3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:04

DeMolenhoek schreef:
Ook ik heb net alles uitgerekend en ben flink verschoten... Bmi 34.8. Kon eigenlijk wel janken.
Als ik verder leef zoals nu, dus zonder sport, moet ik per dag 1829 calorieën eten en dan ben ik over 1013 dagen op mijn streefgewicht van 70 kilo. Als ik 2 dagen in de week zou sporten kom ik aan 1962 per dag en zou ik er 585 dagen over doen. Misschien moet ik toch maar eens bekijken om te gaan sporten. Voor nu ga ik mij allersinds aan die 1829 beginnen houden :)
Heeft het nut van dit af en toe opnieuw in te vullen? Want ik kan mij wel bedenken dat, naarmate jou lichaam veranderd, je ook wel andere resultaten krijgt.

Oh, ik ga het hier maar gewoon even open en bloot zetten: Ik weeg 103 kilo met een lengte van 172 cm

Yes, ik reken t zelf gelijk na me meting uit. En meting doe ik om de 2 weken, soms is et een verschil van 50kcal, dat vind ik niet de moeite om me hele voedinsplan aan te passen. Maar als t 100 is bijv wel, ik houd het wel nauw bij :))
Al is eens in de maand ook prima denk ik zo, net wat jou zelf ligt

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:08

Inderdaad opnieuw uitrekenen als je afgevallen bent. Of als je beweging wijzigt. Als je afvalt, gaat je BMR omlaag. Dus zeker handig om dit bij te houden. Zonde als je later toch ineens niet meer afvalt omdat je je inname niet aanpast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:10

Ok super! Net mijn ontbijt gemaakt en voor het eerst in mijn leven calorieën geteld. Heeft direct mijn ogen geopend want ik ontbijt blijkbaar maar met 200 kc, wat ik dan 's middags en 's avonds uiteraard compenseer

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:25

Oh iemand vroeg nog naar de fitbit: ik vind m helemaal niet zwaar. Wel is ie vrij dik, dus ben nu paar keer blijven hangen in mn jas :+ zal ook wel weer wennen.
Vind t heel leuk om te zien wat ik doe qua beweging. Zo zit ik nu net op mn werk en al op bijna 2500 stappen. Goed om te weten! Zittend werk vandaag dus dan weet ik dat ik ondanks dat iig wel genoeg beweeg. Ook mn slaappatroon zien vond ik interessant!

Ik reken zo ongeveer 1x per maand mn bmr opnieuw uit. Ik houd nu niet heel precies mn kcal bij maar dan weet ik ong of ik nog op de goede weg zit. Wil na mn vakantie weer een tijdje heel precies gaan bijhouden.

Volgens mij heb ik eerder gelezen dat je mfp kan linken aan je fotbit, iemand enig idee hoe dat werkt? Ben t nog niet tegengekomen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:46

Het klinkt steeds interessanter zo een fitbit :j
Toch maar overwegen te halen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:26

Koppelen is gelukt met een beetje googlen, moest het in mfp doen ipv in fitbit :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:38

Mag ik mij ook melden? :o (volgensmij heb ik mij in elk deel wel een keer gemeld :') )
Vorig jaar binnen 6 maanden tijd bijna 20kg afgevallen :D dit deed ik voor mijn paard, welke ik helaas uiteindelijk toch heb moeten laten inslapen.
In de tussentijd heb ik een vriend gekregen en ben ik verhuisd, dus sporten en voeding werden wel verslonsd. Merk gelukkig nog niks aan mijn kleding, maar toch zit ik minder lekker in mijn vel. Vandaar dat ik mij afgelopen week heb ingeschreven in de sportschool en gisteren weer begonnen ben! Vandaag "intake" (maar gisteren dus al vrij gesport), want ik ken de sportschool nog niet heel goed en wie weet krijg ik weer wat nieuwe handvaten mee :Y)
En dan gooi ik er even een leg-day achteraan!

Qua voeding eet ik opzich wel gezond, alleen zijn de porties wat aan de ruimere kant geworden. Water drinken is er gelukkig goed in blijven zitten, al mag dat wel wat meer..

Ik heb geen weegschaal, dus geen idee hoeveel ik ben aangekomen. Ik wil er iig weer wat vanaf!

