Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:57

studiemiep schreef:
Haar hele plasbuis was toen ook geïrriteerd en blaasontstekingen.

Bovendien kun je ook medicatie krijgen tegen blaaskramp en een suprapub is kwa draag comfort veel fijner dan een gewone... (maar als je het niet probeert weet je het ook niet) en de andere optie..is nu nog steeds niet kunnen plassen...........

Hier ook blaaskrampen gehad en met de juiste dosis medicatie is het te overzien. Fijn nee...maar hoe het al weken gaat lijkt mij ook verre van fijn.......iedere x flinke pijn van het inbrengen..al die ontstekingen. En hoe langer het duurt hoe groter de kans dat ze er nooit meer vanaf komt.... en het duurt al ontzettend lang allemaal.

Dus je zou zeggen dat je alles wel zou willen proberen...... kan best zijn dat de suprapub uiteindelijk onverdraagbaar is...maar dat weet je pas als je het probeert.

Zolang TS de pijn bij het katheteriseren prima vind zal geen arts haar dwingen hoor om een suprapub te nemen.........haar lijf haar keuze.

Wat een valse manier van reageren. TS kiest hier niet voor om verschillende redenen maar jij wuift alles weg want de SP is de gouden oplossing volgens jou.
Ik denk dat je de risico's die er aan zitten echt onderschat.
Je doet nu alsof TS bewust kiest voor al die ellende, eigen schuld dikke bult.
Het lijkt me dat ze hier nog meer dan wie dan ook vanaf wil.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:12

Studiemiep ik vind dat je wel een beetje doordraagt nu hoor... Dat ts niet het door jou gewenste antwoord geeft, betekent niet dat ze ze er niet op reageert/het negeert..
Ts heeft de suprapub bespreekbaar gemaakt bij de uroloog en ze zijn samen tot de conclusie gekomen dat het voor nu niet de oplossing gaat bieden. Dan kun jij wel beweren dat ze het 'gewoon' moet proberen maar zo werkt het in de medische wereld natuurlijk niet. Alles heeft risico's en gevolgen en alles is een afweging. Ik kan mij prima voorstellen dat voor ts de negatieve gevolgen van een mogelijke suprapub opwegen de regen de kans dat het gaat helpen.

Jij draagt het aan als suggestie, ts bespreekt het met haar arts. Laat het er dan bij. Dat gedram gaat in ieder geval niet helpen.

Ts: ik wil je nog een tip meegeven. Dokters in het ziekenhuis zijn zich lang niet altijd bewust van de mogelijke wachttijden voor een onderzoek/behandeling/consult en diegene die de planning doet weet niet altijd hoeveel haast het precies heeft. Probeer de volgende keer meteen aan de uroloog te vragen hoe snel je weer gezien/onderzocht kan worden en plan dat samen in. Probeer niet te wachten op een oproep van het ziekenhuis. Vaak duurt dat veel langer dan je lief is. Je kunt ook zelf nogmaals het ziekenhuis of eventueel de continentieverpleegkundige bellen met de vraag of je daar eerder gezien kunt worden.
Ik snap best goed waarom ze je eerst een tijdje hebben laten aankijken en vind itt een paar anderen de uroloog echt niet laks of slechte zorg bieden, maar ik denk wel dat je nog iets beter voor jezelf op kunt komen als het gaat om tempo van afspraken

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:01

Inderdaad, maar dat is niet de enige keer en niet alleen hier... Zo reageert ze altijd en overal.
Suprapub is echt geen gouden oplossing, de risico's zijn groot en ook echt niet minder vervelend en pijnlijk dan een verblijfskatheter of katheteriseren als die al zoveel pijn geven als bij ts het geval is.

Sowieso vind ik dat TS het echt niet verkeerd doet en juist veel gegroeid is!! Veel mensen die reageren hier hebben zelf echt geen flauw idee (of zijn zelf geluksvogels dat alles van een leien dakje gaat/gegaan is, fijn voor je) en het is dan zo makkelijk om te zeggen dat het haar eigen schuld is of wat dan ook.

Echt, dat is het niet. Het is niet haar schuld, ook niet dat het nog niet verbeterd is, absoluut niet... En ik snap niet dat mensen dat kunnen denken, laat staan zeggen!!

