Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:12

Maar sizzle jij doet nu net alsof als er complicaties zijn ze niet thuis zouden mogen zitten.
Zoals met het hart of de ogen die ziek zijn.

Het gaat om de hele grote groep die nergens last van heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:13

Sizzle schreef:
Het is nogal simpel: als er een vaste tijd voor staat kun je daar op inspelen en plannen.
Als je uit moet gaan van ziekteverzuim dan weet je domgenoeg niet of je wel of niet wat moet regelen.
Babies zijn nou eenmaal de eerste 12 maanden onberekenbaar en de lichamelijke belasting weet je ook niet vsn te voren.
Je beste betrouwbaarste werknemer die van plan was om na 3 weken terug te komen kan enorme complicaties krijgen.
Die 16 weken zijn dus juist handig omdat je precies weet wat je te wachten staat en dat ook ook gemiddeld zo'n 6 maanden van te voren ook al kan gaan regelen.
Die 'luxe' heb je niet als iemand morgen van de skihelling stort en maanden afwezend is.
Ik ken overigens weinig mensen die van hun kraamtijd genoten hebben al wordt je dat wel een soort van verplicht door de maatschappij met eindeloze kaartjes die zeggen: geniet er van.

Een maand vrij als beloning dat je nooit bevallingsverlif hebt gehad vind ik gewoon krom.
Beloon dan ook mensen die niet in de auto stappen en geen enge hobbies hebben, geen overgewicht hebben en niet roken die hebben ook minder kans om de werkgever ooit tot last te zijn.

Mijn contract werd overigens niet verlengt zodra ik aangaf zwanger te zijn. 1 maand ervoor lag ik eruit. Maar vervolgens wel mails schrijven of ik de data nog even kan uitwerken, wellicht nog een paar proefjes wil komen doen (vrijwillig onbetaald dus) en het manuscript kan schrijven en nog het toppunt: een collega iets wil komen uitleggen en voordoen omdat ze iets niet snapt :')

Tja, veel vrouwen worden niet aangenomen (zoals iemand hier in het topic ook al vermelde) omdat ze er van uit gaan dat elke vrouw er een baby uit gaat persen. Dus waarom zou je dan niet gewoon voor elke vrouw ongeacht of er een kind komt die X aantal weken uit rekken. Wel de lasten (niet aangenomen worden als jonge vrouw omdat je binnen de kortste keren vast een kind gaat maken) maar niet de lusten (het verlof dat daarmee gepaard zou gaan.) is ook niet fair.
DAn moeten werkgevers gewoon gaan kiezen;: of je benadeeld vrouwen niet en calculeert het alvast in en die wat uiteindelijk kindvrij blijven zoals ze gezegd hadden krijgen die weken toch. OF zodra je last hebt van je zwangerschapt in ziekte verlof en niemand verlof.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:20

liedje89 schreef:
Palmera schreef:

Maar dan is iedere kinderloze man/vrouw toch nog steeds de dupe? Die krijgen dan toch nog steeds niets? :)
Maar nog wel die extra belasting in het bedrijf voor de collega's.

Natuurlijk helpt dat wel, werkgevers moeten toch iemand aannemen als ze iemand nodig hebben. Als mannen net zo goed een risico geven op "zwangerschapsverlof" dan heeft het geen voordeel meer om vrouwen te discrimineren en krijg je gewoon een eerlijkere kans op de arbeidsmarkt. Ouderen krijgen daarmee wellicht een licht voordeel op jongeren maar die hebben nu best een achterstand dus dat is wellicht ook helemaal niet verkeerd.

Ik kan me voorstellen dat werkgevers er niet heel erg om staan te springen, maar ze werken het imo ook vaak wel heel erg zelf in de hand omdat ze gewoon massaal heel bewust en actief discrimineren op medewerkers met een mogelijk functionerende baarmoeder imo.

Ik hoef trouwens ook niet extra met vakantie omdat andere een paar weken vrij krijgen om een kind uit te poepen. Het feit dat ik mijn onderstel waarschijnlijk nooit hoef laten hechten en niet zo'n blerende etter heb geeft is opzich toch al beloning genoeg lijkt me :Y)

Je was me voor :) Dit is inderdaad wat ik bedoelde. De kindvrije vrouw is op dit moment de dupe van haar barende geslachtsgenoten, als er verlof voor mannen én vrouwen wordt ingevoerd zou dat toch minder moeten worden. En met bijkomend voordeel dat 50+ers weer wat aantrekkelijker worden op de arbeidsmarkt.

