de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:26

_O-

Maar ik denk wel dat het zo werkt inderdaad :j
Gelukkig hou ik niet van koekjes :D
En chips koop ik gewoon niet meer. Wel snoeptomaatjes of cherrytomaatjes :9
Gaat ook prima op de bank, als ik dan toch iets wil eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:29

Winged schreef:
Ik lees hier eigenlijk weinig mensen die de hele dag door willen snoepen en zitten te snoepen. daarnaast: Wat voor jou een doel is hoeft voor een ander natuurlijk niet zo te zijn.

Ik had het over de posts van Renee.

Zij wil afvallen maar het lukt niet vanwege haar slechte eetpatroon. Dat is gewoon een kwestie van niet graag genoeg iets om willen gooien. Een gewoonte omgooien is heel hard werken, daar moet je 100% achterstaan en voor gaan, als je het echt wil.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:44

Ik denk ook wel dat het een kwestie van gewoonte is.. En juist daarom ligt het niet perse aan niet graag genoeg willen omgooien, maar een kwestie van bewustwording. En wil je ergens bewust van worden dan moet je dus in de gaten krijgen wat je automatisch doet (en juist dat is nu zo lastig- anders gebeurde het niet automatisch). Dus ja een gewoonte omgooien kost heel veel moeite en bewustwording. Beseffen dus wat je doet en ook waarom... We staan niet stil bij elke ademhaling die we maken, dus ook niet perse stil bij het feit dat je als je van je werk/school etc komt bijv. regelrecht naar die koelkast loopt om er wat uit te halen (ookal is het avondeten over (half) uurtje klaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:46

De bewustwording heeft al plaatsgevonden lees ik in haar berichten. Dan is het nu een kwestie van consequent deze gewoonte verbannen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:51

miisshOrse waarom zoveel eetmomenten??

Ik ben ook niet opgegroeid hoor met 's avonds thee/ranja met een koekje..

Als je wilt afvallen lukt het je, en verzin je inderdaad GEEN smoesjes..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:17

Sammie schreef:
Ik denk ook wel dat het een kwestie van gewoonte is.. En juist daarom ligt het niet perse aan niet graag genoeg willen omgooien, maar een kwestie van bewustwording. En wil je ergens bewust van worden dan moet je dus in de gaten krijgen wat je automatisch doet (en juist dat is nu zo lastig- anders gebeurde het niet automatisch). Dus ja een gewoonte omgooien kost heel veel moeite en bewustwording. Beseffen dus wat je doet en ook waarom... We staan niet stil bij elke ademhaling die we maken, dus ook niet perse stil bij het feit dat je als je van je werk/school etc komt bijv. regelrecht naar die koelkast loopt om er wat uit te halen (ookal is het avondeten over (half) uurtje klaar).

Absoluut :j
Een automatisme eruit gooien is zo ontzettend moeilijk. Ook al wil je heel graag, zeker in het begin is het heel moeilijk om je van elk automatisme bewust te zijn. Eigenlijk moet je systeem gereset worden.
Dat vereist heel veel aandacht voor alles wat je eigenlijk doet op een dag.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:22

Ik ben er wel mee op gegroeid ook inderdaad, daarom heb ik ook altijd heel veel behoefte om 's avonds te eten. Maar dat heb ik opgelost door mn kcal inname te verschuiven van over de hele dag gematigd (wat altijd 's avonds mis ging) naar overdag weinig en 's avonds gewoon veel. Ik heb overdag toch nooit honger dus moest me dan altijd verplichten om te eten om vervolgens 's avonds me rot te voelen omdat ik wel meer at, dat is nu allemaal opgelost :D

En daarbij had ik ook heel erg last van 'verveling' eten.. Als ik aan het werk was lag er af en toe iets van eten naast me en vrat ik dat onbewust zo op. Nu staat er water of thee naast me en pak ik dat dan ook gewoon, 2 problemen in 1 oplossing getackeld want ik dronk vroeger ook altijd veel te weinig :'D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:27

xNavatu schreef:
En daarbij had ik ook heel erg last van 'verveling' eten.. Als ik aan het werk was lag er af en toe iets van eten naast me en vrat ik dat onbewust zo op. Nu staat er water of thee naast me en pak ik dat dan ook gewoon, 2 problemen in 1 oplossing getackeld want ik dronk vroeger ook altijd veel te weinig :'D

Heel herkenbaar... Ik ben ook echt een vervelingseter :Y) Maar goed, dat ik dat weet van mezelf scheelt al een hoop inderdaad! Veel drinken helpt daar zeker bij!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:13

Kayleigh_ schreef:
xNavatu schreef:

Heel herkenbaar... Ik ben ook echt een vervelingseter :Y) Maar goed, dat ik dat weet van mezelf scheelt al een hoop inderdaad! Veel drinken helpt daar zeker bij!

Hier nog eentje, als ik niets te doen heb heb ik altijd gigantisch veel honger, maar wel alleen in chips en koek.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:19

Tipje: Haal het eens niet in huis. Andere tip, en het werkt echt: Nooit met lege maag naar de supermarkt.

Oh, en hou vooral de buitenrand van de supermarkt aan (groente, fruit, zuivel, evt diepvries) Snoep, chips en koekjes bestaan gewoon niet.
(Snacktip op het werk: worteltjes, tomaatjes, paprika, komkommer)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:45

Winged schreef:
Tipje: Haal het eens niet in huis. Andere tip, en het werkt echt: Nooit met lege maag naar de supermarkt.

