zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Minx2000

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:52

Het klinkt misschien raar, maar kijk eens naar deze aflevering van 4 handen op 1 buik. Alles over tienermoeders die nu allemaal hun kindjes hebben, hoe staan ze ervoor, hoe is het gegaan, etc. etc.
Zo maakt Nicolet ook een mooie berekening voor alle kosten voor één (!) kindje in zijn/haar eerste levensjaar.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1337196

Misschien dat je er wat aan hebt :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:53

antje_vip schreef:
Dani schreef:
En uiteraard kan er bij elk gezin iets misgaan; maar de kans dat een 3-maanden-oude relatie dit niet trekt is stukken groter dan een stabiele relatie van 10 jaar, de kans dat TS onverhoopt haar woonruimte kwijtraakt is groter dan bij een eigen huur- of koopwoning, de kans dat de baby's iets mankeren is groter dan bij een enig kind, en de kans dat zij en/of haar vriend werkloos blijft/raakt is groter dan bij een stel met beide een vast contract. Om daar allemaal niet of nauwelijks over na te denken terwijl er straks wél twee kleintjes op jou rekenen, vind ik niet slim.

Wat als... alles goed gaat? :wow: Stop nou een keer met drammen en laten we met TS praten/advies geven/háár vragen beantwoorden i.p.v. steeds dat gezeik naar elkaar toe en gespeculeer over hoe lang haar relatie het staand houdt.

dus dit.

wist alleen niet hoe ik het hier vriendelijk kon neerzetten zonder heel bokt weer over me heen te krijgen

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:18

Wat moet je anders doen dan, dan er positief voor gaan? Ik vind het heel goed van ze dat ze alles op alles zetten. En er voor de 100% voor gaan. Ze geeft ook al aan dat als het niet gaat tussen hun, er al een andere oplossing is! Nou super toch?

Ts ik vind dat je het goed aanpakt. En het is inderdaad heel belangrijk om een plan b achter de hand te hebben. Maar dat moet je altijd hebben, met of zonder kinderen. Ik weet zeker dat jullie het met een goede instelling het gaan redden !!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:42

sanso schreef:
antje_vip schreef:
Wat als... alles goed gaat? :wow: Stop nou een keer met drammen en laten we met TS praten/advies geven/háár vragen beantwoorden i.p.v. steeds dat gezeik naar elkaar toe en gespeculeer over hoe lang haar relatie het staand houdt.

dus dit.

wist alleen niet hoe ik het hier vriendelijk kon neerzetten zonder heel bokt weer over me heen te krijgen

Dus dan laat je het maar aan mij over? _O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:12

Ik denk dat de reacties aan de TS over het nadenken dat het fout kan gaan etc, erg reeel zijn en weldegelijk bijdragen aan het ' advies geven' aan de TS.
Ik denk dat deze reacties effectiever zijn en meer bijdragen aan de informatie verschaffing van de TS dan reacties waarin we haar allen feliciteren.
Je moet reeel blijven en nadenken over je toekomst. Niet zeggen ' dat zien we wel' of ' dat doet mijn vriend niet want hij is hartstikke lief' denk jij dat de vaders die hun kinderen in de steek laten, niet geliefd waren? Mijn vader vertelde mij en mijn moeder bij mn geboorte: ' ik zal er altijd voor jullie zijn' nou met 1,5 jaar was ie weg. nooit meer iets gehoord. Mijn moeder had in ieder geval een opleiding en kon een eigen huisje huren. welles waar met bijstand, maar ze had er verstand van. Mijn moeder werkte heel veel, maar was altijd thuis als ik uit school kwam. Ze werkte veel savonds en ik sliep vaak ergens anders(bij oppas) . dat deed ze allemaal om mij te onderhouden, laat staan dat het er 2 zijn!

