julhan99 schreef:Alsof honderduizend keer de meisjesnaam nog in mijn mond zat als een volgepropte mond met m&m's heb ik toen een minuutlang die naam geschreeuwd. Wel honderd keer. Heerlijk was dat. Zo, hé hé dat moest eruit. Ik voel me gezegend met zo'n vriendin. Ik kan met haar lachten en huilen, zorgen maken en onbelangrijk maken. Als je dat niet hebt, wordt het moeilijker natuurlijk. Dan kost het meer energie en duurt het langer voor iemand helemaal aangehaakt is.
Jij moet echt iets doen met je schrijfstijl, joh!
julhan99 schreef:En dat bakkie koffie staat genoteerd. Gaan we zeker een keer doen!
Yes!
Jouw verhaal doet me er trouwens aan denken dat tijdens het gesprek ook een potentiële naamsverandering om de hoek kwam. Ik had dat nog niet echt uitgesproken richting mijn moeder, behalve dan dat ik eigenlijk best tevreden ben met de naam die ik nu heb. Ik vertelde dus dat ondanks dat ik tevreden ben ik toch het idee heb dat ik liever een andere naam wil.
Ik verwachte een traantje. Schok. Verbazing. Maar er was niets. Ze dacht even na, keek mij aan en toen de mevrouw van het UMCG, en knikte. Of ik al wat in gedachten had. Ik vertelde dus mijn eisenlijstje: Germaanse afkomst en moet beginnen met de letter G. Ik vertelde dat ik soms al Gilles gebruik en daar qua schrijfstijl echt dol op ben, maar dat ik qua uitspraak als Drent mij raar voel bij de zachte G. Ik heb liever iets scherpers. En dat ik dus gekeken had naar Deense, Duitse en Nederlandse namen en vervolgens via de Belgische Wie Is De Mol? terecht kwam bij Gilles.
En weet je wat ze toen zei? Echt, ik smolt. Ik voelde me alsof er een soort pot met goud open ging. Ze zei: "Ik wil wel helpen met een naam uitzoeken." Mijn moedertje, die het zó moeilijk heeft soms maar er toch altijd is. Die jaren geleden met veel zorg deze naam speciaal voor mij heeft verzonnen. We gaan dus kijken of we iets kunnen verzinnen.
Het enige moment waar we beide echt even emotioneel van werden was toen ik zei dat ik echt héél graag de naam van mijn opa als tweede naam wil op mijn paspoort. Dat was eigenlijk altijd al de planning geweest als ik vanaf het begin af aan al als een jongetje door het leven ging, maar ik heb uiteindelijk de naam van mijn oma gekregen. Nu na het overlijden van mijn opa voelde het ineens anders. Alsof hij toch nog een soort van kans krijgt om voort te leven ofzo. En helemaal omdat ik hem dus heb leren kennen en weet hoe moedig hij was. Ik zie mijn lieve moeder terug in zijn karakter trekken en voel me vereerd om zijn naam nog een x aantal jaren voort te kunnen laten leven.
(Het grappige is trouwens dat mijn studiegenoten als ik dit vertel altijd naar babynamen websites gaan en dan dus met die overdreven ouderwetse namen aankomen. 'Günther', 'Gerard'....

)
Oh enne, omdat jullie 'm nog te goed hebben. Ik zet 'm even in een spoiler omdat ik niet per se naar mijn gezicht hoef te kijken elke keer als ik deze pagina open.
Spoiler:
[ [url=m/zCltlL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als mijn foto met mijn favoriete Deense acteur een beetje leuk wordt krijgen jullie er in april nog één.