Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Dat iemand zich niet vrij heeft gevoeld om iets te zeggen, zegt op zich eigenlijk best wel veel.
zorro schreef:Mijn oprechte excuses als die zin in mijn post zo kwetsend bij jullie binnen is gekomen. Het was niet mijn bedoeling om een sneer te geven, of kwetsend te zijn. Het was wel de echte reden waarom ik na de eerste dag van het verschijnen van dit topic gestopt ben met reageren. De eerste dag heb ik mee gepost, maar doordat dingen mij op gingen vallen, ben ik daarmee gestopt. Vooral omdat ik moeite heb met het cirkeltje dat steeds voorbij kwam. Ik had mijn post beter anders kunnen verwoorden, of misschien zelfs maar beter kunnen blijven zwijgen. Nogmaals mijn excuses!
SinneJ schreef:Ik begrijp echt niet waar je vandaan haalt dat er gediscrimineerd wordt. Niemand hier zegt dat je niet welkom bent op bokt vanwege je BPS. Sterker nog; gezien de manier waarop je op enkele slachtoffers van misbruik gereageerd hebt (los van het feit dat het over BPS ging), is er net redelijk begripvol gereageerd, meer nog dan wanneer je geen BPS zou hebben.
Ik denk dat er eerder sprake is van positieve discriminatie.
Als jij niet op bokt wil zitten omdat jij de ervaringen van andere mensen niet kan horen of zelfs negeren (want je had ook echt kunnen stoppen met het lezen van het topic toen je merkte dat het je kwetst), is dat jouw keuze. Ik zie niet in waarom dit aangekondigd moet worden met datum en tijdstip. Dagelijks melden er veel mensen zich af.
Ik wens je veel wijsheid.
ikkedus schreef:Vooral de opmerking: en wat doe jij/ wat is jouw aandeel. In mijn ogen is dit echt aangeleerd gedrag uit de therapie.
Ik herken dit en het komt volgens mij voort uit het feit dat mensen met een ps ( persoonlijkheidsstoornis) geneigd kunnen zijn om de schuld alleen bij zichzelf te zoeken. Er wordt je dan geleerd dat anderen daar ook een aandeel in hebben.
ElviraKelan schreef:Zelfs nu ik niet meer meeschrijf wordt de aandacht naar mij toe getrokken (kan ik dus zelf niets aan doen, ik schrijf niets)
ElviraKelan schreef:en dat houd dus in gediscrimineerd wat nog steeds bij wet verboden is
ElviraKelan schreef:Daarnaast vind ik het bijzonder triest dat er maar weinig lotgenoten mee durven te schrijven
ElviraKelan schreef:SinneJ schreef:Ik begrijp echt niet waar je vandaan haalt dat er gediscrimineerd wordt. Niemand hier zegt dat je niet welkom bent op bokt vanwege je BPS. Sterker nog; gezien de manier waarop je op enkele slachtoffers van misbruik gereageerd hebt (los van het feit dat het over BPS ging), is er net redelijk begripvol gereageerd, meer nog dan wanneer je geen BPS zou hebben.
Ik denk dat er eerder sprake is van positieve discriminatie.
Als jij niet op bokt wil zitten omdat jij de ervaringen van andere mensen niet kan horen of zelfs negeren (want je had ook echt kunnen stoppen met het lezen van het topic toen je merkte dat het je kwetst), is dat jouw keuze. Ik zie niet in waarom dit aangekondigd moet worden met datum en tijdstip. Dagelijks melden er veel mensen zich af.
Ik wens je veel wijsheid.
Als je het artikel had gelezen, aandachtig en kritisch had je deze opmerking en post niet geplaatst.
ElviraKelan schreef:Heel vervelend maar ik lees nog steeds mee achter de schermen
Zelfs nu ik niet meer meeschrijf wordt de aandacht naar mij toe getrokken (kan ik dus zelf niets aan doen, ik schrijf niets), gestigmatiseerd en dat houd dus in gediscrimineerd wat nog steeds bij wet verboden is (niet heel vreemd dat iemand met bps dus daar fel op reageert), maar ook wordt een hele mod opmerking genegeerd.
