Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:33

Ik heb eerst meerdere stoppogingen gehad die niet gingen werken. Tot het moment idd dat ik er zelf echt heel erg zat van was. Ik heb ook wel een paar maanden lopen roepen dat ik echt moest stoppen en roken echt stom en ongezond was en het er niet ladylike uit ziet e.d.
En ineens wat daar het moment, in de regen, achter huis, dat ik mezelf zag in de weerspiegeling van het raam.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:31

SAKKIA schreef:
Ik heb eerst meerdere stoppogingen gehad die niet gingen werken. Tot het moment idd dat ik er zelf echt heel erg zat van was. Ik heb ook wel een paar maanden lopen roepen dat ik echt moest stoppen en roken echt stom en ongezond was en het er niet ladylike uit ziet e.d.
En ineens wat daar het moment, in de regen, achter huis, dat ik mezelf zag in de weerspiegeling van het raam.

Ja en dat is het. Je moet er gewoon klaar mee zijn en die stap gewoon zetten.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:40

Ik kan met trots melden dat ik al vanaf 20 december ben gestopt. Met groot succes! Had er gewoon geen zin meer in om hier geld aan uit te geven. Heb een hele enkele keer nog zin in een sigaret als ik alcohol drink, maar die zin vergaat me ook vrijwel direct als ik de rook ruik. Man wat stinkt dat zeg! En dan te bedenken dat ik er ook jaren lang zo bij heb gelopen!! Bah.

Ik hoop van harte dat de mensen hier het ook gaat lukken om te stoppen! Ik heb zelf gemerkt dat ik me veel frisser, energieker en minder gejaagd voelde...het roken beïnvloed je leven echt heel erg op veel verschillende manieren!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:27

Nog niet gestopt, vorig jaar 5 weken gestopt geweest en toen sloeg ineens mijn verdriet toe. Mijn mama was december overleden na kort heftig ziektebed op 58 jarige leeftijd.....in februari gestopt met roken wat prima ging en toen dus een laat rouwproces meegemaakt.
Enorm moeilijk gehad.....nu gaat het goed een jaar later gelukkig :)

Nu weer elke dag aan het denken om te stoppen met roken, dus tot mijn lijf mee gaat doen blijf ik nog roken. Dat werkte de vorige keer ook en als ik het beu ben, cold turkey.
Merk nu al (ben er een week serieus mee bezig) dat ik al geminderd ben. Hoop eind van de maand gestopt te zijn. Dus ben weer aanwezig hier.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:20

Ik meld me ook. Ik ben gestopt op 21 december, nu dus 103 dagen geleden! Ik heb wel Champix gebruikt, werkte voor mij prima alleen werd ik er op het laatst erg beroerd van. Dus eerder mee gestopt dan gepland. Gaat me eigenlijk erg makkelijk af. Door de pillen weinig afkick verschijnselen gehad. En het belangrijkste is dat ik gewoon kon slapen. Dat lukte me in MN vorige pogingen nooit, dus ging ikndan weer roken. Het enige nadeel is dat ik wel flink wat aan gekomen ben, ik weet niet hoeveel maar merk het aan MN kleding. Maar goed daar ga ik nu dan wat aan doen, wil elke dag wandelen.

Ik ben wel elke 3 weken op gesprek geweest bij MN ha, gewoon een gesprekje over waar ik tegenaan liep. Waar ik dan wat tips voor kreeg.

Ik ben nu trots op mezelf. Ik ben begonnen met roken toen ik 13 was en nu gestopt op MN 31e dus reken maar uit hoelang ik gerookt heb. De rede was voor mij het geld in eerste instantie. MN pony heeft cushing en staat op de medicijnen. Ik geef MN geld dan liever uit aan haar dan aan het roken. Nu ik gestopt ben merk ik dat MN huid ook minder droog is, dus beter. Ik heb mezelf wel al een aantal cadeaus gegeven. Toen ik een maand gestopt was een cd en nu ik 100 dagen gestopt was een hele mooie dure portemonnee.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:42

Knap zeg! Ik heb champix ook geprobeerd, eerst werd ik kotsmisselijk maar het hielp wel, maar helaas kreeg ik na 3 weken gebruik extreme waanideeen. In eerste instantie dacht ik dat iedereen gek was haha het ging zo geleidelijk, maar toen ik bang werd van mijzelf toch maar even arts geraadpleegd en moest ik accuut stoppen met de champix. Zonde!! Want ik begin 2 dagen later weer te roken helaas....

