Voor en na foto’s make up

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:23

Shizzel schreef:
Eline, bij jou vind ik het voornaamste verschil op je half wel/half niet foto echt je wenkbrauwen.
Die maken je hele gezicht en voor mij vormen die hem ook echt bij je. :j

Het zijn inderdaad echt mijn wenkbrauwen die het grootste verschil maken. Ga vaak genoeg ook zonder make-up de deur uit, maar als ik dan even tijd heb, doe ik wel snel mijn wenkbrauwen. Is het belangrijkste van mijn gezicht.

Het is gewoon jammer dat ik ooit veel te veel heb geepileerd. Want mijn wenkbrauwen waren vroeger heel vol en hadden ook een goede vorm van zichzelf, maar op 1 of andere manier heb ik ze steeds ronder geepileerd ofzo en dat is niet terug gekomen

Dit was 2010, met mijn natuurlijk wenkbrauwen. Ik deed niet aan bijtekenen of poeder. Dat ben ik circa twee jaar geleden gaan doen door het makeup topic haha.

Afbeelding

En daarna heb ik het een keer laten doen en werden ze heel dun. Dat vond ik wel prima. Ging het bijhouden, maar plukte gewoon teveel weg en het is nooit meer terug gekomen -O- .. Het helpt ook niet dat de kale plekjes die ik had, eerder verhuld door andere lange haartjes, nu dus niet meer verhuld zijn. Dus boven en onder heb ik echt zon gat.

Maar eh, ik teken ze nu dus wel weer bij want vind het zonder geen porum. Ik wil heel graag ze microblaiden. Maar dat is een beetje prijzig. Maar wie weet, in de toekomst.

Jildau schreef:
Qimm schreef:
Ik ben juist gaan tutten toen ik een relatie kreeg :P

Overigens ken ik meer mannen die make-up vooral niet zo heel erg waarderen

Dat zeggen ze omdat ze een beeld hebben van overdreven makeup. Als ik foundation en concealer en poeder op heb, wenkbrauwen heb gedaan en beetje mascara denkt m'n vriend dat ik geen make-up op heb. Die ziet dat pas als de rode lippenstift erbij komt of een opvallende kleur oogschaduw.

Ik vind dat ook jammer dat vrouwen spontaan stoppen met optutten zodra ze huisje, boompje, beestje hebben en vind dat ook lastig te begrijpen.

Edit: Dit ziet de gemiddelde man als 'geen make-up' :')

[ [url=m/tRjNQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Precies, de meeste mannen hebben het niet eens door als je 'natuurlijke' make-up draagt en in veel mannen hun ogen is bovenstaande natuurlijk. Misschien iets minder highlight.. Maar helemaal geen make-up, dat vinden de meeste niet mooi. Ze hebben alleen niet door dat wat ze wel mooi vinden, dus wel make-up is, alleen dan natuurlijk.

Is niet echt een onderzoek, maar gewoon als voorbeeld van hoe mannen het zien.
http://www.thegloss.com/beauty/social-e ... al-makeup/

In this admittedly informal study, our amateur social scientist showed up to work wearing no makeup, “natural” makeup, her “everyday” makeup, and a lot of makeup. Not surprisingly, nobody commented when she wore her usual makeup, because she hadn’t changed anything. But when she wore a lot of makeup, she got “I love your lipstick!” (probably from a woman) and “why are you wearing so much makeup?” (probably from a man). When she wore “natural” makeup, people said she looked nice without makeup. And when she wore no makeup, people asked if she was sick and told her she looked tired.

Shaggy09

Re: Voor en na foto’s make up

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:31

Al ziet niet iedereen er bar slecht uit zonder make up he ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:46

Eh. Nee. Ik snap wat je bedoelt, maar die mannen die ik bedoel vinden met make-up gewoon niet mooier dan zonder make-up. Al is het alleen maar wat mascara.
Die zijn er ook nog. Die van mij kan het weinig schelen zo lang ik maar geen lippenstift/gloss gebruik :') (of mijn hoofd dicht plamuur natuurlijk)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 01:31

BE_GENTLE schreef:
Sommige dames vind ik echt mooier zonder make-up en andere juist weer met :-D
Ik ging vroeger nooit zonder make-up de deur uit, Nu ik getrouwd ben en een kleine heb ga ik altijd zonder make-up de deur uit behalve als ik een feestje heb of als ik zin heb om te tutten..

