Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:40

Wat doen jullie antwoorden mij goed <3 ik ga proberen om er op te reageren.

Zerena schreef:
Wat jammer dat je zo verdrietig bent.
Misschien stel ik nu een hele stomme vraag hoor, maar weet je ook waarom je dat bent?

De precieze reden weet ik niet, het is gewoon een gevoel en vaak dingen die zich opstapelen of onverwachts gebeuren.

Janneke2 schreef:
Hoi Fleur,
wat fijn van de vla!
En wat is toch doe MDO...?

MDO is een multidisciplinair overleg. Die is altijd op dinsdag en daar zijn verschillende behandelaar en aanwezig. Wij zijn daar zelf niet aanwezig maar mogen input geven en krijgen een gesprekje achteraf. Je ontslag datum wordt daar vast gesteld onder andere.

Fleury schreef:
Ik ben de laatste dagen erg verdrietig, voel me helemaal niet fijn in mijn lichaam en ben met regelmaat ook onrustig.

:(:)
Citaat:
Ik probeer nu alles te doen wat aangeboden wordt, ookal is dat nog beperkt ivm de quarantaine waarin we nu nog zitten. Heb er ook weer een corvee taak bij

... betekent dit dat men vindt dat je vooruit gaat?
Waardering doet een mens deugd 'dat geeft de burger moed'.

Citaat:
Ik heb mijn tussenevaluatie gehad met mijn behandelaar en ook de psychiater en daar werd uiteindelijk van 2 weken gemaakt dat we over 4 weken weer gaan evalueren dat ik dan de week erna naar huis kan en tot die tijd met mijn behandelaar met kleine stapjes werken aan de onrust.

Jammer dat het met beeldbellen moest...!
Kleine stapjes is natuurlijk prima!
(Maar over 4 weken evaluatie en over 5 naar huis - ik weet het niet. Fysiek ben je dan hopelijk wat sterker, maar tja, daar word jij dus naar van....)
En het kan aan het rommelige gedoe liggen, maar 'naar huis' klinkt in mijn oren als 'ontslag', zonder follow-up.

Hopelijk mogen jullie snel weer uit quarantaine!

Het blokje naar huis moet nog goed besproken worden want ze zeggen wel mooi dat ik dan in Eindhoven naar de eetstoornissen kan maar dat blijkt te gaan om 1 uur in de week terwijl de meesten vanuit hier naar deeltijd gaan.

En vandaag dus uit quarantaine! Gelijk een stuk gewandeld met m'n vader, dat was lang geleden! Weet ook niet of ik daarom zo moe was of doordat gisteren medicijnen zijn opgehoogd die mogelijk versuffende kunnen werken :D

Dat is hetzelfde als, ik heb altijd buikpijn na het avondeten maar vandaag een stuk minder. Komt dat doordat ik nu bewogen heb of doordat ik een keer rijst had ipv aardappelpuree?

En verder word ik een beetje verlegen van jullie lieve reacties :o ik vind ze heel fijn om te lezen :)

Eydis

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:43

Wat schrijf je duidelijk en wat knap hoe je dit doet zo!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:48

Hoi Fleur, ik vind dat je heel knap bezig bent. Ik ben toch nieuwsgierig en ik hoop dat ik je met deze vraag niet tegen de schenen stoot. Maar hoe komt het dat je voorheen toch steeds te weinig woog? Deed je dan toch nog bewegen? Of te weinig eten? Of juist door teveel stress van je gevecht met jezelf? Ik bedoel het absoluut niet veroordelend, ik ben gewoon benieuwd hoe dat is gegaan. :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:15

Fijn dat je niet met in quarantaine hoeft en lekker een stukje hebt kunnen wandelen met je vader.
Ik zou het trouwens wel aangeven dat je nu geen buikpijn na het eten hebt gehad en vragen of je /jullie verder kunnen kijken of je dat in de toekomst kunt voorkomen.
Buikpijn na het eten zorgt natuurlijk voor een negatiever gevoel wat betreft eten.

