[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:19

anoukwendy schreef:
Ik smeer er ook nooit iets op hoor, wist ook niet eens dat het moest :o maar ik heb dan ook geen last gehad van mn navelpiercing. Eigenlijk nergens van.
Heeft er iemand ervaring met van die 'schiet' oorbelletjes in je tragus? Van hoe ze dat nu ook met gewone oorbellen doen zegmaar. Volgens een kennis van mn moeder (die dit met bijna alles doet, ze zegt ook dat ze navelpiercings enzo zo doen? Klinkt voor mij heel raar) kan het gewoon. Is trouwens in zweden..

Ik zou het niet doen maar echt laten piercen.

Bij dat 'schieten' duwen ze een niet echt heel scherp voorwerp met brute kracht door je huid en kraakbeen. Bij piercen neemt de piercer een hele scherpe naald waarmee een 'mooie' wond wordt gemaakt en vervolgens wordt het sieraad past geplaatst.

Die schiet oorbelletjes zijn ook heel kort, je hebt bijna geen ruimte voor zwelling. Klasgenootje van mij had haar tragus laten schieten en het achterkantje werd toen 'opgegeten' door de wond toen het ging zwellen.

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:37

Tragus mogen ze niet schieten! En dat is NIET zonder reden. Door het schieten heb je heel veel kans dat het kraakbeen splintert en dan kan het onzettend lelijk gaan genezen. Met een naald doet ook echt een stuk minder zeer dan dat je het zou laten schieten. Het klinkt enger en ziet er misschien ook eng uit, maar geloof me. Piercen is een stuk gezonder.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:46

Ik maak mij er ook niet druk om hoor, alleen vind het irritant en lelijk..

Ik moest vanaf het begin met zon wasgel onder de douche gel, easy piercing heet het. Dat is het enige en goed spoelen onder de douche n daarna afdrogen, meer niet..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:30

Nou bij mij deed het piercen door kraakbeen wel echt walgelijk zeer :')

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:43

Ik heb wel die bovenin mn oor laten schieten, dat was geloof ik wel echt nog schieten maar die deed veel minder zeer als mn tweede gaatje opnieuw.
Ik durf het echt niet denk ik, terwijl ik er wel over zit te denken om mn navelpiercing opnieuw te laten doen. Die is heel ver voorin het velletje geprikt, of ik wil er een korter stokje voor hebben maar nog niet echt naar opzoek gegaan dus mocht iemand iets weten wat niet zo 'saai' is zegmaar.. :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:16

muntdrop schreef:
goldenarrow schreef:
Ik deed ook aan LITHA met mijn navelpiercing, maar die is nu toch mooi ontstoken -O- en bij mijn helix heb ik nu een korstje zitten.

Soms heb je pech :( navelpiercing van mijn vriendin was ook opeens helemaal uit het niks gaan ontsteken. Ze heeft hem toen een paar dagen telkens 15 minuten geweekt in zeezout oplossing (gewoon dat glas op je navel houden terwijl je op je rug ligt zegmaar, toen was het weer over. Korstjes zijn redelijk normaal bij kraakbeen toch? (oke ik heb ze niet maar ik heb ook 0,0 gebloed bij beide piercings.)

Geen idee, toen ik hem liet zetten bloedde hij flink. Maar dat is ook alweer in mei ofzo. In de tussentijd geen korstjes meer gehad, dus vreemd dat hij nu weer begint.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:18

Lage weerstand?Niks geks in deze tijd van het jaar. Een lage weerstand heeft bijna altijd effect op mijn piercings.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:41

anoukwendy schreef:
Ik heb wel die bovenin mn oor laten schieten, dat was geloof ik wel echt nog schieten maar die deed veel minder zeer als mn tweede gaatje opnieuw.
Ik durf het echt niet denk ik, terwijl ik er wel over zit te denken om mn navelpiercing opnieuw te laten doen. Die is heel ver voorin het velletje geprikt, of ik wil er een korter stokje voor hebben maar nog niet echt naar opzoek gegaan dus mocht iemand iets weten wat niet zo 'saai' is zegmaar.. :)

Ik vond gaatjes schieten pijnlijker dan mijn tragus. En als het even pijn doet, wat dan nog? Het duurt maar even en daarna kun je trots zijn op jezelf dat je het toch gedaan hebt. En je hebt er nog een mooi sieraad voor terug ook :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:50

Mijn Tragus heb ik de eerste keer laten schieten. Ik wist wel dat het eigenlijk "not done" was (was bij de Piercing Zone ofzo, zat vroeger in de V&D, dat zegt al genoeg....), maarja, scholier, weinig geld en wel direct willen hebben. Stom, stom, stom. Ze hadden niet helemaal recht geschoten, waardoor de piercing (of naja, oorbel dus) op randje kraakbeen zat en langzaam uit begon te groeien. Zodra ik dat door had heb ik hem er gelijk uitgehaald, dicht laten groeien en toen laten piercen. Misschien ietsje pijnlijker, maar wel 10x beter! Dat is echt de laatste keer geweest dat ik wat heb laten schieten, mijn 3e paar oorbellen zaten ook op randje kraakbeen, dus geen risico genomen en lekker laten piercen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:52

Lous schreef:
Lage weerstand?Niks geks in deze tijd van het jaar. Een lage weerstand heeft bijna altijd effect op mijn piercings.

Dat zou best kunnen hoor! Verklaart wel waarom ik van beide piercings last heb.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:01

goldenarrow schreef:
Lous schreef:

Dat zou best kunnen hoor! Verklaart wel waarom ik van beide piercings last heb.

