Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:29

Plien91 schreef:
Netjes!!

Ik heb voor het eerst een DNF -O-. Na 3km werd ik ineens niet goed, zag ik sterretjes, overgegeven en toen maar handdoek in de ring gegooid. Jammer maar niks aan te doen. Geen idee waar het aan lag. Ik liep niet idioot hard, had het niet gek warm.. pure pech.

Welke afstand liep je (ladiesrun)? Ik heb iemand op de 7,5 voor mij in de bosjes van het Noorderplantsoen zien vallen. En vlak voor het plantsoen in een meisje die aan de kant stond over te geven en in eerste instantie met een ander meisje liep.

Ik heb vandaag meer dan ruk gelopen. Mijn slechtste prestatie van de afgelopen 3 jaar. Alsnog wel bij de eerste 10% van de deelneemsters op die afstand, dus het was ook gewoon een bar-en-boos dag om te lopen (31 graden in de zon, geen wind). Ik heb er uiteindelijk een duurlooptraining op tempo 1 van gemaakt. Geen tempo dus en gewoon rustig aan doorlopen.Hier en daar zelfs nog gewandeld ook :+

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:42

Dan liep je vlak achter mij want ik ben dus vlak voor het plantsoen afgehaakt :'). M'n loopmaatje ging inderdaad wel door.
Bij jou dus ook geen fijne loop, wel goed dat je je tempo zo hebt aangepast.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:35

Dan heb ik je inderdaad gezien. (Paars hempje met grafstemming hier ;) )

Het was voor heel veel mensen een rotloop. Zo ontzettend warm. Ook zoveel die even moesten lopen. Bij de finish van de 10 waren er geeneens medailles meer. Heb bij het fotobord mijn medaille aan verschillende meiden uitgeleend voor de foto

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:01

Wat hebben er veel wedstrijd gelopen dit weekend!

Supervixen bah wat een naar bericht zeg ;(
Leuk dat je onverwacht een (goede) wedstrijd liep!

Amoor fijn dat je toch lekker hebt gelopen. Dipje hebben we allemaal wel eens denk.

Morris ik heb geen ervaring met maar 1x per week lopen maar het lijkt mij dan lastig opbouwen.

Plien wat jammer zeg! Dan baal je echt wel. Zo had ik een maand terug een wedstrijd die echt niet fijn ging (maar gelukkig niet zo rot als dit bij jou). Volgende keer weer beter moet je maar denken! Waar staat trouwens DNF voor? :o?

Greetje gefeliciteerd met je 3e plaats, knap gedaan weer!

Rubyred dat klinkt best naar! Dat je toch nog bent gefinisht zeg...

Winged knap gedaan hoor! Haha dat is ook wat, dat je je medaille moet uitlenen :')

Vrijdag had ik 10km gelopen met 8x 500m tempo er in. Gisteren spontaan besloten op het strand te gaan lopen, gecombineerd met even lekker chillen op het strand. Ik had me alleen niet bedacht dat je als het vloed is door het mulle zand moet rennen := Was een korte (6km) maar zware training haha.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:06

'Did not finish'
Daan: Ach, een weerstandtraining toch? ;)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:41

Ohhh hahaha logisch ja :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:08

loesje4600 schreef:
Ik heb het ook gehoord, bah wat vreselijk!! Ik aankomend weekend viking run zit ook die glijbaan in -O-

Dat vind ik dus zo raar bij MM heb je individuele banen en moet je wachten totdat de vorige groep boven water is.

Erg jammer dat dit gebeurd is ;(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:28

Onali schreef:
loesje4600 schreef:
Ik heb het ook gehoord, bah wat vreselijk!! Ik aankomend weekend viking run zit ook die glijbaan in -O-

Dat vind ik dus zo raar bij MM heb je individuele banen en moet je wachten totdat de vorige groep boven water is.

Erg jammer dat dit gebeurd is ;(

Strong Viking ook. Sterker nog, heb regelmatig vrijwilliger gestaan bovenop die glijbaan en je staat constant te tellen. Ben dus echt heel benieuwd wat er uit het onderzoek komt en hoe dit had kunnen gebeuren.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:51

Ik heb gisteren de 11 km van de VenloStormt gedaan. En was ook echt wel een dubbel gevoel door het ongeluk op de glijbaan. Als ik er kritisch op kijk vond ik dat er bij meerdere hindernissen meer beveiliging/mensen hadden moeten staan... Ze hadden gisteren geen tijden geregistreerd en echt het 'wedstrijd' gedeelte weggehaald. Dat vond ik wel netjes

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:19

Nav dat ongeluk hebben wij met de bootcampgroep wel afgesproken nog een beetje extra op elkaar te letten bij de run waar we in juli aan mee gaan doen. Samen over de start, samen over de finish. Als je dan even op elkaar moet wachten (daar was vorig jaar wat ergernis over ontstaan), jammer dan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:28

Kardingerun? Daar zitten geen glijbanen in geloof ik.