Voor de rest wil ik zeggen dat je goed bezig bent +:)+

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:48

Wat heerlijk dat je lekker gewandeld hebt met je vader <3

En wat fijn dat je dit keer geen buikpijn had na het eten.
Als je nu na de aardappelen wel weer buikpijn hebt is dat misschien iets om aan te geven?

Je doet het echt super :knuffel:

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:32

Fleury schreef:
En vandaag dus uit quarantaine! Gelijk een stuk gewandeld met m'n vader, dat was lang geleden! Weet ook niet of ik daarom zo moe was of doordat gisteren medicijnen zijn opgehoogd die mogelijk versuffende kunnen werken :D

Dat is hetzelfde als, ik heb altijd buikpijn na het avondeten maar vandaag een stuk minder. Komt dat doordat ik nu bewogen heb of doordat ik een keer rijst had ipv aardappelpuree?

Kun je na gaan wat beweging met je doet ........ je hele spijs vertering is van slag wanneer je lang durig binnen moet blijven of weinig mag bewegen. Ik denk dat het nu wel beter zal gaan als je weer vaker naar buiten mag om te wandelen
En dat geld ook voor de vermoeidheit na het wandelen. Je spieren zijn verslapt en nu mogen ze eindelijk weer. Je stof wisseling moet helemaal op gang komen.

Ik hoop dat je er van genoten hebt !

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:31

Fleury schreef:
Wat doen jullie antwoorden mij goed <3

Fijn...! *\o/*
Dan ga ik gewoon mee door!! ;)
(Zelfs :o als je er verlegen van word...!)
Citaat:
Het blokje naar huis moet nog goed besproken worden want ze zeggen wel mooi dat ik dan in Eindhoven naar de eetstoornissen kan maar dat blijkt te gaan om 1 uur in de week terwijl de meesten vanuit hier naar deeltijd gaan.

Hmmm, wellicht is er dus gewoon een vergissing in het spel...?
Goed doorvragen maar! ('Over zes weken deeltijd', zo'n soort beleid snap ik.)
Citaat:
En vandaag dus uit quarantaine!
*\%/*
Citaat:
Gelijk een stuk gewandeld met m'n vader, dat was lang geleden! Weet ook niet of ik daarom zo moe was of doordat gisteren medicijnen zijn opgehoogd die mogelijk versuffende kunnen werken :D

.... fijn van dat wandelen!
Nu maar kijken of de vermoeidheid wegtrekt.
Citaat:
Het kan allebei, dus geldt het aloude motto "het experiment geeft de doorslag".
Beweging is prima voor alles, ook tegen buikpijn,
(... wat doen we tenslotte als onze viervoeters koliek hebben...) en wellicht verdraag je in je huidige belabberde toestand rijst beter dan aardappelpuree.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:26

Ik ben toch een beetje bang dat ik weer nutridrink als straf ga krijgen :( .
Morgen is het weekdoel 46.1 kg en ik zat vandaag op 45.1, dus nog helemaal niets aangekomen in 6 dagen. Heb nog 1 dag dus we zullen het zien.
En dan morgen gesprek met de diëtiste wat de nieuwe regels worden.
Ik hoop niet dat ik ingeperkt word in mijn beweging, net nu ik het lopen eindelijk weer terug heb.
Om 16 uur hebben mijn vader en ik een gesprek met iemand en van tevoren gaan we nog even een rondje buiten lopen.

