Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:39

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:

Ja krijg nu vermoedelijk half Bokt over mij heen
Maar opmerkingen als vrijheid afpakken dat is in 1940-1945 gebeurd.
Bah.

Willem Engel heeft de vergelijking al gemaakt met de Jodenster -:(-

Jammer dat die beste man niet terug gestuurd kan worden naar die tijd om het met eigen ogen te aanschouwen. Toen werden mensen pas echt onderdrukt en vrijheid afgenomen.

Vindt het sowieso al snel walgelijk als mensen bepaalde dingen van nu met de tweede wereldoorlog vergelijken.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:00

Ik geloof dat viruswaanzin in het begin gericht was tegen doorvoering van de spoedwet, tegen de term 'het nieuwe normaal', en ook om openheid te krijgen in de data van het RIVM waar de modellen op gebaseerd zijn? In ieder geval de rechtzaken die zij aanspannen/ hebben gespannen. Ik moet zeggen dat ik het niet verkeerd vindt dat mensen daar kritisch over zijn.

Vervolgens komen er allerlei complottheorieën ala lange Frans bij. Ik weet niet of dit ook vanuit de groep van viruswaanzin ondersteund wordt, ik heb mij niet erg met die groep bezig gehouden, maar kritisch zijn is wel wat anders dan doorslaan in complotten.

Verder de vergelijkenis met WOII gaat inderdaad ver. Maar zoals hierboven stond was er een oudere die zelf aangaf dat liever te hebben. Ik heb ook een kennis die meerdere keren ontsnapt is toen hij vast werd gezet in het verpleegtehuis tijdens de lockdown. Dat, of geef me een touw, zei hij. Bedenk dat die ouderen echt gevangen hebben gezeten. Sommigen begrijpen waarom, anderen zeggen: kwaliteit boven kwantiteit, als ik ziek wordt dan is dat zo, als ik in de tijd die ik heb nog maar met mijn (klein) kinderen kan zijn. En een ander deel begrijpt het uberhaupt niet. Ik denk niet dat mensen die niet in een verpleegtehuis zitten, daarover kunnen oordelen. Ik mag hopen dat het nooit meer zo ver komt, ik vind het goed om de kwetsbare groepen te beschermen, maar vind dat zij zelf op een bepaalde manier inspraak zouden moeten hebben in de manier waarop, en of zij er zelf aan mee willen doen. Geen idee hoe dat praktisch uit te voeren moet zijn in verpleeghuizen, maar ik hoop dat er een manier te vinden is waarop dat kan, mocht dat nodig zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:13

Solistar schreef:
Ik geloof dat viruswaanzin in het begin gericht was tegen doorvoering van de spoedwet, tegen de term 'het nieuwe normaal', en ook om openheid te krijgen in de data van het RIVM waar de modellen op gebaseerd zijn? In ieder geval de rechtzaken die zij aanspannen/ hebben gespannen. Ik moet zeggen dat ik het niet verkeerd vindt dat mensen daar kritisch over zijn.

Vervolgens komen er allerlei complottheorieën ala lange Frans bij. Ik weet niet of dit ook vanuit de groep van viruswaanzin ondersteund wordt, ik heb mij niet erg met die groep bezig gehouden, maar kritisch zijn is wel wat anders dan doorslaan in complotten.

Verder de vergelijkenis met WOII gaat inderdaad ver. Maar zoals hierboven stond was er een oudere die zelf aangaf dat liever te hebben. Ik heb ook een kennis die meerdere keren ontsnapt is toen hij vast werd gezet in het verpleegtehuis tijdens de lockdown. Dat, of geef me een touw, zei hij. Bedenk dat die ouderen echt gevangen hebben gezeten. Sommigen begrijpen waarom, anderen zeggen: kwaliteit boven kwantiteit, als ik ziek wordt dan is dat zo, als ik in de tijd die ik heb nog maar met mijn (klein) kinderen kan zijn. En een ander deel begrijpt het uberhaupt niet. Ik denk niet dat mensen die niet in een verpleegtehuis zitten, daarover kunnen oordelen. Ik mag hopen dat het nooit meer zo ver komt, ik vind het goed om de kwetsbare groepen te beschermen, maar vind dat zij zelf op een bepaalde manier inspraak zouden moeten hebben in de manier waarop, en of zij er zelf aan mee willen doen. Geen idee hoe dat praktisch uit te voeren moet zijn in verpleeghuizen, maar ik hoop dat er een manier te vinden is waarop dat kan, mocht dat nodig zijn.

