Body & Fitshop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:01

Collie, ik vind eiwitshakes ook niet lekker, alleen de vanille gaat nog redelijk (neutraal hadden ze de niet zeiden ze?). Ik slik het zo snel mogelijk door :+

De eiwitten (en ook de bcaa die in de meeste mixen zitten) helpen/zorgen voor een snelle eiwitsynthese en helpt zeker in de herstelfase. Dus zou denk ik best kunnen dat je minder of korter spierpijn hebt. Al herstel je ook sneller naarmate je lichaam wat meer gewend raakt aan het sporten. Wanneer ik het niet gewend ben heb ik 2-3 dagen spierpijn (echt na de allereerste keer 4 dagen) en nu heb ik vaak maar 1 dag spierpijn.

Collie2008 schreef:
Die protein breakfast klinkt ook wel handig als ontbijt. Aleen begrijp ik niet zo goed de koolhydraten? Op zich zit er weinig KH uit suikers, maar vezels zitten er ook niet zo veel in?

Ik ken het product niet, maar ik zie zo snel even fructose en havermeel staan. Havermout bevat best veel kh (maar wel complexere). Havermeel is verder vermalen dan havermout, die maling heeft invloed op de hoeveelheid vezels.

Gewoon havermout in je ontbijt gooien?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 02-10-15 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Re: Body & Fitshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:24

Ja ik doe inderdaad havermout in m'n smoothies. Altijd met magere kwark, sinaasappel, banaan en havermout en daarbij doe ik wisselend ananas of aardbei bosbessen etc. Dan heb ik mn portie fruit binnen, havermout voor de complexe KH. Lekker, handig en lang vol

Spierpijn klopt idd ook met de gewenning, eerste keer was een week krom lopen :+ Nu vaak 2 dagen wel voelbaar, maar niet vervelend. Eerder lekker :+

Leuk om de site door te spitten en recensies te lezen trouwens van alles

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:50

Kayleigh_ schreef:
Vinden jullie de smart bars écht te vergelijken met een mars of andere chocoladereep? Wauw :o Ik kan dat er echt niet in terugvinden, hoe goed ik ook m'n best heb gedaan.

Als ik een eiwitreep moet kiezen die ik wel écht lekker vind, ga ik voor de repen van XXL Nutrition. De Delicious Protein Bars. Alle smaken zijn super en dat is écht te vergelijken met een Mars, Snicker of Milka Oreo reepje.

okee, zo zie je maar, smaken verschillen! Gelukkig maar :) Ik vind de choco smaak van de smartbar echt lekker!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:35

de perfection bars zijn in de aanbieding. ik denk dat ik ze maar eens ga bestellen. nog smaken die aan te raden zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:02

Ik krijg die smart bars echt met geen mogelijkheid naar binnen :o hoor van veel mensen dat de strawberry white chocolate wel lekker is, maar vind white chocolate echt niet te kanen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:12

Die Strawberry variant vind ik ook niet te beuken :o

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:16

Die aardbei vond ik mierzoet.
Vind alleen de kokos variant wel lekker, de choco is me te chemisch.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:37

En de caramel? Die vind ik het lekkerst!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:57

Ik heb gisteren sinds tijden weer eens besteld!
Onder andere de smart bars in de smaak White Chocolate.
En verder
Vitamine D
Vitamine B12
Multi Women
Goodnight & Relax
En gratis shake beker en Whey Perfection zakje.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:46

Ik zag dat je nu overal kortingen kreeg, (2 + 1 gratis en 50% korting), vanavond maar eens even kijken of er nog iets bij zit wat ik kan gebruiken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:06

wanneer eten jullie die bars dan? Echt rondom het sporten of ook gewoon op de spoorloze dagen als een soort vervanging van een snack o.i.d.?

Ik ga denk ik toch voor die eiwit ontbijt, die ga ik door mn smoothie kieperen, dan hoop ik dat ik langer 'vol' blijf. Ik heb eigenlijm altijd trek. Ik kan 's morgens ontbijten met lasagna als het moet en kan de hele dag koek en snoep kanen, maar ook krakers en brood :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:12

Mn pakketje wordt(als het goed is) vandaag tussen 2 en 4 bezorgd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:07

Collie2008 schreef:
wanneer eten jullie die bars dan? Echt rondom het sporten of ook gewoon op de spoorloze dagen als een soort vervanging van een snack o.i.d.?