In dit topic staan soms dingen die de TS helemaal niet wil horen, maar je kunt nu niet weglopen omdat je iets niet wilt horen. Dat kun je doen als ze bellen met je examenuitslag. dat je niet wilt horen dat je gezakt bent.. niet als je niet wilt horen dat je verdomde zwaar gaat krijgen met 2 kids.
zoals eerder genoemd, de kans dat t bij jou misgaat, door alle omstandighedenm is veel groter dan bij een stel dat al 10 jaar samen is, een eigen huis heeft en vaste banen hebben. Tuurlijk kan het super goed gaan en worden jullie super gelukkig,m in het huisje van je vriend zijn baas. Maar die kans is gewoon heel klein.
J ekunt je nu echt niet voorstellen dat jev riend ooit bij je weggaat, er zijn 2 kindjes op komst, jullie zijn allebei vol verwachting, tuurlijk dat is super spannend. Maar een relatie wordt pas een echte relatie na een jaar. dan ken je elkaar beter.. Tegen die tijd komen je kinderen bijna ter wereld en moeten jullie het gaan regelen voor hen.

Uit je reacties, TS, lees ik alleen maar irreele zinnen, 'het komt wel goed, het gaat super met mijn vriend en mij' ja nu nog wel. maar hoe is dat over een jaar.
Je moet jezelf echt bedenken hoej e het gaat regelen als je er alleen voor komt te staan, zonder geld, zonder huis, met 2 kinderen. je kunt naar je nicht.. en dan? Waar haal je geldvandaan? ga je werken? waar? wie let er op de kids? hoevaka ga je werken?

dat zijn dingen waar je heel goed over na meot denken,.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:33

RoyceMack schreef:
Ik denk dat de reacties aan de TS over het nadenken dat het fout kan gaan etc, erg reeel zijn en weldegelijk bijdragen aan het ' advies geven' aan de TS.
Ik denk dat deze reacties effectiever zijn en meer bijdragen aan de informatie verschaffing van de TS dan reacties waarin we haar allen feliciteren.
Je moet reeel blijven en nadenken over je toekomst. Niet zeggen ' dat zien we wel' of ' dat doet mijn vriend niet want hij is hartstikke lief' denk jij dat de vaders die hun kinderen in de steek laten, niet geliefd waren? Mijn vader vertelde mij en mijn moeder bij mn geboorte: ' ik zal er altijd voor jullie zijn' nou met 1,5 jaar was ie weg. nooit meer iets gehoord. Mijn moeder had in ieder geval een opleiding en kon een eigen huisje huren. welles waar met bijstand, maar ze had er verstand van. Mijn moeder werkte heel veel, maar was altijd thuis als ik uit school kwam. Ze werkte veel savonds en ik sliep vaak ergens anders(bij oppas) . dat deed ze allemaal om mij te onderhouden, laat staan dat het er 2 zijn!

In dit topic staan soms dingen die de TS helemaal niet wil horen, maar je kunt nu niet weglopen omdat je iets niet wilt horen. Dat kun je doen als ze bellen met je examenuitslag. dat je niet wilt horen dat je gezakt bent.. niet als je niet wilt horen dat je verdomde zwaar gaat krijgen met 2 kids.
zoals eerder genoemd, de kans dat t bij jou misgaat, door alle omstandighedenm is veel groter dan bij een stel dat al 10 jaar samen is, een eigen huis heeft en vaste banen hebben. Tuurlijk kan het super goed gaan en worden jullie super gelukkig,m in het huisje van je vriend zijn baas. Maar die kans is gewoon heel klein.
J ekunt je nu echt niet voorstellen dat jev riend ooit bij je weggaat, er zijn 2 kindjes op komst, jullie zijn allebei vol verwachting, tuurlijk dat is super spannend. Maar een relatie wordt pas een echte relatie na een jaar. dan ken je elkaar beter.. Tegen die tijd komen je kinderen bijna ter wereld en moeten jullie het gaan regelen voor hen.