Ik ook, hier puur te maken met: kinderen klaarmaken voor school/ lunch/ eerst naar de paarden. Nadat ik dan heb gedoucht afhankelijk of ik een afspraak heb die dag maak ik me op. Maar eerlijk, vroeger deed ik het ook al niet standaard elke dag. En wat ik dan ook leuk vind, als we dan eens weggaan dan is het ook wel van:wow Wat zie je er mooi uit.

Plus ik ben ook niet echt een make up wonder, heb lijntje boven en onder getattoeerd, wimperextensions en gezegend met een mooie huid. Zoals jij dat kan blackvelvet zo zag ik er alleen op mijn trouwdag uit, toen heb ik gekozen voor spray make up. Even de naam vergeten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 02:30

Of de man het jammer vindt of niet, vette pech :') ik ga in ieder geval niet nóg eerder mijn bed uit om mezelf op te tutten. Doe het wel vrijwel iedere dag, maar in de ochtend lukt het bijna niet als ik alleen ben met de kinderen. Snap de moeders dus wel die aju zeggen tegen make-up. Prioriteiten liggen even wat anders.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 02:35

Ik kom ook maar eens mee kletsen hier! zit op de computer op werk dus geen fotos bij de hand om te plaatsen.

Ik ga ook gerust de deur uit zonder make-up, vind inderdaad de reactie als ik me wel opmaak van wauw mag ik met jou mee? erg leuk, mijn vriend vind teveel ook niks maar als ik me redelijk neutraal opmaak met af en toe wat heftiger oogschaduw (zolang dit geen knal kleuren zijn) ook mooi. Ik maak me eigenlijk alleen op als ik er zin in heb haha

soms zou het misschien wel handiger zijn als ik wat vaker mascara en wenkbrouwen doe voor het werk, zie ik er niet zo moe uit smorgens haha :')

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:20

Ik heb mij ook vroeger niet elke dag opgemaakt , en nu heb ik zeker nog 1 dag in de week dat ik toos zonder make-up doos ben.. heerlijk. Mijn vriend vind die ene dag in de week niet erg( meer dagen trouwens ook niet) want zijn woorden dan kan hij lekker in zijn joggingbroek en opasloffen lopen....

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:26

Ik ga er ook zeker niet speciaal eerder voor uit bed, maar ik ben echt binnen 3 minuten klaar hoor. BBcream, poeder, beetje highlighter, wenkbrauwen, mascara, nude lippenstift en klaar. :D soms wat bronzer of oogschaduw maar dan nog is het niet meer dan 5 min dat ik ermee bezig ben. Ik vind make up heel leuk, maar ik vind slapen leuker :))

Mijn vriend vindt make up wel mooier dan zonder en ziet het tegenwoordig ook wel als ik echt niks draag. Maar hij vindt het best prima als ik er geen zin in heb gelukkig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:25

Afbeelding

Nou ik waag me er ook maar aan :')

Al doe ik inmiddels niet meer standaard make-up op. Simpelweg omdat het er nogal vaak bij inschiet; kind verschonen, aankleden, ontbijten, huishouden, buiten spelen, oliebol we moeten nog lunchen en voor je het weet sta je avondeten te koken.

M'n vriend houdt gelukkig ook van me zonder allerlei poespas en vindt het dus niet 'jammer' dat ik geen make-up meer op doe als het even niet uit komt. Hij ziet het ook niet als 'niet meer je best doen' vanwege huisje-boompje-beestje. En ik trouwens ook niet. Geen kwestie van niet meer m'n best willen of hoeven doen, maar er gewoon geen tijd voor hebben. En ik ga er echt niet eerder voor opstaan, m'n nachten zijn al gebroken genoeg.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:31

3 keer raden wie er vanmorgen make up op stond te doen *D dit topic is een inspiratie. Blackvelvet je vraag heeft me aan het denken gezet. Ik geloof dat ik me vooral erg onzichtbaar voel sinds de kids en daarom maar geen moeite meer doe. Plus gemakzucht. Dat vond ik zelf eigenlijk geen goede redenen :')

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:25

Zuchini schreef:
3 keer raden wie er vanmorgen make up op stond te doen *D dit topic is een inspiratie. Blackvelvet je vraag heeft me aan het denken gezet. Ik geloof dat ik me vooral erg onzichtbaar voel sinds de kids en daarom maar geen moeite meer doe. Plus gemakzucht. Dat vond ik zelf eigenlijk geen goede redenen :')

