Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:15

ik "mankeer" niets en ben begonnen met 4x 400m lopen en 100m wandelen en dit uitgebouwd met 200m per sessie. Pas na 3-4 weken viel er hier en daar een stapsessie tussenuit en zaten we nog maar aan 4km taal. Ik ben weken "beschaamd" geweest over mijn loopprestaties :+

ok ik loop nu 8-9km, maar ben al wel bijna 6 maand bezig.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:27

:)) Idd zeker in het begin niet gelijk achter elkaar hardlopen.
Ik loop 2x per week en dat is dus om de 3 a 4 dagen. Door het paardrijden heb ik met hardlopen eigenlijk nooit spierpijn, dus dat scheelt. Maar wel een keer wat last van achillespezen of knie doordat ik in het terrein loop en niet altijd over de weg. Dan loop ik pas weer als ik het helemaal weg is.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:29

Maar die mensen die 7,5 en 10km lopen zijn denk ik niet net begonnen?

Lekker op je eigen tempo opbouwe, met andere vergelijken kan frustrerend en niet reeel zijn. Vriendinnen van mij die pas veel korter lopen, lopen mij er nu al uit. Ja, ik zou graga mee willen op dat tempo, maar liever iets langzamer zonder blessures. De een heeft nu eenmaal een hogere basisconditie dan een ander.

En qua training, kan de een heel makkelijk opbouwen waar dit voor een ander veel moeilijker is. Dus lekker op je Eigen tempo starten.

2 dagen achter elkaar lopen doe ik eigenlijk nooit. Ik heb ook altijd wel iets spierpijn na het lopen, dus altijd minstens 1 rustdag, meestal 2.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 11:07

Zo, ik val ook weer even in :)

Hier gingen de vorderingen voor geen meter. Manlief is ook aangehaakt met hardlopen, we gaan samen maar dat betekent dus dat onze kleine man in de kinderwagen ook mee gaat. Niet echt ideaal kan ik zeggen :P

we zaten nog steeds op 2 min. lopen, 2 min. wandelen. Waarbij ik na 2 min. toch aardig buiten adem was steeds. We liepen wel elke keer gemiddeld steeds harder, dat viel me wel op.

Laatst ging ik een keer alleen op mijn tempo en toen kon ik ineens redelijk makkelijk 4/ 5 min. lopen volhouden met tussenpozen van een minuut wandelen.

Ongemerkt pas ik me dus toch wel aan. Maar mijn conditie wordt duidelijk wel beter :) Aangezien dat vooral mijn doel is vind ik het wel prima. Merk wel dat ik er ook echt plezier in begin te krijgen trouwens :j

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:42

hardlopen is echt verslavend, wetenschappelijk bewezen. en omdat het snel resultaat geeft, ook motiverend.

vanavond heb ik weer training in de groep. eens kijken wat vanavond het plan is. ik laat me in ieder geval niet zo uitknijpen als vorige week hahaha.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:16

Zucchero schreef:
De run ging eigenlijk super goed vond ik: 5 km in 39 minuten en ik had nog echt energie over achteraf.
Misschien over 2 weken rennen in Dieren!

Ik heb overigens wel echt een uitdaging met mijn toch te actieve darmen tijdens het rennen :o Herkenbaar? Hoe doen jullie dat?

Morgen wat langere reactie. Ga zo eerst slapen!

Nu doe ik niet meer hardlopen maat toen ik dat nog wel deed had ik daar ook last van. Ruim 2 tot 3 uur voor de training helemaal niks eten, drinken wel maar dat ook niet liters want dan gaat het klotsen.
Na een lange tijd geen wedstrijden te hebben gelopen was ik die laatste keer zo zenuwachtig dat ik het tijdens de wedstrijd (400m baan) niet meer kon houden dus stapte ik uit. Mijn clubgenootje verontwaardigd: 'dan laat je het toch gewoon lopen?! Dat doe ik ook altijd!'
(Zij is wel meervoudig nederlands kampioene geweest)

Dus zie je ergens een wedstrijdloper met een donkere vlek in de broek dan weet je wat het is :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:01

Oh my god! Dat het überhaupt in je opkomt :wow: Naast astma ook hier spastische darmen (jemig wat een kwaaltjes). Echter gooi ik me sinds kort vol met smoothies waardoor ik per dag minimaal 3-4 soorten fruit (elke dag banaan) en 2-3 soorten groenten binnenkrijg. Daarnaast eet ik veel kokos, lijnzaad en havermout (maakt het allemaal wat vaster zegmaar) en weinig brood. Sindsdien zijn mijn darmen veel rustiger over het algemeen. En als ze niet rustig voelen, ga ik me er maar gewoon niet aan wagen om te gaan lopen rennen :')

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:05

:') whahaha!

