Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:42

Mwagh, misschien is het ook wel een kwestie van veel vaker legen.. Dat ding zit gewoon op mijn zware dagen heel snel vol. Met wisselen loop ik ook gewoon letterlijk leeg, dus dan denk ik dat het geeneens persé lekken is, maar misschien toch van het wisselen zelf.
Vannacht dat hij ook ineens weer heel vol, gelukkig ging ik toch net naar het toilet :+

Desondanks denk ik dat ik ook nog de claricup ga proberen, allicht dat die iets beter uitklapt en ik daarmee meer op kan vangen...?
Alleen de maat is dus een dingetje.

Andere shop raadplegen kan ik zeker even doen, nog niet aan gedacht omdat cc lekker dichtbij zit voor mij en ik ze wel aardig vind :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:36

Ik weet niet wat ik fout doe, maar ik blijf de cup hoe dan ook voelen.
Heb het steeltje al korter afgeknipt,maar spijt van, want die irriteert nu nog meer. Vraag me af of de cup dan dieper moet? Maar dat gaat bijna niet.
Ik heb de ladycup lunette small

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:26

Even bellen met de verkoper TurboTinker?
Ik zou zeggen hij moet dieper maar als dat niet lukt....

Corine, vind CC ook erg prettig maar soms is ff voor advies een ander bellen een eye opener. Doe je hen geen kwaad mee. Gevoelsmatig even voor jezelf kiezen ;)

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:30

Ik zou eerder denken dat je 'm juist al te diep stopt. Cups horen zo diep dat ze net binnen zitten, veel minder diep dus dan tampons.

Afbeelding

Riddershow schreef:
Ik ben er laatste menstruatie achter gekomen dat mijn BMM lager zit dan verwacht. En dat ik hem de vorige keren waarschijnlijk ernaast geplaatst heb. Nu kon ik hem er heel mooi omheen plaatsen en lekte dan ook helemaal niet. Alleen dat knopje moet er wel af.

Zie het plaatje hierboven, een cup hoort helemaal niet zo ver te zitten dat hij om je baarmoedermond geplaatst wordt. Het is geen pessarium ;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:43

Toch moet hij wel voorbij je schaambeen, ik had hem eerst te laag... Dan valt hij eruit. Bij mij kruipt hij meestal vanzelf nog hoger
Maar denk dat ik eruit ben, de claricup net opgehaald (na vannacht de meluna short L nog eens geprobeerd te hebben).
Ik merkte dat de paar mm verschil in diameter scheelt dat ik hem in ieder geval goed kan plaatsen.

De steel van deze zit ook niet dwars, ik voel goed of hij wel of niet uit klapt. Denk dat de mami gewoon een maatje te groot en oncomfortabel was.

Laat dus maar wel zien hoe persoonlijk een cup is...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:33

_Mirjam schreef:
Ik zou eerder denken dat je 'm juist al te diep stopt. Cups horen zo diep dat ze net binnen zitten, veel minder diep dus dan tampons.

[ Afbeelding ]

Zo zit hij bij mij ook, krijg hem ook niet veel verder. Dus mss moet ie dan toch dieper. Of mss toch nog een kleinere maat.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:55

Je zou ook de breedte eens kunnen bekijken... Bij mij scheelt de diameter nu 4MM. Alleen is de cup onderaan ook nog eens smaller wat hem voor mij comfortabeler maakt.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:58

Ik heb nu mijn tweede menstruatie met de cup, eerste keer had ik hem naar een paar dagen wel door. Nu zit ik op mijn tweede dag en lek weer telkens, ondanks dat ik echt denk dat ie goed zit. Mijn theorie nu: Mijn baarmoederhalsmond zit toch lager dan ik dacht. Ik ga dus een kleinere cup bestellen om te kijken of ik die misschien beter aan het begin van mijn ongesteldheid kan gebruiken... Dat meisje van precious star pads heeft zoiets ook een keer verteld in een filmpje. Dus nu weer verder zoeken, haha

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:56

De mami s is wel een stuk kleiner dan de L hè? Maar ik vind zelf het materiaal van de claricup geweldig. Lekker soepel maar toch stevig, heel anders dan de mamicup.
Het steeltje van de mami vond ik een crime, die van de claricup voel ik niet

Mijn theorie is dat de mami te stug is waardoor hij niet lekker meebeweegt en het vacuüm zo verbreekt ..
De claricup voel ik helemaal niet zitten en ik kon tenminste voelen dat hij goed uitklapte en vacuüm trok.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:18

Ik ben helemaal om.
Dag 2 van de 2e keer ongesteld maar wat een verademing.

Hoeft maar 2x per dag te legen en schoon maken. Ideaal!

En voel mij lichamelijk fijner. Minder kramp en minder pijn. Had ik altijd erg veel last van maar nu aanzienlijk minder.

En voel me veel schoner en frisser.

