Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:48

Elke menstruatie is anders, ook als je de pil slikt.

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:40

Hallo mede-pechhebbertjes :+
Ik meld me ook voor deze week. Gister ging ik een dagje naar hellendoorn, nergens last van, echt niks.
En vanochtend begon t feestje, en nu heb ik sinds 7 uur non stop enooorme buikpijn. Ik heb huiswerk genoeg en bestellingen om te doen, maar het gaat echt niet pfff. Morgen maar een dagje thuis blijven van school als het zo erg blijft?

Ik lig nu een beetje half dood op bed, en ik ga zo paardensport kijken wat over 5 minuten begint haha *D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:38

Utixo schreef:
xNathaliee schreef:
Oh ik bedoelde juist niet een keer doorslikken maar gewoon voor altijd. Ik loop namelijk bij een fysio vanwege klachten die tijdens mijn menstruatie het hevigst zijn. Nu na 8 maanden gaf mijn fysio als optie om dan maar niet meer ongesteld te worden (en dus de pil te blijven doorslikken) vandaar dat ik benieuwd ben of er mensen zijn de dit ook doen.

Ik dus. Mijn cliënten op mijn werk slikken ook allemaal door. Afentoe voel ik me ongesteld (pijnlijke borsten, opgeblazen buik), maar dat is hooguit een dag of 2. Heerlijk.

Heb je ook nooit doorbraakbloedingen (en las je dan een stop(week) in tot het over is)? Ik ben nu dus net begonnen met doorslikken en merkte in het begin al dat ik 2x alsnog bloed verloor. Maar dit was gewoon eenmalig, maar als het langer dan een dag aanhoud ga ik denk ik wel even stoppen met slikken of krijg je dan juist de volle lading :+ ?
Ik vind het heerlijk nu, vooral voor mijn bekken. De pijn die ik had in 'de week' zo dat was niet normaal. Nu heb ik heel af en toe 'last' maar dat heb ik wel vaker dus dat is niet zo erg.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:42

-O- -O- Vandaag is feest -O- -O-
Ik wil niet meeeeeeeer. *dood vogeltje op de bank*

Kun je dit niet uitbesteden?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:42

Ja ik ook! Nuja, niet dat ik er zo blij mee ben haha, moet juist een goede buitenrit gaan doen vandaag, niet zo fijn.
Maar eerste keer met koperspiraal en was zo enorm bang dat het enorm veel pijn ging doen (vroeger viel ik flauw van de pijn voor ik aan de pil ging) maar het valt mee, dus toch een beetje een reden om gelukkig te zijn *\o/*

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:56

Ah die heb ik ook :D

Eerste dag is bij mij altijd heftig en dan is het alweer bijna over.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:29

Zertab schreef:
Utixo schreef:
Ik moet zo lachen om jullie verhalen :). Ik heb 5 jaar en spiraal gehad, waarbij ik niet ongesteld werd. Deze is er in december uitgehaald,ik ben direct met de pil begonnen en ben nog niet gestopt. Doe ik wel zodra ik een doorbraakbloeding krijg,en doe is er nog niet geweest.

Waarom zou je jezelf iedere maand kwellen? De hel!

Ik kreeg na twee maanden al een doorbraakbloeding...dus langer dan twee maanden kan ik niet slikken.

Ik kon ook niet meer dan twee strips doorslikken, maar het lijkt wel of mijn lichaam er steeds beter tegen kan. Ik deed gewoon steeds iets uitbreiden en nu kan ik er geloof ik 4 doorslikken :P

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:30

Ik slik nu voor de eerste keer door, en ja hoor, ook lekker doorbraakbloeding... Moet ik nu vragen voor een sterkere pil trouwens?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:40

Nee hoor, dat zou ik alleen vragen als je al een doorbraakbloeding krijgt bij de eerste strip. Soms moet het lichaam aan het doorslikken nog wennen, maar die van mij is er nooit echt gewend aan geraakt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:52

Ik krijg nu ineens last van puistjes en dat had ik anders nooit...behalve toen die ene keer dat ik 3 maanden door slikte...

Kan ik hier iets aan doen?

Edit: ik slik de pil en denk dat het daardoor komt dat ik last van puistjes heb.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:42

Citaat:
Heb je ook nooit doorbraakbloedingen (en las je dan een stop(week) in tot het over is)? Ik ben nu dus net begonnen met doorslikken en merkte in het begin al dat ik 2x alsnog bloed verloor. Maar dit was gewoon eenmalig, maar als het langer dan een dag aanhoud ga ik denk ik wel even stoppen met slikken of krijg je dan juist de volle lading :+ ?
Ik vind het heerlijk nu, vooral voor mijn bekken. De pijn die ik had in 'de week' zo dat was niet normaal. Nu heb ik heel af en toe 'last' maar dat heb ik wel vaker dus dat is niet zo erg.

Voordat ik het spiraaltje had, had ik na een strip of 3 doorbraakbloedingen van een dagje. Maar daarna is mijn lichaam eraan gewent geraakt en ik heb nu nergens meer last van.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:54

Ik meld me ook :+

Helaas ben k gisterenavond weer de pineut :n
Ik slik wel de pil dus k zag het al aankomen..
En morgen heb ik mijn eerste school dag :(
Ik heb altijd het gevoel of ik 500 onderbroeken extra moet aandoen om niet door te lekken op school ofzo..
_O-
Gelukkig intro dag, dus hopen dat het niet lang duurt.
Die wc's op school zijn zo vies.
Ik ga nooit graag :( maar het moet wel.. mwehhh.. paard rijden als ik ongesteld ben vind ik al helemaal een drama .. en slapen doe ik ook amper :n

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 00:01

Zertab schreef:
Ik krijg nu ineens last van puistjes en dat had ik anders nooit...behalve toen die ene keer dat ik 3 maanden door slikte...

