Rotgriep :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:59

BloemBloem schreef:
chamion schreef:
Mijn verkoudheid/griepje moddert ook nog steeds door. Heb nu al een halve week dat mijn oren om de haverklap dicht slaan en open schieten. Nu tijdens weer aan de molletjes slikken want doet ook licht pijn. Een enkele keer is wel te verdragen maar elke 2 minuten wordt toch irritant.

Ook zit nog steeds mijn neus dicht en ik mijn stem/keel nog steeds niet in orde. Kan nog steeds niet hard praten of een schreeuw geven of ik ben mijn stem kwijt.

Hier hetzelfde...... Gaat maar niet mijn lijf uit!

Ben jij ook zo moe? Ik slaap rustig tussen de 12 en 14 uur per dag. Snel spierpijn. Continu buiten adem...

BloemBloem

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:07

Chamion, yep! Lijk wel een oude vrouw. Ga eerder naar bed dan mijn 7 jarige en mijn man noemt mij de afgelopen weken zijn zus :+ :D Hahahaha! Heb nu ook weer gloeiwangen. Ik weiger toe te geven, dat zal ook wel meespelen......

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:16

Er valt weinig aan toe te geven. Voel me prima als ik stil zit. Als ik aan het werk ben trek ik het redelijk maar gewoon continu moe te zijn begint iedereen op te vallen.
Krijg laatst van een collega te horen dat iedereen mij anders dan anders vind. En dat ze zo mij niet meer leuk vinden en niet meer willen afspreken buiten werk om omdat ik alleen maar loop te klagen over alles en iedereen.

Tja, normaal als ik mij goed voel slik ik veel te veel van sommige mensen. Heb nu een 0,0 grens omdat ik het gewoon niet trek. Heb er maar op gegooid dat ik toe ben aan vakantie en mijn excuus gemaakt. En dan na de vakantie (wat ik toevallig nu heb) fftje opletten. Ik merk wel al dat ik meer lucht krijg maar logisch, want ik zit 2x per dag in de sauna.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:22

Herkenbaar!

Ik voel mij ook niet ziek genoeg om in bed te liggen, maar ben ook niwt fit genoeg om mijn werk uit te voeren zoals gewend.

Laat het maar snel mooi weer gaan worden. Daar knap ik zowel lichamelijk als geestelijk altijd goed van op :D :D :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:46

Ik wil jullie allemaal beterschap wensen!

Ik kan het topic ontstippen.. ik ben gelukkig weer op mijn niveau van voor de griep!

Sterkte en beterschap iedereen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:39

Ik voel me ook weer goed.
Maar met dit pest weer is denk ik niemand blij en fit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:43

het blijft een gok of het werkt natuurlijk, maar n.a.v. dit topic: [MWS] Vaak ziek, wie nog meer? ben ik Immunomax gaan nemen. Voor het eerst sinds tig jaar niet meer geveld door extreme verkoudheden. Ik was ieder jaar meerdere keren minstens een week uit de running maar nu dus niet meer. Geen idee of het toeval is natuurlijk, maar 't is mij net ff te toevallig om het niet toe te schrijven aan dit middel. Neem 1 capsule per dag, en bij uitzondering, als ik zo'n irritant gevoel achter in m'n neus of keel krijg en het gevoel heb verkouden te worden neem ik een paar dagen 2x per dag zo'n capsule. Blijkbaar toch effectief om je weerstand op te krikken :)

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:24

Het leek even beter te gaan maar helaas weer niet lekker. Ik blijf maar een soort druk voelen op mijn keel alsof aan beide kanten mijn keel naar elkaar toe wordt gedrukt. Ik zie ook dat mijn ene amandel veel groter is als mijn andere keelamandel en ook witte plekken weer achter in mijn keel. Verder heb ik geen keelpijn ofzo dus ik snap er niks van >;)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 01:05

Kom ook meepraten:
2 weken geleden bijna geen stem meer en dat ging paar dagen erna over op hele erge keelpijn met slikken etc. Niet hoesten alleen keelpijn dus denk keelontsteking, al vanaf vorige week woensdag. Nu sinds paar dagen ook oorpijn. Was eerst te doen met de pijn maar doet nu echt zoveel pijn, lekker precies voor het weekend. Iemand nog tips? Geen koorts en voel me wel oké. Alleen vorige week vrijdag was ik niet lekker maar verder niet.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:11

Oordruppels halen?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:53

xxxmh schreef:
Kom ook meepraten:
2 weken geleden bijna geen stem meer en dat ging paar dagen erna over op hele erge keelpijn met slikken etc. Niet hoesten alleen keelpijn dus denk keelontsteking, al vanaf vorige week woensdag. Nu sinds paar dagen ook oorpijn. Was eerst te doen met de pijn maar doet nu echt zoveel pijn, lekker precies voor het weekend. Iemand nog tips? Geen koorts en voel me wel oké. Alleen vorige week vrijdag was ik niet lekker maar verder niet.

