Solistar schreef:Ik geloof dat viruswaanzin in het begin gericht was tegen doorvoering van de spoedwet, tegen de term 'het nieuwe normaal', en ook om openheid te krijgen in de data van het RIVM waar de modellen op gebaseerd zijn? In ieder geval de rechtzaken die zij aanspannen/ hebben gespannen. Ik moet zeggen dat ik het niet verkeerd vindt dat mensen daar kritisch over zijn.
Vervolgens komen er allerlei complottheorieën ala lange Frans bij. Ik weet niet of dit ook vanuit de groep van viruswaanzin ondersteund wordt, ik heb mij niet erg met die groep bezig gehouden, maar kritisch zijn is wel wat anders dan doorslaan in complotten.
Verder de vergelijkenis met WOII gaat inderdaad ver. Maar zoals hierboven stond was er een oudere die zelf aangaf dat liever te hebben. Ik heb ook een kennis die meerdere keren ontsnapt is toen hij vast werd gezet in het verpleegtehuis tijdens de lockdown. Dat, of geef me een touw, zei hij. Bedenk dat die ouderen echt gevangen hebben gezeten. Sommigen begrijpen waarom, anderen zeggen: kwaliteit boven kwantiteit, als ik ziek wordt dan is dat zo, als ik in de tijd die ik heb nog maar met mijn (klein) kinderen kan zijn. En een ander deel begrijpt het uberhaupt niet. Ik denk niet dat mensen die niet in een verpleegtehuis zitten, daarover kunnen oordelen. Ik mag hopen dat het nooit meer zo ver komt, ik vind het goed om de kwetsbare groepen te beschermen, maar vind dat zij zelf op een bepaalde manier inspraak zouden moeten hebben in de manier waarop, en of zij er zelf aan mee willen doen. Geen idee hoe dat praktisch uit te voeren moet zijn in verpleeghuizen, maar ik hoop dat er een manier te vinden is waarop dat kan, mocht dat nodig zijn.
Toch vindt ik het anders als een oudere het daarmee vergelijkt omdat er veel ouderen zijn die de oorlog hebben meegemaakt. Ook al is dat als klein kind dan alsnog zitten er afschuwelijke herinneringen bij aan de oorlog. Die mensen weten hoe het is om echt onderdrukt te worden en geen vrijheid te hebben. Maar de mensen die dat roepen die geen idee hebben en veilig zijn opgegroeid en geen oorlog hebben meegemaakt moeten heel snel hun mond houden. Alsof we onze vrijheid totaal kwijt zijn?. De meeste dingen die ik hiervoor deed kan ik nog steeds wanneer ik dat wil. Alleen de drukke plekken even links laten liggen. Volgend jaar kan ik nog net zo goed op vakantie of naar een pretpark. Liever een jaartje niks voor eigen gezondheid dan schade aan hart , longen of nieren. Ik heb nu twee familieleden met hartschade en longschade die blijven patiënt zijn en niet meer beter worden. Ik pas zeker wel op met dat piep virus. Ook al roepen er miljoenen mensen dat het onzin is....