Is 2 jaar geleden gebeurd, maar durf ze niet meer te pakken, ondanks dat ik hier dus nog een hele doos heb liggen.
Nicotinepleisters hebben mij nooit geholpen helaas. Eigenlijk heb ik alle hulpmiddelen al ooit eens geprobeerd knap irritant en kostte enorm veel geld.

Het enige wat vorig jaar dus bleek te werken was mezelf blijven vertellen dat roken niet gezond was, terughalen hoeveel beter ik mij voelde zonder sigaret en zo automatisch geminderd en in een keer gestopt. En dan weken volgehouden.....nu hoop ik dat dit mij weer helpt en ik voorgoed kan stoppen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:51

Ik werd ook waus hoor, vooral in het begin. Ik was met MN derde dag bezig en ging alleen met de auto op weg. Op de snelweg, waar ik niet vaak rij maar nooit echt bang ben of zo. Nou ik werd echt claustrofobisch! Echt heel raar, ik wilde weg van de snelweg maar kon er niet af dus gas gegeven. Echt naar was dat, vooral omdat ik ook nog terug moest. Weet uiteindelijk de helft van de rit niet meer. Leuk die Campix, maar helpt wel. Zit ook een sticker op dat het je reactievermogen kan beïnvloeden, en ja dat deed het dus bij mij. Later toen ik het een tijdje gebruikte nooit weer gehad. Alleen dat ik zo misselijk werd.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 08:12

Macchiato schreef:
Ik kan met trots melden dat ik al vanaf 20 december ben gestopt. Met groot succes! Had er gewoon geen zin meer in om hier geld aan uit te geven. Heb een hele enkele keer nog zin in een sigaret als ik alcohol drink, maar die zin vergaat me ook vrijwel direct als ik de rook ruik. Man wat stinkt dat zeg! En dan te bedenken dat ik er ook jaren lang zo bij heb gelopen!! Bah.

Ik hoop van harte dat de mensen hier het ook gaat lukken om te stoppen! Ik heb zelf gemerkt dat ik me veel frisser, energieker en minder gejaagd voelde...het roken beïnvloed je leven echt heel erg op veel verschillende manieren!

Vooral dat minder gejaagd voelen is zo een openbaring!! Dacht altijd dat een sigaret ontspande, maar het tegendeel is waar! Ook ik ervaar sinds ik gestopt ben een rust die ik niet bezat toen ik nog rookte.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:04

Ook hier nog steeds gestopt! Sinds 27 januari.
Wel heb ik 2 keer een kleine terugval gehad waarin ik een paar dagen heb gerookt, maar hierna eigenlijk zonder problemen weer gestopt.
Wat ik vooral enorm merk is dat mijn tanden aanzienlijk witter worden en dat ik met zingen een stuk gemakkelijker hoge noten haal. Dit is direct mijn motivatie. :)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:58

Ah PureSG dan zijn we bijna stopmaatjes...ik ben op 25 januari gestopt....zonder terugval....maar oh, wat heb ik moeilijke momenten gekend (en nog...) Heb een nog rokende echtgenoot en zoon in huis dus wordt ook nog eens dagelijks geconfronteerd met roken....
Maar goed, toen ik stopte heb ik mezelf beloofd dat ik niet zo een zure ex roker zou worden! En daar houd ik me aan. Heb een bloedhekel aan ex rokers die rokers de les willen lezen en zich superieur voelen aan hen die het (nog) niet gelukt is om de verslaving te overwinnen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:11

Hallo iedereen!

Iedereen die is gestopt, is die ondertussen nog steeds gestopt? :P

Ik ben vorige week gestopt. Tenminste, dat was de bedoeling. Maandag nacht was mijn laatste sigaret... En zo heb ik door kunnen worstelen tot woensdagavond, maar helaas, ik brak en stak er één op.. Maar vanaf donderdag weer niets gehad, dus zit nu op dag 4... En pfft, ik wil zo graag een peukkie.. Maar. het. mag. niet.

Ik mis de peuk het meest tijdens het uitlaten van de hond vreemd genoeg..