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:48

Word je nu tussen tijds dan niet meer gewogen , Fleur ? En hele kilo verschil vind ik toch wel veel . Of doe je nog iets anders aan kompenseren naast wandelen ? Wel balen hoor , maar even snel gerekent kon ik me al niet in denken dat een kopje vla de nutri kon vervangen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:32

Fleury schreef:
Morgen is het weekdoel 46.1 kg en ik zat vandaag op 45.1, dus nog helemaal niets aangekomen in 6 dagen. Heb nog 1 dag dus we zullen het zien.
En dan morgen gesprek met de diëtiste wat de nieuwe regels worden.
Ik hoop niet dat ik ingeperkt word in mijn beweging, net nu ik het lopen eindelijk weer terug heb.
Om 16 uur hebben mijn vader en ik een gesprek met iemand en van tevoren gaan we nog even een rondje buiten lopen.

Ik heb het nog nooit gehad, dus weet niet hoe vies of lekker het is.
Maar het is geen straf he, het is er om je te helpen :)

Hopelijk kan de diëtiste je op een andere manier helpen aan genoeg calorieën.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:57

Ik geloof niet dat dat als straf bedoelt is, al kan ik me voorstellen dat het wel zo voelt.
Ik hoop voor je dat de diëtiste er iets anders voor in de plaats kan geven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:59

Wordt er nu wel ook iets gedaan aan stressverlaging? Je schreef bv bij de spoedopname die tijdelijk ergens anders was dat er iemand was die eindelijk allerlei dingen op een rijtje zette, gebeurt dat nu eigenlijk ook?

Want het is zo'n cirkel: als je lichaam in stressmode staat wegens ondervoeding dan kun je ook niet echt aan de gang met therapie of iets dergelijks, klopt. Maar aan de andere kant, als je geest in stressmode staat en blijft staan, werkt je stofwisseling anders en kan het zijn dat het aankomen alleen al daarom lastiger gaat. Als leek heb ik dus het idee dat je dat niet kunt loskoppelen, maar steeds een beetje aan beide bezig bent, in elk geval om een beetje ok te worden met ieder nieuw niveau waar je op komt. Want anders blijft het inderdaad vooral echt een strijd, terwijl je eigenlijk juist wilt dat de twee kanten meer samenkomen en elkaar helpen. Dat een sterkere fysieke gezondheid juist maakt dat je ook meer hebt aan psychische tools om ergens mee om te gaan, en dat je met die tools ook weer wat makkelijker in gezondheid (en gewicht enzo) vooruit gaat.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:09

Oei dat zal inderdaad wel weer wat Nutridrink erbij worden. Ik ben benieuwd wat de dietiste voor ideeen heeft.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:13

Ik lees al even een tijdje mee en vind het zo enorm lastig om je strijd te lezen. Hoewel je vrij positieve berichten schrijft lees/voel ik tussen de regels door dat je het eigenlijk niet accepteert dat je meer gaat wegen en moet wegen om verder te kunnen. En dan met in gedachten dat je eigenlijk niet meer verder wilt doordat je gewoon geen rust hebt in je hoofd.

Ik hoop echt dat je je hoofd rustig kan krijgen en de boel wat los kan laten. Ik ken het door ratelen van je hersens een beetje en heb geleerd hoe ik dat uit kan krijgen, het blijft lastig soms als ik teveel dingen heb die ik wil regelen/in eigen hand wil hebben. Kan me voorstellen dat je nu bijna niks meer in eigen hand hebt en dat erg veel onrust geeft.

Vraag me wel af (geen beschuldiging oid) ik neem aan dat je buiten het zicht van de behandelaars kan bewegen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:02

Fleury schreef:

Angst is heel naar. De basis van hulpverlening is vertrouwen.

Volgens mij is straf niet echt toegestaan, maar als het vies smaakt snap ik volkomen dat het zo voelt.

Vraag de diëtiste maar het hemd van het lijf of er behalve vla nog andere dingen zijn die jouw maag kan verdragen en waar je van aankomt.
Eiwitpoeder plus cacao opgelost in sinasappelsap - een mens kan creatief zijn!

En niet vergeten te vragen van de rijst en van de buikpijn!

Citaat:

Hmmm, tja - soms gaan die dingen zo.
Als gezegd: ik ben van het type dat niet zo geïnteresseerd is in cijfers.
(Ja, ik snap dat je moet aankomen. Nou, je bent niet afgevallen, je bent emotioneel over je lijf, de quarantaine kwam er nog eens bij, je bent - hiephoi! - gaan wandelen....
Dus ik ben geneigd om te vinden dat de cijfers gerelativeerd kunnen worden.)
Citaat:

Dat zou naar zijn.

(Tegen de tijd dat 'lopen' gaat betekenen dat je compenseert voor al het verplichte aankomen wordt het een ander verhaal...)
Maar een relaxte wandeling met je vader : 'dat moet toch kunnen!!'
Citaat:

Vandaag...?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:58

Zijn bouwsteentjes niet een goed alternatief voor Nutridrink?

Een traktatie in plaats van een straf.

https://innopastry.com/

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:03

eppieheppie schreef:
Word je nu tussen tijds dan niet meer gewogen , Fleur ? En hele kilo verschil vind ik toch wel veel . Of doe je nog iets anders aan kompenseren naast wandelen ? Wel balen hoor , maar even snel gerekent kon ik me al niet in denken dat een kopje vla de nutri kon vervangen.

Jawel, ook op vrijdag, toen was ik zelfs 0.1 kg lichter vandaar dat de vla toen weer startte.
Ik wandel graag maar dat zijn maar kleine stukjes en verder geen enkele compensatie. Ik neem zelfs een grotere koek toen ik langer gewandeld had.

Zerena schreef:
Ik heb het nog nooit gehad, dus weet niet hoe vies of lekker het is.
Maar het is geen straf he, het is er om je te helpen :)

Hopelijk kan de diëtiste je op een andere manier helpen aan genoeg calorieën.

Het is niet super vies maar het is vooral heel erg snel 300 calorieën naar binnen gieten en dat VOELT als straf.

FrNo schreef:
Ik geloof niet dat dat als straf bedoelt is, al kan ik me voorstellen dat het wel zo voelt.
Ik hoop voor je dat de diëtiste er iets anders voor in de plaats kan geven.

Inderdaad weet ik dat het geen straf is maar dat het wel zo voelt.

Shadow0 schreef:
Wordt er nu wel ook iets gedaan aan stressverlaging? Je schreef bv bij de spoedopname die tijdelijk ergens anders was dat er iemand was die eindelijk allerlei dingen op een rijtje zette, gebeurt dat nu eigenlijk ook?

Want het is zo'n cirkel: als je lichaam in stressmode staat wegens ondervoeding dan kun je ook niet echt aan de gang met therapie of iets dergelijks, klopt. Maar aan de andere kant, als je geest in stressmode staat en blijft staan, werkt je stofwisseling anders en kan het zijn dat het aankomen alleen al daarom lastiger gaat. Als leek heb ik dus het idee dat je dat niet kunt loskoppelen, maar steeds een beetje aan beide bezig bent, in elk geval om een beetje ok te worden met ieder nieuw niveau waar je op komt. Want anders blijft het inderdaad vooral echt een strijd, terwijl je eigenlijk juist wilt dat de twee kanten meer samenkomen en elkaar helpen. Dat een sterkere fysieke gezondheid juist maakt dat je ook meer hebt aan psychische tools om ergens mee om te gaan, en dat je met die tools ook weer wat makkelijker in gezondheid (en gewicht enzo) vooruit gaat.

Ze proberen me wel hierin te begeleiden maar het gaat moeizaam. Bij veel afspraken raak ik al gauw in de stress.

Charaz schreef:
Oei dat zal inderdaad wel weer wat Nutridrink erbij worden. Ik ben benieuwd wat de dietiste voor ideeen heeft.

Gelukkig (nog) niet.

