Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:44

Dat verschuiven van de hersenen heb ik ook dagelijks last van, vooral 's ochtends als ik wakker word en me omdraai en ik heb het als ik me (te) snel omdraai. Het is dan net alsof ze door mijn hoofd heen stuiteren. Ik moet dan ook echt even de tijd nemen om mezelf te stabiliseren. Bij mij is het helaas een overblijfsel van de ingreep en mag het de naam kortsluiting hebben van de neurochirurg en neuroloog.

Echt ik heb respect voor je, je hebt een positieve instelling en sterke wilskracht en jij komt er wel!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:51

Kan me voorstellen dat het beangstigend is om zo wakker te worden. Zo vervelend als je niet precies weet wat er aan de hand is op zo'n moment. Vind het wel knap dat je hier toch relatief rustig over blijft.
Stoer hoe je hier mee omgaat!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 07:30

Lieve berichtjes weer! <3

Brr Lay_D, maar zo leek t inderdaad wel.

Vannacht best redelijk geslapen wel erg kort (6 uur de wekker...) en paar keer wakker geweest.

Op t moment wel veel "last" van de drain, de drain staat continue strak en kan dan m'n hoofd niet naar beneden doen en niet naar rechts kijken. Het doet geen pijn of iets dergelijks, maar voelt heel naar alsof er een strak elastiek in zit. Na tijdje verdwijnt t wel weer.

Edit:
Kwamen er net achter dat zofran de pijnstillende werking van tramadol remt... Da's niet zo handig dus haha.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:56

Hoezo had je je wekker dan om 6 uur al staan? Wat gek zeg dat de drain soms strak gaat staan. Misschien dat er dan iets in je buikholte ofzo vergroot en dat 'ie dan daardoor minder ruimte heeft..? Kun je trouwens wel wat dingetjes doen op een dag of lig je voornamelijk alleen in bed?

Quir schreef:
Edit:
Kwamen er net achter dat zofran de pijnstillende werking van tramadol remt... Da's niet zo handig dus haha.

Oké, dat is ook raar.. Zou je toch denken dat ze dat in het ziekenhuis wel zouden weten. Want dit hadden ze je toch gewoon voorgeschreven?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 10:43

Mijn vriend moet werken en ik ben mee gegaan naar zijn ouders, zodat ik niet alleen thuis ben. :)

Ja ik denk zo iets inderdaad, of door beweging van de darmen dat de drain strak trekt. Je ziet de drain dan ook gewoon in mijn hals zitten.

Af en toe kan ik wel wat doen, maar erg weinig. Dat is soms wel echt frustrerend...

Nou dat zou je zeggen dat ze dat wel gewoon weten, zijn hebben t inderdaad voor geschreven. We waren in t kompas aan t kijken naar ander middel tegen misselijkheid/braken en toen zagen we dat. Ik heb nu primperan.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:42

joh, mijn echtgenoot is zwaar allergisch aan alcohol (in die mate dat het zijn dood kan betekenen), HA had geen flauw benul dat de meeste hoestsiroopjes alcohol bevatten. Daar zijn wij dus op een redelijk harde manier achter gekomen. :\
Denk dat de wisselwerking van veel medicijnen vaak niet gekend is. :n

ik hoop dat je vandaag een redelijk dag hebt Quir. :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:01

Ik zweer bij primperan
Helpt goed

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 19:42

jokari schreef:
joh, mijn echtgenoot is zwaar allergisch aan alcohol (in die mate dat het zijn dood kan betekenen), HA had geen flauw benul dat de meeste hoestsiroopjes alcohol bevatten. Daar zijn wij dus op een redelijk harde manier achter gekomen. :\
Denk dat de wisselwerking van veel medicijnen vaak niet gekend is. :n

ik hoop dat je vandaag een redelijk dag hebt Quir. :(:)

Poeh dat is schrikken zeg! Zo'n interactie als dit nu is dan maar onbenullig, niet handig maar kan geen kwaad verder. Maar een allergie, zeker in die mate, is toch wel heel erg!

Heb niet zo'n goede dag vandaag. Heb nog geen eten of drinken binnen gehouden vandaag. Alles komt er tien keer sneller uit dan t erin ging.

Zofran zijn smelt tabletten, die kan je dus zonder water innemen... Ik hou namelijk nog geen slok drinken binnen. Medicijnen dus ook niet. Tramadol heb ik ook zetpillen van, de rest kots ik er dus direct weer uit.

