"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:07

Omdat je nu licht bloedverlies hebt, betekend niet dat je de komende dagen meteen vol gaat bloeden. Ik heb ook wel eens dat ik heel licht bloed verlies en pas na een paar dagen op gang komt. Ik zou gewoon een normale stopweek doen. Maar even door de zure appel bijten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:19

Ik ben laatst bij de HA geweest. Zelf begon ik over de Zoely maar hier was ze niet echt enthousiast over. Ze heeft nu de Modicon voorgeschreven. Nog nooit van gehoord maar ik ga 't eens 3 maanden proberen.

Het liefst zou ik helemaal zonder hormonen willen. Is op zich wel een optie aangezien ik geen vaste relatie heb maar wel flink aan 't daten zeg maar dus dan moet 't sowieso veilig. Maar alsnog vind ik een extra anticonceptie wel prettig. Stel 't condoom scheurt ofzo.

Mja de enige optie is dan 't koperspiraal. En dat vind ik toch eng, vooral 't plaatsen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:24

Ik ben nu zo'n 4 weken gestopt en mijn lijf is enorm van de rel; flink hoofdpijn, migraine, zere borsten, bloedverlies te pas en te onpas, ben vreselijk moe en slaap het liefst 10 uur per nacht :')

Maar mijn emoties zijn al een stuk vooruit gegaan :j Nog even doorbijten :) Het voelt sowieso al een heel
stuk beter om niet meer elke dag al die hormonen binnen te krijgen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:26

Voor mij was stoppen met de pil een bevrijding. Geen stemmingswisselingen meer, libido omhoog en 5kg eraf ;-) (nu al ruim 8 jaar mirena)

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:11

Ik ben nu 1.5 week gestopt. Niet omdat we kinderen willen maar meer voor de rommel. Slikte 10 jaar Diana 35.

Ben wel heel bang dat ik straks weer onder de puisten zit... ah, als het die moeheid al oplost ben ik al heel blij.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:17

Ben 'al' op pagina 5 maar wil dit topic even onthouden dus lees vanavond weer even verder :)
Slik al vanaf mijn 16e (nu dus zo'n 16 jaar) de microgynon 30 en zit er ook hard aan te denken om ermee te stoppen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 15:42

TuttiFrutti_ schreef:
Ik ben nu 1.5 week gestopt. Niet omdat we kinderen willen maar meer voor de rommel. Slikte 10 jaar Diana 35.

Ben wel heel bang dat ik straks weer onder de puisten zit... ah, als het die moeheid al oplost ben ik al heel blij.

Dat is op zich ook niet onoverkomelijk... Misschien kun je je eetpatroon aanpassen, minder make-up gebruiken (zijn maar suggesties, ik weet niet of je dat misschien al doet :D )

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:46

Ik mis in dit topic een beetje de zoektocht naar de juiste pil.

Ik gebruik m nu 8 jaar. Op een gegeven moment ontzettend last van stemmingswisselingen en een laag libido gekregen (van pil gewisseld door de zorgverzekering). Ook besloten om te stoppen met de pil & toen ging het inderdaad beter. Ik heb een spiraaltje laten zetten, die werden toendertijd op bokt nog flink de hemel in geprezen :Y) dat kreng heeft er 5 dagen in gezeten. Ik heb ZO'N pijn gehad. Kon niet lopen, staan, zitten of liggen. M'n lijf liet duidelijk merken dat het spiraaltje er weer uit moest. Toen nog even de nuva ring geprobeerd, maar daarmee had ik ook last van stemmingswisselingen en een laag libido.

Uiteindelijk ben ik samen met mijn huisarts op zoek gegaan naar de juiste pil. In eerste instantie ging het bij de meeste pillen tot 3 maanden prima, daarna kwamen de klachten opzetten. Dus kreeg ik maximaal na 3 maanden een andere pil voorgeschreven. Nu hebben we er een gevonden waar ik geen klachten van krijg, omdat m'n huisarts heeft gezocht naar een pil met de juiste samenstelling voor mij.

Dus, in het kort: niet elke pil is hetzelfde. Stoppen met de pil hoeft niet de oplossing te zijn...