Toch vindt ik het anders als een oudere het daarmee vergelijkt omdat er veel ouderen zijn die de oorlog hebben meegemaakt. Ook al is dat als klein kind dan alsnog zitten er afschuwelijke herinneringen bij aan de oorlog. Die mensen weten hoe het is om echt onderdrukt te worden en geen vrijheid te hebben. Maar de mensen die dat roepen die geen idee hebben en veilig zijn opgegroeid en geen oorlog hebben meegemaakt moeten heel snel hun mond houden. Alsof we onze vrijheid totaal kwijt zijn?. De meeste dingen die ik hiervoor deed kan ik nog steeds wanneer ik dat wil. Alleen de drukke plekken even links laten liggen. Volgend jaar kan ik nog net zo goed op vakantie of naar een pretpark. Liever een jaartje niks voor eigen gezondheid dan schade aan hart , longen of nieren. Ik heb nu twee familieleden met hartschade en longschade die blijven patiënt zijn en niet meer beter worden. Ik pas zeker wel op met dat piep virus. Ook al roepen er miljoenen mensen dat het onzin is....

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:20

Solistar , in een tehuis zitten ook veel mensen die nog geen enkele behoefte hebben om de pijp uit te gaan wat helaas door slechte maatregelen wel gebeurd is. Verpleeghuizen vallen niet onder het clubje acute zorg terwijl het in geval van Corona wel op zijn plaats was geweest. Net als tehuizen waar kwetsbare jongere mensen met een beperking zitten. Helaas zijn daar imo zeer veel onnodige slachtoffers gevallen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:40

bigone schreef:
Solistar , in een tehuis zitten ook veel mensen die nog geen enkele behoefte hebben om de pijp uit te gaan wat helaas door slechte maatregelen wel gebeurd is. Verpleeghuizen vallen niet onder het clubje acute zorg terwijl het in geval van Corona wel op zijn plaats was geweest. Net als tehuizen waar kwetsbare jongere mensen met een beperking zitten. Helaas zijn daar imo zeer veel onnodige slachtoffers gevallen.

Probleem ligt dan wel bij het omslachtige systeem in Nederland. Je kan iemand die zorg nodig heeft niet zomaar meenemen. Ja dat kan wel maar dan is (als je de zorg omzet naar thuis, wat in veel gevallen best kan) zijn plek in dat tehuis kwijt. Dat is ook niet de oplossing maar daar door zijn er wel mensen die weg kwijnen. Dat probleem kan je niet onderschatten.
Ik bedoel daar mee te zeggen dat die grens tussen zwakke en goede maatregelen ook lastig is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:52

Klopt Lena maar het feit dat de niet acute zorg achteraan kon sluiten met betrekking tot beschermingsmogelijkheden is een grote fout geweest, ze wilden de ouderen wel beschermen maar vergaten het personeel deze mogelijkheid ook te geven en over tijdelijk naar huis/een van de kinderen heb ik het dan nog helemaal niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:26

Niet alles, mijn ouders hebben mijn broer in huis genomen (die woont in principe fulltime in een leefgroep). Maar dat zal wel anders zijn, hij zit in begeleid wonen geloof ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:34

Magrathea schreef:
Niet alles, mijn ouders hebben mijn broer in huis genomen (die woont in principe fulltime in een leefgroep). Maar dat zal wel anders zijn, hij zit in begeleid wonen geloof ik.

Ligt eraan of zij de zorg die hij krijgt zelf hebben overgenomen of daar iemand voor nodig hebben. Denk ik.
Hier waren ze bij de broer van een vriendin ook minder streng. Zij mochten zelf nog naar het dorp en mensen bezoeken. Verder liefst bezoek wel beperken tot 1 persoon. Ook begeleid wonen inderdaad. Die waren een stuk minder dicht dan de verpleeghuizen.
@bigone eens hoor dat had in eerste instantie beter moeten zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:08

lenaa_tje schreef:
Magrathea schreef:

Ligt eraan of zij de zorg die hij krijgt zelf hebben overgenomen of daar iemand voor nodig hebben. Denk ik.
Hier waren ze bij de broer van een vriendin ook minder streng. Zij mochten zelf nog naar het dorp en mensen bezoeken. Verder liefst bezoek wel beperken tot 1 persoon. Ook begeleid wonen inderdaad. Die waren een stuk minder dicht dan de verpleeghuizen.
@bigone eens hoor dat had in eerste instantie beter moeten zijn.