Vandaag weer lekker verder gegaan met Evy. Training gedaan tot de sportwinkel en daar 2 mooie nieuwe topjes gekocht. Leuk! <3 1 groene adidas met paarse Adidas-streepjes en een knal oranjerozeachtige met Adiva erop van energetics. Nu kan ik vast nog beter / harder rennen. :D Vervolgens op weg naar huis ook nog stukjes gerend. Lekker actief geweest vandaag! :j

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:28

Mag ik me hier ook melden? Ik ben eind februari begonnen met hardlopen. De eerste 8 lessen van Evy gedaan, daarna op eigen gevoel verder gegaan. 7 Mei mijn eerste run gedaan, 5,3 kilometer in 36 minuten bij 27 graden. Niet te doen en ook niet fijn gelopen door de hitte.

Gisteren mijn tweede run gehad. 5,2 Kilometer in Leeuwarden. Echt heerlijk gelopen. Mijn doel was 33 minuten en heb hem gelopen in 32. Dik tevreden! Ik ga nu verder trainen naar de 10. Heb al een paar keer 10 gelopen maar wil dit straks ook met een run gaan doen. Het oorspronkelijke doel is om 31 december 10 kilometer te lopen tijdens de oliebollebloop in Gorredijk. Ik denk dat dat zeker moet gaan lukken. Ook zou ik graag de halve marathon willen lopen. Nog doelen zat dus!

Afbeelding

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:38

Ik ben net zelfs nog even naar de supermarkt gerend. :') Terug gewandeld omdat anders mijn appels het niet zouden overleven.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:01

vandaag ook gaan rennen: 7km ronduit afgezien, heb de laatste km naar huis gewandeld. Ik geraakte niet in mijn ritme, afgeklemd gevoel op m'n ribben, verdoofd gevoel in mijn enkel en voet.
Hopelijk gaat het volgende keer weer beter.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:50

Bij onrustige darmen minder vezels eten. Hardlopen en vezels stimuleren de stoelgang. Dus eet bijv beschuit en witbrood, maar geen volkoren ed. En wel spinazie maar geen broccoli.

Jammer petitparis, zulke dagen zitten er helaas wel eens bij.
Ik heb vandaag de laatste training gedaan voor mijn trailrun as zaterdag. Ben toch wel beetje zenuwachtig nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:54

Ik heb net m'n record weer gebroken. Bijna een halve km p/u erbij en voor het eerst een hele km achter elkaar kunnen rennen!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:44

Lekker bezig allemaal zeg! Nieuwe topjes/outfits zijn de beste motivatie inderdaad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:40

Gister super lekker gerend!
5.26km in 35.38min, voor mijn doen heel netjes.

Had ook echt een lekker ritme te pakken.

Balen petitparis, zo'n dag heb ik ook wel eens.
Dan kun je inderdaad beter gaan wandelen, volgende keer beter.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:25

ik ben er inmiddels achter dat je hardloopprestatie staat of valt met je conditie van de dag. Je kan heel hard getraind hebben, maar als je slecht geslapen hebt of gewoon heel moe bent, kan dat enorme invloed hebben op je prestaties. Of er broeit een verkoudheidje die niet doorzet en je dus niet weet, alles heeft invloed op je conditie van dat moment.

Ik heb gisteren weer training gedaan. Totaal 7,7 km gelopen met daarin intervallen. Ik ging kapot en kon niet volledig mee in het intervallen. De 5k van zondag zat duidelijk nog in mijn benen. Ik verzuurde vreselijk en vanochtend bij het opstaan merkte ik dat mijn knie en bovenbeen wat zeer deden. Nu dus maar even rust en dan zondag pas weer lopen.