Corine ben benieuwd hoe het vannacht gaat bij jou. Na alle geklooi zou het fijn zijn als je dan nu de juiste hebt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:06

Ik denk dat dat prima gaat! Beter dan een tampon zelfs... Een tampon droogt de vagina uit, een cup niet. Daardoor blijft het gewoon een beetje vochtig daar beneden en kun je m er redelijk makkelijk uit halen, of die nou vol is of niet. Dat is mijn ervaring tot nu toe.. :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:17

Uitdroging door tampons is ook één van de hoofdredenen waarom ik een cup heel fijn vind.. Ik krijg door dat uitdrogen vet snel last van irritaties, met (beginnende) schimmelinfecties tot gevolg, met een cup tot nu toe nog geen last van gehad.. Ik denk dat het echt een verademing voor je zal zijn ook!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:20

Kan ook prima als het matig is :)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:22

Ik meld me hier ook. Na het lezen van dit topic heb ik een lunette besteld. Vandaag voor het eerst in. Indoen ging eigenlijk makkelijk. Hij voelt op zich goed, maar voel hem ook nog een beetje. Net als Turbotinker. Zou je daar niet gewoon even aan moeten wennen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:37

wreckh schreef:
Ik meld me hier ook. Na het lezen van dit topic heb ik een lunette besteld. Vandaag voor het eerst in. Indoen ging eigenlijk makkelijk. Hij voelt op zich goed, maar voel hem ook nog een beetje. Net als Turbotinker. Zou je daar niet gewoon even aan moeten wennen?

Denk dat je nog een beetje moet oefenen met indoen/experimenteren met verschillende vouw technieken, ik voelde hem ook aan het begin, maar paar dagen later al niet meer.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:59

Wat grappig al die nieuwe cup dames hier. Straks moeten we nog naar de huiskamer :+

Hier ging het vannacht ook super. Ik ben zo blij. Dit is gewoon een veel betere match. Ik kan nu voelen wanneer hij vacuüm zit ik denk dat ik het steeltje nog wel een stukje afknip want ook al voel ik het niet, die steekt nu wat naar buiten :(

Ook bij mij scheelt het aan krampen en ellende. Het uithalen vind ik wel meer geklieder dan met een tampon maar dat komt waarschijnlijk ook gewoon door de mate waarin ik bloed, dat is gewoon flink :o maar de rest van de voordelen zijn het me dat wel waard.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:00

Joanieke schreef:
wreckh schreef:

Denk dat je nog een beetje moet oefenen met indoen/experimenteren met verschillende vouw technieken, ik voelde hem ook aan het begin, maar paar dagen later al niet meer.

Nou, dat is inderdaad ook wel grappig, de mami kreeg ik alleen in met een push down fold, Dat lukt bij de Claricup juist weer niet, daar doe ik nu de 7 fold mee en dan zit hij praktisch gelijk goed.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:08

Ja precies daarom! Ik heb vanalles geprobeerd, maar voelde hem dan toch wel zitten, ik gebruik nu de C-vouw en die moet ik altijd met de vouwkant naar dezelfde kant inbrengen, als ik de vouwkant aan de andere kant heb zitten ontvouwt die gewoon niet fijn... Dus zelfs daar kun je mee experimenteren.. :') Hoe ik hem nu inbreng is goed voor mij, hij ontvouwd meteen helemaal rond, creëert vacuüm en ik voel hem dan ook niet :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:03

Ik heb dezelfde ervaring als Joanieke, doe ook de C vouw (de rest ken ik niet eens, haha) en altijd met de deuk naar achter gericht anders gaat hij niet open of slecht en krijg ik hem niet fijn. Nu is het 1 handeling en gelijk goed.

Corine, fijn dat dit wel lijkt te werken!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:52

Ik ben nu ook in de 2e ronde. Echt zo blij met mn yuuki cup, wat een verschil met tampons etc. Ik doe m ook met c-vouw inbrengen andere gaan haast ook niet omdat de yuuki behoorlijk stug is maar toch voel ik m helemaal niet zitten gelukkig :)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:19

Nou die van mij klapt niet open. Ik heb gister 2x een half uur zitten klooien, zere doos, vieze vingers, hoop gedoe en uiteindelijk huilend op de pot gezeten (dankjewel hormonen) :') wat is er mis met mijn onderkant dat ie niet open klapt xD?!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:23

Verkeerd vouwen (al verschillende vouw technieken geprobeerd? Zelfs de richting van de vouw kan uitmaken, bij mij in ieder gevel wel..)/te gespannen (zeker als je het 30 minuten achter elkaar probeerd)

Etc.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:26

Of een te zachte cup. Ik heb de Claricup, die is wel zacht maar heeft een hele stevige rand die bijna 'PANG' zegt als je hem los laat :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:03

Mijn vriend net: wat kook je?
Uuuuuh....
Afbeelding

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:11

:')
Vriendin zat net te vertellen dat ze onverwacht ongesteld was geworden, ze moest de cup nog steriliseren na vorige maand. Maar ze had haast, dus hij was nog een pietsie te warm bij het inbrengen :D Auww