2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:30

Ik start 8 januari met personal body plan, muscle shaping!
Mijn vriend start dan ook met fat burning.
*\o/*

Abbo voor een jaar afgesloten met tell-a-friend korting en ga sporten bij de gym hier om de hoek

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:35

Supervixen schreef:
Mijn bmr is 1450kcal ongeveer, ik heb zo'n 2300 nodig per dag (sport veel). Nu wil ik een kilo of drie, vier kwijt, dus dan ga ik rond de 1900-2000 zitten. Dan val ik niet om van de honger, kan ik gewoon een koekje nemen bij de thee en is het er na een paar weken af. Als ik mijn snaai aanvallen weet tegen te houden tenminste.

Precies hetzelfde bij mij _/-\o_ Ik weet ook dat als ik lager ga zitten, het veel moeilijker volhouden is en ik sneller denk 'ben al over mn doel dus dit koekje kan er nog wel bij'. Je kan beter denken 'ik heb nog 150 kcal over dus ik neem een mok chocomel'. Voor je mindset een heel ander gevoel!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:57

Kijk, de reactie van Imandra is dus precies zo'n betweterige waar ik zo'n hekel aan heb.
Laat iedereen lekker in zijn waarde en afvallen hoe diegene wil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:01

MerleSimone schreef:
Supervixen schreef:
Mijn bmr is 1450kcal ongeveer, ik heb zo'n 2300 nodig per dag (sport veel). Nu wil ik een kilo of drie, vier kwijt, dus dan ga ik rond de 1900-2000 zitten. Dan val ik niet om van de honger, kan ik gewoon een koekje nemen bij de thee en is het er na een paar weken af. Als ik mijn snaai aanvallen weet tegen te houden tenminste.

Precies hetzelfde bij mij _/-\o_ Ik weet ook dat als ik lager ga zitten, het veel moeilijker volhouden is en ik sneller denk 'ben al over mn doel dus dit koekje kan er nog wel bij'. Je kan beter denken 'ik heb nog 150 kcal over dus ik neem een mok chocomel'. Voor je mindset een heel ander gevoel!

Maar in die mok chocomel zitten meer calorieën dan in dat ene koekje :P (al ligt het eraan of je een biscuitje neemt of een stroopwafel natuurlijk :') ).

Renske_W

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:09

Hier is eindelijk de kerstchocolade op.
Dus nu op naar een gezondere leefstijl!
*pakt meteen 2 mandarijntjes*

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:11

Fitzroy schreef:
Kijk, de reactie van Imandra is dus precies zo'n betweterige waar ik zo'n hekel aan heb.

Het is ook maar net hoe je haar reactie opvat. Jij vindt hem betweterig, ik zie dat niet zo?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:13

Mag ik me hier ook melden?
in 2015/2016 ongeveer 16 kilo afgevallen. Inmiddels zit er weer 10 bij en zit ik niet lekker in mijn vel. Ik ben 3 weken geleden gestopt met roken, dit helpt ook niet echt mee maar ik ben van plan er vol voor te gaan! Sporten gaat niet goed lukken ben ik bang, ik zit momenteel in een traject bij het rugcentrum en doe dus wel dagelijks oefeningen vooral gericht op mijn rug. Extra sporten mag tijdens dit traject niet dacht ik.

Ik ben volgens mij gewoon eet verslaafd. Ik ben 2 jaar terug eens flauwgevallen door te weinig eten en sindsdien kan ik mijn hongergevoel niet meer verdragen omdat ik bang ben om flauw te vallen.

Ik eet veel brood en moet dit grotendeels gaan vervangen door andere dingen. Ook zit het bij mij in de tussendoortjes, dit vind ik ook moeilijk om gezond te houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:23

Ik wil jullie als stille meelezer heel veel succes wensen. Ik heb heel veel steun gehad aan bokt het afgelopen jaar, en ben met hulp uit een topic ruim 17 kilo afgevallen. Nu al 1,5 maand stabiel en zelfs iets onder mijn streefgewicht, en dat hoop ik ook te blijven in 2018 en er na. Ik hoop dat jullie hier ook de steun in elkaar gaan vinden.
Laatst bijgewerkt door SusanH op 30-12-17 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:23