Uit je reacties, TS, lees ik alleen maar irreele zinnen, 'het komt wel goed, het gaat super met mijn vriend en mij' ja nu nog wel. maar hoe is dat over een jaar.
Je moet jezelf echt bedenken hoej e het gaat regelen als je er alleen voor komt te staan, zonder geld, zonder huis, met 2 kinderen. je kunt naar je nicht.. en dan? Waar haal je geldvandaan? ga je werken? waar? wie let er op de kids? hoevaka ga je werken?

dat zijn dingen waar je heel goed over na meot denken,.

hier ben ik het helemaal mee eens! :j

TS je moet de situatie echt niet onderschatten..
daarbij komt het ook vaak voor dat een tweeling meer complicaties met zich mee brengt dan een eenling..helaas heb ik het van dichtbij moeten mee maken..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:34

Waarom is de zo goed als de rest van bokt, behalve ts er zo van overtuigd dat alles mis loopt? Elke relatie gaat die 3-maanden periode door. Nee, het is ongetwijfeld geen ideale situatie, maar hé, wat is dat wel? Er zijn evengoed relaties die stuk lopen terwijl het groeiende kind nog niet eens geboren is, als de baby er net goed en wel is, het kind 3 jaar is enz.

Ts, ik wens jullie heel veel goeds toe en zolang je alles positief in blijft zien, zal alles goed komen. Er zullen ongetwijfeld zware periodes komen, maar ga deze aan met goed verstand. Succes!

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:56

Er zijn toch ook genoeg realtie's die stuk lopen terwijl er niet eens een baby op komst is.
En TS zal zelf ook wel nadenken over dat er dingen fout kunnen gaan maar als je daar alleen maar over gaat denken kun je net zo goed gelijk ophouden. Welke moeder gaat nou alleen maar aan nadelen denken.
TS moet lekker genieten en vragen wat ze wil zo dat iedereen haar hier kan helpen en steunen we alles van haar mee kunnen maken over de groei en alles wat ze maar kwijt wil! Sterkte meid en kijk naar de leuke en lieve reacties jij bente de gene die het het beste weet en voelt het het met jou kindjes gaat! x

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:01

Alleen aan de negatieve zaken denken zorgt voor stress en dat is niet goed voor moeder, kind en relatie.
De tijd zal het leren en zolang er ook een achterban is ben je een heel eind :)
Sterkte meid met het heeeeeel snel volwassen worden!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:46

Ik denk dat dit topic heel goed is. Jet laar beide kanten zien. Nee je moet er niet te makkelijk over denken en nee het zal niet makkelijk worden. Ik ben blij dat ik niet in de schoenen van ts sta.

@Roycemack jij hebt het ook niet makkelijk gehad. Had je liever niet op de wereld geweest? Was het beter geweest dat ze abortus had gepleegd. Lijkt me niet.

Ts moet er niet te makkelijk over dwnken, maar het is niet onmogelijk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 07:54

Leffroi schreef:
Waarom is de zo goed als de rest van bokt, behalve ts er zo van overtuigd dat alles mis loopt? Elke relatie gaat die 3-maanden periode door. Nee, het is ongetwijfeld geen ideale situatie, maar hé, wat is dat wel? Er zijn evengoed relaties die stuk lopen terwijl het groeiende kind nog niet eens geboren is, als de baby er net goed en wel is, het kind 3 jaar is enz.

Ts, ik wens jullie heel veel goeds toe en zolang je alles positief in blijft zien, zal alles goed komen. Er zullen ongetwijfeld zware periodes komen, maar ga deze aan met goed verstand. Succes!

Met goed verstand, dat is waar het om gaat. Realistisch zijn, zeker in een situatie als dit is waar de kinderen gewoon recht op hebben.
Als ik voor mezelf spreek: ik ben er niet van overtuigd dat het mis gaat. En volgens mij heb ik dat nog niemand hier zien schrijven. Maar waar het wel om gaat, en waar een aantal mensen om vraagt, is dat er goed en nuchter nagedacht wordt over de situatie.
Bijvoorbeeld: TS wil gaan werken. Heel goed, maar volgens mij heeft ze nu nog geen baan toch? Iets wat je in deze tijd beter niet kunt onderschatten. Ik kan me goed voorstellen dat nog niet nagedacht is over opvangmogelijkheden voor de kinderen op de momenten dat TS werkt, maar gezien het feit dat dit soms lastig te organiseren is, zou ik daar toch eens over na gaan denken. Al is het alleen maar om de mogelijkheden eens te bekijken.
Ander voorbeeld: er wordt gevraagd naar de hospitalisatie (zorgverzekering volgens mij?), daar geeft TS geen antwoord op. Terwijl een tweelingzwangerschap eigenlijk altijd eindigt met een bevalling in het ziekenhuis. Best jammer als je de verzekering dan niet op orde hebt, dan zit je meteen met een enorme schuld, want een ziekenhuisopname is bepaald niet gratis.