Verder erg veel hoofdpijn en een strak staande drain, nu zo strak dat ik t gevoel heb dat ie m'n hersenen eruit trekt...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:01

Op zich is de combi tramadol en zofran wel gebruikelijk wordt bij ons in het ziekenhuis ook als 1e gebruikt. Heb je van primperan de zetpillen? die zijn er namelijk ook al weet ik niet of dat op dit moment bij jezelf lukt. Dan hou je dat tenminste binnen.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:13

Ik heb ook zetpillen van primperan

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:14

Ik heb gewoon tabletten primperan. Misschien maar eens voor zetpillen gaan dan...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:29

Ja als je de tabletten niet binnen houdt zou ik dat gaan proberen iets minder handig maar ja het niet binnen houden is ook niet echt fijn.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:33

Nee inderdaad, maar zo heb ik er ook helemaal niets aan en zal t niet werken...

Ik kan op t moment mijn hoofd niet bewegen, alleen iets naar rechts en iets omhoog, heel irritant. Sinds gisteren trouwens ook weer aan t spuiten voor trombose.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:57

Quir wat een ellende allemaal :(:)

hoop dat de zetpillen kunnen helpen tegen de pijn en dat de drain weer losser gaat zitten, kan dat?

hoe zijn de wonden op je hoofd, geneest dat nu?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:34

Meissie wat een ellende!
Ik ben weer bijgelezen.
Komt er ooit een eind aan? Die drain maakt het er dus niet beter op..

Misschien wil je mij je adres geven?
Kan ik je een kaartje sturen als je dat leuk vind.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 18:14

spatter schreef:
Quir wat een ellende allemaal :(:)

hoop dat de zetpillen kunnen helpen tegen de pijn en dat de drain weer losser gaat zitten, kan dat?

hoe zijn de wonden op je hoofd, geneest dat nu?

De drain wisselt heel erg, heeft geloof ik ook deels met het herstel proces te maken en zal minder moeten worden.

Vanochtend stond de drain ook helemaal niet meer strak en kon m'n hoofd gewoon goed bewegen. Sinds een uurtje begint ie weer strakker te zitten, denk dat zwaartekracht en darmen die bewegen er wel veel invloed op hebben. Kan nu alleen m'n hoofd moeilijk omlaag doen verder gaat t allemaal wel goed. Als ik omlaag kijk is dat nu wel behoorlijk pijnlijk, alsof m'n hersenen door t boor gat getrokken worden.

De wonden gaan wisselend, die op mijn buik gaat echt super goed!! Dat had ik niet zo verwacht, nog een klein verschil maar dat trekt vast ook nog wel weg.

Afbeelding

Die op mijn hoofd gaan nog niet zo goed. Nog steeds veel korstjes en uit beide wonden komt nog steeds troep (waarschijnlijk komt daar ook de vorming van de korstjes van).

Afbeelding

Van de andere wond krijg ik zelf geen foto van gemaakt (zie ik zelf ook niet). Maar een paar uur na t wassen zijn m'n haren alweer wat "vettig" om die wond, door de troep die er uit blijft komen. Die is ook minder goed aan t genezen dan die voor op m'n hoofd. Hopelijk gaat dat toch snel weer wat beter, operatie is 3 weken geleden nu en dan mag dit toch niet meer (na 2 weken al niet...).

Hannanas schreef:
Meissie wat een ellende!
Ik ben weer bijgelezen.
Komt er ooit een eind aan? Die drain maakt het er dus niet beter op..

Misschien wil je mij je adres geven?
Kan ik je een kaartje sturen als je dat leuk vind.

Nee de drain maakt t er nog niet echt beter op, al zou (als t goed is) de druk nu laag/lager moeten zijn. Ik betwijfel t nu, omdat ik toch weer dubbel zie/blijf zien. En ook de pijn blijft behoorlijk, al lijkt de tramadol nu wel iets te doen en maakt t iets beter (merk het vooral als t uit begint te werken haha). Pijn in m'n buik reageert heel goed op de pijnstillers, dus da's wel fijn.

Ik zal straks even m'n adres sturen! :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:15

Ik wil je adres ook graag hebben!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:59

Het is toch wel heel erg wat je mee moet maken met al die pijn. En ik vind het knap dat je zo positief bent.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:54

He lieve meid, wat lees ik... Ellende, ellende en nog eens ellende. Was je topic even kwijt geraakt, nu bij gelezen. En ik had toch zo gehoopt op positief bericht ;(
Ik blijf duimen voor je meid net zolang het nodig is!! Ik wil je adres ook wel hebben. En als je ooit behoefte hebt aan bezoek, ik woon in de buurt dus wil best langs komen met een leuke bezoek-mand!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 22:25

Dankjewel! <3
Ik stuur je straks of morgen even een PBtje bowena! :)

Heb een ontzettend goede dag gehad vandaag! Helemaal happy! :D

In totaal maar een half uurtje plat gelegen, verder gewoon rustig bezig geweest met studie, cursus Engels, bedrijfje, lezen, borduren, soep gemaakt, enzovoorts. Ben nu wel echt moe, gewoon alleen van t overeind zijn... Maar een paar dagen terug kon ik niet langer dan een half uur tot een uur overeind zijn.

