Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:49

Ik ga vaak na het ontbijt en dochter naar school brengen naar stal, dan ga ik echt niet 's ochtends na het opstaan douchen. Dat doe ik dan wel weer als ik van ons paard terug kom.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:33

Ik heb een aversie voor het washandjes verhaal. Ik had een vriend die niet elke dag douchte wn vond dat ie zn sjaakie met een washandje kon doen. Ik vind dat zo goor. En helemaal als washandjes meerdere keren worden gebruikt. Maar dat vind ik. Een ander heeft een andere mening. In mijn ogen smeer je het maar een beetje uit ipv eraf wassen.

Je kan je oksels niet goed soppen. Of het water loopt naar beneden en moet je tien keer spoelen voordat sop weg is. Gedoe.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:47

Blue_Eyes schreef:
Zonnetje81 schreef:
Blue eyes dan heb je het over uitzonderingen.

Ik ben één van die 'uitzonderingen' en ik vind het niet fijn om daarom maar voor viespeuk uitgemaakt te worden. :n
Als je vaak genoeg je bed verschoont en je gewoon even wast, valt het met die slaaplucht alles mee.

Ik zeg niet dat je een viespeuk bent, ik vind het zelf niet fris. Maar dat is gewoon mijn mening. Niet een voldongen feit.

Laurora

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:59

Jammer dat je meteen vies bent als je je niet elke dag douched, maar 2x per dag douchen mag geen smetvrees genoemd worden :roll:

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:07

SophievdV schreef:
Ik zeg niet dat je een viespeuk bent, ik vind het zelf niet fris. Maar dat is gewoon mijn mening. Niet een voldongen feit.

Yeah, sure. Dat helpt. :roll:

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:09

Ik vind een slaaplucht ook niet fris, maar als ik me met een washandje aan de wastafel was met warm water en zeep, dan ruik ik gewoon super schoon en naar zeep hoor. >;) Je wordt echt niet minder schoon van aan de wastafel wassen.
Dat anderen dat misschien minder comfortabel vinden of te koud kan ik goed begrijpen maar daar heb ik zelf geen last van.

En ja super leuk dat een douche sneller is, maar lang onder warm water staan is gewoon niet al te best voor je huid, zeker niet als die al heel droog is. Dus ik verkies de conditie van mijn huid boven de tijd die het kost om mijzelf op te frissen. En dat een ander liever onder de douche springt is echt helemaal prima, maar ik hoef toch niet te douchen omdat een ander vindt dat dat sneller gaat? Hou eens even op zeg _O-

Verschillende meningen is prima en ik vind het ook interessant om te lezen hoe anderen dit doen. Maar misschien is het wel zo vriendelijk om elkaar gewoon in waarde te laten? :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:12

Met een washandje verwijder je meer vuil dan met enkel stromend water en eventueel je handen... lijkt me...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:14

LadyMadonna schreef:
Met een washandje verwijder je meer vuil dan met enkel stromend water en eventueel je handen... lijkt me...

Hoezo? Het vuil zit toch niet aangekoekt aan je lijf?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:17

Goof schreef:
LadyMadonna schreef:

Hoezo? Het vuil zit toch niet aangekoekt aan je lijf?

Tenzij je niet elke dag doucht :+.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:18

Dat lijkt mij dus idd ook niet, en anders ben je toch al zo stevig aan het boenen dat ik me ook niet kan voorstellen dat je huid daar dan erg blij van wordt? Dat vraag ik me namelijk steeds af bij de washand-wassers :j
Mij niet gezien met m'n ultrazacht babyhuidje, ik droog me al niet eens af met een handdoek laat staan met een washandje aan de boen te gaan := Ook daar verschilt iedereen natuurlijk weer in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:19

Blue_Eyes schreef:
SophievdV schreef:

Yeah, sure. Dat helpt. :roll:

Je kunt ook iets perse slecht op willen vatten natuurlijk.
Denk even in de stemming van het weer, Frozen enzo... Let it goooo let it goooo

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:20

dus jullie vinden vele bewoners van verzorgingshuizen ook "vies" want daar is het redelijk geaccepteerd maar 1 a 2x per week te douchen. uitzonderingen daar gelaten. de andere dagen word er wel elke dag een bed wassing gedaan of gewassen bij de wastafel met washandjes en handdoeken

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:22

Ja. Verzorgingstehuizen staan nu niet echt bekend om de meest heerlijk ruikende bewoners, toch? :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:23

Ik zie meerdere malen dat men het omslachtig vind om met een washandje bezig te zijn. Ik vind het douchen, jezelf weer helemaal af moeten drogen, de douche af moeten drogen etc. dan weer omslachtig :P

Je hoeft ook helemaal niet hard te boenen, althans ik niet. Maar met het vettige laagje op mijn gezicht is even iets stevigers er bij langs wel zo fijn :)