Het slechtste wat de TS kan doen in mijn ogen is op die roze wolk blijven zitten. Dat betekent ook niet onmiddelijk dat ze alles maar in het negatieve moet trekken (want inderdaad, dat is ook niet goed) maar een beetje realisme zou wel zo eerlijk zijn, helemaal naar de kinderen toe.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:06

RoyceMack en Wendy, ben het zó met jullie eens +:)+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:15

Joltsje schreef:
Ik denk dat dit topic heel goed is. Jet laar beide kanten zien. Nee je moet er niet te makkelijk over denken en nee het zal niet makkelijk worden. Ik ben blij dat ik niet in de schoenen van ts sta.

@Roycemack jij hebt het ook niet makkelijk gehad. Had je liever niet op de wereld geweest? Was het beter geweest dat ze abortus had gepleegd. Lijkt me niet.

Jij neemt dingen aan die niet eens bestaan. Jij zegt dat ik het niet makkelijk heb gehad? Hoe kom je daarbij?
Omdat mijn vader wegging? Daar heb ik niks van gemerkt hoor, ik was 1,5. Mijn moeder nam heel makkelijk de rol van vader ook nog op zich, ze werkte als ik sliep of op shcool was en verder was ze er altijd.
Ik was zeer zeer gewenst als baby in mn moeders buik en ik kan wel stellen dat een tot nu toe een fantastisch leven heb gehad. Mijn jeugd was geweldig. Ik had altijd alles, werd ontzettend verwend, heb altijd alles kunnen doen wat ik wilde(paardrijden, zwemmen, turnen, dansen, judowen, dagjes weg, kinderfeestjes etc.) Mn ouders wilde destijds heel graag n kindje samen, dus waarom zouden ze dan abortus laten plegen? Beetje rare gedachte of niet?
Alleen was mijn moeder 27 jaar en had ze n opleiding en kon ze n huisje huren. De TS is 18, zonder opleiding, kan niet aan een huis komen(mocht ze alleen komen te staan), we zitten in een crisis, banen niet voor het oprapen..

Verschilt een beetje van elkaar vind je niet?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:16

Precies.
TS komt van België en daarom noem ik hospitalisatieverzekering. Hier is het sowieso de gewoonte om in het ziekenhuis te bevallen en inderdaad, zeker met een tweeling krijg je wel een heel grote kans dat niet alles probleemloos gaat verlopen. Als je dan met een schuld van meer dan 5000 euro zit, dan ben je er mooi mee dat je toen niet hebt nagedacht "omdat je die mooie tijd toch wou genieten en niet zo negatief zijn". Veel van de betere verzekeringen hebben expres een wachttijd van negen maanden dus daar kan je al niet meer bij.Via de ziekenkas is het volgens mij wel direct vanaf de eerste betaling maar ik meende dat je wel iets minder goed gedekt bent dan.

En ziekenkas is zeker belangrijk. Als je TS nog bij haar ouders op de naam stond, welke kans erg groot is, en die gooien haar eraf dan krijgt ze NIKS van dokterskosten terugbetaald en dan kan ze pas dure rekeningen ontvangen.