Overigens gebeurt het niet zo heel vaak dat iemand die geen al te gekke dingen doet spontaan 4 maanden uit de running is, zwangerschapsverlof toch wel significant vaker.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:20

PrizTwir schreef:
Ik heb vandaag een huilend kind opgetild. *D Het was wat sneu als ik haar liet liggen met een zeer knietje. Mijn vriend zegt, het viel mij mee dat je haar optilde. :') Ze is nu moe en blèrt om de kleinste dingen. Niks voor mij dit.

Dat is ook apart he. Omdat je niet van kinderen houd denken mensen dat dan ook maar gelijk heel naar tegen ze moet doen. Het kind kan er ook niks aan doen dat ze toevallig in mijn buurt is. Dan ga ik toch niet gelijk heel vreselijk tegen ze doen. Het is geen besmettelijke ziekte. Of ze denken dan dat het een houding is en je eigenlijk heel leuk vind. Nou niet dus.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:21

Interessant om de verschillende meningen te lezen over de zwangerschapsverlof. Hoe denken jullie over kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, kind gebonden budget enzo?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:22

Zie ik de noodzaak niet van in. Als je het niet kunt betalen moet je er niet aan beginnen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:23

Dat hoort ook niet voor rekening van de rest van Nederland.
Jij Wilt een kind. Prima lekker zelf betalen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:23

xMercury schreef:
Interessant om de verschillende meningen te lezen over de zwangerschapsverlof. Hoe denken jullie over kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, kind gebonden budget enzo?

Wat is een kind gebonden budget?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:25

_San87_ schreef:
xMercury schreef:

Wat is een kind gebonden budget?

Een toeslag die je nog eens naast de kinderbijslag krijgt.. (als je inkomen dat toe laat natuurlijk)

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... en_budget/

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:27

De laatste keer dat ik me hierover uitliet had ik bijna WOIII ontketend... :=
Ik vind ook dat de "fokpremie" eraf mag. Ik moet mijn dure hobbies toch ook zelf betalen. :')

Zo snap ik ook niet dat je anticonceptie en/of het onklaar maken van de broedkast (grotendeels) zelf moet ophoesten, terwijl als je broedkast niet werkt de verzekering de hele medische mallemolen vergoedt.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 09-04-17 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:27

Als je geen kinderen kunt betalen moet je ze niet op de wereld zetten.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:32

watchthesky schreef:
Ik vind ook dat de "fokpremie" eraf mag. Ik moet mijn dure hobbies toch ook zelf betalen. :')

Zo snap ik ook niet dat je anticonceptie en/of het onklaar maken van de broedkast (grotendeels) zelf moet ophoesten, terwijl als je broedkast niet werkt de verzekering de hele medische mallemolen vergoedt.

Ja ben het echt helemaal met jullie eens.. :o Paar weken terug zat er een collega van mij te klagen over de kosten van de kinderopvang en dat de kinderopvangtoeslag zo laag is. Belachelijk vind ik dat. Je begint er toch zelf aan? Niemand verplicht je toch niet om een kind te nemen en het dan naar de kinderopvang te sturen? :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:38

En als je dan verteld wat je aan de uitlaat service van je honden kwijt bent vallen ze stijl achterover.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:51

Magrathea schreef:
liedje89 schreef:

Natuurlijk helpt dat wel, werkgevers moeten toch iemand aannemen als ze iemand nodig hebben. Als mannen net zo goed een risico geven op "zwangerschapsverlof" dan heeft het geen voordeel meer om vrouwen te discrimineren en krijg je gewoon een eerlijkere kans op de arbeidsmarkt. Ouderen krijgen daarmee wellicht een licht voordeel op jongeren maar die hebben nu best een achterstand dus dat is wellicht ook helemaal niet verkeerd.

Ik kan me voorstellen dat werkgevers er niet heel erg om staan te springen, maar ze werken het imo ook vaak wel heel erg zelf in de hand omdat ze gewoon massaal heel bewust en actief discrimineren op medewerkers met een mogelijk functionerende baarmoeder imo.

Ik hoef trouwens ook niet extra met vakantie omdat andere een paar weken vrij krijgen om een kind uit te poepen. Het feit dat ik mijn onderstel waarschijnlijk nooit hoef laten hechten en niet zo'n blerende etter heb geeft is opzich toch al beloning genoeg lijkt me :Y)

Je was me voor :) Dit is inderdaad wat ik bedoelde. De kindvrije vrouw is op dit moment de dupe van haar barende geslachtsgenoten, als er verlof voor mannen én vrouwen wordt ingevoerd zou dat toch minder moeten worden. En met bijkomend voordeel dat 50+ers weer wat aantrekkelijker worden op de arbeidsmarkt.

Overigens gebeurt het niet zo heel vaak dat iemand die geen al te gekke dingen doet spontaan 4 maanden uit de running is, zwangerschapsverlof toch wel significant vaker.

