Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:43

Wij zijn ook weer aan het opschalen, IC cohortafdeling en verpleeg cohortafdeling.
@Geerte: moeilijk, doe wat je hart je ingeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:49

Als ik die stomme BN'ers zie of weer merk hoe laks mensen zijn met maatregelen, of hoe onverschillig naar medemensen die kwetsbaar zijn, dan denk ik wel eens: misschien moesten we als zorgmedewerkers eens zeggen #ikdoenietmeermee

Maar goed, zo werkt het natuurlijk niet. Dus klaagstand weer uit, schouders eronder en doooorrrrrr. :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 19:58

Afbeelding
Vind deze wel grappig

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:08

Die ging bij ons ook al rond ja.
Maar eigenlijk vind ik ze allemaal niet grappig, ik heb een collega die om al die plaatjes heel hard moet lachen maar ik denk dat ik teveel zie tijdens mijn andere werkzaamheden op de spoed

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 20:12

Het is niet dat ik er hard om moet lachen. Ik zie wel de humor ervan in, en denk dat humor ook erg belangrijk is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:31

geerte schreef:
Het is niet dat ik er hard om moet lachen. Ik zie wel de humor ervan in, en denk dat humor ook erg belangrijk is.

Oh ja hoor zeker, ik moet er ook wel even om grinniken maar als er dan collega's eindeloos corona grapjes in de groepsapp delen dan ben ik er na een klein tijdje ook wel weer klaar mee.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:36

Hier ook weer gevraagd, was er al bang voor.
Probleem is dat ze alle reguliere zorg (geplande OK's et cetera) wel door willen laten gaan nu, in tegenstelling tot de eerste golf.
Ja, dan is er geen personeel over hè? :\ En ja, dan moeten degene die er wel heen gaan dus extra uren gaan werken...
Heb zo het gevoel dat het nu nog beroerder wordt dan eerst, de 'verwennerij' lijkt er aardig vanaf (ruim bezet, respect, et cetera).
Op zich maakt het mij qua zorg niet uit, ik zorg op mijn huidige afdeling ook voor de bewezen Corona patiënten. Maar weer onzekerheid (per dag!) qua rooster en een onbekend team... dat weer voor langere tijd... dat is wat me zo moe maakt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:53

Afbeelding
Voor iedereen die hem straks heel hard nodig gaat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:00

geerte schreef:
[ [url=m/40b8Tb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vind deze wel grappig

:')

kiki1976 schreef:
[ Afbeelding ]

Liefffff!

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:01

Aan de berichten te horen denk ik dat het niet lang duurt voor de hectiek van de tweede golf losbarst. Ik zie er oprecht wel een beetje tegenop. Vooral weer na al die krankzinnige berichten van die zogenaamde BN’ers. Wat een domme mensen allemaal. Ik heb oprecht begrip voor de mensen die ook geen inkomen hebben door dit alles. Het is een gekke wereld momenteel. Maar COVID-19 is echt niet grappig.. Ik hoop dat we de tweede golf voorblijven maar ik ben er bang voor....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:56

kiki1976 schreef:
[ Afbeelding ]

Hier sluit ik me volledig bij aan! Ik lees hier mee en heb onwijs veel respect voor iedereen die in de zorg werkt. Dank jullie wel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:08

:knuffel: om
Jullie zorgverleners hart onder de riem te steken.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:24

Lief van iedereen hier <3

Doe wat je hart je ingeeft Geerte... goed op jezelf passen.

Helderder zouden ze daar nu niet een betere tactiek qua planning voor hebben nu ze weten wat er komt?
Misschien kan je aangeven dat je het wel wil maar wel (een paar) vaste dagen wil houden.

Of misschien je stokje doorgeven? Je expertise gebruiken om een ander of 2 op te leiden die er bij de eerste golf niet waren en daarna zelf weer een stapje terug nemen.

Die BN'ers kan ik ook heel slecht tegen.. wordt ik echt verdrietig en boos om. Net als dat ik nu lees dat er voetbalsupporters zich ergens aan het verzamelen zijn..

Vandaag mn bloed laten prikken op antistoffen voor een onderzoek. Met een paar dagen de uitslag. Ben heel benieuwd. Vorige week nog naast 1.. Was niet verdacht tot na de CT scan := pcr gelukkig negatief maar wel een corads 4.. nog steeds dubieus dus.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:42

laraxXxemma schreef:

Helderder zouden ze daar nu niet een betere tactiek qua planning voor hebben nu ze weten wat er komt?
Misschien kan je aangeven dat je het wel wil maar wel (een paar) vaste dagen wil houden.

Of misschien je stokje doorgeven? Je expertise gebruiken om een ander of 2 op te leiden die er bij de eerste golf niet waren en daarna zelf weer een stapje terug nemen.

Die BN'ers kan ik ook heel slecht tegen.. wordt ik echt verdrietig en boos om. Net als dat ik nu lees dat er voetbalsupporters zich ergens aan het verzamelen zijn..