Ja dat zal het zijn, hij heeft niet echt medische zorg nodig ofzo, het is meer vergelijkbaar met de zorg voor een jong kind. Maar hij zou niet naar dagbesteding mogen enzo, niet het huis uit, dus daarom dat hij maar weer bij mijn ouders ging logeren

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:48

Logisch ook. Bij je ouders heeft hij dan waarschijnlijk meer structuur.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:46

Het fijne aan bokt is dat je in tegenstelling tot Facebook, gelukkig ziet dat maar een klein deel viruswaanzin aanhangt en het overgrote deel nog steeds normaal kan nadenken. Heel blij mee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:52

Arabesk schreef:
Het fijne aan bokt is dat je in tegenstelling tot Facebook, gelukkig ziet dat maar een klein deel viruswaanzin aanhangt en het overgrote deel nog steeds normaal kan nadenken. Heel blij mee.

Ook op Facebook zie ik geen berichten van viruswaanzin aanhangers. Ligt er denk ik aan met wie je bevriend bent op Facebook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:53

Ik ben dus bevriend met zo’n “word wakker” gekkie. Helaas geeft zij les op een middelbare school. Zouden jullie dat oké vinden als zo iemand jullie kind les gaf?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:55

lenaa_tje schreef:
Ook op Facebook zie ik geen berichten van viruswaanzin aanhangers. Ligt er denk ik aan met wie je bevriend bent op Facebook.

Dat is nogal een bold statement.. :)

Qua lesgeven.. ligt eraan wat ze verteld misschien..? Als ze het prive houdt, moet ze het zelf weten, maar als ze het in de lessen stopt wordt het een ander verhaal..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:57

MarlindeRooz schreef:
Ik ben dus bevriend met zo’n “word wakker” gekkie. Helaas geeft zij les op een middelbare school. Zouden jullie dat oké vinden als zo iemand jullie kind les gaf?

Als het mijn collega zou zijn zou ik het bijzonder vinden maar er niet direct iets mee doen. Dat ze berichten op FB deelt betekend niet dat die gene in de klas daar iets mee doet.
Zo heb ik op Facebook onder collega’s vooral de anti en pro zwarte Pieten. :') Meest rare berichten komen voorbij vooral onder de pro zwarte piet aanhangers maar ik weet ook dat daar in de klas geen aandacht voor is. Meeste (ik zit niet bij al mijn collega’s in de klas/contact mee etc) zijn in de klas echt wel neutraal.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:57

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat is nogal een bold statement.. :)

Qua lesgeven.. ligt eraan wat ze verteld misschien..? Als ze het prive houdt, moet ze het zelf weten, maar als ze het in de lessen stopt wordt het een ander verhaal..

Hoezo? Ik zie als ik op fb scrol gewoon nooit viruswaanzin aanhangers berichten. Dat ligt er echt aan wie ik volg en wie mijn vrienden zijn.
Alleen als ik heel bewust bijv. Een nos bericht aanklik en reacties ga lezen vind ik zulke reacties.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:00

Een leraar hoort zijn politieke voorkeur niet in de klas te uiten.
En dus ook niet of hij voorstander is van bepaalde dingen zoals nu inderdaad dit virus, maar ook niet over milieu of bio industrie of wat dan ook.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:01

nou, dat zou je denken. Sommige mensen kunnen je toch nog verrassen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:02

_Penotti schreef:
Een leraar hoort zijn politieke voorkeur niet in de klas te uiten.
En dus ook niet of hij voorstander is van bepaalde dingen zoals nu inderdaad dit virus, maar ook niet over milieu of bio industrie of wat dan ook.

Maar hier zeg je het wel : in de klas. :)
Helemaal neutraal kan iemand niet zijn. De 1 vindt milieu belangrijk en de ander juist iets anders. En dat kan zich best uiten in bepaald gedrag. Zo deelt mijn collega nooit los papier uit ivm. Milieu. Vind ik erg onschuldig maar is wel een mening.

Edit.