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:34

Magrathea schreef:
TuttiFrutti_ schreef:

Dat is op zich ook niet onoverkomelijk... Misschien kun je je eetpatroon aanpassen, minder make-up gebruiken (zijn maar suggesties, ik weet niet of je dat misschien al doet :D )

Eetpatroon zou ik kunnen aanpassen inderdaad. Makeup draag ik zelden...alleen als er een feestje is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:54

Doubtless: Ik heb dus een andere pil geprobeerd en toen die niet werkte was het van, oh, nou dan maar terug naar je vorige. Ik wist geen eens dat er zoveel varianten waren tot ik het topic las. Wel een punt om in m'n achterhofod te houden mocht ik weer beginnen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:41

Goed overleggen met je huisarts. Door verschillende pillen uit te proberen kan je er dus achter komen op welk bestanddeel je slecht reageert & dan pak je een pil die een zo laag mogelijke dosis van dat bestanddeel heeft ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 18:20

Tuttifrutti: veel komkommer eten :Y) Verder weet ik het zo gauw ook niet hoor, maar je kunt een hoop doen met je eten om je huid beter te maken.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:18

Hebben de dames met een Mirena ook gehoord van de HA dat de hormonen van de Mirena zich alleen beperken tot je baarmoeder en niet verder in je lijf komen? Met andere woorden dat je dus geen last kan krijgen van stemmingswisselingen en dergelijke.

Ik geloof er geen zak van. Waarom zou dat hormoon alleen in je baarmoeder blijven en niet in je bloed komen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:58

Abercrombie, een vriendin van mij is afgestudeerd van geneeskunde en zij zegt ook dat dat de grootste onzin is. Die hormonen komen in je bloed en dus in heel je lijf inderdaad.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 16:24

_Tara_ schreef:
Abercrombie, een vriendin van mij is afgestudeerd van geneeskunde en zij zegt ook dat dat de grootste onzin is. Die hormonen komen in je bloed en dus in heel je lijf inderdaad.

Het is wel zo dat het maar een kleine hoeveelheid is en het alleen werkt in de baarmoeder (geloof ik). Dus in die zin krijg je wel degelijk minder in je bloed dan bij bijv. de pil, waar het een hogere concentratie nodig heeft om effectief bij de eierstokken uit te komen. Als je liever geen hormonen neemt maar de koperspiraal of condooms niet bevallen, kun je altijd nog beter voor een hormoonspiraaltje kiezen dan alsnog de pil.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:26

Ik wil graag een koperspiraal maar dat was niet voldoende. Resulteerde in een zwangerschap.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:45

Eerst over de pil: Ik doe ook geen stopweken meer, vroeger wel, en ook wel eens een paar maanden gestopt, maar was te erg ongesteld. stopweken maken me gewoon ziek, ook als ik zonder de pil gewoon ongesteld wordt, dus voor mij is het simpel: geen ongesteldheid meer.

Een laag libido is wat anders dan echt geen zin in sex hebben, nooit. Asexualiteit is gewoon een geaardheid en dat komt niet door de pil. Sommigen denken namelijk dat asexualiteit door de pil komt, maar dat is dus onzin. Wat minder zin mogelijk wel, maar geen asexualiteit.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:18

Germie: op basis waarvan zeg je dat? Ben het niet met je eens...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 07:51

Er zijn mensen die beweren dat asexualiteit niet bestaat. Maar dat bestaat wel degelijk, dat is een geaardheid. Kijk maar op het aven netwerk. Er is heel weinig over bekend en dus zoekt men het in allerlei andere oorzaken. Maar sommige mensen worden zo geboren. En dat heeft niets te maken met laag libido, die kan heus wel goed zijn (ace hearts), maar tja, 'de daad' is dan gewoon niet nodig.

Dat de pil voor een lager libido kan zorgen kan ik me nog enigzins voorstellen al heb ik het nooit gemerkt. Voor mij is de pil de uitvinding van de eeuw. Nooit meer ongesteld hoeven zijn en geen rare dingen als prikpillen enzo. En ziek als je ongesteld bent. In de periodes dat ik gestopt ben met de pil merkte ik geen enkel verschil in 'zin in sex', maar ik had wel weer meteen de bijbehorende koppijn e.d.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:05

Laat ik nu juist een artikel over asexualiteit. :) Bestaat wel degelijk. En niet alleen bij vrouwen ook bij mannen.

Ik ben nu weer aan de pil. Helemaal prima tot nu toe.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:41

Oh maar ik snap wel dat aseksualiteit bestaat. Ik snap alleen niet dat jij zegt dat nooit zin hebben in seks niet door de pil maar door aseksualiteit komt.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:13

Dan is geen zin haast een pandemie onder de vrouwelijke wereldbevolking :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:17

Behalve dan dat het geen ziekte is ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:19

Abercrombie schreef:
Dan is geen zin haast een pandemie onder de vrouwelijke wereldbevolking :P

Of zou dat komen door de wijze waarop de vrouw wordt weggezet in de media van de westerse wereld?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:07

Aseksualiteit is natuurlijk wel even wat anders dan een prima libido hebben en na het starten met de pil geen libido hebben.