Wat tof! Ook make up is tijd voor jezelf. Gun jezelf dat momentje als je dat leuk vind. Jezelf mooi voelen doet een mens goed :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:30

En het hoeft ook helemaal niet veel tijd te kosten natuurlijk

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:37

Geen voor foto, die hebben we al genoeg gezien van mij haha.
Dus alleen een na-foto. Voor deze make up heb ik het Heat palette van Urban Decay gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:38

velvetblack schreef:
Geen voor foto, die hebben we al genoeg gezien van mij haha.
Dus alleen een na-foto. Voor deze make up heb ik het Heat palette van Urban Decay gemaakt
[ [url=m/vBu0zB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KHN0RU.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:41

Mooi zeg! Hoe krijg j die onderste lijn van je wenkbrauwen zo kaarsrecht?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:53

Iemand tips voor een hoofdhuid wat al snel velletjes geeft zodra je je foundation uitsmeert?

Heb vanalles al geprobeerd, van gewoon met je vingers aanbrengen, met een kwast, sponsje, blender. Nog steeds velletjes. Van huismerk foundation tot maxfactor, heb nu een van rituals maar nog steeds schilfers..
Primers ook al van alles geprobeerd, alles al weer in een doos geflikkerd en naar de toneelschool gedaan want ik kan er toch niks mee... *\%/*

edit; Scrubben van tevoren werkt ook niet..

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:57

Hm, ik heb van mezelf donkere lange wimpers en donkere wenkbrauwen, dus draag niet of weinig make-up normaal gesproken.

Zonder:

Afbeelding

Met:

Afbeelding

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:36

Ik heb inmiddels wat foto's verzameld haha!
Afbeelding
Zonder make-up

Afbeelding
Dit was eerst altijd mijn vaste make-up; eyeliner en mascara, maar ben door het topic nu wat bezig met oogschaduw als dagelijkse make-up, dus het zijn nu vaak grijs of bruintinten en dan krijg je dit:
Afbeelding

En wat zwaarder opgemaakt, als ik bijvoorbeeld op stap ga
(Let niet op mijn hoofd)
Afbeelding

Deze foto's zijn volgens mij wel allemaal met dat mooi maak filter haha, heb vooral onder mijn neus wel rode vlekjes enzo.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:56

nontie schreef:
Iemand tips voor een hoofdhuid wat al snel velletjes geeft zodra je je foundation uitsmeert?

Heb vanalles al geprobeerd, van gewoon met je vingers aanbrengen, met een kwast, sponsje, blender. Nog steeds velletjes. Van huismerk foundation tot maxfactor, heb nu een van rituals maar nog steeds schilfers..
Primers ook al van alles geprobeerd, alles al weer in een doos geflikkerd en naar de toneelschool gedaan want ik kan er toch niks mee... *\%/*

Een hele dikke voedende huidcreme! Werkt bij mij heel goed maar je moet niet van de een op dag een gladde huid verwachten

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:27

ook ik waag mij eraan :) loop liever zonder, maar tutten vind ik ook echt heerlijk als is het alleen maar wenkies en mascara.

Afbeelding
Voor is wel met een wimperlift en die wimpers ook geverft lol, en nais echt de basis van wat concealer op plekjes, wimpers en wenkies.

Afbeelding
En dit is voor mijn hobby cosplay en dan gelijk een heel stuk heftiger haha

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:01

nontie schreef:

Dagcremetje opsmeren voordat de foundation erop gaat? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en als ik dacreme/vit E creme smeer heb ik het probleem niet =].

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:49

xDarkness schreef:
nontie schreef:

Dagcremetje opsmeren voordat de foundation erop gaat? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en als ik dacreme/vit E creme smeer heb ik het probleem niet =].

Ik zou inderdaad ook naar je skincare kijken. Bij mij werd daardoor dit exact zelfde probleem opgelost. De liquid peel van The Body Shop maakt voor mij al veel verschil als ik dat van tevoren doe, die haalt alle dode huid er beter af dan mijn scrubs, en verder hydraterende dag en nachtcreme. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:58

Blackvelvet jeetje wat een strakke wenkies <<)
Wil zelf binnenkort ook maar eens foundation aanschaffen en wat proberen. Heb het nog nooit gebruikt

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:49

Ik wil niemand beledigen, maar is het woord 'wenkies' echt een gangbaar woord joh? Krijg er de kriebels van :brr: :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:52

Ik was al bang dat ik de enige was die dat een vies klinkend woord vind :o