Op die manier, duidelijk! :)
xMercury schreef:

Kinderen zijn nou eenmaal duur. Dus als je het niet kunt betalen moet je er niet aan beginnen.
Los daarvan: ik was blij met een kleurboek, een knuffeltje of een puzzel.
Tegenwoordig zijn alleen elektrische dingen blijkbaar nog leuk. Als dat nou afgeschaft zou worden kunnen alle toeslagen omlaag :+
Jennyj01 schreef:
En als je dan verteld wat je aan de uitlaat service van je honden kwijt bent vallen ze stijl achterover.

En daar krijg je geen toeslag voor. :+ Zoals het hoort :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:56

Maar je betaalt wel hondenbelasting -O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:59

xMercury schreef:

Ik niet. :) Maar in NL is het wrl gebruikelijk, dacht ik zo. -O-

:)* Kinderbelasting!!!!! :')

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:01

Palmera schreef:
xMercury schreef:

Ik niet. :) Maar in NL is het wrl gebruikelijk, dacht ik zo. -O-

:)* Kinderbelasting!!!!! :')

Oh bof jij even! Nederland is wel echt het land van belastingen inderdaad :')

_O- Kinderbelasting _O- Ik stem voor!!!

Kuggur

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:06

Tsja, vinden jullie dat als je van een bepaalde rijksdienst, of subsidie geen gebruik maakt je er dus ook niet voor wil betalen?
Het belastingstelsel berust toch op een voor elkaar, door elkaar principe. Als iedereen dergelijke egocentrische maatstaven aan zou leggen zou de samenleving een stuk onprettiger worden denk ik....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:08

watchthesky schreef:

_O- _O-
Heb jij aankomende week iets te doen? Niet? Mooi! Dan kun je mijn beeldscherm en toetsenbord komen schoonmaken want mijn thee met romige honing die in de kleinste kiertjes en gaatjes. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:12

Kuggur schreef:
Tsja, vinden jullie dat als je van een bepaalde rijksdienst, of subsidie geen gebruik maakt je er dus ook niet voor wil betalen?
Het belastingstelsel berust toch op een voor elkaar, door elkaar principe. Als iedereen dergelijke egocentrische maatstaven aan zou leggen zou de samenleving een stuk onprettiger worden denk ik....

Eens. Maar ik vind wel dat er een verschil in noodzaak is tussen een zorgtoeslag en een kinderbijslag of een kindgebonden budget.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:14

Kinderbijslag ben ik ook niet voor. Liever naar inkomen.

Ik stoor me echt dagelijks aan uit hun neus vredende ambitievrije 50 ers die dagen aftellen tot ze 65 zijn. Echt die verdoen een hoop meer nuttige tijd in die komende 15 jaar dan een jonge gedreven collega die haar verlof gebruikt voor bijscholingen om dadelijk nog breder inzetbaar te zijn.
Ik vind schofterig hoe zulke vrouwen op de hoop nutteloze broedhokken geschoven worden.
Een vriendin van mij is hoogzwanger naar een academisch award uitrijking geweest waar ze een prijs ontving om tijdens het verlof weer allemaal beurzen bij elkaar te schrijven.
Nee echt mijden zulke vrouwen +:)+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:16

Kuggur schreef:

Volledig met je eens! :) Maar, wat velen, denk ik, voor het hoofd stoot, is dat er een bepaalde doelgroep is die eigenlijk relatief veel inleverd en het minst gebruik maakt van de potjes. :)
Dan kunnen we zeggen: later maken ze daar wél gebruik van, maar we zien allemaal dat er overal ingesneden word, dus de grote vraag is wat die doelgroep krijgt als ze straks 50 jaar en ziek zijn of met pensioen mogen op hun 78ste. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:17

Ah ja, de N=1 kaart.

Ik vind vrouwen mijden dom. Maar ik snap wel dat werkgevers niet om vrouwen staan te springen. En dat vind ik oprecht jammer.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:18

Tazzey schreef:
_O- _O-
Heb jij aankomende week iets te doen? Niet? Mooi! Dan kun je mijn beeldscherm en toetsenbord komen schoonmaken want mijn thee met romige honing die in de kleinste kiertjes en gaatjes. :D

Afbeelding

Ben al onderweg!

Kuggur: ik ben niet tegen het meebetalen aan bijvoorbeeld het pensioen van bejaarden, want dat krijg ik ook ooit weer een keer terug (als het tegen die tijd nog bestaat). Maar betalen voor andermans dure hobbies schiet me wel in het verkeerde keelgat. :j

Ben het eens met Palmera, over dat veel inleveren en (haast) niks terugzien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:20

Tazzey schreef:
watchthesky schreef:

_O- _O-

_O- _O- _O- _O- Veeg mij maar op !