Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:22

Princess_ schreef:
karuna schreef:
Langzaam voel ik me beter worden en mag ik ook meer in beweging komen. Gelukkig. Toestemming eindelijk om met mondkapje met auto naar een mensloos stukje bos te gaan met de honden. Heerlijk <3 maar pff conditie is echt helemaal weg. Na 5 minuten volledig gesloopt maar hee het begin is er. :D

Kunnen jullie niet lezen, of willen jullie niet lezen?

Kun jij alle berichten van de overheid en het rivm lezen en heb je gezond verstand? Want dan lijkt het mij vrij duidelijk..

Door dit soort gekkies gaat dit hele gezeik nog 6x zo lang duren. Helaas doen veel mensen alsof ze dat niet willen snappen. En ondertussen maar zeiken over alles wat ze niet meer kunnen doen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:43

Wat is er onduidelijk aan toestemming? 8)7 Overleg gehad met huisarts die weer heeft overlegd met de ggd. En gister avond mocht het, 24 uur volledig klachtenvrij, dus ook verhogingsvrij, hoestvrij enz. Met mondkapje verplicht in de auto naar een plek waar geen mens ooit komt.

Voor 5 minuten en weer in de auto naar huis. Dus nee geen gevaar voor omgeving, en los daar van ik heb geen mens gezien. Ik mag dat weer doen, plek opzoeken zonder mensen om even de honden uit te laten. Voor de zekerheid met mondkapje voor de komende week. Over een week weer controle of ik meer losgelaten kan worden.

Dus geen eigen regels opstellen. En geen conclusies trekken die niet kloppen, niet elke risico patient komt op de ic terecht. Goddank niet. Met goede ondersteuning van artsen heb ik het thuis kunnen redden. Weliswaar net maar het is gelukt. Gelukkig wel.

Ik wil geen besmetting van mensen op mijn geweten hebben. Teveel mensen in mijn omgeving die risico groep zijn. Maar ook ik zal toch mijn leven weer moeten en mogen opstarten. Heel langzaam aan in stapjes.

En nee geen test maar zowel de ggd als huisartsen en de spoedeisende hulp gaan uit van corona. Meer zekerheid zal ik nooit krijgen.

En geen idee waarom ik onder een vergrootglas lig. Ga een ander bekritiseren. Als het aan jullie zou liggen mocht ik nooit meer naar buiten. :+ En ja ik hoor het van meer ex besmetten. Zelfs mijn huisarts loopt hier tegenaan. Liefst moeten ook mensen die inmiddels weer genezen zijn. En dus niet meer besmettelijk voor altijd binnen blijven. :roll:
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-04-20 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:46

Ik vind het ook nog best gevaarlijk om met de auto terug te rijden als je na 5 minuten wandelen gesloopt bent.. Denk aan de andere mensen in het verkeer!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:48

Ik heb ook niet zelf gereden, staat ook nergens. Zucht geen aanames doen die er niet staan. :+ ik breng mezelf en anderen niet in gevaar. Sta nog steeds onder stricte strenge medische controle, en elke stap die ik doe is goed overlegd en met een hoop regels waar ik me aan moet houden.
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-04-20 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:48

Dus dan was je niet alleen.......

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:49

Nee, met een vaste partner die al gedurende de hele tijd helpt. Doe niet zo flauw. Het is geen CSI Spot the Mistakes ofzo.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:50

Jilletje schreef:
Dus dan was je niet alleen.......

Lijkt me dat haar gv heeft gereden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:50

Tjsa ik ga hier niet verder op reageren, ook geen minuut detail verslag uitschrijven waar, met wie, welke weg, hoe lang, wt ik aanhad enz, :n het zal nooit genoeg info zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:22

karuna schreef:
Ik heb ook niet zelf gereden, staat ook nergens. Zucht geen aanames doen die er niet staan. :+ ik breng mezelf en anderen niet in gevaar. Sta nog steeds onder stricte strenge medische controle, en elke stap die ik doe is goed overlegd en met een hoop regels waar ik me aan moet houden.

Karuna, een goed bedoeld advies, wat minder posten hier, niet te openhartig zijn, want je krijgt het recht in je gezicht weer terug van de Corona politie op bokt.(en die zijn fanatiek)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:25

karuna schreef:
Langzaam voel ik me beter worden en mag ik ook meer in beweging komen. Gelukkig. Toestemming eindelijk om met mondkapje met auto naar een mensloos stukje bos te gaan met de honden. Heerlijk <3 maar pff conditie is echt helemaal weg. Na 5 minuten volledig gesloopt maar hee het begin is er. :D

In een ander topic plaatste je gisteren nog dat je ook bent wezen picknicken en spullen bent gaan uitzoeken voor je huis.
Ik snap niet dat je dat risico neemt :n

CharleyT, de Corona politie? Seriously? :')
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-04-20 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:28

Spullen uitzoeken voor mijn huis? Eh ik was het niet in ieder geval.

En ja de picknick was met de hondjes in het mensloze bos. 5 hele minuten _O- nou spannend.

