Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Welke shampoo gebruik jij?
Vorige week naar de huisarts geweest, ik wil graag doorverwezen worden naar de allergoloog omdat ik onderhand het gevoel begin te krijgen dat ik allergisch ben tegen iets. Maar meneer vind het stress en we gaan dus niet doorverwijzen.
I.i.g. ben ik nu kritisch al mijn shampoo's aan het bekijken qua ingrediënten. De Yes to Tomaten schijnt best wel veel zooi al vrij snel boven aan te hebben en na wat Googlen blijkt dit niet echt handig voor een gevoelige hoofdhuid. Ook de Traay (honing met vanille) heeft eigenlijk meer zooi (en dan adverteren ze met natuurlijk...). Nog stuk of 8 flessen te gaan.
Iig ik denk dat ik toch maar terug naar PNS ga. Hoewel die shampoo niet echt leven in de brouwerij brengt en ook wat klitten geeft, is dat schijnbaar wel de natuurlijkste van de spullen die momenteel op mijn plank staan. Maar ook daarbij blijft mijn hoofdhuid irriteren. Momenteel kan ik prima om de 4 a 5 dagen wassen met shampoo (tussendoor wel spoelen met water) verder gebruik ik niets aan producten. Nouwja, heeeel sporadisch wat mousse of lak in het haar zelf voor een speciale gelegenheid dan.
Ben het beu.Zoveel dingen geprobeerd dan moet er toch bijna een allergie ter grondslag liggen? Mijn vader was bijvoorbeeld allergisch tegen oa glycerine (ook een hel om dan passende producten te vinden). Als die arts mij nu gewoon zou doorverwijzen.
![]()
Weten jullie eventueel nog iets wat niet genoemd is wat een geïrriteerde hoofdhuid rustig maakt, houdt en liefst ook nog zonder rotzooi?
Stefaaah schreef:Maaike_Indy schreef:1 lepel op 750ml water, ik kan m'n haar er 4 à 5 keer mee wassen...Hoeveel bakingsoda gebruik je? Wellicht dat je toch teveel gebruikt?
magda_90 schreef:mlc schreef:Ik ben al eens gaan zoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Yes to, PNS, LavaErde, Dr. organic en weet ik het wat nog meer. Om dan nog maar te zwijgen over de verschillende soorten per merk, en wat pak je voor lang haar? (en hoe dit het met conditioners, is dat nog nodig?) Ik weet niet meer wat ik zou moeten kiezen, vandaar mijn vraag aan jullie.
Vanuit mijn persoonlijke ervaring vind ik de shampoo's van Dr. Organic te heftig. Ik heb o.a. de Aloë Vera, Tea Trea, dode zeezout en lavendel gehad en oei oei wat een jeuk en irritatie. De rozen vond ik tot nu toe wel het beste van deze lijn.
Yes to vind ik alleen de tomaten erg fijn, maar ze hebben besloten die uit de handel te nemen terwijl de conditioner er nog wel is.![]()
![]()
PNS gebruik ik nu, daar weet ik het nog niet echt van eerlijk gezegd. Bij Yes to Tomatos had ik prachtig volume en geen klitten. En bij PNS valt het suf naar beneden en moet ik van te voren goed doorkammen om klitten te voorkomen.
LavaErde ken ik niet.
Verder heb ik diversen van Lush gebruikt (Seanik, Soak and float en nog een groene die niet meer op de website staat); recept voor touwhaar en veel klitten bij mij althans. Wel vermindering in irritatie maar dat was het dan ook.
Dan heb ik nog diversen van Yves Rocher, ondanks dat zij beweren natuurlijk te zijn zit er helaas nog genoeg zooi in waardoor die nu als handzeep fungeren.
Bijvoorbeeld milde crèmeshampoo, milde shampoo met hamamelis, glans shampoo voor blond haar (had ik achteraf wel kunnen weten natuurlijk dat dit agressief spul is) en nog enkelen die nietmeer op de website staan.
magda_90 schreef:Dat had ik dus met PNS. Nu heb ik de Teatree en Neem. Maar mijn haar is nog wel erg vet, had jij dat ook in het begin?
Air schreef:magda_90 schreef:Dat had ik dus met PNS. Nu heb ik de Teatree en Neem. Maar mijn haar is nog wel erg vet, had jij dat ook in het begin?
Ja, daarom spoel ik nu wel met azijn, beetje afhankelijk van je haar hoeveel je daar van moet gebruiken anders wordt het daar weer een soort van vet van. Na de shampoo spray ik wat azijn in mn haar, ''sop'' dat in en spoel het uit. Werkt voor mij het beste. Ik gebruik overigens gewone blanke natuurazijn, merk ook geen verschil met appelcider. Alleen raakt hiervan mijn spray niet verstopt
loempia93 schreef:Ik had een aantal vragen, maar lees hier op de laatste pagina al het antwoord![]()
Wil m'n haren namelijk gaan wassen volgens de curly girl methode. Aangezien ik een erg droge hoofdhuid had met flink wat schilfers adviseerde de krullenkapper deze methode aan. Ben al een week zonder shampoo aan het wassen, alleen mijn hoofdhuid smeer ik in met conditioner (zonder siliconen, sulfaten etc.). Wat een heerlijk gevoel, mijn huidje heeft eindelijk rust!
Enige probleem wat ik had was dat mijn haren bovenop zo vies, vettig uit zagen.
Vanavond ga ik de tip van @Air een proberen en met azijn soppen. Hoe moet ik dat dan voor me zien?
Moet ik azijn mengen met water en dan insprayen? Je zegt dat je het in 'sopt' , gaat het dan schuimen oid?
Josien_ schreef:Ik heb een vraagje voor de mensen die hun haar niet meer wassen met shampoo.
Gebruiken jullie nog wel stylingproducten en stijltang/krultang?
En hoe gaat dat met sporten? Ik kan mijn haar best lang niet wassen maar zodra ik gesport heb (Paardrijden of fitness) is mijn haar nat van het zweet en als dat opdroogt wordt het vet en plakkerig.
Hebben jullie daar dan geen last meer van?
Josien_ schreef:Ik heb een vraagje voor de mensen die hun haar niet meer wassen met shampoo.
Gebruiken jullie nog wel stylingproducten en stijltang/krultang?
En hoe gaat dat met sporten? Ik kan mijn haar best lang niet wassen maar zodra ik gesport heb (Paardrijden of fitness) is mijn haar nat van het zweet en als dat opdroogt wordt het vet en plakkerig.
Hebben jullie daar dan geen last meer van?