Maar vind het een heel naar topic geworden en vind het heel knap dat TS nog reageert, dat had ik niet meer gedaan. Continue zichzelf moeten verantwoorden, continue erop gewezen worden dat het haar eigen schuld is, dat alles zo lang duurt, alle verwijten die gemaakt worden en bepaald niet terecht zijn, enz, enz.

Lieve ts, ik hoop zo dat je er niet te veel van aantrekt. 90% heeft makkelijk praten en werkelijk geen flauw idee. :(:)

Paardenfann4

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:37

Ik vind sommige reacties ook best hard. Niet iedereen is in staat om verbaal goed te communiceren. Maar je kan altijd even bellen naar het ziekenhuis of het niet eerder kan. Vaak is daar best wel een mouw aan te passen als jij aangeeft dat je het zo niet nog een paar maanden trekt. Dus dat kun je altijd even doen, dat kost niet zoveel moeite en wie weet is er toevallig wel een plekje eerder vrij zodat je wat sneller geholpen kan worden. Of als er iemand uitvalt dat jij die plaats mag opvullen. Maar goed aangeven dat je erg veel pijn en last hebt en dat je dit eigenlijk niet nog wekenlang volhoud. Dan komt er vast een oplossing. Veel sterkte en succes!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:53

Ts even tussendoor een grote
Afbeelding

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:50

Ga ik helemaal in mee kiki1976, respect voor jou ts. Het is niet niks wat je voor je kiezen krijgt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:14

Supra bupis geven ze ook niet zo snel, dat heb ik in mijn jaren zieken huiservarng anders gezien.
Maar wij mogen wel nooit verdoving op de voorbereide sonde zetten, mij hebben ze eens wijs gemaakt dat de catheter dan minder goed gaat.
Weet niet of het waarheid is maar ik zou het navragen.

Welke ab heb je nu? Heb je nog nagekeken voor je second opinie.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:11

Sterkte meid! Je doet het goed, heb vertrouwen in jezelf.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:54

Ik denk dat Studiemiep het alleen maar goed bedoeld :) ts loopt al tijden te “klooien” heeft veel pijn en t beeld is wisselend. Waarom dan niet tijdelijk andere oplossing zodat boel tot rust kan komen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:18

MarjanB schreef:
Ik denk dat Studiemiep het alleen maar goed bedoeld :) ts loopt al tijden te “klooien” heeft veel pijn en t beeld is wisselend. Waarom dan niet tijdelijk andere oplossing zodat boel tot rust kan komen

Dat roept ze al vanaf haar eerste post en ts heeft ook gezegd waarom niet.
Waarom dan zo blijven doordrammen en ts te verwijten dat ze niet doet wat studiemiep wil.Die mijn weten geen uroloog is

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:21

Gillbo schreef:
MarjanB schreef:

Dat roept ze al vanaf haar eerste post en ts heeft ook gezegd waarom niet.
Waarom dan zo blijven doordrammen en ts te verwijten dat ze niet doet wat studiemiep wil.Die mijn weten geen uroloog is

Precies.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:09

TS je doet het naar de omstandigheden prima.
Het enige wat ik je als advies mee zou geven is overleg bij problemen op plasgebied op 1 plaats, die top heb je prima opgevat. Een continentieverpleekgkundige kun je vaak heel laagdrempelig contact mee hebben.

Dat de katheter na even in laten gaat aflopen kan door blaaskrampen komen. Neem er gewoon de tijd voor.

Als de onderzoeken zijn gedaan weet je hopelijk meer en kan er een gericht plan gemaakt worden.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 23:47

Bedankt voor jullie berichtjes! Blijf het maar herhalen, maar vind het zo fijn om te lezen hoeveel mensen met me mee willen denken en/of gewoon een lief berichtje plaatsen. Waardeer dat ontzettend, bedankt!
En wie denkt/vind dat ik niet genoeg doe, dat dit mijn eigen keuze is, etc.. Tja, ik zal nooit zeggen dat die berichten niet geplaatst mogen worden. Alleen weet ik niet goed wat ik er mee moet doen of op moet reageren... Het enige wat ik er over wil/kan zeggen is, dat ik álles doe wat ik kan, om te zorgen dat dit weer beter word. En daarbij neem ik álle tips en adviezen mee, probeer/bespreek ik alles, maar ga ik er ook vanuit dat de Uroloog het beste weet wat nu goed is, bijvoorbeeld met de Suprapubische katheter.