Strong Viking, strongmanrun wel...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:29

Vandaag hadden leerlingen sportdag. Moesten 800m hardlopen en heb het in 3 minuut 12 sec over gedaan. Behoorlijk snel :+ leerlingen vonden het helemaal fantastisch dat ik mee deed

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:38

Vandaag niet mn dag, maar 3 km gelopen.... wordt nog wat als ik zaterdag 7 km obstackelrun moet -O-

Echt heel erg van dat sterfgeval.. denk je leuke dag te hebben :(

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:42

Ruim anderhalve week niet gelopen en vandaag, bam m'n record verbroken en over de 5 km gelopen in een half uur :D Ik dacht van te voren, wordt helemaal niks, ik was vanochtend door m'n rug gegaan, toen 2 uur plat gelegen, daarna nog pijn maar toch even een ibuprofen genomen en een stukje aan fietsen. Daarna was het zo goed als over en voelde een enorme drang om te joggen maar toch voelde ik me niet echt lekker dus ik dacht ik ben al blij als ik 1 straat vol houd :') eerst een stukje gewoon gewandeld en daarna, nou het ging zo goed, geen steken niks... :oo Ik ben verhuisd, ken deze omgeving niet, dus ik liep maar wat, uiteindelijk m'n huis weer gevonden maar toen besloten nog maar een extra rondje te doen haha :+ Echt er is geen knoop aan vast te binden...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:49

Je bedoelt er is geen touw aan vast te knopen denk ik :') .
Goed gedaan hoor! Soms gaat het lekker terwijl je het niet verwacht.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:03

Heerlijk als het zo vlot gaat het saskiakefie! :D

Bij mij ging het ook verrassend vlot vandaag na 2 weken! 7,31 km gelopen in 45:38 min, waarvan een kwartier intervallen van afwisselend 1 minuut snel en 1 minuut normaal. En ik had het niet eens zo heel warm, heerlijk weertje zo 's avonds! Geeft weer wat motivatie :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:42

Goed bezig Saskia en Trijnie! Vaak komen de fijnste runs bij mij onverwachts :j Vanmiddag ook weer, de hele dag al beetje last van m'n buik dus zag 'm al niet zo zitten. Toch heerlijk gelopen met amper moeite op een voor mij erg netjes tempo van net iets boven de 10 km/hr. Wellicht word ik ooit nog snel :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:00

Lekker gelopen allemaal zeg! Wat fijn. Geeft altijd zo'n goed gevoel!

Hier even een rustig duurloopje. Moest erna namelijk nog een uurtje bootcampen. Ging gewoon een halve minuut sneller per kilometer dan zondag. Erg fijn!

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 00:26

Goed bezig dames!!

Ik heb vandaag filmpje bekeken van strong viking run 7 km.. begin hem nu toch wel iets te knijpen hoor ;o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:20

Laat je niet bang maken, is hartstikke leuk!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:33

Strong Viking is leuk, gewoon lekker genieten en blijven lachen.

Tipje: Bind je schoenen wel even goed stevig onder ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:27

Supervixen schreef:
Je bedoelt er is geen touw aan vast te knopen denk ik :') .
Goed gedaan hoor! Soms gaat het lekker terwijl je het niet verwacht.

Hahaha dat ja _O-
Ik en spreekwoorden, dat gaat gewoon nooit goed. Kan 't beter maar laten in het vervolg :')

Trijnie fijn dat het bij jou ook zo goed ging :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:03

Zou ik mij ook mogen melden hier?
Ik ben een aantal jaren terug helaas moeten stoppen met paardrijden en had toen eigenlijk totaal geen sport meer. Doordat ik geen tijd heb om naar de sportschool te gaan in verband met fulltime studie en nog een parttime baan ernaast heb eind maart besloten om te beginnen met rennen. Mij conditie was zo slecht geworden dat ik na een halve kilometer al niet meer vooruit kwam.

Inmiddels een hardloopmaatje gevonden die ook pas begonnen is met rennen en hij heeft van zijn collega (die sportintructeur is naast zijn baan) een hardloopschema aan ons gegeven. Deze zijn wij nu aan het volgen en het gaan super. Gisteren 4.56 km gerend in 29:19. Ik heb steeds zin om weer te gaan en moet mezelf er van bedwingen om 2 niet dagen achter elkaar te gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:04

Goed begin _lauraaa_. Slim om met een schema te beginnen.

Ik heb vanmorgen heerlijk 10km gelopen in het zonnetje. Nog wel wat zware benen door de krachttraining van gisteren in de sportschool, maar het ging wel lekker.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:41

Ik kan echt niet begrijpen dat jullie 10 km of meer kunnen volhouden haha ik heb echt moeite met 4 :oo vandaag weer fysiotherapie geweest gaf me als tip om aan de andere kant van de weg te gaan lopen omdat ik altijd last kreeg naast mn knie met hardlopen.