Oh, en hou vooral de buitenrand van de supermarkt aan (groente, fruit, zuivel, evt diepvries) Snoep, chips en koekjes bestaan gewoon niet.
(Snacktip op het werk: worteltjes, tomaatjes, paprika, komkommer)

In de supermarkt heb ik er gelukkig geen last van, dan kan ik zo overal langs lopen *\o/*.

Bleekselderij is ook lekker om mee te nemen naar werk/school!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:46

Ik vind bleekselderij zo ranzig he :')
Koolraap vind ik lekker :))

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:54

gribaldi schreef:
miisshOrse waarom zoveel eetmomenten??

Ik ben ook niet opgegroeid hoor met 's avonds thee/ranja met een koekje..

Als je wilt afvallen lukt het je, en verzin je inderdaad GEEN smoesjes..

Omdat het belangrijk is dat de motor blijft draaien..

Ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig met hulp. Er moest 10 kilo af in totaal en zit nu op 7,5/8 kilo. Moet over 1,5 week weer wegen. Dat gaat niet super snel, maar ik ben nu wel stabiel. Ik kan nu gerust een keer een pizza eten of een slechte week hebben. Die kan ik nu opvangen.

Het is de bedoeling dat mijn kilo's eraf blijven. Daarom ben ik mijn hele eetpatroon aan het omgooien geweest. Mijn "hulp" zorgt echt voor een stukje bewustwording.

Ik eet nog eigenlijk net zo lekker. Maar dan anders. Ik heb dan ook zelden honger door alle eetmomenten.
Laatst bijgewerkt door miisshOrse op 09-12-15 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:57

Dat eerste is een fabeltje... Al eet je 1x per dag 1500kc per dag of verdeeld over 5 momenten. Het gaat om wat je eet. 1x per dag eten zal hooguit zorgen voor buikpijn en honger op de overige momenten, maar het wordt gewoon verteerd in je darmen. Op zich is er niks mis mee om 9x op de dag verspreid te eten, maar dan maakt het dus wel ernstig uit wat je eet. Dus zo vaak eten kan zeker helpen, maar dan zullen het wrs geen 6x 2 boterhammen met pindakaas zijn.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:00

Sammie schreef:
Dat is een fabeltje... Al eet je 1x per dag 1500kc per dag of verdeeld over 5 momenten. Het gaat om wat je eet. 1x per dag eten zal hooguit zorgen voor buikpijn en honger op de overige momenten, maar het wordt gewoon verteerd in je darmen. Op zich is er niks mis mee om 9x op de dag verspreid te eten, maar dan maakt het dus wel ernstig uit wat je eet.

Dat klopt. Doge crackers/fruit/groente/yoghurt etc staan op het menu
Laatst bijgewerkt door miisshOrse op 09-12-15 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:01

Eerst eens alles lezen eer je gaat lopen blazen.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:05

Sammie schreef:
Eerst eens alles lezen eer je gaat lopen blazen.

Ik geloof ik meerdere keren per dag eten. Misschien val je er net zo hard van af van 1 keer per dag eten (wat ik betwijfel) , maar je lichaam goed verzorgen lijkt me minstens net zo belangrijk.

Daarnaast zorgt het ervoor dat het een vol te houden levensstijl wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:08

Joh, missh0rse, ik snap dat je in dat fabeltje gelooft want het is inderdaad heel lang geroepen dat je je motor moet blijven voorzien van brandstof. Dat is waarschijnlijk ook één van de redenen dat er zoveel dikke mensen zijn. Waarom zou je het als ongezond ervaren als je 3x per dag zou eten ipv 9x, maar wel op dezelfde hoeveelheid kcal uitkomt, met de juiste verhoudingen in deze kcal, en je krijgt genoeg vitaminen en mineralen binnen?
Kan je dat uitleggen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:10

1x per dag eten is alleen even ter voorbeeld. Ik zou het niet aanraden, omdat je er meer last van hebt dan 'plezier'. :D Dat is niet bepaald bevorderlijk. Maar die motor 'draait' iig ook op 'slechts' 3 maaltijden. En ongetwijfeld ook op 5 (dat wordt wel vaker aangeraden, 2 kleine eetmomenten extra toevoegen) of 9, maar dan moet je echt letten op wat je eet. Wat staat er bij jou bijv. op het menu voor morgen (of vandaag - als je die van morgen nog niet weet)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:15

De dag dat je motor stopt met werken is de dag dat je dood bent. En dan hoeft ie ook niet meer te werken. Misschien schrijf ik het bot, maar een menselijk lichaam draait altijd, dag en nacht, er is geen seconde dat je stofwisseling stil ligt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-15 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:15

Vaker eten is vooral handig om het honger gevoel te stoppen. Daarbij mag je elke keer weer wat pakken waardoor je niet het gevoel hebt te moeten afzien.

Ik heb 5 eetmomenten. Ontbijt (havermout) tussendoor (meestal fruit) lunch (2 broodjes) tussendoor (meestal soep) en diner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:16

Ik denk dat die eetmomenten vooral psychische ondersteuning is inderdaad (het uitzicht dat je binnen korte tijd weer een eetmoment hebt). Qua honger is het gewoon gewenning, is mijn ervaring.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:25

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:26

missh0rse, mag ik vragen hoe jouw dag eruitziet?
Ik ben nu best wel benieuwd!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:49

Ik ben ook wel erg benieuwd naar jou lijstje van een dag!

De rest is al gezegd :)