Permanente make up en Microblading

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:26

Tienus, een ooglid correctie kan na 10 jaar nog een keer gedaan worden en soms zelfs nog een 3e keer.

Ik heb het vorig jaar laten doen en echt, ik ben er enorm blij mee. Mijn ogen waren totaal niet symetrisch en rechts hing een lap schuin en dat is nu weg. Ik ben er enorm van opgeknapt al zeg ik dat zelf en denk nu ook dat ik dat veel eerder had moeten doen. Een ingreep van niks namelijk.
Kan me nu weer mooi op maken ook. Geen mascara meer die af gaf en eyeliner is ook weer mooi.

Ik zeg, doen!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:01

@popstra, ook bij ptosis?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:57

Bij de ,,Berne,, kliniek doen ze herstel operaties als je die aandoening hebt..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:13

Er zijn meer klinieken die dit aanbieden. Google maar eens op: Bovenooglidcorrectie met ptosiscorrectie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:35

Infralash boven is gezet, erg blij mee.
Het is nu nog wat vetter en zwarter.
Wederom amper iets gevoeld.
Nu voelt het een beetje als schuurpapier en alsof je shampoo in de ogen hebt gekregen.
Ik had thuis wel alvast Elma zalf gebruikt.

Over week of 7 terug. Dan voor naturel lijntje onder.
Wbt de wenkbrauwen, ze zag meteen dat ik het smeren van de vaseline niet voldoende heb gedaan.
Dat klopt, zeker de afgelopen 14 dagen is dat er vaak bij ingeschoten.

Ze zegt als ik vaker smeer, het effect natuurlijker wordt. Pigmenten hebben wel goed gepakt, bijwerken is helemaal niet nodig.
Hooguit stukje waar ik een litteken in de wenkbrauw heb. Maar misschien trekt dat nog bij als ik het wel iedere avond mijn wenkbrauwen in de vaseline zet zegt ze.
In mijn ene ooglid zit een knikje, dat zie op de onderste foto als je er op let.

Onderste ooglid is op de foto’s puur natuur.

Afbeelding
Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:59

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:06

Damn, niet fraai. Gelukkig wel beetje kunnen bijwerken met de laser.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:27

Afbeelding

Na lang twijfelen ben ik vorige week donderdag ook heen geweest. Heel benieuwd naar het eindresultaat, momenteel ziet het er niet zo fraai uit haha! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:34

Mooi geworden!! Welke techniek is het?

Ben je de dag erna toonbaar? Want ik ga volgende week en moet de dag erna rondleidingen geven aan gasten := Wil ze niet wegjagen voordat ze de drempel over zijn gestapt natuurlijk :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:36

Powderbrows :) Ik was dag erna prima toonbaar! Nu wat korstjes etc dus föhn m’n pony er maar een beetje overheen. <<)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:38

Popstra schreef:
Ik kwam deze tegen op insta. Het zal je maar overkomen dat die inkt totaal uit loopt onder je huid. :oo

https://www.instagram.com/p/CTAOVnrFXt3 ... =copy_link

Ik vraag me dan af of dit evt aan de leeftijd ligt.
Je huud is een stuk dunner als je oud bent

Is door de rijpere huid, maar ook heel waarschijnlijk is er Tattoo inkt gebruikt ipv PMU-inkt.
Tattoo inkt is veel vloeibaarder (de huid op je armen is dikker dan in je gezicht) dus meer kans op een blow-out en al helemaal in een gezicht

Mlies, heel erg mooi!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:57

Popstra schreef:
Ik kwam deze tegen op insta. Het zal je maar overkomen dat die inkt totaal uit loopt onder je huid. :oo

https://www.instagram.com/p/CTAOVnrFXt3 ... =copy_link

Ik vraag me dan af of dit evt aan de leeftijd ligt.
Je huud is een stuk dunner als je oud bent

Blij voor dat ze het hebben kunnen weghalen en daarnaast vind ik het persoonlijk erg slecht gezet. Geen goede reclame voor het pmu bedrijf

Mlies, ziet er mooi uit. Benieuwd hoe het straks is geworden

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:57

Hele andere vraag hier. Ik heb nooit lange nagels gehad en ook geen gellak omdat ik in de zorg werk. Nu ik alleen nog maar therapeutisch werk dacht ik: doe eens gek. Nu zijn mijn nagels best wel weer wat gegroeid en is vernieuwing nodig. Maar mijn nagels worden misschien ook wat aangetast door de medicatie. Als je wil stoppen met de gellak, hoe gaat dat dan?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 18:20

Napie schreef:
Hele andere vraag hier. Ik heb nooit lange nagels gehad en ook geen gellak omdat ik in de zorg werk. Nu ik alleen nog maar therapeutisch werk dacht ik: doe eens gek. Nu zijn mijn nagels best wel weer wat gegroeid en is vernieuwing nodig. Maar mijn nagels worden misschien ook wat aangetast door de medicatie. Als je wil stoppen met de gellak, hoe gaat dat dan?