Voor de mensen die het willen weten hier een geheel artikel over stigmatisering en borderline. En ja dat is door een lotgenote van mij geschreven, daarom niet minder waardevol en het schets precies wat er in dit topic gebeurd. Let wel: je moet er wel voor open staan.
Daarnaast vind ik het bijzonder triest dat er maar weinig lotgenoten mee durven te schrijven omdat ze zien hoe jullie op mij reageren en stigmatiseren. Iets waar de TS behoefte Nb aan had maar haar is ontnomen. Dit heb ik inmiddels vanuit verschillende kanalen vernemen. En nee, ik ben niet verantwoordelijk voor wat jullie schrijven.
Verder zal ik mij zoals ik er nu naar kijk mij morgenavond om 18:00 verwijderen als lid. 1 van mijn normen en waarden is nl dat ik tegen stigmatisering en dus discriminatie ben.
https://www.samensterkzonderstigma.nl/b ... s-a-bitch/
ElviraKelan schreef:Heel vervelend maar ik lees nog steeds mee achter de schermen
Zelfs nu ik niet meer meeschrijf wordt de aandacht naar mij toe getrokken (kan ik dus zelf niets aan doen, ik schrijf niets), gestigmatiseerd en dat houd dus in gediscrimineerd wat nog steeds bij wet verboden is (niet heel vreemd dat iemand met bps dus daar fel op reageert), maar ook wordt een hele mod opmerking genegeerd.
Voor de mensen die het willen weten hier een geheel artikel over stigmatisering en borderline. En ja dat is door een lotgenote van mij geschreven, daarom niet minder waardevol en het schets precies wat er in dit topic gebeurd. Let wel: je moet er wel voor open staan.
Daarnaast vind ik het bijzonder triest dat er maar weinig lotgenoten mee durven te schrijven omdat ze zien hoe jullie op mij reageren en stigmatiseren. Iets waar de TS behoefte Nb aan had maar haar is ontnomen. Dit heb ik inmiddels vanuit verschillende kanalen vernemen. En nee, ik ben niet verantwoordelijk voor wat jullie schrijven.
Verder zal ik mij zoals ik er nu naar kijk mij morgenavond om 18:00 verwijderen als lid. 1 van mijn normen en waarden is nl dat ik tegen stigmatisering en dus discriminatie ben.
https://www.samensterkzonderstigma.nl/b ... s-a-bitch/
zorro schreef:Mijn oprechte excuses als die zin in mijn post zo kwetsend bij jullie binnen is gekomen. Het was niet mijn bedoeling om een sneer te geven, of kwetsend te zijn. Het was wel de echte reden waarom ik na de eerste dag van het verschijnen van dit topic gestopt ben met reageren. De eerste dag heb ik mee gepost, maar doordat dingen mij op gingen vallen, ben ik daarmee gestopt. Vooral omdat ik moeite heb met het cirkeltje dat steeds voorbij kwam. Ik had mijn post beter anders kunnen verwoorden, of misschien zelfs maar beter kunnen blijven zwijgen. Nogmaals mijn excuses!
Avalanche81 schreef:Lusitana schreef:Dat iemand zich niet vrij heeft gevoeld om iets te zeggen, zegt op zich eigenlijk best wel veel.
Dit dus.
Gewoon zeggen wat je denkt hoor, het moet niet zo zijn dat jij op je tenen moet lopen omdat er mensen meteen uit hun pan flippen om volkomen normaal gedrag. Zolang jouw uitspraken binnen de grenzen van het betamelijke en fatsoenlijke blijven moet je gewoon kunnen zeggen wat je vindt.
GUSTIxBILL schreef:Dus ja, zoals in TS haar geval? Ben ik voor TS blij dat de partner er een punt achter gezet heeft. Deze jongen/man verdient iemand zoals TS niet.
Citaat:En om dan sommige zo onbegripvol te zien reageren ? Zo veroordelend zonder open te staan ? Dat verdiend niemand.
Citaat:Ik wil jullie pijn niet dragen als jullie hier zo verbitterd door geraken dat je de positieve verhalen niet kunt zien.