Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:14

Tova schreef:
Bikinifitness staat hier in de ijskast geparkeerd. Ik woon nog thuis en wil eerst zo graag uit huis, in januari klaar met mijn studie en dan doorstuderen. Ik wil daarin eerst alles op de rit hebben, dus even geen bininfitness..

Wel wil ik voor volgend jaar zomer meer spiermassa opbouwen en dan een fotoshoot doen.
Ik zoek daarvoor een online coach die voor mij trainingsschema('s) en voedingsschema('s) wilt maken tegen normale prijs. Weet een van jullie iemand hier voor? Mijn maxbudget is €50/60,- per maand

Ik merk dat wanneer ik zelf alles in de gaten houd ik niet wissel qua oefeningen en net iets onder/boven onderhoud ga eten. In iedergeval niet genoeg om (goed) massa te bouwen!

Esther Blom <3

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:56

Liedje schreef:
Jammer Tova! Heb je al bij je sportschool nagevraagd of zij misschien schema's maken? Bij sommige sportschool zit het bij je abonnement in. Kan zelfs voordelig zijn om ervoor te wisselen van sportschool dan. :)

Bij mijn sportschool maken zij schema's maar zit er helaas niet bij inbegrepen en het is best wel prijzig. Wisselen van sportschool zie ik niet zitten. De andere sportschool hier in de buurt trekt mij totaal niet, ook zit ik prima bij mijn huidige sportschool.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:03

Tova, als studentzijnde heb je een ov-kaart, neem ik aan? Misschien is het voor het begin een reisje naar Breda waard. Bij Health Advies krijg je een voedings- en trainingsschema gratis. Door nu zelf zo'n voedingsschema te hebben, ben ik me er wel bewuster van geworden wat ik nodig heb en kan ik het zelf ook beter inschatten. Wat je daardoor nu aan geld kunt besparen, kun je dan in een verder gevorderd stadium extra investeren.

Sinds vrijdag heb ik nieuwe krukken, met een anatomisch en zachter handvat, en dat is echt een verademing in vergelijking tot mijn oude krukken! Heb nu sinds zaterdag ook mijn deurrek hangen en ik merk dat mijn pull-ups beter zijn geworden sinds mijn operatie.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:27

@MW helaas geen studenten ov meer :( Maar naar HAB gaan is goed idee. En dan meteen een dagje winkelen er van maken. Dankjewel :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:58

Zijn die krukken toch nog ergens goed voor :D

Tova, ik maak mijn schema's altijd zelf vanuit een basislijst. Dus een lijst met "standaard" oefeningen, waarbij ik een opbouw maak in moeilijkheid (pushups tegen de muur > op de knieen > gewone > decline > pike). Mijn lijst bestaat uit 6 basisonderdelen, waarbij ik er steeds 5 doe. En dan nog afwisselen in aantal sets, herhalingen en tempo (aka puur kracht, meer cardio-achtig, explosief, eccentrisch..) Ik doe nooit twee keer dezelfde training op die manier en voel dat ik veel meer vooruit ga dan op een standaard split schema. Scheelt wel dat ik fysio ben en al jaren ingelezen ben. :o
Voedingsschema's ben ik niet voor. Onderhoud uitrekenen, bulken +500 kcal, cutten -500 kcal en daarna is myfitnesspal je beste vriend :D Vooral eiwitten mag je lekker hoog in gaan, 2 gram/kg lichaamsgewicht is zeker niet te veel!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:17

Rebel_Jits schreef:
Zijn die krukken toch nog ergens goed voor :D !
precies mijn gedachte ;)

Ik vond (vind nog steeds) zo'n voedingsschema juist wel handig. Zijn ook meerdere opties gegeven, dus ik kan zeker voldoende afwisselen, en zo heb je toch wat combinaties die je kunt gebruiken. Macro's zijn er ook al in verwerkt. Veel eiwitten, maar ook gezonde vetten en langzame koolhydraten. Bij mij tenminste, die schema's worden toch enigszins individueel toegepast en niet zoals bij mij in de sportschool een standaard trainingsschemaatje dat iedereen krijgt. Ook voor mijn huidige situatie heb ik een aangepast trainingsschema gekregen van HAB en ben iets strakker in mijn voedingsschema gezet.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:24

Vanaf morgen ga ik cutten -O- M'n vetpercentage is de laatste weken iets te fel gestegen, dus nu een maandje of 2-3 cutten. Dan de winter bulken tot het voorjaar, voor de zomercut. 'T zal zwaar worden, omdat ik ook de cola ga laten staan :o Of nja, ik geef mezelf een weekje om af te bouwen. De vorige cold turkey poging gaf megahoofdpijn %)

loez

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:26

Goed bezig! Cold turkey is wel klote idd maar wel
Effectief Hahaha maar idd meeeega hoofdpijn!

Hier nog 1 week werken en dan vakantie. Met als
Begin de Buffelrun :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 03:07

Rebel_Jits schreef:
Vanaf morgen ga ik cutten -O- M'n vetpercentage is de laatste weken iets te fel gestegen, dus nu een maandje of 2-3 cutten. Dan de winter bulken tot het voorjaar, voor de zomercut. 'T zal zwaar worden, omdat ik ook de cola ga laten staan :o Of nja, ik geef mezelf een weekje om af te bouwen. De vorige cold turkey poging gaf megahoofdpijn %)

Overstappen op cola light en het zal je helpen met afvallen. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:42

Ik krijg ook hoofdpijn van cola light of cola zero. Heb die al geprobeerd :D

Buffelrun ziet er leuk uit! Jammer dat ik geen hardloper ben, ik vind zulke runs altijd tof om te doen op een rustiger tempo :o In september ga ik de HappyDogSurvival doen. Ook hindernissen, maar met hond en maar 5 km :o

loez

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:20

Qua hardlopen hoef je niet veel gewend te zijn. Zijn relatief korte stukken en je moet bij veel obstakels toch wachten :)