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:46

Yep, nog steeds....op 5 mei precies 100 dagen....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:55

Ja ik ook. Vandaag 133 dagen. Ik heb de quitnow App, en die houd het allemaal bij. Heel handig en het heeft mij ook geholpen. Als ik het moeilijk had keek ik even hoeveel ik al bespaard had.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:56

woofie schreef:
Ah PureSG dan zijn we bijna stopmaatjes...ik ben op 25 januari gestopt....zonder terugval....maar oh, wat heb ik moeilijke momenten gekend (en nog...) Heb een nog rokende echtgenoot en zoon in huis dus wordt ook nog eens dagelijks geconfronteerd met roken....
Maar goed, toen ik stopte heb ik mezelf beloofd dat ik niet zo een zure ex roker zou worden! En daar houd ik me aan. Heb een bloedhekel aan ex rokers die rokers de les willen lezen en zich superieur voelen aan hen die het (nog) niet gelukt is om de verslaving te overwinnen.

Yey, stopmaatjes! *\o/*

Afgelopen donderdag heb ik bij het stappen gerookt, maar ik voel niet (meer) de behoefte die ik eerder had. Als ik alcohol heb gedronken heb ik nog trek in een sigaret, maar verder eigenlijk nagenoeg niet. :)

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:09

Ik ben inmiddels 7 maanden en 5 dagen gestopt, na 8 jaar lang elke dag een pakje te hebben gerookt!
Jullie kunnen het dames, de drang naar een sigaret wordt echt veel minder! Natuurlijk blijf je er af en toe aan denken, dat heb ik ook. Maar het is anders als in het begin, het is een gedachte die ik gewoon weg kan wuiven..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:26

Wat goed van iedereen !!
Ik ben aankomende vrijdag 13 weken gestopt :D
Moet eerlijk zeggen dat ik er nog steeds moeite mee heb af en toe.
Zeker in stress situaties, dan wil ik zooo graag een sigaret.
Maar goed mijn grootste motivatie zit in mijn buik, daarom hou ik vol haha.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:52

Hetzelfde verhaal voor mij Angelique :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:45

SAKKIA schreef:

Hier precies hetzelfde'. Maar niet vanaf komen en toch zat zijn. En dan, met de griep, in de vrieskou, superzielig en met een zere keel mezelf in een raam weerspiegeld zien met een sigaret. Ik dacht: wat is dat een VERSCHRIKKELIJKE gewente. En gedaan :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 16:03

hoi allemaal, heb al een tijdje niet meer gereageerd en heb gelukkig nog steeds geen sigaret aangeraakt :D

En wat een goede berichte allemaal, is iedereen die gestopt is nog steeds gestopt ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:46

knap hoor!! Ik rook alweer even, ook al gemeld. Maar binnenkort een darmoperatie, dus dan gaan we weer stoppen!! Hier thuis heb ik niet de discipline. Als ik denk ik stop.. dan steek ik er snachts nog 1 extra op.. niet funny. Ik is een watje haha.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:57

Hier nog steeds gestopt van januari.. maar soms kriebelt het nog.. vooral nu met het mooie weer aan het zwembad of op vakantie..
Maar we houden vol..

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:53

In september wordt het 3 jaar niet meer roken. Succes!!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:40

Hier 4 jaar rookvrij in juli. *\o/*

Piep ; sterkte met de komende operatie.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:40

Hier ook nog steeds gestopt, al 151 dagen.
Maar ik mis het nog steeds -O-

Gaat dat gevoel überhaupt nog weg?
Nu is het nog te doen voor de baby in me buik.
Maar ik ben al in staat om na de bevalling te zeggen hè hè en nu een sigaret :+

Ik wil het liefst wel gestopt blijven, maar zie het nou al somber in..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:59

Ik ben nog steeds helemaal rookvrij! Eigenlijk denk ik er helemaal niet meer aan. Van het weekend het hele weekend lekker buiten met een wijntje e.d. maar ik heb geen moment gehad dat ik een sigaret wilde.
Ik ben daar nog steeds gewoon zo blij mee.

ik heb de eerste periode trouwens wel gehad dat ik wat benauwd wat soms. Dat is nu ook helemaal weg!
En ik ben zo blij dat ik de stress niet meer heb dat ik sigaretten bij me moet hebben.