Afentoe denk ik.. Ik zou zo graag weer een verblijfskatheter hebben, al is het maar voor een week, gewoon even bijkomen van het steeds katheteriseren.. Gewoon weer lekker weg kunnen wanneer ik wil en hoe lang ik wil. Maarja dan herinner ik me weer de vreselijke pijn die ik daarvan kreeg.. Heb zoveel kl*te momenten gehad door dat ding..
4x per dag pijn is erg, maar echt niks vergeleken met de pijn die ik had door de verblijfskatheter :(

Ik ga het navragen over de verdoving en de katheter! Ik had Furabid, 5 dagen, 2x pd. Had nog niet geinformeerd naar een second opinion, omdat ik dacht dat het beter was om nu eerst af te wachten wat er uit de onderzoeken gaat komen en wat ze daar mee willen. Maar ik kan natuurlijk altijd alvast informeren, zodat ik weet wat er mogelijk is als het nodig is :)* *Leer het nog wel*

Voel me ondertussen slechter (Ook de reden waarom ik zo laat reageer en misschien vergeet te antwoorden ergens op, lees morgen nog even na voor de zekerheid :Y) ), nogsteeds elke keer temp rond de 37.8/38.0... Moet ook weer echt beter opletten dat ik genoeg drink, vandaag 's ochtends bij wakker worden 700 ml, begin middag 100 ml, eind middag 350 en laat op de avond 200 ml. Het is dus echt het ene moment zorgen dat ik genoeg drink en daarna weer dat ik niet te veel drink, vermoeiend :=

Uitslag van m'n urine gaat langer duren.. Krijg Dinsdag de uitslag. Ondertussen dus maar gewoon rustig aan doen en afwachten. En als het slechter gaat/niet beter dan neem ik weer contact op, maargoed de thuiszorg komt natuurlijk ook 4x per dag en houd het ook in de gaten. Dus komt goed :)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:40

Ik lees al even mee maar nooit gereageerd. Op mijn werk (gehandicaptenzorg) hebben we een cliënte met een dwarslaesie. Ze kan niet plassen en laat ook geen urine lopen. we moeten haar dagelijks 4 keer katheteriseren dus uit de rolstoel op bed en aangezien ze zelf niets kan, moet dat met de tillift. Ze kan nooit weg op een uitstap kan je geen lift meenemen en tillen is niet mogelijk door haar gewicht.

Een verblijfskatheter trekt ze er uit. Dat is geen pretje. Om haar weer mee te kunnen nemen op uitstap hebben we een suprapubisch katheter laten plaatsen maar deze trekt ze eruit.

nu heeft ze via de buikwand een opening (mitrofanoff stoma) met een terugslag klepje naar de blaas in de buik. Via de stoma kan ze worden gekatheteriseerd ze kan gewoon blijven zitten. Heeft de uroloog hier wel eens over gehad? Het is wel ingrijpender maar het gaat wel veel makkelijker. Bij onze cliente moesten we vaak ook 3 a 4 keer proberen omdat de opening zo smal was vanonder.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 01:38

Nee, daar heeft de Uroloog het niet over gehad. Is zoiets nog weer ongedaan te maken?

Vandaag al bericht gekregen over de kweek. Zou een week duren, maar uiteindelijk dus na 4 dagen al uitslag, gelukkig.
Heb dus wel weer/nogsteeds een blaasontsteking, maargoed dat was opzich niet echt een verrassing.

Nu 3 dagen 1x pd 300 mg Trimethoprim. Hopelijk nu snel weer wat fitter en minder pijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:31

