No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:11

Gimme_Spurs schreef:
Hoe lang kan je die oopsies bewaren bibiq? Want als ik 's ochtends naar mijn werk moet, kokerel ik het liefst zo min mogelijk ;)

Ik bak ze en vries ze in. Er zitten natuurlijk geen conserveringsmiddelen in dus daar buiten zijn ze niet heel lang houdbaar.
Ik beleg ze net als brood dus op het bakken na verder niet kokkerellen ;)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:12

_KellyAV schreef:
Lief dat je moeder mee wil denken CCCCC! En er zijn inderdaad zoveel suikervrije opties te vinden. Ik ga maandag (denk ik) een bosbessen kwarkcake maken :)

Vanavond gaan we uit eten, super veel zin in, maar wel dubbel.. Als het goed is gaan we wel naar een restaurant waar je gewoon vlees/vis kan bestellen. Bij de Italiaan neig ik toch altijd naar pizza, want ik eet het bijna nooit.. of pasta. Maar dat zijn echt bommetjes.. Geef mij maar biefstuk ofzo :')

Heb je een recept van die cake? :)

MAAR pasta is zo lekker! Vooral iets met truffel of good old carbonara Y)(^)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:12

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:17

CCCCC schreef:
_KellyAV schreef:
Lief dat je moeder mee wil denken CCCCC! En er zijn inderdaad zoveel suikervrije opties te vinden. Ik ga maandag (denk ik) een bosbessen kwarkcake maken :)

Vanavond gaan we uit eten, super veel zin in, maar wel dubbel.. Als het goed is gaan we wel naar een restaurant waar je gewoon vlees/vis kan bestellen. Bij de Italiaan neig ik toch altijd naar pizza, want ik eet het bijna nooit.. of pasta. Maar dat zijn echt bommetjes.. Geef mij maar biefstuk ofzo :')

Heb je een recept van die cake? :)

MAAR pasta is zo lekker! Vooral iets met truffel of good old carbonara Y)(^)

Omg pasta carbonara is by far de lekkerste pasta ooit _/-\o_ Echt mn lievelingseten, maak het heel vaak zelf!

Ik was van plan deze te maken: https://www.zonder-fratsen.nl/cakes/bla ... kwarkcake/

Azmay

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:21

Ik word verdrietig van al die lekkere dingen die voorbij komen met melk of kaas :')

Hier gaat het niet zo goed, maar heb mijn vriend de opdracht gegeven gezonde snacks te halen dus kan nu aan de snoeptomaatjes en mandarijnen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:02

Bakken met suikervervangers kan prima. Ik gebruik agavesiroop, tagatesse of sucralose beetje afhankelijk van wat ik bak. Met gewoon cakemeel van Koopmans (let op wel de cakemeel gebruiken in plaats van een mix, in de cakemix zit standaard suiker toegevoegd) en en in plaats van suiker tagatesse of sucralose kun je prima een cake bakken. Is altijd nog gezonder als cake met gewone suiker. Ook appeltaart kan prima met deze suikervervanger. Als je liever iets wil gebruiken wat natuurlijk is is stevia ook een optie. Maar ik vind stevia niet fijn met bakken het geeft een wat bittere bijsmaak vind ik.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de bosbessen kwark cake. Ben gek op dingen met kwark er in en bessen zijn ook altijd goed :9

O blond haha het recept staat er al. Ziet er lekker uit! Ga ik ook eens proberen.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:52

Gezellig boodschappen gedaan met man en kind. Manlief pakte heerlijke chocoladepepernoten en zoonlief schepte een zak snoep bij Jamin. Ondertussen zat mijn dochter met een groep vrienden bij de Mac..... Lekker hoor.... bij thuiskomst maar wat nootjes gepakt en een glas water (Maar ben wel sterk gebleven!!)

Vanavond misschien wat chips of een soepstengel :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:44

Ik lees zulke lekkere dingen hier die ik echt niet mag met koolhydraatarm :n

Wij hebben vanavond courgetti op. Spaghetti dus maar de spaghetti slierten vervangen voor courgette.
Afbeelding

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:41

BiBiQ schreef:

Wij hebben vanavond courgetti op. Spaghetti dus maar de spaghetti slierten vervangen voor courgette.
[ [url=m/DEV6Ar.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk alternatief. Rauwe bloemkool in de blender is ook lekker ipv rijst. Je kunt er ook een pizzabodem van maken en belegen met allerhande groenten :j Zo lekker!!
-

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 20:45

Jullie hebben het over zulke gezonde dingen... En ik heb echt verschrikkelijk veel zin in een stuk chocola :')
Nee Eva... Mag niet :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:48

Ik heb ook zin in chocola, en chips en alchohol en ijs en.... ;(
Maar ik heb gelukkig niks in huis _O-

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:54

Chocolade boven 70% en gewoon een glas rode wijn hoor!