Ik ga denk ik toch voor die eiwit ontbijt, die ga ik door mn smoothie kieperen, dan hoop ik dat ik langer 'vol' blijf. Ik heb eigenlijm altijd trek. Ik kan 's morgens ontbijten met lasagna als het moet en kan de hele dag koek en snoep kanen, maar ook krakers en brood :+

Ik heb geprobeerd de smart bars als tussendoortje te eten als ik echt even honger had. Ik slik ritalin en daardoor is maaltijden eten ineens best moeilijk geworden. Jammer genoeg werken mijn smaakpapillen nog helemaal prima :=

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:18

Ik heb smartbars coconut liggen als snack. Moet er wel echt trek in hebben want zo lekker vind ik ze niet :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:39

Collie2008 schreef:

ik eet een smart bar na de krachttraining, goed voor het herstel en de opbouw van spieren

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:44

Iemand een idee of eiwitten ook helpen bij herstel van ziek zijn? :')

Anyways, vandaag mn pakje gekregen :D

Afbeelding

En ook meteen maar een smart bar geprobeerd. Niet bijzonder lekker, maar ook niet echt vies. Kan ook zijn dat ik te weinig proef omdat ik ziek ben.

Afbeelding

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:59

Eiwitten helpen niet bewezen beter bij sneller herstel. Je kunt je immuunsysteem wel een boost geven door tijdelijk vitamine C te overdoseren :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:01

Jezzi schreef:
Eiwitten helpen niet bewezen beter bij sneller herstel. Je kunt je immuunsysteem wel een boost geven door tijdelijk vitamine C te overdoseren :j

Eiwit repen heb ik ook gekocht voor die spierpijn, niet omdat ik ziek ben :P
Maar omdat ik spierpijn heb, heb ik er maar eentje gegeten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:21

De vitamine fleur zijn dat grote pillen?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:26

God ik vind die Multi Woman pillen echt een verschrikking, ga elke keer bijna over mn nek als ik die dingen inneem, alleen de geur nog maar :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:36

gribaldi schreef:
De vitamine fleur zijn dat grote pillen?

Ze zijn best wel groot ja,en zoals hierboven vermeld, ruiken en smaken ze ook niet lekker.
Maar als je ze met iets neemt waar smaak aan zit(dus niet gewoon water), dan is met 2 slokken de smaak al uit je mond

Afbeelding

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:37

Die vitamine D doe ik er ook altijd bij, mooie hoge dosering :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:57

Ja inderdaad :)
En misschien helpt het wat tegen de winter depressiewaar ik altijd veel last van heb.
afgelopen winter voor het eerst de vitamine D erbij gedaan, en heb eigenlijk weinig last gehad.
En ach, baat het niet, schaad het niet.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:37

Bedankt voor de foto's. De capsules krijg ik wel weg met melk oid. Die tabletten moet ik eerst kapot kauwen. Maar ik ga bij de volgende bestelling ook voor de B12 en nog wat extra vitamines.

Eens kijken of de vermoeidheid minder gaat worden, krijg wel B12 prikken maar wat extra's kan nooit geen kwaad.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:44

Even wat info gezocht over Vit B12, dacht namelijk dat de opname daarvan heel lastig was voor het lichaam en daarom de werking vaak nihil, maar met die van de body&Fit shop zou dat mee moeten valleen aangezien die 1000 als waarde hebben

Citaat:
Optimale orale dosering

Maximaal 1% van de orale dosering vitamine B12 wordt opgenomen via passieve diffusie, dus ook bij malabsorptie door afwezigheid van intrinsic factor (IF). De normale vitamine B12-behoefte kan oplopen tot circa 20 μg/dag; bij malabsorptie is een dosering vitamine B12 nodig (afhankelijk van de ernst van malabsorptie) tussen 650 en 2000 μg/dag.(64,85) Orale suppletie met vitamine B12 in doseringen van 1000 tot 2000 μg/dag is even effectief als intramusculaire injecties, ook bij malabsorptie van vitamine B12.(1,64) Alleen bij ernstige neurologische manifestaties heeft intramusculaire toediening in eerste instantie de voorkeur (iets snellere repletie).(64) Bij vitamine B12-suppletie kunnen neurologische symptomen tijdelijk verergeren.(1) Bij effectieve suppletie is macrocytaire anemie binnen twee maanden gecorrigeerd en zullen neurologische symptomen binnen zes maanden verdwijnen of verbeteren.(1) Een hoog gedoseerd vitamine B12-supplement (1000-2000 μg) wordt bij voorkeur los van de maaltijd ingenomen (de opname is dan iets beter), maar dit is niet noodzakelijk.(1,7) Als een vitamine B12-deficiëntie is vastgesteld, is het belangrijk onderzoek te doen naar de onderliggende oorzaak. Als de oorzaak van de deficiëntie niet weggenomen kan worden, is levenslange vitamine B12-suppletie vereist.(1,3)