Maar ik ga hier gewoon niet meer op in. 8)7 :evaw:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:30

Lees je eigen berichten even terug, maar prima hoor!
Wij zitten vlakbij het grootst getroffen gebied en de begrafenisondernemers kunnen het niet eens meer aan.
Maar schuin tegenover ons hadden ze vandaag een housewarmingparty terwijl uit dezelfde straat ook iemand aan de beademing ligt.
Neem vooral risico's! YOLO!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-04-20 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:31

Waarom moet je eigenlijk een mondkapje op als je naar buiten gaat als ik vragen mag?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:37

Volgens mij kunnen sommige van jullie Karuna beter op de foei lijst zetten als je je zo irriteert.

Cayenne, wat jij zegt kan ik nergens vinden? Misschien dat bij sommige de ergernis zo hoog is dat jullie andere dingen lezen dan dat er staat?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:47

Ik zit al meer dan 4 weken in isolatie en wordt nog steeds als besmettelijk gezien. Ik heb nog een ziekenhuisopname afgehouden. Maar dat was dan mijn enige uitstapje geweest. Ik mag echt niet buiten, maar dat zou ook niet gaan.
Gelukkig knap ik weer iets op en kan ik zeker veilig thuis blijven.

Ik hou het nog goed vol, maar vindt het nog steeds vervelend geen steentje te kunnen bijdragen in het ziekenhuis.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:48

Nee hoor, we lezen prima en dat is het probleem ook. De tegenstrijdigheden vis je er zo uit. En dat iemand graag verhaaltjes schrijft moet ze zelf weten, desgewenst foei ik dan inderdaad of ik scroll erlangs.

Maar dit is wel een iets andere situatie. En ja, dat vind ik kwalijk, omdat het niet alleen om haar gaat maar de gezondheid van velen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:57

raket schreef:
Ik zit al meer dan 4 weken in isolatie en wordt nog steeds als besmettelijk gezien. Ik heb nog een ziekenhuisopname afgehouden. Maar dat was dan mijn enige uitstapje geweest. Ik mag echt niet buiten, maar dat zou ook niet gaan.

Ik hou het nog goed vol, maar vindt het nog steeds vervelend geen steentje te kunnen bijdragen in het ziekenhuis.

Pittig hoor.

Kan me voorstellen dat je baaly dat je niks kan bijdragen. Maar door binnen te blijven draag je al genoeg bij. Het is niet anders. Maar weer helemaal gezond worden! Kun je daarna nog genoeg mensen helpen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:05

Wat rot zeg raket, kan me ook voorstellen dat je het helemaal zat bent. Maar inderdaad doe je nu het beste wat je kunt doen, ookal voelt dat wellicht niet zo.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:09

karuna schreef:

Je ging al steeds toch? Je spreekt jezelf in al je berichten erg tegen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:28

raket schreef:

Welke klachten heb je nog raket? Sleept echt lang door zo :(:)
Ik hoop toch dat heel snel testen komen waaraan je kunt zien dat iemand antistoffen heeft.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:38

Koorts heb ik nooit gehad. Maar hoofdpijn, diarree, keelpijn, hoesten, benauwd en enorm moe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:41

raket schreef:
Koorts heb ik nooit gehad. Maar hoofdpijn, diarree, keelpijn, hoesten, benauwd en enorm moe.

Veel beterschap! Hopelijk ben je snel weer op de been.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:52

Ik snap wel waar de rest over valt Karuna. Iedere keer zeg je dat je weer klachten vrij bent en gaat ergens heen, om vervolgens weer klachten te krijgen. Dit gaat al een hele tijd zo.
En ik ben het het wel met de mensen eens die je hierop aanspreken, want je bent echt wel nog besmettelijk.
Het rivm zegt idd 4 uur, maar de WHO zegt hierover wat anders.
Reden dat her rivm korter aanhoud heeft ook met de zorg te maken. Want als die ook zo lang eruit liggen dan zijn helemaal de rapen gaar.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:12

Mijn schoonzus die corona had (zie eerder bericht) mocht na 24u klachtenvrij weer aan het werk. Maar ze was zo ontzettend moe dat dat nog lastig was.
Dat was vorige week. Nu weet ik niet hoe het gaat eerlijk gezegd.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:37

Ik val heel even binnen als het niet erg is, ik heb namelijk een korte vraag.

Ik heb zeer waarschijnlijk corona gehad, nu 1,5 week geleden ongeveer. Milde variant gelukkig, maar koorts, ontzettend moe, diarree, etc.
Nu heb ik al een week geen koorts meer, doe weer alles, totaal niet meer moe ofzo. Ben weer gaan helpen met de verbouwing thuis en rij op dit moment 4/5 paarden op een dag (die staan aan huis dus ik zou niemand in gevaar brengen :) ).

Ik heb soms alleen nog hoestbuien, en ik vraag mij af in hoeverre dit nog corona is en in hoeverre ik dus nog besmettelijk ben. Dit omdat ik woensdag heel erg graag mijn vriend wil zien, maar hem niet in gevaar wil brengen.
Morgen bel ik natuurlijk de huisarts, maar ik vroeg het mij toch wel heel erg af, en kon even niet meer wachten. :o