Vanavond heb ik blokjes old Amsterdam, kleine worstjes en olijven.

Top die Oopsies! Ik ga ze maken!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:58

Ik vind rode wijn heel vies _O-

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:15

Oehh rode wijn <3

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:18

Ik krijg rode wijn ook niet echt weg haha vandaag ging gelukkig goed :) geen slechte dingen op en hoofdpijn is weg gelukkig

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:24

Ja das nou juist het probleem... ik lust alles... inclusief alle alcohol... _O-

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:25

Haha er wordt toch best wat gezondigd in het weekend zie ik!
Ik had best een goede dag, op mijn avondeten na.

O: bananen pannekoekjes + liga evergreen
L: snelle jelle zero
T: cashewnoten
D: driekwart pizza

Voor mijn doen echt weinig en gezonde dingen maar die pizza heeft het verpest :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:28

Ik zit nu aan de witte wijn, moest op :x

Achja heb mezelf verder redelijk in de hand gehouden :+

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:56

Woehoe! Gister en vandaag drie verjaardagen gehad; geen taart, chips, pepernoten ed genomen. Met moeite, maar wel sterk gebleven :)

Vanavond wat een banaan en nootjes als ‘traktatie’. De aandrang naar suiker begint nu wel iets minder te worden gelukkig!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:04

miramii schreef:
Woehoe! Gister en vandaag drie verjaardagen gehad; geen taart, chips, pepernoten ed genomen. Met moeite, maar wel sterk gebleven :)

Vanavond wat een banaan en nootjes als ‘traktatie’. De aandrang naar suiker begint nu wel iets minder te worden gelukkig!

Knap gedaan zeg! :D

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:15

Vanavond alleen water en thee. Dacht gisteren last te hebben van afkickverschijnselen maar bleek toch wel ziek te worden. Inmiddels met koorts en kortademig op bed. Voordeel is dat ik nu geen behoefte heb aan eten dus ook geen suiker.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:16

miramii schreef:

Ontzettend knap van je!

Akke_sSpring schreef:
BiBiQ schreef:

[ [url=m/DEV6Ar.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk alternatief. Rauwe bloemkool in de blender is ook lekker ipv rijst. Je kunt er ook een pizzabodem van maken en belegen met allerhande groenten :j Zo lekker!!
-

Hebben we al eens geprobeerd. Maar de pizza variant vonden we zooooo vies hahaha. Dus denk dat rijst ook geen succes wordt ;)

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:32

Wat gaan er al veel mensen goed! Netjes hoor! :j

De vrijdagavond en de zaterdag gaat bij mij altijd erg moeizaam wat betreft chips en gezond avond eten.

En nu ik er extra op let kom ik er achter dat er in een aantal dingen best wat suiker zit terwijl ik dacht van niet.

Met crystal clear en magere franse kwark kom ik er niet helemaal uit. Of dat komt door m'n eigen gevoel omdat ik crystal clear opzich best zoet vind en de kwark vind 'plakken' :+ kan iemand mij daar iets over vertellen?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:51

@Akke beterschap!

@Suus dankjewel! Jij bent ook lekker bezig zo te zien!

@BiBiQ ik heb het nog makkelijk! Koolhydraatarm en suikerarm zou echt een drama zijn voor mij, dus dat vind ik weer ontzettend knap! Lijkt me lastig om je honger te stillen zo. Specifieke reden voor deze keuze?

@Kimnes dat snap ik! Het weekend is sowieso vaak lastiger doordat je dan meestal een ander ritme hebt. Ik snap je vraag overigens niet helemaal, wat bedoel je precies? :o

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:56

Uhm.. Ja wel bewuste keuze. Is een manier waardoor ik best fijn afval, en nog vrij veel kan eten.
Aardappel mis ik bijvoorbeeld helemaal niet.
En worst en kaas enz. als snack is geen straf haha