(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirin

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:44

Wat een mooie honden Warboel! Toch een klein lichtpuntje. Niet gek dat je mentaal nu even wat minder gaat, het is ook gewoon heel heftig. Veel sterkte de komende tijd, hopelijk geen uitzaaiingen!

Ik heb ook wat mindere dagen nu. Dat valt natuurlijk in het niet, maar ik merk wel dat alles me een beetje teveel is. Alle onzekerheid vind ik heel lastig om mee om te gaan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:55

Dat is inderdaad wel een lichtpuntje. Geeft ook afleiding! Heel veel sterkte! :(:)

Ik heb hetzelfde, alles voelt veel weer. Ik keek er ontzettend naar uit om even weg te zijn met vriend: woensdag zouden we naar Thailand vliegen, maar ik geloof er niet meer in met alle snelle ontwikkelingen nu.
Ik zit me al helemaal druk te maken wat ik allemaal moet regelen als het niet doorgaat en wat als het wel doorgaat. :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:21

Mooie honden, dat is toch nog even wat positiefs voor je :)

Vanmiddag even mee op verjaardag geweest, zat meteen met tranen in m'n ogen, zoveel lawaai en prikkels.. Heb een uurtje uitgezeten, helemaal in mezelf gekeerd en toen zijn we weer gegaan..

Nee alles volgt nu rap op elkaar, je keek er zo naar uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:09

He Warboel, wat een vreselijk naar nieuws. Ik wens jullie de komende tijd veel kracht en sterkte :(:)

Wat een gedoe ook met die Corona, moet eerlijk zeggen dat ik zo blij ben dat ik niet aan het werk ben momenteel :o Vannacht wel over het werk gedroomd, helemaal overstuur wakker, pff, wat een gedoe ook ... En echt balen als je op dit moment vakanties of uitjes hebt gepland.

Merken jullie op stal iets van de Corona-crisis? Hier heeft de stalhouder maatregelen genomen, aan de ene kant begrijp ik het helemaal, maar pff, wat heb ik het er moeilijk mee. Het is helemaal niet zo extreem, er is gewoon een groep opgericht waarin aangegeven wordt wanneer er lessen zijn en degene met een eigen paard of bijrijdpaard wordt gevraagd even te laten weten wanneer ze komen, zodat het een beetje op elkaar afgestemd kan worden en je niet allemaal tegelijk op stal bent. Daarnaast is het ook niet de bedoeling om de hele dag op stal rond te hangen (met het oog op scholen die dicht zijn) maar gewoon je paard rijden/verzorgen en weer naar huis.

Ik vind het op zich allemaal prima, en vooral heel fijn dat je niet de hele dag op stal mag rondhangen want ik zag het alweer gebeuren .. lange vakantie dus altijd enorm druk .. Maar ik merk dat ik erg onrustig word van de groep (meldingen staan trouwens af), nu moet ik zeggen wanneer ik kom en op welk uur en kijken of er niet teveel andere mensen er zijn en ik heb echt zoiets van: dan kom ik wel gewoon helemaal niet, is veel makkelijker.

Zo stom :o Maar misschien wel herkenbaar?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:49

Oef vervelend... Mijn paard staat nu nog bij mensen aan huis (mijn paard en 2 van hun dochters). Eind April verhuizen we naar een andere stal (met stalgenootjes). Dus dat probleem heb ik nu niet gelukkig.
Ik kan echt niet plannen nu wanneer ik kom.. soms lukt het ineens toch niet, of besluit ik spontaan wel te gaan..
Ik denk dat ik dan ook zoiets zou hebben van laat dan maar :=

Ik moet ook zeggen dat ik blij ben niet in het ziekenhuis te hoeven komen nu :=
Leidinggevende heeft het er maar druk mee, zeker nu misschien scholen dicht gaan... Die bestralingen moeten gewoon door gaan. Hij had dus een distributielijst gemaakt (gelukkig geen groepsapp), maar kreeg dus wel de berichten. Bedacht hij blijkbaar toch ook, want kreeg net een appje dat hij me ging verwijderen :) zat al te dubben of ik nu moest appen of niet :=

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:58

Ik heb geen paard dus geen last van.

Mijn man moet vanaf afgelopen vrijdag thuis werken en dat geeft mij ook weer stress. Ook is de jongste vannacht begonnen met hoesten dus dat betekent dat (als de scholen niet gesloten worden) de oudste ook thuis moet blijven.
Maar hou maar in gedachten dat de school en het kinderdagverblijf gesloten gaan worden morgen, dus dat ze dan toch niet konden gaan.