Wil je iets wat in je lijf blijft? Is voor mij onbespreekbaar. Je moet dat wel goed overwegen, want heeft zeker veeeeeeeel meer nadelen dan die 4-6 keer per dag een tijdelijke katheter, want dan ben je tussendoor normaal en gezond en kun je doen wat je wilt. Met zo'n ding in de buikwand kan dat niet lijkt mij. Denk aan zwemmen enzo. Ik zie bij iets wat moet blijven zitten persoonlijk alleen maar nadelen. Dus goed overleggen.
Ik zou verwachten dat met de antibiotica de ontsteking verdwijnt en daarmee ook de pijn vermindert. En natuurlijk zou ik nog steeds proberen zelf te plassen. Ik zou denk ik eens gewoon 1.5 liter water drinken en dan gaan zwemmen. Kijken of je dan wat voelt. Je moet dan namelijk echt wel plassen, moet je zowieso van zwemmen. En als het niet lukt de katheter er maar weer in, maar eerst echt niet. En dan kijken of je ontspanning voelt als de urine de blaas verlaat. Ja, dit moet dan even zonder thuiszorg, maar het lijkt mij dat als de pijn minder is dat dan het zelf doen wel gaat lukken.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:02

Maar als ze anderhalf liter gaat drinken en dan gaat zwemmen dan duurt het even voordat ze thuis is en misschien is de blaas dan te vol.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:04

Of in bad of langdurig douchen? Van water komt water...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:12

Experimenteren zou ik nu even niet meer doen tot de onderzoeken gedaan zijn en ee bekend is waarom plassen niet lukt. Zou wel nog keer overleggen met ziekenhuis of de uroloog het wel wenselijk vindt dat de onderzoeken zo lang duren. Vaak kan je via de poli wel een terug bel verzoek doen. Vragen staat vrij toch ? En wat anders soms ook helpt . Even naar de afdeling van waar het onderzoek gedaan wordt bellen en aangeven dat je graag op de lijst wilt dat ze je bellen als er iemand uitvalt.
Met dat moeilijk catherisereren is november gewoon nog verdomd lang wachten.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:26

Dat weet ik niet het plekje zal je altijd wel blijven zien als ze zoiets kunnen maken kunnen ze het ook weer weg halen lijkt me.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:35

Kan je ook wel even gebruiken.

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:41

Ts misschien kun je overleggen of cannabis olie iets is om extra te nemen, wie weet helpt dat om je blaas te ontspannen.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 00:29

Nouja liever heb ik natuurlijk niet iets dat er in blijft, maar denk ondertussen wel een beetje na over wat als dit zo blijft.. Het katheteriseren doet nu al zo lang pijn, ook zonder blaasontsteking..
Heb nogsteeds wel hoop dat het goed komt hoor, lijkt nu miss van niet, maargoed weten wat er mogelijk is kan nooit kwaad natuurlijk.

Momenteel durf ik niks te proberen.. Nouja ik probeer nogsteeds 8 keer per dag te plassen. Elke. Dag. -O-
Maar voor de onderzoeken mag m'n blaas niet heel vol geweest zijn, dus als ik zelf ga proberen m'n blaas heel vol te laten worden en dan te plassen, kan het onderzoek niet doorgaan denk ik..
Ben ook al bang dat die kl*te blaasontsteking steeds voor problemen gaan zorgen, want volgens mij mag het onderzoek ook niet doorgaan als je een blaasontsteking hebt...

Bedankt Deugenietje!

Cannabis olie, is dat hetzelfde als CBD olie? Dat neem ik al, maar als ik google twijfel ik of het hetzelfde is.

Vanavond laatste AB genomen. En ik heb volgens mij nog gewoon een blaasontsteking... Maar had nu maar 3 dagen AB, dus weet eigenlijk niet of ik nu al verschil moet/kan merken of dat ik gewoon nog even geduld moet hebben. Merk iig nog helemaal 0 verschil, heb ook nogsteeds 38.0. Moet van de thuiszorg morgen weer contact opnemen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 06:26

Als je twijfelt dan contact opnemen met de Uroloog niet met de huisarts. Nu gewoon doorpakken, het duurt echt veel te lang.
Het katheteriseren had een noodoplossing moeten zijn maar het maakt het alleen maar erger.
Wat zegt de bekkenbodemtherapeut ervan?
Heel erg veel succes!

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:02

Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan.

Ts wat ben je een stappen aan het maken, al lijkt het van niet. Je bent nu echt bezig met hoe verder. Laat je niet gek maken en luister naar je arts, de verpleegkundige en de thuiszorg. Hoe moeilijk dat soms ook is.

Er is een groot verschil tussen cbdolie (wat cannabisolie is) zonder THC en de variant met THC. Bij mij werkte alleen de variant met THC.