8nnemiek schreef:Ik zie hier constant de term omnivoren voorbij komen, maar kennen jullie ook de groep frugivoren? Dat zijn ook omnivoren, kunnen zowel plantaardig als dierlijk voedsel verteren, maar volledig gebouwd op het eten van zacht plantaardig voedsel waaronder hoofdzakelijk fruit.
[ [url=m/GwbYoH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hierbij horen ook primaten als orang-oetangs, en daar zijn wij uiteraard behoorlijk nauw aan verwant.
Er zijn niet alleen in India maar ook bv in China hele bevolkingsgroepen die nooit dierlijke producten eten. Nu kan ik me best voorstellen dat hun lichaam zich in de loop der tijd hieraan heeft aangepast, dat zie je ook terug in wetenschappelijke onderzoeken, maar toch lijkt het er op dat ook wij westerlingen prima kunnen leven op een veganistisch dieet, mits je gevarieerd genoeg eet.
B12 kun je natuurlijk altijd bijslikken voor de zekerheid, maar het schijnt gewoon door groentes opgenomen te worden als een grond goed bemest is met dierlijke mest zoals dat in de wildernis ook gebeurt. Dierlijke mest is namelijk een goede bron van vitamine B12.
Ja daar is het onzin plaatje al. Was er al op aan het wachten.
Er zijn veel verschillende omnivoren en niet alle omnivoren hebben hetzelfde gebit etc.
Dit is ook het gebit van een omnivoor

Xmercury: je mist mijn punt helemaal, ik vind gewoon dat ieder dier zijn/haar natuurlijke dieet mag volgen en daar horen wij mensen ook bij