Aankomende zaterdag zijn wij 12,5 jaar getrouwd. We hebben geen feest oid gepland maar wilden wel wat met het gezin doen. Maar dat lijkt ook niet te gaan lukken met de corona crisis.

Iemand gisterenavond nog Wie is de Mol gekeken?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:03

Wij mogen niet naar stal als we verkouden zijn en moeten afstand houden van de staleigenaar (kwetsbare gezondheid). Heel logisch!

Leandra dat is zonde! wat waren jullie van plan te gaan doen?
Ik heb gekeken. :j

Ik heb nog steeds stress, nog geen duidelijkheid..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:11

Mijn jongste hoest weer, mijn moeder geeft het flink te pakken, ik heb het benauwd en mijn man kwakkelt ook
Wij blijven dus gezamenlijk thuis...
Voor morgen mijn training in de sportschool afgezegd, waar ik ivm mn slijkbeurs ontsgekingen nu toch weinig ggeweest en omdat ik te bang ben te ver te gaan nu met de pijnstillers. En tandarts slaan we ook over

Van stal nog geen maatregelen gehoord maar zal niet lang duren denk ik

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:30

Mandyy schreef:
Wij mogen niet naar stal als we verkouden zijn en moeten afstand houden van de staleigenaar (kwetsbare gezondheid). Heel logisch!

Leandra dat is zonde! wat waren jullie van plan te gaan doen?
Ik heb gekeken. :j

Ik heb nog steeds stress, nog geen duidelijkheid..

We waren van plan om een dagje weg te gaan maar hadden nog geen idee waar naar toe. En dan 's avonds in een restaurant wat te eten. Niet veel maar toch even gezellig met z'n allen. Dus denk dat het thuisbezorgd.nl gaat worden oid.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:15

Balenciaga schreef:
Mijn gesprek van vanmiddag is komen te vervallen dus wil volgende week met mijn baas gaan zitten om minder uren te bespreken. Vriend is gelukkig heel supportive en geeft aan dat ik me geen zorgen moet maken om de financiën.
Mag een werkgever zo'n verzoek trouwens ook weigeren? Jawel toch?

Warboel, ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat een vreselijk nieuws, heb er kippenvel van. Zorg goed voor jezelf. En een hele dikke knuffel voor jou en je vader (en je verdere familie uiteraard) :(:)

Ben je dan van plan om uren in te leveren ivm je gezondheid?
Zo ja dat zou ik echt niet doen en je ziek melden ipv uren inleveren.
Kies aub voor jezelf.

Ik heb zelfs onbetaald verlof opgenomen om tijd te hebben om te herstellen, dat was echt een foute beslissing van me toen

@Warboel heel veel sterkte

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:19

Dat vroeg ik me ook al af Nickolay, het lijkt met toch dat je de uren die je niet werkt gewoon ziekgemeld staat..

Dat is ook jammer Leandra.. -O-
Een vent die thuis werkt ben ik nu wel gewend, aangezien hij ons huis aan het bouwen is :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:02

Ik krijg net een appje van m'n vriendin. Merrie ging achteruit, ze hebben moeten besluiten haar te laten gaan...
;(
Niet eerlijk dit.. ;(

Vaarwel lieve Latte, ik zal je nooit vergeten en koester de tijd die we samen door hebben mogen brengen. Ga nu maar lekker met je veulen in de eeuwige groene weides boven galopperen... Y;(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:45

Oh goldie wat verdrietig! Heel veel sterkte :(:) wat een drama ook, merrie en veulen beide overleden ;( voor je vriendin ook veel sterkte!

En die overprikkeldheid herken ik ook echt heel goed, is echt rot :\

@Balenciaga echt ziekmelden hoor! Niet zomaar uren inleveren.

