Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:26

Het is bij mij echt niet dunner geworden. Denk dat het wel ligt aan de kwaliteit van je kapper..

Afbeelding

Na:

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:42

Mooi hoor Lieke!

Ik ga nu dus ook de CG methode volgen dus ik heb net gedoucht met alleen conditioner (Garnier Loving Blends Milde Haver) uit de lijst (die een paar pagina's terug staat), een haarmasker (Andrelon kokosboost) uit de lijst (want ik heb mn haar gebleekt en geverfd afgelopen week dus extra verzorging kon geen kwaad, koud afgespoeld (aaaaahhh :brr: ), gedroogd met een hydrofiele handdoek, gekamd met een grove kam, Syoss Keratin Mousse erin gedaan en laat het nu aan de lucht drogen.

Het is een hele ervaring :)) maar vind het wel leuk om er zo mee bezig te zijn. Ik moet er nog eem beetje mijn weg in vinden maar ik ben benieuwd wat het voor mijn krullen gaat doen. Ik begin ook express met de wat goedkopere supermarkt/drogistmerken om te kijken of het überhaupt wat doet.

Kwal

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:19

Ik breek hier even in, vandaag mijn haar weer laten ‘krullen knippen’ bij Time Out Kappers in Beilen, ik ben erg tevreden! Vandaag was de tweede keer. Mijn haar is minder vol, maar de Krul/slag valt veel mooier. Ik gebruik geloof ik geen CG producten (momenteel krullen shampoo en conditioner van Yves Rocher) maar merk dat de pluis een stuk minder is!

Wel heb ik met wassen echt een banketstaaf bosje haar in mijn handen waar ik voor het krullen knippen echt dik haar had. Als het droog is zie je hier niks meer van. Doordat de krullen nu meer ruimte hebben om te krullen heb ik juist meer volume!

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 07:10

Dag dames, hier een stille meelezer die zich even komt melden :)

Ik gebruik ondertussen al een paar maanden shampoo's en conditioners die parabenen, siliconen en sulfaten vrij zijn.
Ik ben begonnen met een product van Timotei maar iedere keer 2 of 3 dagen na het wassen kreeg ik super veel jeuk aan mijn hoofdhuid. Ik ben dan maar overgestapt naar producten van Shea Moisture in de hoop dat ik hier geen jeuk van kreeg. Maar helaas, idem hetzelfde probleem.
Nog mensen die hiermee ervaring hebben?
Beetje zonde van mijn geld om iedere keer al de shampoo enzo eruit te smijten en nieuwe te kopen...

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:47

@HorsePhoto: Ik ben zelf nog een groentje wat dit alles betreft, maar misschien kun je de ingrediënten eens vergelijken of er iets in beide zit waar je een beetje allergisch voor bent?

Ik heb net Deheb Moisturizing conditioner en K Pour Karite Creme Coiffant besteld, bij die laatste zag ik voor het bestellen dat er 100% CG proof stond, maar na het bestellen *facepalm* keek ik bij de ingrediënten en stond er laurylalcohol en benzylalcohol... dan is het toch niet CG proof??? Of heb ik me verkeerd ingelezen?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:33

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:40

_Karlijn schreef:
Mooi hoor Lieke!

Ik ga nu dus ook de CG methode volgen dus ik heb net gedoucht met alleen conditioner (Garnier Loving Blends Milde Haver) uit de lijst (die een paar pagina's terug staat), een haarmasker (Andrelon kokosboost) uit de lijst (want ik heb mn haar gebleekt en geverfd afgelopen week dus extra verzorging kon geen kwaad, koud afgespoeld (aaaaahhh :brr: ), gedroogd met een hydrofiele handdoek, gekamd met een grove kam, Syoss Keratin Mousse erin gedaan en laat het nu aan de lucht drogen.