Heb ik ook altijd met mijn MD, hoef maar beetje niet fit te zijn en gelijk geïrriteerd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:04

Mijn zusje en haar vriendin hebben hun tragus beiden laten schieten jaren geleden, beiden geen problemen gehad.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 01:20

Oeps, al een tijdje niet op dit topic geweest :o
iemand vroeg of mijn Oren niet Meer verder dicht groeien.
de rechter wss wel, die is nu ook al verder dicht Dan links :) links is een aantal keer uitgescheurd, waarvan 1 keer op 4 plaatsen (ik was niet de meest voorzichtige stretcher want ja, jong :') ) en die groeit door litteken weefsel niet Meer verder dicht :n ik kan me er verder op het moment niet al Te veel aan storen eigenlijk, het is al ZO veel beter Dan de 22 mm die ik eerst had :) nu kan ik er een bescheiden plugje indoen en Dan is het eigenlijk net een Grote oorbel :j
als je je Oren niet groter stretcht Dan 10-12 mm kunnen ze nog gewoon terug groeien, al is dit dus wel afhankelijk per persoon en hoe voorzichtig je stretcht :) ik heb ook nog steeds twee puntjes van mijn lip piercings, maar die zie je bijna niet, en ik heb nu alleen nog smiley en tong, en die ziet je ook bijna niet, dus ik heb niet Meer zo'n metaalwinkel uiterlijk, wat wel bijdraagt aan het feit dat ik me over de Oren niet zo heel druk Meer kan maken :) trouwens niets tegen heeeel veel piercings bij anderen, ik vind het supergaaf, alleen heb ik een ontzettend poppengezichtje, en het past echt niet bij me, ook niet bij hoe ik ben, omdat je er toch vaak een bepaalde uitstraling van krijgt:)

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:11

Hallo ik kom hier zomaar even binnenvallen met een vraag.. omdat ik denk dat ik het hier gewoon beter kan vragen, dan wanneer er speciaal een topic voor moet worden gemaakt..

Maar ik heb dus een vraag over mijn navelpiercing.
Deze heb ik nu een goede 3 maanden terug laten zetten en eigenlijks gaat het heel goed, totaal geen last van etc.
Alleen nu zou ik er graag wel een andere piercing in willen doen, maar er komt nog wel steeds als ik onder de douche sta een beetje 'rotzooi' uit.. dus is het nu wel verstandig om er een nieuwe in te doen?

Nu had ik al wel een beetje rondgevraagd aan andere mensen met een navelpiercing en die zeiden dat het wel kon.. maar ook dat het wel raar is dat mn piercing nog steeds een beetje aan het 'etteren' is soms..

Sorry voor het lange bericht, maar ik hoop dat ik bij jullie iets meer duidelijkheid kan krijgen. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:14

Neeee, niet doen! De genezingstijd van een navelpiercing staat op ongeveer 9 maanden. Dus tot die tijd lekker je gewone sieraad erin laten zitten. Die van mij heb ik na ruim 9 maanden gewisseld en toen bleek hij toch nog niet helemaal genezen te zijn. Binnen een dag was hij helemaal smerig ontstoken. Snel weer met mijn 1e sieraad gewisseld, nog een paar maanden gewacht en gelukkig nooit meer gedonder mee gehad (we zijn nu ruim 10 jaar verder). Zolang er nog troep uit komt is het alles behalve genezen en wanneer er geen troep meer uit komt, is het ook nog niet genezen. Dus ik zou echt nog een tijdje wachten!

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:21

Bedankt voor de reactie :) ja dat leek mij dus ook al, alleen omdat ik al een paar keer had gehoord dat het wel kon ging ik toch beetje twijfelen.. al helemaal toen de piercer had gezegd dat ik er na 2 maanden al een nieuwe in kon doen..

Maargoed, dan nog maar even geduld hebben! :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:23

Wat is de genezingstijd van een septum piercing? Lees op internet tussen de 6-9 weken. Wil het liever zeker weten voordat ik er iets nieuws indoe na bijv 9 weken.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:45

Wie weet een site met leuke navel- en traguspiercings?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:12

Dominique_96 schreef:
Wat is de genezingstijd van een septum piercing? Lees op internet tussen de 6-9 weken. Wil het liever zeker weten voordat ik er iets nieuws indoe na bijv 9 weken.

6 tot 9 weken inderdaad, maar betekent niet dat ie dan bij iedereen altijd genezen is. Kraakbeenpiercings staat 6 tot 9 maanden. Mijn 1e helix was na 12 maanden pas braaf, maar nog niet helemaal genezen. Als je twijfelt kan je er beter nog wat langer mee wachten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:12

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:15

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:25

www.lmpiercings.nl

Daar heb ik er een paar besteld!

En er zijn er nog een aantal van Ebay onderweg ook :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:34

xxcleeoo schreef:
Daar zag ik niks!

Niks leuks of echt niks? :P
Je kan er sorteren op sieraad op lichaamsplek waar ook tragus en navel tussen staat. Pagina's vol. Of je kan ze zelf samen stellen door gewoon de staafjes/ringetjes en balletjes/hangertjes apart te bestellen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:46

Ik moet zeggen dat ik bij allover ook niks leuks zag hoor!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:49

Dat kan. :j
Ik bestel alleen maar bij Allover omdat ik weet dat de zakjes daar geseald zijn en je ze dus niet gebruikt terug kunt sturen, zoals crazyfactory. Hygiëne. :j
De rest van de sites heb ik geen ervaring mee.

Wat ik trouwens niet snap.. waarom zou je je tepelpiercing willen stretchen?
Dan heb ik 't niet over van 1 mm naar 1.2 of 1.6 maar naar 4/5/6/7/8/9 mm... :wow: