Als je aankomt maar strakker wordt is dat niet erg hoor
Ik merk ook wel het gebruik van het wel of niet innemen van de shake qua spierpijn.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

(250ml sinasappelsap (puur) en 150 ml yoghurd)
maar gelukkig smaken verschillen

Tot twee jaar geleden erg fanatiek aan Taekwondo gedaan, helaas er alleen mee moeten stoppen vanwege een enkel breuk. Zelf heb ik ook nog last van kraakbeen slijtage in mijn heupen en erg veel last van laxiteit in mijn gewrichten. Hierdoor heb ik een tijd lang niet kunnen sporten en ben dus ook zo'n 10 kilo aangekomen. Omdat sporten heel erg lastig voor mij is ben ik een maandje geleden begonnen met baantjes zwemmen! En wat een verademing is dat zeg. Kan eindelijk lekker intensief sporten, zonder dat ik mijn lichaam te veel belast.
Leuk leuk!
Dat werkt echt motiverend
Helaas deze week heel veel aan het werk en nu dus weinig energie op ook nog eens te gaan sporten... Mijn doel is deze week 1x ipv 2x, zodat ik in ieder geval wel bezig blijf.
Zo krijg je al een hoop minder suikers binnen, want in de frisdrank zitten meer suikers dan je denkt.
Dus nu ben ik op dag 4 van gezond eten en merk dat ik wel wat extra motivatie kan gebruiken. Ik ben vooral benieuwd of mijn lichaam gaat veranderen nu ik gezond eten erbij pak, maar ik heb nog niet echt doelen. 

ItsMe2 schreef:Ik let ook op de kcal hoor...
Ook hoop ik dat iemand nog wel even serieus mijn vraag kan beantwoorden ipv te zeggen dat ik alleen op de kcal moet letten. Alleen daarmee red ik het niet, dus ik ga toch echt nog meer suikers schrappen..
Mocht niemand hier mijn vraag serieus beantwoorden, ga ik dit topic weer ontstippen..