Alles eraf vijlen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:06

Maar dan heb je een lelijke nagel of wat?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:25

Napie schreef:
Maar dan heb je een lelijke nagel of wat?

Nee hoor alleen bovenste laag is gevijld kan je eventueel een laagje blanke lak op doen hersteld wel weer. Andere optie is er niet

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:20

Kun je beter niet zelf doen want voor je het weet zijn ze te dun gevijld en heb je een hele poos zeer gevoelige nagels. Bin there, done that.
Ging er zelfs dwars doorheen toen ik sommige stukjes niet makkelijk er af kreeg...brr, deed echt zeer.
Je moet ze overigens eerst weken in aceton..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:02

Popstra schreef:
Kun je beter niet zelf doen want voor je het weet zijn ze te dun gevijld en heb je een hele poos zeer gevoelige nagels. Bin there, done that.
Ging er zelfs dwars doorheen toen ik sommige stukjes niet makkelijk er af kreeg...brr, deed echt zeer.
Je moet ze overigens eerst weken in aceton..

In aceton weken gaat niet werken alleen bij acryl heb zelf diploma ervoor. Gewoon een niet te grove vijl en niet te lang op 1 stuk vijlen voorzichtig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 06:17

LinsxDot schreef:
In aceton weken gaat niet werken alleen bij acryl heb zelf diploma ervoor. Gewoon een niet te grove vijl en niet te lang op 1 stuk vijlen voorzichtig.

Ze heeft het toch over gellac en niet over acryl. :Y)
Gellac is eerst weken met aceton (in aceton gedrenkte watjes op de nagels en dan wat aluminiumfolie er over. Na 15 min. zoveel mogelijk er af schrapen.
Soms kan het wel helpen om heel licht iets op te vijlen voor je ze in de aceton zet.
Maar ga niet je hele nagel proberen af te vijlen. Zoals Popstra al aangaf, dat doe je 1x en dan laat je het wel voor de rest van je leven. :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:16

Ik ga zelf niet knutselen. Dat laat ik wel aan de nagelstylist over. Zeker met de chemo en kans op droge en slechte nagels.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:32

Napie schreef:
Ik ga zelf niet knutselen. Dat laat ik wel aan de nagelstylist over. Zeker met de chemo en kans op droge en slechte nagels.

Dat is sowieso altijd het beste denk ik. :j

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:28

Ik moet even spammen. Het was geen pretje (niet qua pijn maar ik ben wat angstig als er iets bij mijn ogen gebeurt), maar toch wilde ik het dusdanig graag dat ik me eroverheen heb gezet :')

Heb mijn wenkbrauwen ook gedaan. Ben in de ochtend in 5 minuten klaar. Zo heerlijk.

Afbeelding

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:29

Needje schreef:
LinsxDot schreef:

Ze heeft het toch over gellac en niet over acryl. :Y)
Gellac is eerst weken met aceton (in aceton gedrenkte watjes op de nagels en dan wat aluminiumfolie er over. Na 15 min. zoveel mogelijk er af schrapen.
Soms kan het wel helpen om heel licht iets op te vijlen voor je ze in de aceton zet.
Maar ga niet je hele nagel proberen af te vijlen. Zoals Popstra al aangaf, dat doe je 1x en dan laat je het wel voor de rest van je leven. :')

Inderdaad even laten weken. Bij vijlen moet je heel goed weten wat je doet. Je vijlt zo te ver (dat heeft een nagelstyliste in opleiding eens bij mij gedaan). Daar heb ik nog weken last van gehad. Zo gevoelig.

Na verwijderen van de gellak goed je nagels verzorgen met olie. Regelmatig even smeren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:34

Snorlex schreef:
Ik moet even spammen. Het was geen pretje (niet qua pijn maar ik ben wat angstig als er iets bij mijn ogen gebeurt), maar toch wilde ik het dusdanig graag dat ik me eroverheen heb gezet :')

Heb mijn wenkbrauwen ook gedaan. Ben in de ochtend in 5 minuten klaar. Zo heerlijk.

[ [url=m/eTfs4U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:21

Snoriex, heel mooi!
Ik ben wel benieuwd naar zo'n smudged eyeliner op een normale afstand te zien ipv close-up. Ik ken het enkel van op close-up foto's en niet in het echt of gewoon vooraanzicht/selfie