Maar ik denk wel dat het zo werkt inderdaad

Gelukkig hou ik niet van koekjes

En chips koop ik gewoon niet meer. Wel snoeptomaatjes of cherrytomaatjes

Gaat ook prima op de bank, als ik dan toch iets wil eten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Ik lees hier eigenlijk weinig mensen die de hele dag door willen snoepen en zitten te snoepen. daarnaast: Wat voor jou een doel is hoeft voor een ander natuurlijk niet zo te zijn.
Sammie schreef:Ik denk ook wel dat het een kwestie van gewoonte is.. En juist daarom ligt het niet perse aan niet graag genoeg willen omgooien, maar een kwestie van bewustwording. En wil je ergens bewust van worden dan moet je dus in de gaten krijgen wat je automatisch doet (en juist dat is nu zo lastig- anders gebeurde het niet automatisch). Dus ja een gewoonte omgooien kost heel veel moeite en bewustwording. Beseffen dus wat je doet en ook waarom... We staan niet stil bij elke ademhaling die we maken, dus ook niet perse stil bij het feit dat je als je van je werk/school etc komt bijv. regelrecht naar die koelkast loopt om er wat uit te halen (ookal is het avondeten over (half) uurtje klaar).
xNavatu schreef:En daarbij had ik ook heel erg last van 'verveling' eten.. Als ik aan het werk was lag er af en toe iets van eten naast me en vrat ik dat onbewust zo op. Nu staat er water of thee naast me en pak ik dat dan ook gewoon, 2 problemen in 1 oplossing getackeld want ik dronk vroeger ook altijd veel te weinig :'D
Kayleigh_ schreef:xNavatu schreef:En daarbij had ik ook heel erg last van 'verveling' eten.. Als ik aan het werk was lag er af en toe iets van eten naast me en vrat ik dat onbewust zo op. Nu staat er water of thee naast me en pak ik dat dan ook gewoon, 2 problemen in 1 oplossing getackeld want ik dronk vroeger ook altijd veel te weinig :'D
Heel herkenbaar... Ik ben ook echt een vervelingseterMaar goed, dat ik dat weet van mezelf scheelt al een hoop inderdaad! Veel drinken helpt daar zeker bij!
Winged schreef:Tipje: Haal het eens niet in huis. Andere tip, en het werkt echt: Nooit met lege maag naar de supermarkt.
Oh, en hou vooral de buitenrand van de supermarkt aan (groente, fruit, zuivel, evt diepvries) Snoep, chips en koekjes bestaan gewoon niet.
(Snacktip op het werk: worteltjes, tomaatjes, paprika, komkommer)
gribaldi schreef:miisshOrse waarom zoveel eetmomenten??
Ik ben ook niet opgegroeid hoor met 's avonds thee/ranja met een koekje..
Als je wilt afvallen lukt het je, en verzin je inderdaad GEEN smoesjes..
Sammie schreef:Dat is een fabeltje... Al eet je 1x per dag 1500kc per dag of verdeeld over 5 momenten. Het gaat om wat je eet. 1x per dag eten zal hooguit zorgen voor buikpijn en honger op de overige momenten, maar het wordt gewoon verteerd in je darmen. Op zich is er niks mis mee om 9x op de dag verspreid te eten, maar dan maakt het dus wel ernstig uit wat je eet.
Sammie schreef:Eerst eens alles lezen eer je gaat lopen blazen.