Zoveel mensen, zoveel meningen. Zou leuk zijn als iedereen elkaar ook in zijn waarde laat. De opmerkingen over smetvrees zijn wellicht niet netjes, maar om gelijk dingen als bah, vies etc. te lezen als je maar 1-2 x per week onder de douche stapt is ook niet fijn. Ieder doet zo zijn/haar ding met wat goed voelt om wat voor reden dan ook :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:26

Zet een veeg van iets vuils op je arm, spoel er net water over of met een washandje/spons....
T laatste is eerder weg...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:29

Alleen een beetje jammer dat dit vuil op het washandje zit ook al spoel je 'm om en dan vervolgens diezelfde bacteriën op je benen etc. zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:32

Selka schreef:
Ja. Verzorgingstehuizen staan nu niet echt bekend om de meest heerlijk ruikende bewoners, toch? :D

Verpleeghuizen zijn erger. In het zorgplan kun je opnemen dat wanneer de zorgvrager gewend is elke dag te douchen deze gewoon elke dag doucht.
Verpleeghuizen zijn de bewoners hulpbehoevender. Daar heb je gewoon niet de tijd om iedere bewoner elke dag te douchen. Zo zat het in mijn tijd

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:37

Ik kom even aanzetten als een goor kind :)

Ik douche me 3 keer per week, hoewel mijn voorkeur uitgaat naar 2x per week. Ik houd niet zo van douchen. Alleen als ik stink.

En nog erger, ik was mijn haar 1 keer per week. Waarom? Omdat mijn haar het niet leuk vindt als ik het vaker ga doen. Eerst waste ik mijn haar zo’n 2x per week. Soms 3x. Maar mijn haar is flink vooruitgegaan sinds ik her maar 1 keer per week doe. Dan sta ik er de andere keren ook niet zo lang onder, want mijn haar is niet de makkelijkste.

Als ik kon kiezen, zou ik gewoon alleen douchen als ik bij stinkende dieren ben geweest, ongesteld ben (de eerste of tweede dag dan), of heb gezweet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:41

Vreselijk purny. Dat lijkt mij nou echt mensonterend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:42

Selka schreef:
Vreselijk purny. Dat lijkt mij nou echt mensonterend.

Is het ook. Kan ook nog enkele voorbeelden noemen die mensonterend zijn.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:52

Volgens mij dwing ik niemand om iedere dag 2 x te douchen. Moet je helemaal zelf weten hoor :D

Ik ga ook echt niet minderen omdat er hier mensen zijn die zeggen dat ik smetvrees heb :') No way. Snap ook niet goed waarom de 'viezerikken' zich zo op de kast laten jagen. Het is maar een mening he.. niks meer en niks minder.

Als jij je fijn of beter voelt bij minder douchen dan is dat toch prima? Want uiteindelijk gaat het daar om. Wat jij zelf het prettigst vindt telt.

Ik vind andere mensen snel vies en omdat ik dat vervelend vind wil ik zelf graag heel schoon zijn. Dat is mijn beweegreden. Ik voel me prettiger als ik tenminste 1 x per dag douche. Prima toch?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:53

Unique6 schreef:
KimD schreef:

Afdrogen doe ik vaak niet, is me té lastig. :')

Wacht wat? :')

Badjas. :') Ik ga niet nat rondlopen en wachten tot ik droog ben. _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:09

Ik droog ook vaak alleen gezicht, armen en voeten. Sla een handdoek om en wacht tot ik droog ben :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:25

SophievdV schreef:
Volgens mij dwing ik niemand om iedere dag 2 x te douchen. Moet je helemaal zelf weten hoor :D

Ik ga ook echt niet minderen omdat er hier mensen zijn die zeggen dat ik smetvrees heb :') No way. Snap ook niet goed waarom de 'viezerikken' zich zo op de kast laten jagen. Het is maar een mening he.. niks meer en niks minder.

Als jij je fijn of beter voelt bij minder douchen dan is dat toch prima? Want uiteindelijk gaat het daar om. Wat jij zelf het prettigst vindt telt.

Ik vind andere mensen snel vies en omdat ik dat vervelend vind wil ik zelf graag heel schoon zijn. Dat is mijn beweegreden. Ik voel me prettiger als ik tenminste 1 x per dag douche. Prima toch?

Precies goed verwoord. Ik vind anderen ook snel vies en mezelf ook als ik een dag niet douche. Ben ook eerlijk als ik stink en het idee dat anderen dat ruiken..... of jullie moeten nooit zweten en downunder altijd naar roosjes ruiken. Dat ik washandjes en aan de wastafel niet fijn vind en tijdrovend (en als nog 'moet afdrogen)hoeft een ander niet te beletten dat te doen. Dat ik washandjes meerdere keren gebruiken smerig vind is mijn mening en die dring ik niet op. Dat een ander wel last keijgt wil niet zeggen dat ik daarom minder moet douchen en dat dus schoon moet vinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:26

Ik zweet idd heel slecht (niet altijd handig...)