Probeer de volgende keer de volgorde ietsje anders: kammen onder de douche als je de conditioner erin hebt en dan daarna goed ploppen (hoofd op de kop en je haarpunten 'omhoog kneden'). Ook weer als je klaar bent met douchen. Wat bij mij goed werkt is een t-shirt om je hoofd binden op deze manier: https://www.youtube.com/watch?v=mInPt4-_Dyc (vanaf 1 minuut)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:50

Sting schreef:
_Karlijn schreef:
Mooi hoor Lieke!

Probeer de volgende keer de volgorde ietsje anders: kammen onder de douche als je de conditioner erin hebt en dan daarna goed ploppen (hoofd op de kop en je haarpunten 'omhoog kneden'). Ook weer als je klaar bent met douchen. Wat bij mij goed werkt is een t-shirt om je hoofd binden op deze manier: https://www.youtube.com/watch?v=mInPt4-_Dyc (vanaf 1 minuut)

Thanks voor de tips! Dit is dus echt voor overnight? Ik ga het eens proberen.

Edit: moet dat perse met een t-shirt of is dat vooral handig vanwege de vorm (mouwen)? Want met de hydrofiele doek lukt het me ook zo te knopen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:54

Misschien wil ik dit ook wel eens proberen. Ik heb niet heel het topic doorspit om te zoeken hoe het werkt dus hoop dat iemand me stap voor stap wilt uitleggen wat de bedoeling is? Internet verwijst steeds naar het boek (die ik niet heb en niet ga aanschaffen).

Ik heb krullend haar, dat door veel verven beschadigd is. Het wordt komende week hopelijk voor de laatste keer geverfd zodat het erna netjes kan uitgroeien. ( Nu bruin met rood/paarse gloed en dan uitgroei is donker blond. Echt een pareltje om heen te kijken :+ )
Mijn krullen zijn zo goed als verdwenen en zijn alleen nog pluis. Ben benieuwd!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:11

Uitleg heb ik zo 1,2,3 niet voor je, maar weet wel dat je rood er bijna niet uitkrijgt.

Edjt: google eens op Curly Girl Beginner...

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:17

_Karlijn schreef:
Uitleg heb ik zo 1,2,3 niet voor je, maar weet wel dat je rood er bijna niet uitkrijgt.

Jep, dat klopt inderdaad. Mijn haar zal hierna wel weer flink beschadigd zijn maar ik neem het erbij zodat ik erna weet gezond haar kan hebben! Het is een proces van nu al 2 jaar :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:18

Hersenspinsel (nu ik met een hydrofiele doek op de bank zit te wachten tot het zo droog mogelijk is voor ik om 1 uur weg moet :D ): zou je het ook kunnen föhnen terwijl je het met een doek/shirt droogt? Of is dat een heel slecht idee? :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:20

Joliieeenn schreef:
_Karlijn schreef:

Jep, dat klopt inderdaad. Mijn haar zal hierna wel weer flink beschadigd zijn maar ik neem het erbij zodat ik erna weet gezond haar kan hebben! Het is een proces van nu al 2 jaar :+

Maar verwacht je het in 1 verfbeurt (het moet sowieso ontkleurt worden lijkt me?) donkerblond te krijgen? Of snap ik je niet helemaal? :D

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:31

_Karlijn schreef:
Maar verwacht je het in 1 verfbeurt (het moet sowieso ontkleurt worden lijkt me?) donkerblond te krijgen? Of snap ik je niet helemaal? :D

Haha nee zal niet donkerblond worden. Nu zit er donker bruin op en dan de rode paarse schijn eronder. We gaan mn haar idd ontkleuren en dan even kijken hoe het uitpakt. Dus het wordt erna of eventueel blond en laat het zo uitgroeien. Of een lichtere bruin tint erop zonder die rode schijn en dan zo dus laten uitgroeien ofja zo heb ik het begrepen van mn kapster. Zoals ik zei; gezond haar is een proces :D !

