Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djeradalover

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:02

Ik heb me 2 weken geleden aangemeld maar nog steeds geen oproep voor een keuring oid gehad.

Als je medicatie slikt mag je dan ook bloed geven en gaat je hb veel naar beneden als je bloed geeft? Ik slik momenteel (o.a.) ferogradumet (ijzer) omdat ik in november 3x een bloeding heb gehad en daardoor HB van 5,1. Dit is nu weer op pijl, maar als dit na 1x bloed geven weer zo fors naar beneden gaat is het wellicht niet zo slim voor mij om bloed te geven...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:11

bepaalde medicatie is toegestaan. Maar afhankelijk van de oorzaak van de bloedingen, is het in jouw geval mss niet ideaal om bloed te geven...
Bij ons worden heel vaak vrouwen geweigerd tijdens en net nadat ze hun maandstonden hadden. Omdat het Hb en ijzergehalte dan vaak aan de lage kant is en het bleod vernietigd wordt. (Zonde dat je het dan gegeven hebt en zelf "in de problemen" zit)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:23

Daarnaast duurt het ook ong. 3 maanden voordat het weer terug is op pijl.

Ik heb ook weer een oproep. Alleen beetje balen dat ik idd. eind deze week met het maandelijkse zit. Dan maar in de tweede week :P

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 01:33

Ook al heb ik mijn maandelijkse periode dan ga ik nog heen om te geven. Mijn Hb zakt daar niet zo van. Afgelopen donderdag 9.5 dus heen enkel probleem. Sommige vrouwen kunnen er last van hebben.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 01:39

Ik kan ook door met mijn periode , geen moeite mee

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:23

En ook ik kan door tijdens de maandelijkse periode!

Ik heb geen idee of je HB dusdanig zakt van het geven van bloed. Ik ben de eerste dag wat flauwtjes en moet dan echt goed veel drinken en om de zoveel uur wat eten. Na die dag is het vaak al weer grotendeels goed al moet ik de op een volgende dagen niet heel zwaar fysiek werk gaan doen want dan kost me dat wel wat teveel energie merk ik. :)

Anoniem schreef:
Ik moet maandag. Ben wel benieuwd.
Is er iets wat goed is om vantevoren te eten?
Ik heb dan alleen nog maar keuring en dus 4 buisjes mAr ben vooral benieuwd voor het " echte prikken"

Geen idee of het helpt maar ik eet standaard een appel en een 'snelle jelle' ontbijtkoek. :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:32

Ik heb mij aangemeld en ben benieuwd wanneer ik voor de keuring kan!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:33

Wat goed dat er zoveel nieuwe donoren zijn! Wat is jullie motivatie geweest om je aan te melden?

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:12

Net aangemeld als orgaandonor !
Altijd al willen doen maar het kwam er nooit van. Dus toen ik net dit topic tegen kwam ben ik me meteen gaan aanmelden.
Nu kan ik 't niet meer vergeten :+
Bloeddonor wil ik in de toekomst zeker ook worden, voordat ik me hier echt in ga verdiepen wacht ik tot ik iets "gezonder" ben en lekkerder in mn vel zit. Ben al regelmatig duizelig wanneer ik al m'n bloed nog heb :')

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:27

Mijn motivatie is voornamelijk omdat ik graag wat wil doen voor mn medemens die het nodig heeft. Orgaandonor ben ik ook, ben nog aan het nadenken over het doneren van een nier bij leven en zoek nog steeds ervaringen van eerste hand.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:00

Ik heb het er al vaker over gehad dat ik dit wilde doen in ieder geval bloed donor. Nu heb ik de stap gezet

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:24

Ik heb zojuist mijn 2e (vol)bloed donatie gedaan bij sanquin, zou ook plasma wel willen doen maar ik ben helaas niet goed prikbaar daarvoor. Ik vind het stiekem wel een beetje spannend steeds maar wel belangrijk om te doen omdat bloed donoren echt nodig zijn. Ook heb ik een voor nederland soort minder voorkomende bloedgroep waardoor het aan de ene kant minder nodig is maar er alsnog wel donoren voor moeten zijn!

Ook heb ik me aangemeld als stamceldonor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:58

Vandaag voor de keuring geweest en 4 buisjes geleverd daarvoor.
Mijn hb was 8.
Als alles goed is wordt kk over een paar weken opgeroepen.
Ik bleek makkelijke aders te hebben.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:21

Hb leek even te laag te zijn, bij 2e en 3e keer prikken gelukkig 7,9 dus mocht doneren. 7 min 45 over gedaan :P

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 01:03

Hou je ook echt bij hoe lang je donatie geduurt heeft :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:01

Nee, ik zei tegen degene die mij weer afkoppelde dat ik het zo snel vond gaan en toen las ze dat van het apparaat af :P

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:09

Ik ben ook orgaan donor, ik kan er als ik er niet meer ben toch niets meer mee.

Zou ook graag bloed geven, maar dat is helaas geen optie meer. Sowieso ben ik niet te prikken, infuus prikken gebeurd zelfs vaak op OK en dan nog hebben de anesthesisten er zeer veel moeite mee, terwijl dat toch de meest ervaren prikkers zijn. Tien keer prikken is geen uitzondering en onder narcose (bloedvaten worden dan wijder en beter zichtbaar) om daarna infuus te kunnen prikken.

Ik ga wel eens uit zoeken hoe en wat voor stamcellen, dat zou ik ook best willen doen als dat mogelijk is...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:22

Ik kan mijn berichtje niet meer aanpassen.

Net online een lijst met vragen ingevuld of je in aanmerking komt voor stamceldonor. Op t laatste krijg je dan een lijst met ziekte/aandoeningen en als je daar ja op kan antwoorden kom je niet in aanmerking. Nu kan ik op trombose en op hersen/ruggenmerg operaties ja antwoorden. Wil dit dan zeggen dat je hoe dan ook niet in aanmerking komt? Of kunnen er uitzonderingen zijn? Bijvoorbeeld na een bepaalde tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:43

Bij zulke specifieke vragen zou ik even kijken of je ergens een telefoonnummer ziet, en even bellen.
Denk dat je dan wat sneller duidelijkheid krijgt..

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:14

Wacht nu alweer 2 maanden op de uitslag van de keuring. Vorige keren duurde dat ook al zo lang. Wil morgen eigenlijk even bellen, of is dat overdreven? Hoe lang moesten jullie wachten op jullie uitslag?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:17

Ik heb helemaal geen uitslag gehad. Als er iets was zouden ze contact opnemen en anders moest ik gewoon wachten op de eerste oproep en dat duurde idd wel even.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:46

Ik heb toen naar 2 weken gelijk een oproep gehad.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:51

Bij mij duurde het ook wel een tijd voor ik mijn eerste oproep kreeg :j

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:24

Bij mij heeft dat geloof ik ook even geduurd.
Helaas vorige week donderdag weer een te laag HB gehad bij de bloedbank, 7,4 dit keer. Te laag om te geven. Ik zit al dik 2 mnd aan de ijzersupplementen (van Kruidvat, niet via huisarts). Helaas... Nu over een half jaar weer oproep, maar ik ben inmiddels 4 keer geweest en steeds te laag. Krijg je als je fanatiek sport. Merk wel dat mijn energie iets hoger is sinds ik de supplementen slik (of het is toeval), dus daar blijf ik wel mee doorgaan. En regelmatig een glaasje Ferro :).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:26

Zonde joh!

Ik heb hier de griep te pakken -O- Blijkbaar was het bloedprikken net de trigger om het door te laten breken.