MarjanB schreef:
Ik lees al even een tijdje mee en vind het zo enorm lastig om je strijd te lezen. Hoewel je vrij positieve berichten schrijft lees/voel ik tussen de regels door dat je het eigenlijk niet accepteert dat je meer gaat wegen en moet wegen om verder te kunnen. En dan met in gedachten dat je eigenlijk niet meer verder wilt doordat je gewoon geen rust hebt in je hoofd.

Ik hoop echt dat je je hoofd rustig kan krijgen en de boel wat los kan laten. Ik ken het door ratelen van je hersens een beetje en heb geleerd hoe ik dat uit kan krijgen, het blijft lastig soms als ik teveel dingen heb die ik wil regelen/in eigen hand wil hebben. Kan me voorstellen dat je nu bijna niks meer in eigen hand hebt en dat erg veel onrust geeft.

Vraag me wel af (geen beschuldiging oid) ik neem aan dat je buiten het zicht van de behandelaars kan bewegen?

Ik kan amper buiten het zicht van de verpleging bewegen. Alleen op mijn kamer maar die is maar klein. Je kunt geen rondjes lopen dus ik was bezig met op en neer lopen (ijsberen) maar dat was tijdens het huiskamer uur dus moest ik daar gaan zitten, maar ik kon niet gaan zitten. En dan moet je dat voorstellen met rugzak op en fleece deken in m'n hand want wij zijn onafscheidelijk. Ik werd uiteindelijk door iemand gered die me meevroeg voor een gesprekje en dat mocht op mijn kamer waar ik ook naar de wc kon want dat was ook deel van de onrust.
In de avond heb ik ook onrust door buikpijn na het eten en ik nam altijd aardappelpuree want de andere opties zijn gewone aardappelen (en daar hou ik niet van) en witte rijst (en dat vind ik raar bij groenten vlees en jus. Maar zaterdag had ik voor het eerst rijst op bij goulash en toen had ik veel minder buikpijn maar toen had ik ook een heel stuk gelopen. Vandaag alleen 5 min op de hometrainer zonder weerstand dus dat is echt niets en wel rijst en ook minder buikpijn! Dus dat ga ik even een tijdje uitproberen ookal vind ik het gek om rijst te eten bij broccoli en kip en jus.

En over je eerste stuk, daar kan ik je helaas geen ongelijk in geven. Dat is ook wat ik bedoel met die 2 werelden. Ze schrijven beiden mee aan hetzelfde stuk.

Janneke2 schreef:
Fleury schreef:

Angst is heel naar. De basis van hulpverlening is vertrouwen.

Volgens mij is straf niet echt toegestaan, maar als het vies smaakt snap ik volkomen dat het zo voelt.

Het smaakt niet zo vies maar er zit tijdsdruk achter en je giet zo 300 calorieën naar binnen en dat VOELT dus als straf. Maar dat heeft ze wel begrepen en denkt daar goed in mee.

Vraag de diëtiste maar het hemd van het lijf of er behalve vla nog andere dingen zijn die jouw maag kan verdragen en waar je van aankomt.
Eiwitpoeder plus cacao opgelost in sinasappelsap - een mens kan creatief zijn!

En niet vergeten te vragen van de rijst en van de buikpijn!

Citaat:

Hmmm, tja - soms gaan die dingen zo.
Als gezegd: ik ben van het type dat niet zo geïnteresseerd is in cijfers.
(Ja, ik snap dat je moet aankomen. Nou, je bent niet afgevallen, je bent emotioneel over je lijf, de quarantaine kwam er nog eens bij, je bent - hiephoi! - gaan wandelen....
Dus ik ben geneigd om te vinden dat de cijfers gerelativeerd kunnen worden.)
Citaat:

Dat zou naar zijn.

(Tegen de tijd dat 'lopen' gaat betekenen dat je compenseert voor al het verplichte aankomen wordt het een ander verhaal...)
Maar een relaxte wandeling met je vader : 'dat moet toch kunnen!!'
Citaat:
Ja, daar zijn ze altijd naar op zoek, waar ligt de grens? Wandel je voor de onrust of voor de eetstoornis? In het eerste geval mag meer dan in het tweede geval.