Ik heb me trouwens ingeschreven voor de Afsluitdijk open op 4 september. Ik loop de halve dijk: 16.4 km en doel is uitlopen. Tijd interesseert me niets, zal wel tegen de 2 uur aan zitten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:31

RoosvanBlue schreef:
Oh my god! Dat het überhaupt in je opkomt :wow: Naast astma ook hier spastische darmen (jemig wat een kwaaltjes). Echter gooi ik me sinds kort vol met smoothies waardoor ik per dag minimaal 3-4 soorten fruit (elke dag banaan) en 2-3 soorten groenten binnenkrijg. Daarnaast eet ik veel kokos, lijnzaad en havermout (maakt het allemaal wat vaster zegmaar) en weinig brood. Sindsdien zijn mijn darmen veel rustiger over het algemeen. En als ze niet rustig voelen, ga ik me er maar gewoon niet aan wagen om te gaan lopen rennen :')

Hier ook een x uit moeten stappen door vervelende darmen. Bij 'belangrijke' runs neem ik nu vaak voor de zekerheid ene diarree remmer, geen oplosser, maar het wordt wel voorkomen dat ik daardoor uitval.

Uiteindelijk zit het natuurlijk wel ergens in je voeding. helaas, na 25 jaar zoeken ben ik er nog steeds niet uit waar het problem bij mij door komt, enkele producten weet ik het nu van, maar het kan ook zomaar gebeuren dat het misgaat met ander eten.

Overdag, voor het avondeten heb ik hier over het algemeen wel minder last van.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:00

Herkenbaar Renee. Bij mij lijkt het soms ook totaal willekeurig te zijn wanneer het op komt zetten, maar als ik in zijn geheel op mijn voeding let gaat het beter. Ik mijd gefrituurd en vet eten (behalve vis), hevige kruiden en veel brood, pasta en rijst. Verder niet te grote porties proberen te eten, hoeveel trek ik ook heb. Diarreeremmers zijn inderdaad wel een uitkomst voor als het echt moet. Of niet moet dus 8-) Mijn spierpijn is wat minder vandaag. Morgen misschien maar een rondje proberen weer. En anders vrijdag. Kan ik het er zaterdag weer aan eten bij de BBQ.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:32

Vanmogen les 18 van STR met Evy gerend. Ging lekker. Ik ben heel relaxt, ik ren de deur uit, zie wel waar ik heen ga, met m'n slakkentempo (maar ben dus bijna niet buitenadem, ik zweet inmiddels nauwelijks nog behalve onder mijn grote fluorroze koptelefoon :') ) en vaak is het dan ook nog eens zo dat ik ergens heen ren en vervolgens 15-20 minuten moet terug wandelen om weer thuis te komen. Vind het heerlijk zo relaxt.
Al zie ik een klein beetje op tegen les 19 want met Evy begon elke les tot nu toe met 1-2 minuten inlopen en vanmorgen was dat ineens 5 :') en overmogen is het 8 (!). Ben benieuwd wat mijn, net wakkere, lijf daar van gaat vinden. (Ik sta op, rol in m'n sportkleding en dender de deur uit. Lekker met de fluitende vogeltjes en geen pottenkijkers :')).

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:04

Zo mijn rondje zit er weer op! Zelfde afstand maar veeeel meer gewandeld. Deed er nu dan ook bijna net zo lang over als wanneer ik het met de hond loop. Voelt heel suf maar de stukken hardlopen gingen wel veel beter *\o/* Nu maar eens klaarmaken voor werk. Ben wat laat :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:09

Mijn rondje ging echt ruk. Ik moest 11-2/11-2/8-2. De eerste 11min rennen ging super goed, zat op een mooi tempo, t voelde ook fijn qua ritme. Maar bij mn tweede 11min kwam ik een beetje de man met de hamer tegen. Totaal geen ritme,steek in mn zij en kon de warmte niet meer kwijt. Dus na 10min gaan wandelen. De 8min ging ook bagger dus na 5 gestopt en uit gaan lopen.

zondag weer een dag! :')

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:32

Ik weet even niet of ik er overheen heb gelezen of dat het hier nog niet eerder is gevraagd. Wat eten jullie als ontbijt als je niet zo lang daarna gaat hardlopen? Ik had vanochtend een klein beetje vruchtenyoghurt op, maar dat was toch wat te weinig om lekker op te kunnen lopen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:40

Griekse yoghurt met banaan (en een beetje suiker) :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:45

Ik eet vaak alleen een banaan.
Als ik dan terug ben, eet ik ontbijt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:50

Ik eet vaak juist wel uitgebreid, even wachten en dan pas gaan lopen.
Eerder ging ik voor of met een minimal ontbijt, maar dan merkte ik toch dat ik te weinig bij te zetten had. Niet zo zeer in training, maar ik zie het terug in mijn tijden.

Nu maak ik meer vooruitgang.