Edit: ik slik de pil en denk dat het daardoor komt dat ik last van puistjes heb.

Vriendin van me had dit ook. Zij is gewoon naar de huisarts gegaan en die heeft een andere pil voorgeschreven die ook wat voor de huid doet. Is wel duurder en wordt niet terugbetaald :-)

Ik ben er sinds gister weer vanaf. Veel sterkte voor iedereen die zich meldt :(:)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:38

Hier vanaf gister ook weer feest :(
Gelukkig alleen deze week niet al te lange dagen op school. Is vanaf volgende week weer anders, dus vind deze week helemaal niet zo erg :=
Hoop dat alle rugpijn me bespaart blijft deze keer!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:43

Ooo ik was het alweer vergeten hoe het was om ongesteld te zijn voor de pil, vast verdrongen.
3 dagen (dag en nacht) kramp, voordat het überhaupt feest is en nu het feest is... Nog meer kramp! Ooo wat fijn dit...

Ik mis de pil :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:08

billionache schreef:
Zertab schreef:

Vriendin van me had dit ook. Zij is gewoon naar de huisarts gegaan en die heeft een andere pil voorgeschreven die ook wat voor de huid doet. Is wel duurder en wordt niet terugbetaald :-)

Ik ben er sinds gister weer vanaf. Veel sterkte voor iedereen die zich meldt :(:)

Nja ik word bijna 18 dus dan moet ik de pil sowiesio zelf betalen...ik vind het alleen raar dat ik de pil al 1.5 jaar slik, en ik slik drie maanden door, en dan krijg ik er last van. Dat vind ik ook logisch. En daarna houd ik een stopweek, gaan ze weg, om vervolgens weer terug te komen...

Kan ook ergens anders aanliggen denk ik...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:11

minikatje schreef:
Ah die heb ik ook :D

Eerste dag is bij mij altijd heftig en dan is het alweer bijna over.

Ja, merk dat het hier hetzelfde is, hoezee *\o/* :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:15

Zertab schreef:
Nja ik word bijna 18 dus dan moet ik de pil sowiesio zelf betalen...ik vind het alleen raar dat ik de pil al 1.5 jaar slik, en ik slik drie maanden door, en dan krijg ik er last van. Dat vind ik ook logisch. En daarna houd ik een stopweek, gaan ze weg, om vervolgens weer terug te komen...

Kan ook ergens anders aanliggen denk ik...

Tot 21 jaar :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:42

Moet je met 18 de pil zelf betalen? Hier (België) wordt die tot 21 jaar terugbetaald door de ziekteverzekering. Althans de standaard combinatiepil. Die een vriendin neemt tegen de acne dan weer niet.

Wat vreemd dat je hem al 1,5 jaar slikt zonder problemen en je nu ineens last krijgt!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:01

*mag stiekem nog niet klagen.. maar het zit er al aantekomen.. := *

Pony is vanaf vandaag erg hengstig, dus ik morgen óf overmorgen ongesteld. Hebben meerdere het dat? Dat jullie merrie hengstig is, en jullie zelf ook ongesteld?

Ik heb twee merries, waarvan als hun hengstig zijn, ik ongesteld ben. Toeval? :(:)

Trouwens wel ernstige onderrugpijn.. :(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:50

Caitlin_K schreef:
*mag stiekem nog niet klagen.. maar het zit er al aantekomen.. := *

Pony is vanaf vandaag erg hengstig, dus ik morgen óf overmorgen ongesteld. Hebben meerdere het dat? Dat jullie merrie hengstig is, en jullie zelf ook ongesteld?

Ik heb twee merries, waarvan als hun hengstig zijn, ik ongesteld ben. Toeval? :(:)

Trouwens wel ernstige onderrugpijn.. :(

Haha dat is wel heel grappig dan :P

Ik rijd zelf op een ruin ;)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:04

En ja hoor, gister ongesteld geworden! :\

Toeval? :))

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:47

Hier is het zo goed als voorbij, had het veel erger verwacht, dus mensen, koper spiraaltjes zijn niet het einde van de wereld *\o/*

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:06

Ik ben 5,5 week geleden gestopt voor een maand (maar nu nog steeds niet opnieuw begonnen) met de pil omdat ik steeds buikpijn had en doorbraakbloedingen kreeg. Ben direct daarna een week ongesteld geweest maar ik had dinsdag ongesteld moeten worden en nu is er nog niks...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:33

MarjoleinvdB schreef:
Ik ben 5,5 week geleden gestopt voor een maand (maar nu nog steeds niet opnieuw begonnen) met de pil omdat ik steeds buikpijn had en doorbraakbloedingen kreeg. Ben direct daarna een week ongesteld geweest maar ik had dinsdag ongesteld moeten worden en nu is er nog niks...

Kan wel rustig 10 week duren :) hormonen blijven vrij lang hangen namelijk. Daarna is het zelfs vaak nog zo dat het een half jaar duurt voordat alles weer echt op rit is. Was je voor die tijd al onregelmatig, dan zal dat waarschijnlijk miet veranderen.
Ik moest er een week langer op wachten nu, maar geen idee hoe het is de komende tijd.