Dit was ik vorige maand nog, maar moet zeggen dat het er slanker uit ziet dan dat het is/ik me voel;

Afbeelding

En als ik goed in mijn vel zit wil ik graag nieuwe tieten :')

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:54

Hallo, mag ik mij ook weer melden? Ooit even meegeschreven, maar helaas is het daarna weer verslonsd.
Aangezien ik erg last heb van buien en dan redelijk los kan gaan heb ik besloten eerst dat aan te pakken. Ik kwam het boek neverbingeagain tegen en ben begonnen met mijn foodplan. Afgelopen week erg goed gegaan en kan doordat ik mijzelf eigenlijk niets ontzeg ook goed volhouden.

De enige stelregel die ik heb is dat ik niet meer mag en kan bingen (ongegeneerd zitten vreten in mijn eentje waar niemand van af weet). Daarnaast probeer ik elke dag minimaal 10.000 stappen te zetten, 2 keer naar de sportschool te gaan en daarnaast rijd ik nog paard 1 keer per week.

Ik zou graag 10 kg kwijt raken, maar van mijn vreetbuien afkomen zou al een mooie eerste stap zijn!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:56

Dag dames, mag ik gezellig met jullie komen mee kletsen?

Misschien kan ik mezelf alvast even voorstellen.
Ik ben helaas al heel mijn leven met mijn gewicht bezig. Als puber woog ik +93 kg. Toen ik ben beginnen lijnen, is dat omgeslagen naar anorexia. Maar hoe weinig ik ook at, ik bleef altijd 'skinny fat', en vond mezelf niet mooi. Uiteindelijk ben ik beginnen sporten, en moest ik wel meer eten, want mijn lichaam ging in staking en kwam bij door het flinke calorie tekort. Dat was echt een eye-opener voor me. Sindsdien probeer ik op een zo gezond mogelijke manier met mijn gewicht en lichaam om te gaan; ik sport nu al zo'n jaar of zes 6/7 en eet zo gezond mogelijk. Uiteindelijk had ik een gewicht van zo'n 62 kg en had ik een mooi sportief, slank en fit lijf voor mijn 1.70 lengte. Toverformule: Jillian Michaels workouts 8-) Ik at volgens de Sonja Kimpen methode: zo gezond als kan, bewust eten, nooit in de rode-honger-zone of de ik-at-zoveel-ik-ga-knappen-zone geraken.

Helaas kreeg ik klierkoorts, en ben ik massaal bijgekomen. Nu ja, niet zo zeer in kilo's (ik woog denk ik 69?), maar mijn spiermassa was gewoon omgezet in vetjes na een jaar echt ziek te zijn. Ik zag er helemaal flubber uit. Nu ben ik alweer anderhalf jaar verder, pas ik weer in een maatje 38 en zit alles een heel stuk strakker en merk ik dat ik flink wat spiermassa gekregen heb. Ik heb dit onder begeleiding van bokker Phormicola gedaan, die mij destijds ook een schop onder mijn kont gaf waardoor ik van mijn anorectische eetpatroon afraakte :) Ik heb netjes kcal geteld en aan zware KT en ballet gedaan.

Nu vind ik echter dat ik véél te bulky geworden ben; ik heb flinke armen/schouders/vleugels, enorme dij-en kontspieren, en dat zou allemaal zeer mooi zijn... mocht de bovenste laag vetjes er af gaan :o Ik ben dus weer aan de cardio / Jillian Michaels filmpjes en ben ook terug begonnen met mijn oude Sonja Kimpen eetgevoel. Het tellen deed het hem niet meer voor mij: het was alsof mijn lichaam zich aan de kcal verwachtte, en ik merkte niets meer van resultaat. Ik heb periodes gebulkt, en nadien ging het steeds even beter, om dan weer te stagneren. Streng cutten werkt voor mijn lichaam niet meer: het gaat vier weken goed, en dan blaas ik massaal op, een oud cadeautje van het anorectische eetpatroon. Wat wou ik dat ik beter voor mijn lichaam gezorgd had in mijn tienerjaren, dan moest ik nu niet al anderhalf jaar knokken voor een paar kilo -O-

Waar ik me wel enorm aan stoor, is aan mijn gewicht. Sinds de begeleiding heb ik een flinke maat kleiner in kledij en zie ik er ook zoveel fitter uit; ik lijk echt een kilo of zes te zijn kwijt gespeeld. Alleen weeg ik nu 72 kg :P Dat zou echt wel naar beneden mogen!

