Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:57

Bij afvallen? Maakt allemaal niks uit, als je niet afvalt eet je gewoon teveel calorieen, maakt niet uit waar die uit afkomstig zijn.

Je valt ook prima af met zuivel, khd (ook snelle khd), suiker...

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:08

Voor veel mensen maakt het wel degelijk verschil Eulogy.. Ik val veel makkelijker en sneller af als ik de koolhydraten zou skippen :j Merk dan bijvoorbeeld ook dat mijn vingers veel sneller slank zijn, houd minder vocht vast.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:11

Relaxed schreef:
Voor veel mensen maakt het wel degelijk verschil Eulogy.. Ik val veel makkelijker en sneller af als ik de koolhydraten zou skippen :j Merk dan bijvoorbeeld ook dat mijn vingers veel sneller slank zijn, houd minder vocht vast.


eet je dan noooit pasta of iets dergelijks?

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:13

Ik eet eigenlijk bijna alleen koolhydraten. Ben nou eenmaal gek op rijst, pasta en brood. Maar ik eet gewoon niet zo veel. Ben toch 10 kilo kwijt door IF. En suiker eet en drink ik ook gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:14

Ik wel, want ik ben een drama qua eten en krijg een bak sla echt niet weg :')
Maar heb het in het verleden wel geprobeerd en merk wel degelijk verschil. Komt ook omdat je van koolhydraten sneller trek krijgt, bloedsuiker schommelt meer.. Daardoor eet je misschien ook automatisch wel meer.

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:19

Zou dan idd over gaan op langzame koolhydraten. Je hoeft niet direct alles te vervangen, begin anders met alleen de lunch.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:41

Koolhydraten houden vocht vast, dus dat is logisch. En misschien eet je inderdaad meer door een schommelende bloedsuikerspiegel, maar dan eet je dus gewoon meer calorieen.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:47

Ik heb het bijgehouden en zat weinig verschil in. Ik ervaarde alleen dat het met minder koolhydraten makkelijker ging, doordat de trek er minder is en het dus minder voelt als streng dieten ofzo. Ik vind het iets te zwart wit om te zeggen dat wat je eet niets uitmaakt, er is toch wel degelijk aangetoond dat de ene persoon gevoeliger is voor koolhydraten dan de andere..

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:46

Sting schreef:
Hier ook sinds kort bezig (niet elke dag lukt ivm paar dagen weg). Maar hoe doen de fanatieke sporters het hier? Gisteren van 9-11 in de ochtend op de racefiets gezeten en ik was me een partij flauw! Zat geen kracht in. Eten jullie dan wel wat?


Koffie, Ik kan 5 km hardlopen en 1.5u krachtsporten op zwarte koffie

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:54

Bulletkoffie recept ; maak koffie op de ouderwetse manier, hier gebeurt dat door bonen te malen en dan zo’n ding waar je onderin die koffie doet op gasfornuis. Doe in blender plakje grasboter (roomboter ongezouten) en theelepel kokosolie (bij tuinen doorzichtig 22 euro) in de blender en als de koffie klaar is voeg je dat erbij. Blender dan aanzetten. Ziet eruit als een cappuccino, smaakt ook zo. Geeft energie af en je krijgt de juiste vetten binnen. Ik begin mijn dag zo dagelijks.
Voor mij onmisbaar geworden, wellicht heeft iemand er wat aan.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:16

Wel een fikse bak calorieën...

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:27

Daarmee doorbreek je a la minute je vast...

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:30

Moet je dan niet meteen onwijs op de pot? :')

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 23:03

Anoniem schreef:
Wel een fikse bak calorieën...


Nou dat idd! Het klinkt me ook zo niet lekker.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 23:03

Relaxed schreef:
Moet je dan niet meteen onwijs op de pot? :')


Haha dat dacht ik ook meteen. Lust helemaal geen koffie overigens.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:08

Ik drink wel een koffie, en ja met heel ietsje ( vegan) “ melk”.
Maar dat zijn wel minder kc dan die bullet coffee.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:01

Kayleigh_ schreef:
Daarmee doorbreek je a la minute je vast...

Volgens mijn coach niet en het is iets wat ik al 2 jaar doe heb raam van 16-8 en helpt mij qua energie. Ik blijf binnen mijn callorieeen . Nou ja voor mij werkt het. Je kunt er ook veel info op internet in combi met of over vinden

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:04

PSvanLot schreef:
Relaxed schreef:
Moet je dan niet meteen onwijs op de pot? :')


Haha dat dacht ik ook meteen. Lust helemaal geen koffie overigens.

Dat is een van de voordelen maar nee niet aan de race :) gewoon dagelijks kunnen gaan.
Ik gebruik zelf weinig suiker tot geen suiker dus de energie haal ik uit de gekozen vetten.
Ik eet ook volle franse kwark.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:05

Willl65 schreef:
Bulletkoffie recept ; maak koffie op de ouderwetse manier, hier gebeurt dat door bonen te malen en dan zo’n ding waar je onderin die koffie doet op gasfornuis. Doe in blender plakje grasboter (roomboter ongezouten) en theelepel kokosolie (bij tuinen doorzichtig 22 euro) in de blender en als de koffie klaar is voeg je dat erbij. Blender dan aanzetten. Ziet eruit als een cappuccino, smaakt ook zo. Geeft energie af en je krijgt de juiste vetten binnen. Ik begin mijn dag zo dagelijks.
Voor mij onmisbaar geworden, wellicht heeft iemand er wat aan.

Trouwens 22 euro moet 12 euro zijn

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:30

Ik heb de laatste weken ineens veel vaker last van hoofdpijn/migraine en bedenk nu pas dat er een link zou kunnen zijn met IF. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:32

Mijn hoofdpijn wordt juist minder van IF.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:50

Vandaag (dag 2) wel knallende koppijn, maar heb ook slecht geslapen vannacht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:12

Willl65 schreef:
Kayleigh_ schreef:
Daarmee doorbreek je a la minute je vast...

Volgens mijn coach niet en het is iets wat ik al 2 jaar doe heb raam van 16-8 en helpt mij qua energie. Ik blijf binnen mijn callorieeen . Nou ja voor mij werkt het. Je kunt er ook veel info op internet in combi met of over vinden

Het doorbreekt wel je 'vast', maar niet de vetverbranding waar je tijdens het vasten in zou verkeren.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:21

Sjira schreef:
Ik heb de laatste weken ineens veel vaker last van hoofdpijn/migraine en bedenk nu pas dat er een link zou kunnen zijn met IF. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ja! Ik heb normaal gesproken nooit hoofdpijn, en sinds een week (dus precies sinds ik ben begonnen) echt veel hoofdpijn. Ik drink heel veel, dus daar kan het niet aan liggen... vindt het wel gek, kan het niet goed verklaren

amsterdam10
Berichten: 597
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:13

Hier ook veel hoofdpijn sinds IF