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:14

_Karlijn schreef:
@HorsePhoto: Ik ben zelf nog een groentje wat dit alles betreft, maar misschien kun je de ingrediënten eens vergelijken of er iets in beide zit waar je een beetje allergisch voor bent?

Ik zat er sowieso al over na te denken om hiermee naar de dokter te gaan en te testen of ik allergieën heb. (voor zever ik weet heb ik die niet)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 13:21

_Karlijn schreef:
Hersenspinsel (nu ik met een hydrofiele doek op de bank zit te wachten tot het zo droog mogelijk is voor ik om 1 uur weg moet :D ): zou je het ook kunnen föhnen terwijl je het met een doek/shirt droogt? Of is dat een heel slecht idee? :+

Geen idee of het kan maar waarom zou je dat willen? :) Als je een keer je haar föhnt is dat niet slecht denk ik.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:50

C_arola schreef:
_Karlijn schreef:

Geen idee of het kan maar waarom zou je dat willen? :) Als je een keer je haar föhnt is dat niet slecht denk ik.

Omdat ik het omknoopeffect wilde en net had gedoucht en na 1,5 uur weer weg wilde :)) maar heb het niet gedaan.

Ik ben wel echt heel blij met hoe mijn haar nu al is. Nu nog wat langer laten groeien :):) Heb bij de Action net Hegron Salon Max Power gescoord voor 2,99 ofzo, die staat als het goed is ook op de lijst.

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:00

De salon gel is inderdaad goedgekeurd, heerlijk goedkoop! Net als de kokos conditioner, ook zo lekker goedkoop!

T-shirt is door de vorm makkelijk en het schijnt met katoen goed te gaan. Maar hydrofiel zal ook wel werken? Anders beiden eens proberen, zie je wel verschil? Ik vind het zelf vervelend slapen met een shirt om mijn hoofd, dus daarvoor zoek ik nog een alternatief. Ik beweeg best veel in mijn slaap en die knoppen van het shirt zijn dan niet chill..

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:38

Sting schreef:
De salon gel is inderdaad goedgekeurd, heerlijk goedkoop! Net als de kokos conditioner, ook zo lekker goedkoop!

T-shirt is door de vorm makkelijk en het schijnt met katoen goed te gaan. Maar hydrofiel zal ook wel werken? Anders beiden eens proberen, zie je wel verschil? Ik vind het zelf vervelend slapen met een shirt om mijn hoofd, dus daarvoor zoek ik nog een alternatief. Ik beweeg best veel in mijn slaap en die knoppen van het shirt zijn dan niet chill..

Een satijnen kussensloop en dan met knot in slapen?
Of een satijnen muts voor het slapen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 14:53

Ah zo :) mooie krullen heb je!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:47

Oh dat ben ik niet hoor, is gewoon een random youtube filmpje.

Vraagje, ik heb dus wel krullend haar alleen merk ik nu ik wat ouder wordt dat het dof begint te worden. Oftewel wat zijn hiervoor handige producten?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:52

Die satijnen dingen ben ik al eerder tegen gekomen! Ga eens kijken waar dat te krijgen is voor een klein prijsje! Iemand hier er ervaring mee?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:05

Welke cg-approved curl cream gebruiken jullie? Ik vind olie en mousse niet zo fijn. En dan met voorkeur een cream die je in een fysieke winkel kunt kopen (Kruidvat, Etos, H&B) omdat ik al zoveel online heb besteld de laatste tijd :')

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:25

Ik gebruik van naturtint CC cream of zoiets heet het. Fijne crème vind ik zelf, wel met proteïne.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:58

xU_Blinghx schreef:
Oh dat ben ik niet hoor, is gewoon een random youtube filmpje.

Vraagje, ik heb dus wel krullend haar alleen merk ik nu ik wat ouder wordt dat het dof begint te worden. Oftewel wat zijn hiervoor handige producten?

Zonnebloemolie! Gewoon een hoeveelheid in je haar doen, lekker lang laten intrekken (ik slaap er vaak mee) en dan wassen.