Vandaag mn bloed laten prikken op antistoffen voor een onderzoek. Met een paar dagen de uitslag. Ben heel benieuwd. Vorige week nog naast 1.. Was niet verdacht tot na de CT scan := pcr gelukkig negatief maar wel een corads 4.. nog steeds dubieus dus.

dat is wel opvallend! ik ben heel erg benieuwd naar je antistoffen dan.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:44

Ja was toeval, had 2 weken terug al de datum geprikt (haha) om te laten testen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:16

laraxXxemma schreef:

Ben je benauwd geweest?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:32

Jullie allemaal heel veel sterkte, zoveel respect voor jullie :knuffel:

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:53

Nee zelf helemaal niks aan klachten gehad nog tot nu toe, ook eerder niet

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:46

Zojuist de serie 'veerkracht' bekeken op videoland. Moest toch wel wat tranen tegenhouden soms :=
Tussendoor hoorde en zag je wat fragmenten van de persconferenties.
En dan op het einde van het laatste deel, hoor je de persconferentie van laatst, dat de aantallen weer oplopen... het kippenvel kroop waar het niet gaan kan, dikke flashbacks. Hoop toch zo erg dat het niet weer dezelfde situatie gaat worden..

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:35

Ik ben werkzaam op de radiotherapie en gelukkig hebben we nog maar weinig echt positief geteste patiënten gehad. Waar ik het meeste moeite mee heb de laatste weken is het liegen van mensen. Ze worden allemaal gebeld om vragen over hun gezondheid te beantwoorden en evt contact met positief geteste mensen en evt buitenland bezoek. Dan wordt er bij de ingang van het ziekenhuis ook elke dag naar klachten gevraagd en temperatuur gemeten. Ze krijgen allemaal te horen dat de behandelingen gewoon door gaan ook bij klachten maar dat de medewerkers dan in pak staan. En dan nog liegen tot ze op tafel liggen en wij onbeschermd ze helpen. Deze week dus jammer genoeg echt positieve patiënten en een lading collega's naar huis voor 10 dagen iig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 08:43

Oh dat is echt heel naar angelkis.....

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:52

Angelkisssss schreef:
Ik ben werkzaam op de radiotherapie en gelukkig hebben we nog maar weinig echt positief geteste patiënten gehad. Waar ik het meeste moeite mee heb de laatste weken is het liegen van mensen. Ze worden allemaal gebeld om vragen over hun gezondheid te beantwoorden en evt contact met positief geteste mensen en evt buitenland bezoek. Dan wordt er bij de ingang van het ziekenhuis ook elke dag naar klachten gevraagd en temperatuur gemeten. Ze krijgen allemaal te horen dat de behandelingen gewoon door gaan ook bij klachten maar dat de medewerkers dan in pak staan. En dan nog liegen tot ze op tafel liggen en wij onbeschermd ze helpen. Deze week dus jammer genoeg echt positieve patiënten en een lading collega's naar huis voor 10 dagen iig.

Ja zo onbegrijpelijk vind ik dat.
Plus het maar blijven smokkelen met bezoek op verpleegafdelingen. Na 3 weken nog glashard staan liegen dat de regels niet bekend zijn et cetera en iedereen vind zichzelf een uitzondering. Helemaal een drama als patiënten overgeplaatst worden van andere afdelingen en die andere afdeling zelf ook laks is in het toezicht hierop. Dan heb je helemaal geen poot meer om op te staan.
Maar moeten jullie preventief naar huis als je in contact geweest bent met, wat later blijkt, een positieve patiënt? Hier is het, zolang je geen klachten hebt, gewoon doorwerken met mondkapje op.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:31

Nee we redden het met personeel dus liever thuis blijven (sommige kunnen thuis werken aan planningen bijvoorbeeld), maar ben wel benieuwd hoe het komende tijd gaat lopen hoor. Nu al veel collega's die zich hebben laten testen
met snotneus/verkoudheid klachten dus dan ook werkverbod tot uitslag er is. Elke dag afwachten welke collega's er zijn :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:32

Hallo allemaal!

Wij hebben vanuit werk nu het verzoek gekregen om massaal de griepprik te gaan halen.
Ik twijfel: het voelt een beetje gek om als 27 jarige de griepprik te gaan halen.
Anderzijds; als ik 2 weken door de griep thuis lig terwijl er ook nog corona is dan is dat voor de afdeling rot.
Is dit bij jullie ook zo? Wat doen jullie?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:58

smurffie schreef:
Hallo allemaal!

Wij hebben vanuit werk nu het verzoek gekregen om massaal de griepprik te gaan halen.
Ik twijfel: het voelt een beetje gek om als 27 jarige de griepprik te gaan halen.
Anderzijds; als ik 2 weken door de griep thuis lig terwijl er ook nog corona is dan is dat voor de afdeling rot.
Is dit bij jullie ook zo? Wat doen jullie?

Ik ben geen anti vaccin persoon hoor maar bedrijven mogen je niet verplichten om een vaccin te halen. Altans rutte zei zelf met het corona vaccin dat verplichten niet gaat gebeuren omdat dat wettelijk en juridisch niet mogelijk is.