Vandaag...?

Inmiddels gisteren. Een kwartiertje buiten gelopen en daarna gesprek gehad. Een beetje algemene informatie vooral voor mijn vader. Maar ik herken mezelf er niet altijd even goed in. Dus ik wil ook niet dat hij verkeerde informatie krijgt. En eigenlijk wil ik helemaal niet dat hij zich met mij gaat bemoeien als ik thuis ben. (Toen werd ik een beetje boos/geïrriteerd) Hier doe ik precies wat me voorgedragen wordt (met mijn mening daarin verwerkt) maar thuis is mijn thuis. Ik word echt fel als je daar aan komt.

YvonneV schreef:
Zijn bouwsteentjes niet een goed alternatief voor Nutridrink?

Een traktatie in plaats van een straf.

https://innopastry.com/

Ik hou me hier precies aan mijn eetlijst en die hebben ze hier niet.

Zo heb ik iedereen weer beantwoord, zal proberen om weer een stukje tekst te schrijven. De afgelopen dagen zaten weer bomvol, morgen een stuk rustiger. Wel een ECG maken ter controle en 1 therapie maar in de middag vrij.

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:17

Hoi Fleur , ik begrijp nog niet helemaal wat voor een theraphie je krijgt naast.je weer op nieuw leren ( vertrouwt maken van hoeveel heden ) eten , op gewicht brengen ,en struktuur daar in brengen zodat je er verder mee kan.
Wat doen ze tegen je depressie en doods gedachten behalve AD geven ? Kun je daar eens iets over vertellen? Want daar ligt toch de basis van je eetstoornis.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:14

Ik snap dat je buikpijn krijgt, enerzijds door je stress en onrust en anderzijds ook door het gebrek aan bewegen, daar doen darmen het vaak ook niet beter op. Wellicht is je buik zachtjes masseren een optie? Kom je misschien ook wat bij tot rust.

Kan me voorstellen dat je niet wil dat ze thuis ook met je gaan bemoeien maar ze doen het omdat ze willen dat het goed komt. Als ik je stukjes lees denk ik dat je nog een weg te gaan hebt om weer van jezelf te houden zoals je bent, met een gezond gewicht en een rustig hoofd. Ooit was dat zo, probeer daar aan te denken.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:13

Ik heb weer een stukje tekst geschreven gisteravond. Plaats het nu ook hier:

De dag hierna, zaterdag, mochten we uit quarantaine! Dat betekende dus bezoek en naar buiten! Het was heel mooi weer dus ik leek net zo'n veulen die voor het eerst naar buiten mocht. We hebben een lekker stukje gelopen maar ik moest natuurlijk optijd terug zijn voor het middagtussendoortje. Ik heb maar een grotere koek genomen ipv de liga die ik meestal neem om niet verder af te vallen doordat ik nu meer beweeg.
Daarna heeft mijn vader nog een paar foto's gemaakt van mij, ik zal er 2 tonen hieronder. Op zondag ben ik ook nog een klein rondje buiten geweest en verder door ophoging van medicijnen heel erg moe geweest dus was maar goed dat ik niet te veel hoefde.
De maandag begon met wegen, meten, medicijnen en bloedprikken. Dat laatste blijft een eng iets en ik was nogsteeds niet echt aangekomen.
Daarna ontbijt, corvee, gesprek met mijn psychiater in Eindhoven maar dat was tijdens het tussendoortje van de ochtend en die mocht ik op m'n kamer eten maar op het moment dat ik het moest pakken was er niemand dus kon ik het niet pakken. Daarna aansluitend nog een gesprek en daardoor kon ik niet naar een andere psycho educatie en ik was nog hartstikke moe van die ophoging van medicijnen dus ik kon echt niet meer.
De middag was niet veel beter met dingen die uitliepen, wel even naar buiten met mijn vader en daarna samen een gesprek met iemand. Maar men wat een dag, ik was gesloopt, veel onrust, heel erg vermoeid/suf en dan moet ik ook snel huilen.
Dinsdag was mogelijk nog erger met afspraken die op papier kloppen maar dan uitlopen waardoor ik heel onrustig word en te laat ga komen bij afspraak 2. En dan zegt iedereen wel komt wel goed. Maar ik loop te ijsberen,kan niet gaan zitten en voel me onrustig.
MDO gesprek gaf geen bijzonderheden.
Gewicht die ochtend was nog 45.5 geworden, 0.6 te weinig dus nu weer 2 kopjes chocomel erbij.