@Mandyy zooo dat is balen van je vakantie -O- ik maak me soms al zorgen om onze vakantie in september naar Canada, terwijl dat nog zooo ver weg is. Succes met alles, linksom of rechtsom zal het wel een hoop geregel en gedoe worden :x

Ik heb geen paard dus hoef me daar geen zorgen om te maken...
Vind het wel lastig hoor, naar de sportschool gaan hielp me wel een ritme houden en me beter te voelen, ben afgelopen vrijdag ook wel gewoon geweest maar weet niet... vooral de groepslessen “durf” ik toch niet zo goed. En dan niet voor mezelf maar voor m’n vader. Dus merk dat ik weer hele dagen op bed lig, nergens zin in heb (bedoel dan Netflix/gamen ofzo) en me gewoon rot voel.
Gisteren ben ik wel even bij een goede vriendin geweest (de vader van de puppies is haar hond), even lekker gekletst en dat was wel fijn. En de hond kunnen knuffelen <3

Maar vooral echt dit;

Afbeelding

Ik werk dus in een winkel en we blijven vooralsnog gewoon open, maar ik moet echt ff niet aan werken denken. Maargoed dinsdag bedrijfsarts, we zullen wel zien. Hoopte zelf sowieso maart nog thuis te “mogen” blijven omdat ik dan ook meer duidelijkheid heb wat de GGZ betreft. Dan is hopelijk de corona chaos ook weer een beetje ingedamd :\

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:50

Sterkte Goldie, wat een slecht nieuws :(:)

Warboel, succes bij de bedrijfsarts dinsdag! En dat plaatje klopt helemaal, de mentale gevolgen van corona moeten we ook niet onderschatten :)

Ik mag morgenochtend weer naar de psycholoog, eens kijken of zij nog wat tips heeft om de stress te verminderen. Dinsdag heb ik (denk ik? als het doorgaat) een gesprek tussen mij, mijn bedrijfsarts, mijn leidinggevende en personeelszaken. Waar dat gesprek precies over gaat weet ik niet, het is een soort overleg tussen alle partijen om de neuzen dezelfde kant op te krijgen hoe het moet qua werk. Ofzo. Gelukkig staat mijn leidinggevende achter mij dus ik maak me niet al te veel zorgen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:20

Sterkte Goldie, wat naar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:55

Ik voel me nu zo slecht door het virus ik weet dat er twee collega's zijn met kinderen en ik weet niet hoe ze dat nu kunnen doen met hun kinderen, dit geeft me zoveel extra stress want zou ik mezelf niet gewoon bij elkaar moeten rapen om te gaan en terwijl ik dit typ rollen mijn tranen omdat ik me nu schuldig voel dat ik niet nu kan helpen. Maar ook hierin lees ik dat het niet goed met me gaat omdat het niet lukt aan mij te denken maar ik denk aan hoe moeten ze dat nou doen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:17

Dikke knuffel Moonsparkle. Het komt ook wel goed met die collega's. Je hoeft je niet schuldig te voelen. Je kan niet de hele wereld dragen. Maar snap je punt en je gevoel wel hoor. Dat heb ik in het begin ook gehad.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:41

Bedankt allemaal, ben er behoorlijk door van slag ;(

Ik voel me nu ook rot naar collega's in deze tijd, maar in deze hectiek terugkeren is al helemaal geen optie. Plus zoals ik er nu in sta wil ik in de eerste periode ook geen patiëntcontact en daarna boventallig dat weer oppakken..

Net een mailtje van psycholoog, ze heeft praktijk aan huis, dus de individuele afspraken kunnen gewoon doorgaan.
Volgende week bedrijfsarts, vraag me af of dat nou wel handig is of niet. Misschien later deze week maar even aan leidinggevend vragen (maar hij heeft het nu al zo druk). Gesprek met leidinggevende wil ik volgende week wel skippen, heeft hij vast begrip voor, ik wil nu niet onnodig het ziekenhuis in. En aangezien ik nu toch niet ga starten is het niet nodig := Dan moeten we maar bellen of gewoon mailen.

Ik moet de weekboodschappen nog doen, maar zie er nu meer tegenop dan anders. Door al die overige gestresste mensen...

Y;(
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:31

Ach Goldie, wat een verlies Y;(
Heel veel sterkte ermee.