Net naar de huisarts geweest en krijg er niks voor.. Moet het echt uitzieken. Ze adviseerde neusspray en trachitol. Hoopte echt wat ervoor te krijgen want ik heb echt zoveel pijn steeds :(

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:25

hoelang zijn jullie al ziek? ben hier nu al 7! week ziek lijkt maar niet weg te gaan allea kost zoveel energie oren al dicht en duizelig ervan moe moe moe raar in mn hoofd al hoesten en doen..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:55

:(:) Hier ook ruim een maand goed ziek geweest door de longontsteking. Zit nu in week 6, ergste klachten zijn over na 2x antibiotica maar hoest nog wat en conditie is gewoon helemaal weg. Maar de stijgende lijn zit er sinds vorige week eindelijk weer in. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:58

Wat bij mij voor de griep echt geholpen heeft is Tamiflu. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 12:02

SecretLIN schreef:
hoelang zijn jullie al ziek? ben hier nu al 7! week ziek lijkt maar niet weg te gaan allea kost zoveel energie oren al dicht en duizelig ervan moe moe moe raar in mn hoofd al hoesten en doen..

Heb je niet Pfeiffer net als ik?

Verder extra vitamine C kan geen kwaad. Heb alles goed onder controle en bouw gestaag op.
Sinds 31 januari ziek.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:01

Ik heb mijn klachten nu 3 weken maar ben verder niet ziek behalve veel pijn aan mijn keel en oren maar krijg er niks voor, moet het echt uitzieken helaas dus voorlopig nog lekker veel pijn:(

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:11

Ik vanaf begin januari al aan het kwakkelen :(

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:40

Ik al vanaf begin december :') Met kleine ups en hele grote downs.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:19

xxxmh schreef:
Ik heb mijn klachten nu 3 weken maar ben verder niet ziek behalve veel pijn aan mijn keel en oren maar krijg er niks voor, moet het echt uitzieken helaas dus voorlopig nog lekker veel pijn:(

L-Glutamine, een half uur voor het eten, helpt bij het herstel van het slijmvlies. (Keelpijn, oorpijn: doorgaans is het ontstoken slijmvlies.)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:23

Ik meld mij ook........ :(

Ik zit inmiddels alweer een week aan de prednison omdat mijn longen echt niet tof waren.
Vorige week ook aantal dagen thuis geweest, licht verkouden maar wel aantal dagen verhoging gehad.
Niet super vol oid, maar spaans benauwd geweest.

Waar ik van het weekeind dacht, nou we gaan de goede kant op, werd ik gisteren morgen weer wakker met keelpijn :( en niet te zuinig ook.
Vandaag controle longen bij de huisarts, die heeft meteen in mn keel gekeken, maar op wat roodheid na niets te zien.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:32

Hanafubuki schreef:
Wat bij mij voor de griep echt geholpen heeft is Tamiflu. :j

Je moet het binnen 2 dagen starten en verkort de ziekte duur maar 1,5 dag.. niet echt de moeite waard I guess

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:34

Ik ben ook nog steeds niet 100% huisarts wordt ondertussen een beetje gek van mij, ik moet maar uitzieken. Maar dat is juist het punt. Als ik zit en relax is er niks aan de hand. Maar zodra ik wat ga doen merk ik dat ik nog steeds weinig lucht lijk te hebben, snel moe en snel spierpijn.

Moet nu van hem verplicht 1x p/d een flesje witte aa drinken (wat is dat spul goor) met daarnaast een vitamine c bij slikken en citrosan thee 1x per dag. Ook zat ik al aan de vitamine d.

Bloed laten prikken, niks te zien.. (huisarts is elke keer verbaast dat je in mijn bloed niet ziet dat ik te zwaar ben)

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:49

chamion schreef:
Ik ben ook nog steeds niet 100% huisarts wordt ondertussen een beetje gek van mij, ik moet maar uitzieken. Maar dat is juist het punt. Als ik zit en relax is er niks aan de hand. Maar zodra ik wat ga doen merk ik dat ik nog steeds weinig lucht lijk te hebben, snel moe en snel spierpijn.

Moet nu van hem verplicht 1x p/d een flesje witte aa drinken (wat is dat spul goor) met daarnaast een vitamine c bij slikken en citrosan thee 1x per dag. Ook zat ik al aan de vitamine d.

Bloed laten prikken, niks te zien.. (huisarts is elke keer verbaast dat je in mijn bloed niet ziet dat ik te zwaar ben)

Ik heb dus hetzelfde. In mijn bloed is er niks te zien maar ik voel me zo ellendig soms. Sommige dagen voel ik me ook prima. Dokter zegt dat ik rust moet houden en voldoende moet drinken maar dat doe ik ondertussen al 4 weken nu

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:28

Vooral dat advies goed drinken.... haal nu al gemiddeld 3 tot 4 liter per dag...
Gelukkig hoef ik niet op mijn zout te letten, dus neem ik vooral veel soepen tot mezelf en probeer ik deze zoveel mogelijk zelf te maken. Gezond koken en veel groente binnen krijgen. Supermarkten zijn blij met mij :+ koop 2 tot 3 keer zoveel groente en fruit dan anders.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:37

Ja ik heb nog nooit zoveel groente gegeten als nu. Maar niks lijkt te helpen :(

Dokter wilt me eigenlijk ook niet meer zien want bloed is oké.