Mijn moeder heeft kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_86

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:40

Fijn dat het een mooie dienst was, heel veel sterkte de komende tijd. Wat betreft het sieraad: heb jij of heeft je moeder nog oud goud liggen? Er zijn veel goudsmeden die daar een mooi sieraad van kunnen maken, dan heb je en iets dat volledig naar jouw wens is en heb je ook nog een stukje extra herinnering door het gebruik van oude materialen. Ook als je geen oud goud hebt liggen kan ik je een goudsmid overigens aanraden. Van de goudsmid bij ons in het dorp weet ik dat hij qua prijs niet heel duur is en echt in overleg prachtige dingen maakt. Niet bij jou in de buurt helaas maar weet zeker dat je bij jou in de buurt ook vast dergelijke smeden zal moeten kunnen vinden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 22:11

Hee allemaal, nog even een update van mijn kant.

Aanstaande dinsdagochtend gaan we haar as ophalen.. ze komt naar huis.

Ze blijft bij mij tot we een geschikte plek hebben gevonden om haar uit te strooien. In de tussentijd gaan mijn broertje en ik op zoek naar een sieraad.

Met mij gaat het in de tussentijd goed, ik heb mijn eerste week school erop zitten. Nu ik de afspraak voor dinsdag heb staan merk ik wel dat het weer een beetje opgerakeld wordt, maar dat hoort er natuurlijk gewoon bij.

17 februari zou ze jarig zijn. Ze heeft vaak voor mijn oom en tante gekookt, dus die traditie wil ik zo lang het mogelijk is in ere blijven houden. Mijn oom, tante en broertje komen de 17e bij mij thuis eten. Mijn doel is om, binnen de kaders van wat mijn broertje lust, alleen maar dingen op tafel te zetten die zij zelf heerlijk vond en/of eerder gemaakt heeft.

17 januari was ik zelf jarig, dit was met momenten dubbel en 's avonds even moeilijk, maar door mijn verloofde gewoon een hele fijne en mooie dag gehad.

Ik heb op mijn bureau boven op mijn werkkamer standaard een kaarsje aan en haar foto staat naast mij. Ze is altijd in de buurt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:42

Mooi, dat je haar traditie overneemt!
Knuffel. As ophalen, maar ook al die 'eerste keren' zijn verschrikkelijk. :knuffel:

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:52

Mooi om te horen dat je zo toch manieren vindt om haar bij je te houden en inderdaad: die "eerste keren" lijken me zwaar!

Sterkte dinsdag! :knuffel:

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 01:14

Vandaag zou mama 58 zijn geworden..

Het gemis is enorm zwaar nu.

Ik heb afgelopen dinsdag haar as opgehaald en die asbox is me toch een partij oneerbiedig.. ik wist dat het van kunststof zou zijn maar ik had het me toch iets anders voorgesteld..

Hopelijk komt vandaag de vervangende urn binnen en daar blijft ze dan voorlopig in tot we haar naar haar laatste rustplaats gaan brengen en haar uitstrooien..

Mama, ik mis je Y;(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 02:55

Veel sterkte gewenst op deze dag. Y; Dat de liefdevolle herinneringen je wat troost kunnen geven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:21

Sterkte Pablo :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:51

Sterkte vandaag Pablo

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:52

:(:) ik zal vandaag aan je denken

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 08:02

Sterkte vandaag!!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:07

Heel veel sterkte!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:34

Heel veel sterkte vandaag. Ik kom je topic nu pas tegen.

Voor een sieraad, ik ben toevallig afgelopen week bij een goudsmid geweest hiervoor. Ik had een vrij complex ontwerp met zilver, epoxy en steen in mijn hoofd, zou ongeveer 600 euro zijn. Iets minder complex werd gelijk 250 euro.

Ik wil maar zeggen dat er veel verschil in kan zitten. En bij een goudsmid kun je je ontwerp volledig zelf bepalen, dat vond ik wel mooi.

Ik hoop dat je vandaag haar leven kunt vieren in plaats van haar dood te betreuren. After all, it's called a Birthday, geboortedag dus. Zonder deze dag had je haar nooit gehad. :knuffel:

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:44

Heel veel sterkte vandaag TS!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 13:13

Dank jullie wel <3

Mama's urn kwam net binnen en ik heb haar zelf overgebracht vanuit de asbox. Dat was verdrietig, maar wel enorm fijn om te doen. Ze heeft nu een prachtig herdenkingsplekje hier in huis waar ze blijft tot we haar gaan uitstrooien.

Vanavond ga ik heerlijk koken en vieren we haar leven. Op dat ze er heeft mogen zijn, en op de mooie dingen die ze ons gebracht heeft.

<3