Verder geef ik maatschappijleer en hoor ik zeker 10x op een dag wat ik nou vind. Ik geef vooral ook vaak aan dat ik veelal advocaat van de duivel speel (juist het tegenovergestelde van wat de klas vindt) om zo discussie te houden.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-08-20 11:05, in het totaal 3 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:04

Ja daar heb je een punt, dat is wel weer het risico ja, helemaal zul je een voorkeur niet kunnen verbloemen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:12

_Penotti schreef:
Ja daar heb je een punt, dat is wel weer het risico ja, helemaal zul je een voorkeur niet kunnen verbloemen.

Het is niet meer juist als docenten zeggen tegen leerlingen dat zij dat ook moeten vinden of alleen maar eenzijdige informatie geven. Ik ken bij mijn directe collega’s niemand die dat doet.

Ooit heb ik wel een bericht gekregen van een gemeentelijke partij (Ook landelijk) dat wij hun poster niet hadden opgehangen tijdens onze verkiezingsmarkt. Wel mooi dat ik toen kon terug sturen als reactie dat zij hadden gemaild hier niet aan mee te doen omdat het te druk was en onze doelgroep toch niet mocht stemmen. (Wij hadden verder alle partijen wel genoemd maar gewoon niet de posters want die hadden we gewoon niet gekregen)
Komend jaar doet deze partij wel mee en ze waren de eerste die reageerde. Soms is het ook niet zo zwart wit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:16

lenaa_tje schreef:
Hoezo? Ik zie als ik op fb scrol gewoon nooit viruswaanzin aanhangers berichten. Dat ligt er echt aan wie ik volg en wie mijn vrienden zijn.
Alleen als ik heel bewust bijv. Een nos bericht aanklik en reacties ga lezen vind ik zulke reacties.

Nou, wat Kinke zegt.. sommige kunnen je verrassen :')

Maar ik heb op FB vrienden en kennissen, en daar zit idd wel een verschil in :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:17

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:

Nou, wat Kinke zegt.. sommige kunnen je verrassen :')

Maar ik heb op FB vrienden en kennissen, en daar zit idd wel een verschil in :j

Ik zeg ook niet dat het niet voor komt maar ik spreek voor mijn eigen situatie. Ik heb ook niet allemaal goede vrienden op Facebook maar waarschijnlijk gewoon geen viruswaanzin aanhangers :) of ze delen het niet :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:21

Ik heb een leraar (onderdirecteur die inval gaf) gehad, heb je het over 30 jaar terug die tegen de bio industrie was.
En dit dus duidelijk uitte. Wel vergat hij dat hij een in dorp les gaf, veel kinderen thuis een boerderij hadden.
Hij vertelde ook echt de grootste onzin en sommige kinderen durfde daar dan tegen in te gaan en die kregen dan nog straf ook. Dus hielden weer hun mond als hij er weer eens over begon.

Ik zelf heb dat ook bij hem ervaren, maar ik kan als ik wil heel correct blijven. Beetje eng correct. Hij wilde liever dat ik helemaal over de zeik ging zodat hij me buiten kon zetten, maar dat deed ik dus niet.
Ik bleef netjes zeggen, meneer naar mijn idee klopt het niet wat u zegt want:
Hij was dus degene die over de zeik ging, het kwam er zelfs op neer dat hij me zou laten schorsen.
Na die les was het pauze en hij was woest de lerarenkamer in gegaan en daar een tirade gegeven denk ik.
Want alle leraren daarna begonnen er over. Maar ook allemaal zeiden ze dat een schorsing echt niet ging want ik had nog nooit problemen gegeven en stonden achter mij, echt heel lief. en ook omdat alle leerlingen aangaven dat hij boos was en ik correct gebleven.

Excuses heb ik nooit gehad, maar hij heeft ook nooit meer zijn mening door gedramd in onze klas. }>

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:09

Ik kom op Facebook af en toe van die viruswaanzin berichtjes tegen in de gekste groepen.. Laatst in een videografie groep, kwam er eentje klagen omdat 'de hele sector naar de kl*te werd geholpen' en bla bla.. Ik stond er toch positief van te kijken dat diegene nagenoeg alleen tegengas kreeg van de rest van de groep.
Een van mijn 'vrienden', die ik eigenlijk niet zo goed kende, heb ik gewoon verwijderd na het zoveelste klaag-bericht :))

Voor een leraar vind ik het eigenlijk niet kunnen dat ze berichten delen die haaks op de wetenschap staan. Wie weet wat zo iemand je kind wijs maakt tijdens de les.