Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Whale schreef:Wordt er überhaupt gecontroleerd? Of vertrouwen ze er maar op dat je je huis niet uit gaat?
Ja.
In nl moet je tekenen dat je je aan de regels houdt en je krijgt dagelijks bezoek thuis.
Janneke2 schreef:Whale schreef:Wordt er überhaupt gecontroleerd? Of vertrouwen ze er maar op dat je je huis niet uit gaat?
Ja.
In nl moet je tekenen dat je je aan de regels houdt en je krijgt dagelijks bezoek thuis.
geerke schreef:Wat ik niet begrijp...het mers virus heeft jaren geleden 660 doden veroorzaakt.
Een normale griep vergt wereldwijd jaarlijks tussen de 250.000 tot 500.000 doden.Waar hebben we het nu over?
Sizzle schreef:geerke schreef:Wat ik niet begrijp...het mers virus heeft jaren geleden 660 doden veroorzaakt.
Een normale griep vergt wereldwijd jaarlijks tussen de 250.000 tot 500.000 doden.Waar hebben we het nu over?
Ik moest vanmorgen hardop lachen toen ik in de krant zag staan: verdachte van Corona virus blijkt gelukkig maar griep te hebben.
MAAR griep, dat virus waarvan honderduizenden doodneervallen![]()
Prima uiteraard om voorzichtig te zijn maar het wordt veel te veel gehyped. Dan zie je gelijk hoe gevaarlijk social media is. Allemaal paniek reacties die buiten proportie zijn. Bij SARS was die media gekte nog half zo gek.
Ladyson schreef:Het is me nog steeds niet duidelijk of die mondkapjes nou helpen. En ik heb al best flink gegoogled. Iedereen in Nederland zegt dat het niet helpt, behalve de speciale aangesloten over mond en neus. Waarom worden dan massaal niet-werkende mondkapjes gedragen?
_San87_ schreef:Ik lees net dat het RIVM Nederlandse terugkeerders niet test op Corona. Ik snap het niet.
Edit:Citaat:Het RIVM herhaalt nog maar eens op @:BNR in Ask Me Anything: de Nederlanders die zijn teruggekomen uit Wuhan zijn *niet getest* op #Coronavirus. Na gesprekken met de mensen was daar ‘geen aanleiding voor’.
Smee__ schreef:Ik denk ook een soort schijnveiligheid ofzo? Hier kwam ook al voorbij dat bij bouwmarkten de stofmaskers niet aan te slepen waren.
germie schreef:Ik wel. Ze zijn niet ziek. Dus niet nodig om extra kosten te maken.
Het virus maakt minder doden dan de griep. Men was ook bang voor sars en h1n1, viel allemaal erg mee.
Bovendien zijn we toch met te veel mensen. Bang ben ik er niet voor. Tot nu toe vind ik het enorm overdreven en bangmakerij. Het is vooral de media die het opblaast. Er komt vast een geval in Nederland, dat zei nu eenmaal zo. Tot nu toe valt het echt mee. Gelukkig wel.
germie schreef:_San87_ schreef:Ik lees net dat het RIVM Nederlandse terugkeerders niet test op Corona. Ik snap het niet.
Edit:
Ik wel. Ze zijn niet ziek. Dus niet nodig om extra kosten te maken.
Het virus maakt minder doden dan de griep. Men was ook bang voor sars en h1n1, viel allemaal erg mee.
Bovendien zijn we toch met te veel mensen. Bang ben ik er niet voor. Tot nu toe vind ik het enorm overdreven en bangmakerij. Het is vooral de media die het opblaast. Er komt vast een geval in Nederland, dat zei nu eenmaal zo. Tot nu toe valt het echt mee. Gelukkig wel.
speurneusc schreef:ik geef workshops werken met giethars - epoxy en daarvoor had ik paar weken geleden mondkapjes besteld, nu ben ik met een webshop bezig en wilde ik ze daarin ook aanbieden, wil ik de omschrijving van die dingen zoeken op de website waar ik ze gekocht heb..... uitverkocht! dozen met grote hoeveelheden beperkt op voorraad nog en onbekend wanneer er weer binnen kwam...
hoezo paniek...toch ergens wel blijkt
stond echt bij vanwege grote toename bestellingen vanwege het virus uitverkocht
_San87_ schreef:Ik lees net dat het RIVM Nederlandse terugkeerders niet test op Corona. Ik snap het niet.
Edit:Citaat:Het RIVM herhaalt nog maar eens op @:BNR in Ask Me Anything: de Nederlanders die zijn teruggekomen uit Wuhan zijn *niet getest* op #Coronavirus. Na gesprekken met de mensen was daar ‘geen aanleiding voor’.
Liselot schreef:De NL overheid neemt het zeker wel serieus, de beste virologen zitten er bovenop. Ze zijn alleen niet in paniek en benaderen alles zeer rationeel. Dat is wat anders dan het niet serieus nemen