Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bommeltje_ schreef:h kijk dit is een fijne uitleg! Ik ga beginnen met 3000 IE omdat dit uit die calculator kwam. Ik kan dan altijd nog ophogen als dat moet. Hoeveel K2 zou ik dan moeten slikken ongeveer?
Bommeltje_ schreef:Weet iemand ook hoelang het kan duren voordat je iets merkt van het bijslikken van vitamine D K2 magnesium en B12?
fjordjes schreef:Ik slik ook al geruime tijd vit D, vit K en magnesium. Deze haal ik bij de etos omdat die 1 vd weinige zijn die vit K voor volwassenen verkopen. Echter ben ik steeds veel geld eraan kwijt en zoek ik een goedkoper alternatief. Weet iemand waar je dit goedkoper kan krijgen? Ben nu steeds ruim 100 euro eraan kwijt...
Bommeltje_ schreef:Ik vind het dus best spannend om over te dosseren met vitamine D ik slik nu 3000 IE ik durf eigenlijk niet zo goed meer te nemen ookal is mijn waarden maar 29.
De huisarts wil mij sowieso geen kuur geven.
fjordjes schreef:Ik slik in de winter vaan 7000 ie en in de zomer 5000 ie. Ik heb zelfs een periode 10.000 ie geslikt toen ik een tekort had. Je verbruikt ook elke dag een hoeveelheid dus die mag je gerust aanvullen.
Maris schreef:Bommeltje_ schreef:Ik vind het dus best spannend om over te dosseren met vitamine D ik slik nu 3000 IE ik durf eigenlijk niet zo goed meer te nemen ookal is mijn waarden maar 29.
De huisarts wil mij sowieso geen kuur geven.
Gewoon lekker die 3000 ie innemen. Van bonusan hebben ze 3000 ie D3 en 90 mcg K2 in 1 product.
Of je kan die tabletjes van 5000 ie D3 / 200 mcg K2 misschien ook halveren ?
Maris schreef:fjordjes schreef:Ik slik in de winter vaan 7000 ie en in de zomer 5000 ie. Ik heb zelfs een periode 10.000 ie geslikt toen ik een tekort had. Je verbruikt ook elke dag een hoeveelheid dus die mag je gerust aanvullen.
Als je je daar goed bij voelt, super ! Neem je wel ook vitamine K2 dan ?
De producent van de link die ik hierboven gaf (van fit4ever) heeft ook oa 10.000 ie capsules of tabletten.
Je verbruikt idd tussen de 1000 en 4000 D3 per dag.
fjordjes schreef:Ik slik in de winter vaan 7000 ie en in de zomer 5000 ie. Ik heb zelfs een periode 10.000 ie geslikt toen ik een tekort had. Je verbruikt ook elke dag een hoeveelheid dus die mag je gerust aanvullen.
Bommeltje_ schreef:onpaard schreef:Ik slik ook max 3000ie per dag. In de zomer met mooi weer veel minder.
Ah okee en die van jou was ook zo laag? Merk jij verschil en hoelang duurde dat bij jou?
Amyyy schreef:Een stootkuur hoeft ook niet alles te zijn hoor. Ik kreeg ook een stootkuur en voelde me er echt heel erg ellendig van. Nu pak ik 3000-6000 per dag en was mijn waarde mooi op pijl. Als die 3000 niet genoeg is, ga je toch meer pakken? Gewoon over een paar maanden nog een keer bloed laten prikken.
Amyyy schreef:In de winter standaard meer, als de zon boven uv index 4 zit minder, maar altijd nog minimaal 3000 per dag. Ik smeer altijd goed zonnebrandcrème, dan neem je sowieso minder tot geen vitamine d op. En ik heb liever een tekort aan vitamine D en wat pilletjes dan huidkanker. Ik doe het altijd een beetje op gevoel verder. Wanneer ik me weer beter ging voelen weet ik niet echt, mijn waarde was 17 en heb eerst nog aan zitten rommelen met de stootkuur. Ik heb toen de formule gebruikt die hier ook ergens staat en dat toen gaan pakken. Toen ging het na een paar maanden (denk ik) weer beter.
Edit, ja je kan 2 pilletjes pakken, of 1,5e. Ik had een multivitamine en k2 waar ook vitamine D in zat, dus die combineerde ik altijd.
Ik heb die van het kruitvat, met 2000ie. Dat is geen extreem hoge dosering, maar die met een hoge dosering zijn duurder en zitten er veel minder in