Hardlopen met al mijn vet ga ik zeker niet doen , heb altijd al snel last van mijn knieën die belasting trekken ze niet . Heb voor zondag een wandelmaatje , mam wil ook wat strakker in haar vel komen(maar die is postbode dus een prima conditie ) . Dus elke zondag blokje om in het dorp en hoop dat ik haar zover krijg wat verder te gaan :P , na haar operatie volgende week maar even kijken

Probeer wel elke dag even een blok om te gaan , al is het een half uur dat ik toch even in beweging blijf :)

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:46

Rebecca schreef:
(knip)

Probeer wel elke dag even een blok om te gaan , al is het een half uur dat ik toch even in beweging blijf :)

Goed bezig! Als je dat vasthoudt komt het vast goed :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:49

Fitzroy schreef:

Eens

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:06

zefiros schreef:
Citaat:
Hardlopen doe ik ook graag, maar schijnt ook niet de beste manier te zijn om van de kilo’s af te komen zeggen ze dan weer.
Ik vind persoonlijk de sportschool nog steeds zo’n grote stap :Y)

Is er iemand die met je mee wil voor een proefles bij de sportschool? Vaak mag je een keer proberen om te kijken wat je er van vindt.
Ik ga dinsdag voor het eerst met een vriendin mee, ik skip de proefles ik ga gewoon beginnen! (Eens moet de eerste keer zijn)

Ik probeer nog iemand zo ver te krijgen, haha. Mijn vriend is wel pas geleden gestart in de sportschool, met een vriend van hem. Wel met andere doelen dan ik, maar wellicht minder spannend als hij tijdens de proefweek mee is en wat tips kan geven.
Hij is zelf ook iemand die gauw naar iemand toe zal stappen als hij oefeningen verkeerd doet/niet weet, alleen voel ik me gelijk zo’n kneus als ik daar kom zonder plan :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:07

Rebecca kan je niet gaan zwemmen?
Dan heb je die belasting op je gewrichten ook niet.
Of skeeleren?

Ik ben dan niet veel te zwaar, maar ik heb reuma en ben hypermobiel.
Dus mijn gewrichten doen ook niet wat ik wil.
Mijn BMI is prima maar ik heb wel gemerkt toen ik 53 kg woog, ik bijna geen last meer had van mijn knieën.
Mijn buurvrouw loopt om de dag 15 km :wow: vind ik echt knap. (Hardlopen he, niet wandelen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:11

Zwemmen vind ik echt niet tof , sinds mijn 13de a 14de al niet . Het worden aangestaard en zonder kleren die dingen bedekken :o (ik zwem niet naakt maar you know. Mijn olifant poten etc) , eerst maar afvallen voor ik mij weer waag aan een plons ..

Mijn knieën knakken ook best ver door (tikje hypermobiel misschien , maar verder heb ik dat nergens )

_/-\o_ doe het haar niet na!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:24

https://www.sonjabakker.nl/actie-online/

Voor de mensen die graag werken met weekmenu’s SB heeft een actie komend weekend. Het Italiaanse boek ziet er trouwens te lekker uit voor een dieetboek!

Ik heb mijzelf getrakteerd op 2 boeken van chickslovesfood en Daphnes likes.
Koken is niet mijn sterkste punt maar ik weet dat plannen, regelmaat en ritme mijn snoep en snaai momenten gaan beperken.

Afgelopen dagen na kerst zijn goed gegaan (knop=om) en er is ook al wat af...
Zoieso fijn dat je je minder opgeblazen voelt door khl draten te minderen.

Laatste weekend voor 2018 dames en dan gaan we losssss (of eigenlijk juist niet :Y) ) met zijn allen.