Ik heb net toevallig de laatste mails gelezen voor het werk (was er toch omdat ik even moest kijken of er een mail was ivm de loopbaanbegeleiding, geen idee of dat door gaat gaan bv.) maar blijkbaar is er van hectiek geen sprake.. In tegendeel: denk dat het zo goed als stil ligt bij ons, aangezien er geen consultaties, raadplegingen en operaties meer zijn. Dus enkel de interne patiënten en dan kom je met een mindere bezetting ook wel toe (is hetzelfde als weekenddienst gok ik). Dus las dat ze het vandaag gingen bekijken en mensen naar huis laten gaan als het werk op was en de komende dagen het gingen bekijken hoe het liep om mensen thuis te laten. Dus het valt precies nog wel mee .. Al wil ik toch niet terug starten in zo'n gedoe hoor, heb liever gewoon een schema en dat ik weet wat ik wanneer moet doen, en niet dat het elk uur kan veranderen :o

In ieder geval, ben zelf al 2 weken niet fit .. ben niet doodziek, en het schommelt enorm (dan 2 dagen minder, dan weer 3 dagen goed, dan weer een dag minder, etc.) maar ik weet toch niet goed wat ik ermee moet. Dus maar even rustig aan, pensionhouder op de hoogte gebracht dat ik het even moet bekijken, gevraagd of ze de dekens van de pony's af wil doen (wat een weertje ineens! :wow: ) en verder zie ik het wel. Er staan nog tot vrijdag bakjes klaar en in noodgeval kan de stalhouder het ook wel rechtstreeks pakken.

En de rest zien we wel hoe het loopt, nog geen bericht van burn-outtraject of medicatie dus we wachten maar rustig af. Hoop vandaag wel de dierenarts te pakken te krijgen, heb allergietesten laten doen bij de pony en zit toch wel echt op die resultaten te wachten, hij had verwacht eind vorige week, maar we weten allemaal hoe dat gaat :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:52

Ik ga ervanuit dat als ik niks hoor van de bedrijfsarts de afspraak gewoon doorgaat.. Gelukkig had ik van de week al weekboodschappen gedaan dus geen stress supermarkt bezoekjes.

Gisteren zijn de pups geboren! Ik hoopte zo erg op een gevlekt teefje maar die kans was ontzettend klein gezien de lijnen van de ouders. Nu is er toch een gevlekt teefje geboren dus voelt een beetje meant to be _O- maar moeten even afwachten ook qua karakter enzo en welke de fokker wil houden.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:54

Ach, kijk dan <3

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:02

Aaah <3

Twijfel nog een beetje over psycholoog straks, voel me niet lekker en hoofdpijn. Maar weet vrijwel zeker dat het stressgerelateerd is..

Apotheek net maar gebeld, doen ze eerst of ze van niks weten. Ja ik heb je zelf aan de telefoon gehad dinsdag en ik mocht het mailen.. Blijkt dat het alleen in de ziekenhuis apotheek geleverd kan worden, dus ik kan het recept daar ophalen en er dan mee naar het ziekenhuis.. Dus eerst even uit m'n stekker gegaan dat ze me dan wel even hadden kunnen bellen ipv me een week voor piet snot te laten wachten tot ik zelf bel want ik moet die medicijnen gewoon hebben.. Dat ze het niet mogen leveren kunnen ze natuurlijk niks aan doen, dus hoop dat ik niet te onaardig ben geweest :o Nu de internist maar gemaild, want ik kan gewoon niet bedenken wat ik nu moet..
Laatst bijgewerkt door Goldie op 16-03-20 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:15

Praktijk ondersteuner gaat me bellen in plaats van dat ik daar heen ga, ik hou helemaal niet van bellen over heftige privé zaken en huilen aan een telefoon lijn waarbij je de ander niet kunt zien, maar er zit niks anders op een ik mag denk ik blij zijn dat er nog een optie is om te spreken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:20

Aah pups!

Slordig Goldie! :oo

Ik ga straks videobellen met bedrijfsmaatschappelijk werkster. Vind ik veel erger dan bellen. :o
Om 13 uur horen we meer over onze reis. Ik verga van de hoofdpijn. Ben wel thuis aan het werk.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:54

Dikke knuffel voor iedereen :(:)

Wat een leuke puppy's! Hopelijk mag de gevlekte straks met jou mee naar huis Warboel!

Ik werk ook thuis en vind dat eigenlijk wel fijn. Lekker rustig. Ik heb vanochtend met mijn psycholoog gebeld ipv dat ik naar de praktijk ben geweest. Toch wel fijn, geeft weer wat rust in mijn hoofd! Belangrijk is nu om de structuur zoveel mogelijk te behouden.

Het gesprek morgen met de bedrijfsarts en leidinggevende gaat ook niet door. Althans, het wordt een telefoongesprek tussen bedrijfsarts en personeelszaken en ik hoor wel wat er besproken is.