lijstje altijd in de Appie app en ga dan eerst naar de Lidl, houd mijn lijstje erbij zodat ik gewoon kan zien waar het goedkoper is en ben het daar dan mee...

Ik had vanavond pasta met zalm en spinazie :9
Heb mijn yoghurt vanmiddag niet gegeten dus dit eet ik straks nog lekker als toetje!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:51

inderdaad, zo halverwege kwam er steeds meer voorbij wat al op het lijstje stond. Mijn man eet gewoon de avondmaaltijden mee, hij doet ontbijt en lunch zoals hij dat altijd al doet.
Eerst maar eens in dit ritme komen, dan ga ik later wel wat dingen opzoeken uit het top boek.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:53

silby schreef:
Eerste keer moest ik ook wel beetje investeren maar nu heb ik het meeste werk staan en hier ook alleen maar de vers producten te halen en de yoghurt etc...
Ik maak mijn boodschappen lijstje altijd in de Appie app en ga dan eerst naar de Lidl, houd mijn lijstje erbij zodat ik gewoon kan zien waar het goedkoper is en ben het daar dan mee...

Ik had vanavond pasta met zalm en spinazie :9
Heb mijn yoghurt vanmiddag niet gegeten dus dit eet ik straks nog lekker als toetje!

Haha grappig, ik doe qua boodschappen precies hetzelfde :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 21:06

Slim idee via de app
Zo doe ik het ook hoor alleen niet via de ah app.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:10

Ja het nadeel aan top is dat ik dus gewoon doodleuk vergeet welke recepten ik had gekozen dus dat resulteerde net in een hoop dingen over datum en zo de prullenbak in. Heb nu alles weer op orde en komende week eet ik eerst de vriezer leeg.

En nu lekker aardbeien!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 06:24

Ik heb een bullet journal schriftje waar ik de hele week mijn eten in schrijf.
Met gerechten, pagina nummers en bovenaan welk boek, week en dag erbij zodat ik niet hoef te zoeken.
Eet ik later nog weer eens dat gerecht dan is het alleen even terug bladeren.

Het is even kijken hoe de pagina indeling komt maar als dat eenmaal goed is dan is het voor mij 2x per week dagen zoeken in de PG boeken en invullen en gelijk boodschappen noteren.
Voor mij werkt dit perfect hoef ik niet steeds te bladeren en te zoeken.

Afbeelding

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 07:40

Oh ja ik schrijf alleen de dagen, de weken en de boeknummers op. (Bijv. Vrijdag = donderdag week 7 boek 2 ) en doe dat voor de hele week.
Verder heb ik mijn boek op een standaard staan en leg ik hem iedere dag op de juiste dag.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:52

Slim inderdaad om het zo te noteren.
Ik had gisteren alles behalve een pg dag. Pizza, tiramisu en wijn. Was heerlijk, maar de weegschaal vanmorgen schokkend haha. Vandaag maar even goed bewegen en netjes eten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:41

Faringo schreef:
Slim inderdaad om het zo te noteren.
Ik had gisteren alles behalve een pg dag. Pizza, tiramisu en wijn. Was heerlijk, maar de weegschaal vanmorgen schokkend haha. Vandaag maar even goed bewegen en netjes eten.

Hahaha zal voornamelijk vocht zijn. Gewoon goed water drinken vandaag, dan is het er zo weer af.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 10:10

lekker toch zo'n dag.
Wij gaan vandaag geen patatjes eten maar pizza. Denk dat ik voor iets turks ga ipv pizza zal wel ff zien

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:39

Ik heb gisteren een slechte dag gehad, avond eten overgeslagen en gegeten met hoop slechte dingen. Vandaag beter m'n best doen, al zal avondeten ook iets simpels als muesli bollen worden. Van het weekend maar weer meer in het gareel

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:09

Moet kunnen toch.

Hier staat vanavond de lente ratatouille op het menu alleen dan niet met rosbief maar met een wit visje.

Morgen de kipsalon.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:25

Ik ben in 3 dagen tijd al 2,5 kilo kwijt :wow:
Vanavond ga ik zondigen, want moet koopavond werken. Ik twijfel nog wat ik ga eten. Een pizza of spaghetti bolognese.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:28

De eerste week is altijd schrikbarend omdat je dan heel veel vocht kwijt raakt. Hoe dichterbij je gezonde gewicht, hoe langzamer het gaat.

Ik las op Fb ook veel mensen die hun cm meten in plaats van de weegschaal. Hier nooit gedaan maar wellicht dat anderen het wel doen omdat je soms qua kg geen verschil ziet maar wel in cm.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 11:45

Misschien ook eens een idee om te doen maar dat vergeet ik altijd.

Ik weet wel dat mijn werkbroeken ruim beginnen te zitten en dat is ook wel fijn.
Collega heeft nog een maat 40 geloof ik liggen voor me anders zakt deze straks wel van mijn kont af.

Merk dat ik op mijn benen en heupen vet kwijt raak, buik ook wel, die hangt er niet meer overheen maar op mijn 54ste is het allemaal niet zo strak meer _O-

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:59

Je moet na zulke dagen ook niet group op de weegschaal gaan staan Faringo _O-
Je hebt er van genoten toch! En weer door... Zulke dagen horen er ook gewoon bij, we leven ook nog zeggen we hier thuis dan altijd!

Ik heb mij gemeten toen ik begin met PG maar nog niet weer gedaan...
Je merkt het idd vanzelf wel aan je kleding en je gaat het ook wel zien aan je lijf.

Ik heb nasi klaargezet voor vanavond, ik moet tot 18.15u werken dus even iets wat vriendlief op kan warmen...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:03

Mando wat handig dat bullet journal.

Als het goed is krijg ik morgen (op mijn verjaardag) het zomer, winter en top boek.
Dan kan ik er ook doorheen gaan bladeren en fanatiek van start gaan <3