En nu zullen we vrijdag weer zien of het genoeg is om minimaal 46 kg te wegen anders komt het kopje vla er weer terug bij.
Vandaag ging wat afspraken betreft een stuk beter. Geen dubbelplanningen en gewoon niet zo veel afspraken. Wel een ECG laten maken ivm de ophoging van de medicijnen en daarna een rondje om het ziekenhuis gelopen en om 14 uur nog een keer naar buiten voor een rondje door het park. De zon scheen lekker dus dat was geen straf. Alleen toen ze om 16 uur nog een keer gingen, mocht ik toch niet mee.
Ben inmiddels ook niet meer zo suf van de medicijnen, nu hopen dat ik de werking ga voelen.
Ook een lijst over somberheid/depressie ingevuld voor de psychiater, die stelde voor om een ander type antidepressivum te proberen omdat 2 medicijnen uit de eerste keus al niet gewerkt hebben. Ik denk dat we het daar maandag verder over gaan hebben maar ik vind dat best spannend allemaal. Best raar want ik heb best veel andere medicijnen waar ik niet zo onzeker over ben. Maar misschien is het ook gewoon proberen kan geen kwaad? (En dan liever hier dan thuis)
Heb ook waarschijnlijk mijn buikpijn na het avondeten opgelost. Sinds ik nu rijst neem ipv aardappelpuree is de buikpijn een stuk minder geworden.
Nu is het weer bedtijd. Morgen weer een drukke dag maar geen dubbele afspraken dus dat moet wel goed komen.
Welterusten allemaal en ik laat jullie nog de 2 foto's zien.

5 weken opweg in Helmond:
Afbeelding

Afbeelding

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:13

Mooie update , Fleur . Je weet het goed te verwoorden allemaal. Ik hoop dat het schrijven je ook wat rust brengt en vermogen om te leren relativeren en wat akceptatie. Wat kan je vader mooie fotoos maken zeg : je bent een prachtige meid en je ziet je als het ware je leven over denken , maar met een rustige blik. Niet zo zeer ontspannen , maar wel rustig. Klopt dat ?

Die grotere koek is echt een dappere zet , maar je schrijft dat je je tussen doortje op je kamer niet kon nemen . Dat zegt genoeg over dat je er nog niet klaar voor bent om terug naar huis te gaan. Zie je dat zelf ook zo ?
Heel fijn dat de wissel van puree naar rijst goed werkt. Elke maag is anders , bij mij voelt puree ook als beton.

Ik vind je heel goed bezig , je maakt echt stappen _/-\o_ .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:15

Wat een prachtige, kwetsbare foto's heb je geplaatst. Heel mooi! En wat kan je jezelf weer goed verwoorden. Echt heel knap!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:17

Wat een mooie, kunstzinnige foto's Fleur!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:17

_Nelleke_ schreef:
Wat een prachtige, kwetsbare foto's heb je geplaatst. Heel mooi! En wat kan je jezelf weer goed verwoorden. Echt heel knap!

:j :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:26

Fleur, dankjewel voor je update en de foto's. Je vader heeft er oog voor om zijn mooie dochter voor zijn lens te vangen.