Verder gestopt met de oxycodon en nog maar 200 mg tramadol gehad (meer omdat ik niet in één keer mag/kan stoppen), verder nog wel gewoon paracetamol en ibuprofen. Hopelijk kunnen we nu de tramadol rustig aan af gaan bouwen en krijg ik niet te veel afkickverschijnselen... Zie daar wel behoorlijk tegen op, weet ook niet of ik daar iets tegen kan doen. In ieder geval voor t onrustige pak ik wel alprazolam, dat helpt dan wel wat. Door het stoppen met tramadol zal ik me ook wel weer wat beter gaan voelen.

Wel nog pijn gehad (vooral in m'n buik van de drain en hersenvocht), maar t was wel goed te doen. Alleen net mijn haren gewassen onder de douche en dat was toch echt nog wel even te veel. Nu dus ook behoorlijk wat pijn, maar goed net tramadol gehad en hopelijk zakt t snel. Verder vandaag ook niet meer overgeven, wel nog wat misselijk met/na het eten. Hele kleine beetjes eten en dan gaat t wel goed, drinken gaat nu ook goed zolang t geen warme dranken als thee oid zijn.

De wonden op mijn hoofd genezen echt niet goed. Mijn vriend had net korstjes er af gehaald die wat los zaten, maar daar onder is t gewoon echt nog een wond en niets dicht. Zeker als ik ze vergelijk met die op mijn buik genezen ze echt heel slecht. Wil alleen niet terug naar die wond verpleegkundige... Haast een trauma aan over gehouden (en m'n haren beginnen eindelijk een beetje te groeien...).

Maar ja, ruim drie weken na de operatie nu...

Over twee weken gaan we weer naar m'n pony! Even lekker knuffelen en zal ook wat meer foto's van haar maken. Hopelijk is t dan wat mooier weer, maar hoe dan ook t zal me goed doen! :D
En september weer studie op gaan pakken, ook erg veel zin in. Nu alles alweer klein beetje aan t herhalen, maar een jaar niets mee doen verdwijnt t toch best snel... Al komt t wel snel terug als ik er mee bezig ben, maar toch even weer in gaan verdiepen. Vooral MRI en sommige nucleaire zijn lastig, maar komt vast goed. :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:15

wat fijn een super update zo te lezen!
Ik ben blij voor je dat je eindelijk een keer een echt goede dag hebt gehad!

wellicht is het een idee om even weer contact op te nemen met het ziekenhuis of je voor die wonden op je hoofd toch iets van mesitran oid zou mogen proberen? Daar zijn al zulke goede resultaten mee gehaald dat het wellicht voor jou ook iets is of mag dat echt niet ivm infectiegevaar als je er teveel aan zou zitten/zalf in stopt?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:24

Wat fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad. Hoor meteen weer de positieve toon in je bericht. Heerlijk voor je!
Krijgen we hier over 2 weken dan ook wat foto's te zien van je pony? Ben heel benieuwd.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:03

Fijn dat je een goede dag hebt gehad ! Ik hoop dat de stijgende lijn zich zo verder zet. :j

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:08

Heerlijk dat je zo goede dag hebt gehad was je ondertussen wel eens aan toe en ook dik verdiend hoop dat de opwaartse lijn zich nu voortzet.

De bijwerkingen van het afbouwen van de tramadol kan je helaas weinig aan doen alleen heel langzaam afbouwen. Evt de zetpil met een warm mes(even onder warm water) in de lengte door tweeën snijden. Je hebt van tramadol ook druppels dan kan je het echt langzaam afbouwen. Maar weet niet of de misselijkheid ook beter wordt anders is druppels niet ideaal.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:36

Wat een fijne update, tikje positief :j

Ik zou toch kontakt opnemen in verband met die hoofdwonden, bij het ziekenhuis.
Mijn man heeft een keer een behoorlijke wond gehad aan zijn voet en precies hetzelfde als jij, lelijke korst en toen die los liet, gat er onder en niet genezen, huisarts schrok zich dood en er moest van alles aan gedaan worden.
Weet niet meer hoe het heette maar het was niet goed.

Snap dat je er totaal geen zin in hebt maar toch.
Heb je geen controle afspraak bij de chirurg binnenkort?