Ik merk dat ik het mentaal best moeilijk heb: 'wat als ik mijn lijf zo stuk heb gemaakt dat het nooit meer goed komt', denk ik toch wel heel vaak tegenwoordig. Dus ik kan hier best wat steun, gezelligheid en tips gebruiken! *\o/*

Hoi Dreamy!!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:03

Dreamy schreef:
Mag ik mij ook melden? :o (volgensmij heb ik mij in elk deel wel een keer gemeld :') )
Vorig jaar binnen 6 maanden tijd bijna 20kg afgevallen :D dit deed ik voor mijn paard, welke ik helaas uiteindelijk toch heb moeten laten inslapen.
In de tussentijd heb ik een vriend gekregen en ben ik verhuisd, dus sporten en voeding werden wel verslonsd. Merk gelukkig nog niks aan mijn kleding, maar toch zit ik minder lekker in mijn vel. Vandaar dat ik mij afgelopen week heb ingeschreven in de sportschool en gisteren weer begonnen ben! Vandaag "intake" (maar gisteren dus al vrij gesport), want ik ken de sportschool nog niet heel goed en wie weet krijg ik weer wat nieuwe handvaten mee :Y)
En dan gooi ik er even een leg-day achteraan!

Qua voeding eet ik opzich wel gezond, alleen zijn de porties wat aan de ruimere kant geworden. Water drinken is er gelukkig goed in blijven zitten, al mag dat wel wat meer..

Ik heb geen weegschaal, dus geen idee hoeveel ik ben aangekomen. Ik wil er iig weer wat vanaf!

Dit was ik vorige maand nog, maar moet zeggen dat het er slanker uit ziet dan dat het is/ik me voel;

[ [url=m/ZT0eWu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als ik goed in mijn vel zit wil ik graag nieuwe tieten :')

Cher ik vind je knap <3

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:07

Joh Dreamy wat ben jij strak!!! *\o/*

Hoi Lovelys, eetproblemen zijn echt poedersuiker :(:) Toch knap dat je de stap gezet hebt!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:10

Bhriseis, ja het is gewoon echt zo poedersuiker. Ik kan best netjes afvallen, alleen is er dan opeens een soort van stem die zegt; Ja nu mag je dat er ook weer aan eten: omnomnom neem alles maar waar je zin in hebt. En dan voel ik mij daar weer rot om en dan ga ik weer extra eten. Ik kom dan echt een paar weken in een vicieuze cirkel en het is fijn dat ik het herken, maar aanpakken wist ik niet zo goed hoe ik dat zelf moet doen.

Dat boek is gewoon gratis en grappig om te lezen, het is herkenbaar en ze pakken dingen aan die een dieet niet aanpakt (zoals jezelf aanspreken op je gedrag en ontdekken wat je valkuilen zijn) Al blijft het natuurlijk geen psycholoog.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:18

lovelys schreef:
Bhriseis, ja het is gewoon echt zo poedersuiker. Ik kan best netjes afvallen, alleen is er dan opeens een soort van stem die zegt; Ja nu mag je dat er ook weer aan eten: omnomnom neem alles maar waar je zin in hebt. En dan voel ik mij daar weer rot om en dan ga ik weer extra eten. Ik kom dan echt een paar weken in een vicieuze cirkel en het is fijn dat ik het herken, maar aanpakken wist ik niet zo goed hoe ik dat zelf moet doen.

Dat boek is gewoon gratis en grappig om te lezen, het is herkenbaar en ze pakken dingen aan die een dieet niet aanpakt (zoals jezelf aanspreken op je gedrag en ontdekken wat je valkuilen zijn) Al blijft het natuurlijk geen psycholoog.

He, dat klinkt echt vervelend :/ zo blijft het ook echt een gevecht.

Wat ik zelf kan aanraden is een voedingscoach. Dat heeft mij erg geholpen, maar ik snap wel dat het voor sommige geldverspilling lijkt&is. Ik gaf hem al mijn guilty foodpleasures door en die verwerkte hij mee in het schema, waardoor het echt heel dragelijk was. Heb ook echt geen moeite gehad met die 20 kg (maar ik sportte wel echt elke dag. Elke dag krachttraining en 3x pw hardlopen + ik had er nog een eigen paard naast en een actief beroep)...

Maar met MFP kom je ook al een heel end. Als je zin hebt in iets lekkers, vul dat in en let op met wat je voor de rest die dag eet en/of beweeg meer die dag!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:44

Lijkt me heel lastig om een eetstoornis te hebben of hebben gehad, dat maakt het toch heel lastig om, als je af wilt vallen, dit op een gezonde manier te doen denk ik.