Alvast fijne jaarwisselingen en proost op heel veel ex kilo’s in 2018!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:24

Hardlopen kan ik ook niet Rebecca, ik krijg er enorm zere knieën van. Heb het een tijd geprobeerd voordat ik ziek werd, maar werd het niet. Wandelen is ook fijn, ben een tijd terug begonnen met dames waarvan 1 trainde voor een enorme sponsorloop, dus het tempo en de kilometers zaten er goed in. Dat deed mij echt goed, verbaasde me dat ik zo 1,5 uur kon wandelen, eigenlijk geen hobby, haha. Helaas zit de klad na de sponsorloop lijkt het wel er een beetje in, maar ben zeker van plan het wandelen zelf weer op te pakken. Zwemmen doe ik ook, helemaal niet mijn ding dacht ik, maar begon ik echt leuk te vinden. Ik maak me zeker geen zorgen meer naar kijkende mensen, de leeftijd baantjes zwemmen op de ochtenden was echt 70+ met mensen in allerlei maten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:51

Nies_ schreef:
Fitzroy schreef:

Eens

Sorry hoor maar imandra bedoeld het goed en dit is echt een bitchy opmerking die nergens voor nodig is. Ze geeft alleen maar tips vanuit haar eigen ervaring als je dat al betweterig vind kun je beter niet op een forum zitten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:09

Rebecca, snap ik dat je niet aangestaart wilt worden, maar eigenlijk moet je daar gewoon scheit aan hebben joh.
Ik heb ook een hekel aan zwemmen, maar trek ook gewoon een bikini aan met m'n blubberbuik en cellulitisbenen. Ken die mensen toch niet haha.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:33

Ik doe ook mee. Ik ga in juni trouwen dus wil graag nog de laatste 5 kilotjes kwijt. ~~}>

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:35

Nies_ schreef:
Fitzroy schreef:

Eens

Pardon? Betweterig?

Wat je doet moet je inderdaad zelf weten, ik gaf enkel een tip. Als jij lekker onder je BMR wil gaan eten dan doe je dat toch lekker, maar weet wel dat je je hele lichaam om zeep aan het helpen bent dan. Punt. Dat is gewoon een feit, niks betweterigs. Als je wil afvallen dan is het 't beste als je dit op een verantwoorde en gezonde manier doet, anders ga je er echt spijt van krijgen later.

@Sabini: Niet helemaal. Als je langdurig onder je BMR eet dan gaat je lichaam alle voedingsstoffen proberen te krijgen die het kan krijgen. En aangezien vet een 'valuable resource' is, zal het lichaam in dat geval eerder je spieren gaan 'opeten'. En, uiteindelijk, ook je organen. Het is niet voor niks dat mensen met anorexia allemaal kwalen krijgen met hun organen, huid, etc. Je lichaam heeft dan geen energie om te functioneren en gaat koste wat kost die energie ergens vandaan willen halen. Het energieniveau van je BMR is de energie die dus nodig is om je lichaam te laten draaien zonder enige beweging (dus: plat op bed liggen): je hersenen, hart, longen, noem maar op. Minder dan je BMR eten, dan mist je lichaam dus energie die het nodig heeft om bijvoorbeeld je longen, hart, darmen etc. aan te sturen. Dan snap je wel waarom ik het hier als tip postte: liever wat langer doen over het afvallen en uiteindelijk mooi gezond zijn, of snel veel willen afvallen en je lichaam verpesten?

Mijn tip (en iedereen moet maar lekker zelf weten of die 't volgt of niet) is je BMR te berekenen en daar een paar honderd kcal boven te gaan zitten op dagen dat je niet sport. Als je wel sport is het aan te raden iets meer te eten.

Mijn BMR is 1550 en probeer op een week gemiddeld zo'n 1650-1700 kcal te eten. Als ik sport eet ik iets meer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:47

Fitzroy schreef:

Daarbij is het onzin en bestaat dat niet maar waar ik dat onderzoek even 123 terugvindt geen idee. Net zo goed als na acht uur eten slaat je lijf op.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:49

Diëtisten die jarenlang gestudeerd hebben werken er ook mee, maar idd pure onzin! Verkondig geen dingen als je geen onderbouwing hebt :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:55

Zonnetje81 schreef:
Fitzroy schreef:

Daarbij is het onzin en bestaat dat niet maar waar ik dat onderzoek even 123 terugvindt geen idee. Net zo goed als na acht uur eten slaat je lijf op.

Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. De zgn. 'spaarstand' (althans hoe veel mensen deze uitleggen en opvatten) is inderdaad redelijk onzin, maar BMR is iets anders. BMR is simpelweg de energie die je lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:09

Het kwam misschien betweterig over, maar het klopt wel wat imandra zegt.
En ze bedoelde het goed.

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:10

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt