Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:43

Resistance schreef:
Hoihoi! Ik had een vraagje, mag ik dat hier stellen? :)

Ik zou volgend jaar ook wel naar de sportschool willen. Ik ben al best wel slank (1.63, 50 kg), maar ik wil wat strakker worden enzo. Er zijn net een paar dingetjes waar ik niet blij mee ben; daar moet je dan wat aan doen.

Maar naar welke kan ik nu het beste gaan? En hoe vaak in de week? Ik ben dan student, heb je dan korting? Ik wil liever niet teveel kwijt zijn, dus iets niet al te duurs is een must. Ik woon overigens in Rotterdam.

De meeste sportscholen hebben een proefabonnement. En sommige idd ook kortingen voor studenten. Ik zit bij Anytime. Das aardig prijzig, maar ik vind de sfeer en service en kwaliteit van de apparaten belangrijk. Ik betaal € 37,95 per maand.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:51

Service is voor mij ook wel belangrijk, omdat ik totaal onbekend ben met alles wat met fitness te maken heeft. :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:57

Dan zou ik persoonlijk toch kiezen voor de wat betere sportschool incl. GOEDE instructie :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:08

Let vooral op bij bijvoorbeeld een basic fit, die werken met een vanaf prijs.
Lijkt heel goedkoop, maar voor al het extra mag je ook extra betalen.

ik sport ook bij Anytime, hele fijne sportschool.
En de prijs is all-in

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:40

ik ga naar een vrij klein schalige sportschool hier in het dorp. Vind het heerlijk. Niet zo groot, niet zo druk, altijd begeleiding aanwezig. Betaal 22,50 per maand voor 1x per week sporten.

@renske hier in het dorp hebben we ook Anytime, vind dat echt helemaal niks. Ontzettend duur en veel te massaal :P
Laatst bijgewerkt door melissa_93 op 14-08-17 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:40

ik ga naar een vrij klein schalige sportschool hier in het dorp. Vind het heerlijk. Niet zo groot, niet zo druk, altijd begeleiding aanwezig. Betaal 22,50 per maand voor 1x per week sporten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:42

Zo weer terug van vakantie en ruime week geen sportschool daardoor. Vandaag ook niet heb mijn prive gym hier. Stenen slepen zwaarste drie tussen de 15,5 en 17 kilo. Morgen hopelijk wel trainen weer.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:44

ik heb vanochtend even rustig aan begonnen :) 1 Sept ga ik beginnen met crossfit in onze sportschool, benieuwd of dat me iets beter kan helpen, en de begleiding erbij is ook erg lekker. :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:07

melissa_93 schreef:

@renske hier in het dorp hebben we ook Anytime, vind dat echt helemaal niks. Ontzettend duur en veel te massaal :P

Massaal? Bij ons is ie verre van Massaal haha! :) Bij ons ken je eigenlijk in no time bijna iedereen wel van gezicht. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:30

Resistance, ik weet dat een vriendin van mij minder betaalt bij Fit For Free omdat ze een soort off peak lidmaatschap heeft, dus op de tijden dat het rustig is (voor 5 uur en zo). Dat is als student misschien wel een aanrader, omdat je vaak juist overdag kunt?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:17

Vandaag weer voor het eerst geweest na mijn vakantie. Heerlijk een uurtje kracht gedaan op de apparaten en daarna 20 min op de variotrainer. Het ging nog niet helemaal lekker, want ik heb nogal een jetlag. Morgen weer hardlopen.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:29

Ik wou vanavond sporten, maar we krijgen stro, dus ik zal wel moeten helpen. Net wel gereden, les, dus ook weer flink aan de bak geweest

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:10

Hier helaas nog teveel last van blauwe voet/teen. Hoop woensdag of donderdag weer

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:14

Toch besloten om na het eten te gaan, heb wel ff zin in gewichten

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:22

hahaha, ik heb nu echt enorme spierpijn al. van de 10 kilo die ik alleen maar heb gebruikt :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:40

Hahaha gek is het he! Ik deed 40 kg ofzo in de Smit machine squatten, nu met m'n nieuwe schema moet ik 2x 20 en 4x 15 sumo squats doen.... zonder enig gewicht aan het doen hoor, ga de dag erna kapotttttt van de spierpijn :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:42

ja snap je soms echt niks van :') achja, heb me ultieme fitness goal gesteld als een spartan race. dus nu toch echt tijd to put the money where my mouth is hahaha

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:46

Ik heb op t moment ook meer spierpijn na het sporten dan ik eerder had. Waarschijnlijk omdat mn spieren weer wat moeten wennen aan puur kracht, ipv kracht eigen lichaamsgewicht en veel rennen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:02

Ik heb de laatste tijd juist bijna nooit spierpijn en ik mis het :')
Waarom doe je je squats met de Smith machine?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:25

Twilight schreef:
ja snap je soms echt niks van :') achja, heb me ultieme fitness goal gesteld als een spartan race. dus nu toch echt tijd to put the money where my mouth is hahaha

Leuk doel! Ik ga de spartan race in Ijmuiden doen :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:31

zo gaaf :D ik wou wel maar door me pols blessure en algemene fit heid onder het vriespunt.., ga ik dat niet volhouden. :') Laat staan elk gefaald object 30 burpees
(tenzij dit alleen bij de elite is)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:38

Ja die burpees is nog wel een dingetje.. ik kan er nog geen 30 achter elkaar :') , dat wordt huilen dus hahaha. Nee, de burpees moeten bij alle afstanden. Ik ga de 13km doen. Ik volg de spartan race op fb, maar ik zie daar alleen maar foto's van een soort supermensen. Daar val ik niet echt onder..

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:52

Ik heb ff flink getraind! Voel nu mn kont/benen al van de lunges. Helaas met squatten schoot er ff wat door mn knie, aan pijn, nu geen last meer van, met lunges ook niet, maar setje niet afgemaakt. Bankdrukken laatste setje 42.5, dus we gaan weer goed! Morgen fietsen en/of hardlopen!

Jullie zijn ook goed bezig allemaal! Spartan race lijkt me ook gaag!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:22

Supervixen schreef:
Ja die burpees is nog wel een dingetje.. ik kan er nog geen 30 achter elkaar :') , dat wordt huilen dus hahaha. Nee, de burpees moeten bij alle afstanden. Ik ga de 13km doen. Ik volg de spartan race op fb, maar ik zie daar alleen maar foto's van een soort supermensen. Daar val ik niet echt onder..

Ik kijk het altijd op spike :D je hebt de elite vrouwen en mannen en die rennen ook al die km's en dan heb je nog de andere categorieen en dat zijn idd alle soorten mensen :D
maar het is zo inspirerend om te kijken, maar die burpees is afzien hahha.

gaan we er samen voor trainen @irkoontje? :P het is nu opkomend in nederland sinds dit jaar dus hopelijk ook meer wedstrijden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 21:30

Heilige Mexicaanse dipsaus! Dat was me wel weer een goeie aftrap, vanavond.
Weer het gebruikelijke rondje gedaan: 20 minuten warmin-up op de fiets, 30 minuten beat belly, 30 minuten xcore en 20 minuten op de loopband met hellinggebeuren.
Ik heb maar drie keer gedacht dat ik ter plekke dood zou neervallen maar ik leef nog!
Morgenochtend doe ik een rondje kracht want woensdag kan ik helaas niet, maar ik heb voor naderhand de zonnebank gereserveerd. :D

Ohja, en vanmiddag heb ik met een vriendin een heel eind gefietst dus we hadden allebei een houten kont. Die heb ik vanavond ook wel flink gevoeld dus ik vrees een beetje voor morgen. :')