Ik ben vandaag toch maar weer begonnen met bijhouden in mfp, waarom pas na de vakantie beginnen als het nu al kan. Wel aantal dingen niet afgewogen, omdat ik inmiddels op mn werk zit en hier niet af kan wegen. Dus voor nu geschat, maar dan heb ik iig een beeld.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:06

Laura, ik probeerde dan om thuis al te onthouden hoeveel vb. 1 opscheplepel aardappels ongeveer is. Dat heeft wat houvast bij het eten in de cafetaria, dat je tenminste weet of je 200-400-600 ongeveer op je bord liggen hebt.

Lovelys, ik heb het omgekeerde. Aha, niet afgevallen? Minder eten dan maar. Weer niet afgevallen? Nog minder eten, dan komt het wel in orde. Maar inmiddels niet mijn lichaam dat niet meer voor lief, waardoor ik makkelijk in een negatieve spiraal kan belanden.

Laatst werd ik, doordat ik geen nieuwe resultaten meer boekte, ook compleet obsessief met tellen; ik kon niet eten voor ik alles nog eens met de fitbit en MFP gecheckt had, en zat standaard met de weegschaal naast mijn bord, tot op het punt dat mijn vriend zich zorgen begon te maken. Nu eet ik om energie te krijgen, dus als ik energie nodig heb: bijvullen. Doordat ik zo veel sport moest ik soms ook maaltijden op waar ik me nadien volledig vol en ellendig van voelde (want at ik te veel voor het sporten, werd ik naar tijdens het sporten). Nu is het meer in evenwicht: de dag van het sporten ga ik sneller iets kcal rijk nemen, maar heb ik nog altijd een tekort. De dag erna heb ik dan echter meer honger, dus vul ik ook bij. Vind ik veel prettiger dan +3000 kcal wegwerken op een vegetarisch (en gezond) dieet.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:11

Ja het gekke is dat ik dit nu voor het eerst uitspreek dat dit het probleem is. Niemand weet het (zelfs mijn vriend niet, waar ik al 2.5 jaar mee samenwoon).
Ik ben een echte emo-eter, wanneer ik blij ben, verdrietig ben of wat dan ook eet ik graag. Het gekke is dat ik ook ben opgevoed dat eten gezellig is en iets is om samen te doen. Terwijl ik vanaf puber altijd stiekem heb gegeten.
Ik kan mij ook echt verheugen en een half uur in de winkel staan om iets te kopen voor een vreetbui. Nu ik met mijzelf de commitment heb gemaakt ok NOOIT meer te gaan bingen, merk ik dat ik rustiger wordt. Daarnaast vind ik het eigenlijk ook wel jammer, want het snoepen in mijn eentje was ook gewoon lekker. Gewoon nemen waar je zin in hebt en genieten van het heerlijke snoep en koek.

Waarom ik dit nu hier vertel? Nou ik geloof dat ik niet de enige ben en lijstjes zijn leuk en kunnen geweldig goed helpen als je niet daarna stiekem gaat zitten eten of toch verwacht te gaan vreten na een periode van dieten.

Briseis, die periode heb ik ook gehad in mijn pubertijd. Extreem bezig zijn en soms heb ik dat nog steeds, maar ik merk dat ik steeds weer terugval in het bingen van eten na een periode van streng dieten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:21

Bhriseis de hoeveelheden weet ik redelijk, ik heb maanden wel alles afgewogen etc. Dat is ook de reden dat ik nu een tijdje niet heb ingevuld maar op gevoel heb gegeten, om te kijken of het dan ook goed bleef gaan. Wil namelijk niet mn hele leven alles blijven afwegen. En dat ging het ook, totdat ik in een dipje terecht kwam. Weet nog steeds wel hoeveel ik kan eten, maar hoop nu icm de fitbit weer even de dip te doorbreken. Als ik weer back on track ben ga ik ook weer stoppen met alles invoeren op mfp, ik word redelijk snel obsessief en die kant wil ik niet meer op.

Lovelys, het stiekem eten herken ik wel een beetje, al ben ik daar nu wel vanaf moet ik zeggen. Het heeft bij mij heel erg geholpen om alles te mogen eten van mezelf, alleen met mate. Zo neem ik regelmatig een klein zakje chips, een stukje chocolade oid. Op die manier krijg ik niet die onhoudbare trek in iets "wat ik niet mag".

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:46

Jemig klinkt echt complex lovelys & Bhriseis.

@Lovelys, dat stiekeme herken ik wel een beetje. Ik deed dat vooral toen ik single was nog wel eens.. dan kon mijn avondeten bestaan uit kinder chocolade reepjes en een zak gummieberen. := Of een extra luchtige milka chocolate bar.
En stiekem.. heel stiekem mis ik dat wel eens. (Zeker aangezien ik het bij poundland voor £1 kon kopen := )

Nu, met mijn (nu nog maar tijdelijke!! YAY!) zittende beroep gaat dat gewoon echt niet. Ik zou ontploffen. (Plus m'n vriend zou me een zwaar schuldgevoel aanpraten.)

Ik kom vandaag voor de 1e keer deze week aan voldoende kcal.

O: Niets :/
L: 2 meegranenwraps met ham & klein beetje smeer kaas (was op) spinazie
D: Baked potato + sour cream + geraspte kaas + ham + ananas (hawaiian baked potato dus)
T: 2 glazen Merlot.

Morgen sushi! YAY!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:55

Laura, Ja ik mag ook van mijzelf iets, maar vanaf nu niet meer stiekem en alleen. Ik heb met mijzelf afgesproken dat nooit meer te doen.Dat betekent niet dat ik nooit meer iets lekkers mag, maar altijd met mensen erbij en altijd open en eerlijk.

Nagini dat heb ik dus ook, maar nu dus tussendoor als ik vrij ben en mijn vriend niet thuis is.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:16

Even egopost;
Net bij de sportschool even gewogen & ik zit met kleding en schoenen aan gelukkig nog onder de 80kg (ben 1.73)
Morgen "officiele" metingen op zo'n apparaat (dat van vandaag was maar voor mijn "profiel"), dus ben benieuwd :+
Maar ben al zo blij dat ik nog onder dat stomme getal zit!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:22

Goed hoor dreamy!

Ik weet dat het zo'n dooddoener is, maar zeker 80 had me wel verbaasd als.dat zo was! 65 zou ik ook geloven ;)

Zeker als ik naar mijzelf kijk (nu 71.5 yay!) Met

Hopelijk vallen de cijfers je morgen ook mee!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:23

Hee wat goed Dreamy!! *\o/* Das al meteen een mooie start die je maakt, geeft je vast een boost.

Haha lekkere avondmaaltijden Nagini :))

Laura, fijn he zo'n fitbit! Ik vind het echt mega interessant om de impact van allerlei zaken op je lichaam te zien!

Jee Lovelys, dat klinkt als een heel zware strijd. Maar dat je het inziet is al een hele grote stap!

Zit er hier trouwens nog iemand aan de Jillian Michaels workouts? Ik heb eergisteren de app aangeschaft, wat een heerlijk ding <3 Ik heb al haar video workouts (verschillende keren) gedaan, en dit is echt een erg fijn iets. Gaat lekker goed vooruit, geen vervelend gepraat, geen muziek, gewoon trainen met elke dag een nieuwe workout. Love it!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:26

Ooh is er een app? Ik heb de 30 day shred meerdere keren afgemaakt en ook fanatiek meegekletst in het toenmalige topic (hi Bhris :wave: ). Best een idee om dat weer eens op te pakken.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:28

lovelys schreef:
Hallo, mag ik mij ook weer melden? Ooit even meegeschreven, maar helaas is het daarna weer verslonsd.
Aangezien ik erg last heb van buien en dan redelijk los kan gaan heb ik besloten eerst dat aan te pakken. Ik kwam het boek neverbingeagain tegen en ben begonnen met mijn foodplan. Afgelopen week erg goed gegaan en kan doordat ik mijzelf eigenlijk niets ontzeg ook goed volhouden.

De enige stelregel die ik heb is dat ik niet meer mag en kan bingen (ongegeneerd zitten vreten in mijn eentje waar niemand van af weet). Daarnaast probeer ik elke dag minimaal 10.000 stappen te zetten, 2 keer naar de sportschool te gaan en daarnaast rijd ik nog paard 1 keer per week.

Ik zou graag 10 kg kwijt raken, maar van mijn vreetbuien afkomen zou al een mooie eerste stap zijn!

Idd - eerst van de vreetbuien af - dan pas terug dieeten

Heb hier ook jaaaren mee gekampt (en nog steeds een beetje). Is begonnen door een heel strak Atkins dieet.

Ik raad je ook aan om af en toe een geplande (mini) vreetbui in te lassen....Ja echt, want dan is het geen implusieve vreetbui en heb JIJ controle over wanneer en hoe. Denk al na wat je gaat kopen voordat je naar de winkel gaat, en ga zeker niet op een lege maag. Plots stoppen was niet mogelijk voor mezelf, mss well voor jou natuurlijk. Heel veel success!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 12:34

@Fatcat: daarom doen de meeste hier ook aan treatdays zo nu en dan inderdaad. Gewoon lekker eten zonder teveel zorgen te maken over je kcal!

Welkom alle nieuwe mensen :D