Kaatastrof schreef:Mijn psychologe vertelde me vandaag wel nog dat ze wel een andere Kaat voor zich zag zitten vandaag. En dat geloof ik ook wel, die zware depressie is weg. Maar toen ik me luidop afvroeg tegenover haar of ik me nu zo moe voel door mijn klierkoorts of omdat ik stilletjes aan weer depressief aan het worden ben zei ze dat het evengoed allebei kon zijn. En ik ben bang dat ik haar daar misschien wel gelijk in moet geven.
Lichaam en geest zijn verknoopt, soms grillig.
Een precies antwoord op de vraag is niet makkelijk te geven en wellicht bestaat het niet eens.
In beide gevallen geldt: zorg goed voor jezelf!
Citaat:
Ik begin gevoelsmatig weer onverschillig te worden. Vandaag ben ik samen met mijn vader naar het bos gegaan. En ondanks het fijn was, écht fijn ontbrak mij het gevoel. Ik heb er van genoten maar het gevoel van genot, oprecht geluk was weer afwezig. Ik vrees dat dat het gevolg is van het feit dat ik ook mijn andere emoties hier weer zwaar aan het onderdrukken ben, waardoor ook de positievere het lastiger krijgen.
Ik ga mee met Pien.
Je hebt zoveel ingrijpende dingen meegemaakt, pal voorafgaand aan de opname, tijdens de opname en je vriend heeft het uitgemaakt (of nu ja, het is uit) - natuurlijk 'ligt er een waas over je'.
Goed om op te merken dat die waas er is, en probeer niet te diep weg te zakken, maar het feit dat de 'waas' is is, is alleen maar logisch.
Citaat:
Mijn vader zei plots in de auto daar straks 'Maar het gaat nu wel met je, toch?' en toen moest ik even slikken. Maar in plaats van eerlijk te zijn heb ik geantwoord met 'Bwaja'. Oké, geen geheel positief antwoord want in faken ben ik niet goed (en heb ik ook een hekel aan), maar het was ook niet geheel oprecht.
....
al kán ik oprecht zeggen dat de vraag wel superalgemeen was.
Als gezegd: je hebt giga veel voor de kiezen gehad, ik denk dat je daar 'goed mee omgaat' (=!gedrag), maar dat je je niet top voelt, snap ik ook.
Citaat:
Ik ben nu wel benieuwd naar de volgende sessies bij de psychologe. De laatste keren hebben we niet concreet aan iets kunnen werken omdat ik zo ongelofelijk in de put zat dat ik gewoon telkens moest komen ventileren en praten over hoe mijn gedrag telkens weer escaleerde. Ik heb wel ook toegegeven vandaag aan haar dat, principieel ik eigenlijk NU terug opgenomen zou moeten worden. Maar dat mijn vrees voor teleurstelling naar zowel mezelf als mijn naasten te groot is.. Verder heeft ze er eigenlijk niet zo veel over gezegd, maar ik zit momenteel dan ook gewoon in zo'n stomme situatie waarop geen enkel antwoord echt juist lijkt te zijn.
Limbo. Tussentijd. - Niet makkelijk....
De heftige depressie is weg, maar er zijn nog bakken ervaringen die zogezegd 'doorgewerkt' moeten worden. Het is niet niets wat jij allemaal maar op je bord hebt gesmeten gekregen...!