Niemand die zegt dat je maar somber zijn en negatief, maar je moet réalisme tonen en je leven aanpakken als je er voor kiest.
Mensen die zeiden "ach joh, alles komt goed", "mijn vriend/man/tante zorgt wel voor mij dus ik ben gerust", "waarom moet ik nadenken over dat gezeik van wat er zou kunnen mislopen, ik wil gewoon genieten van mijn relatie en kindje in mijn buik"...dat zijn dus exact te types die ik radeloos in mijn werkveld tegen kom. En ik zou héél, héél graag de TS behoeden om ooit zo te eindigen want dat wens je niemand toe. Duizend keer liever haar nu bestookt met allerlei adviezen waar ze rekening mee kan houden, zodat ze àls er iets misgaat(want nu is ze van àlles afhankelijk van de goodwill van anderen), ze tenminste kan zeggen "hoi bokt, dit is niet gegaan zoals gehoopt maar ik wist waar ik naar toe moest en alles is terug op zijn pootjes", en niet "help bokt, het ging niet en nu zit ik zonder iets bij mijn nicht waar ik ook maar tijdelijk mag blijven maar ik weet niet waar naar toe want ik heb altijd alles door anderen laten regelen en heb zelf niks ;( "

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:22

Wendy schreef:
TS wil gaan werken. Heel goed, maar volgens mij heeft ze nu nog geen baan toch? Iets wat je in deze tijd beter niet kunt onderschatten.

En zeker niet als je zonder diploma zou moeten beginnen als je zwanger bent van een tweeling...wees maar zeker dat er maar heel weinig werkgevers staan te springen om je een stabiele werktoekomst te geven want die redeneren ook "twee kinderen= twee keer kans op allerlei problemen". Daarnaast moet je voor een werkloosheidsuitkering een heel jaar gewerkt hebben binnen de 21 maanden om er recht op te hebben. Iets wat al helemaal niet evident is dus. Als je daar niet aan geraakt heb je wachtuitkering maar dat krijg je ook pas een jaar na inschrijving bij de vdab.
En daarom dus dat ik ook al ergens zei, zoek een OCMW op, kijk of je gezien de bijzondere omstandigheden in aanraking komt voor leefloon en weet-ik-veel-wat-voor-sociale voordelen allemaal zodat je al een buffer hebt en misschien op dingen bespaart waar je eerst geen idee van had dat je recht had op die besparing. Niet om de TS alles maar somber en negatief te laten inzien, niet omdat ze niet mag genieten van haar zwangerschap, maar om haar de beste start te gunnen die ze kan maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:53

Ts, vanaf 6 maand zwangerschap kan je vriendje de ongeboren kinderen erkennen (maar ook na de geboorte uiteraard). Mocht het om wat voor reden mislopen tussen jullie, dan kun je daarmee oog aantonen dat hij de vader is met de daarbij behorende plichten/rechten. Vooral omdat jij geen cent inkomen hebt.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:35

Plus erkennen moet je ook het gezag nog schriftelijk aanvragen bij de rechter. Erkennen alleen geeft uiteindelijk niet veel rechten en plichten als vader zijnde..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:49

EstherMe schreef:
Plus erkennen moet je ook het gezag nog schriftelijk aanvragen bij de rechter. Erkennen alleen geeft uiteindelijk niet veel rechten en plichten als vader zijnde..

Klopt inderdaad, ook voor België?

Sowieso is erkennen voor de bevalling wel handig, anders ben je zelf als moeder verplicht aangifte van de geboorte te doen en is het ongeboren kind al erkent door vader voor die tijd dan mag vader ook alleen aangifte doen van de geboorte.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:23

Ts trek je niets aan van alle opmerkingen over geld etc.

Toen ik mijn oudste zoontje kreeg waren we zo goed als blut.
(niet toen ik zwanger raakte).
Ik heb alles aangenomen wat we konden krijgen. Of ik het nou mooi vond of niet.
Gewoon blij zijn met wat je krijgt! Ik kreeg uit onverwachte hoeken enorm veel spullen.
Ook van meiden hier op bokt. Echt enorm lief! En zelf voor een half jaar geleden (mijn zoontje is nu 2,5) kreeg ik nog verassings pakketen over de post vol kleding en spullen voor mezelf.

Inmiddels is ons tweede kindje geboren (nu een weekje oud) en hebben we het financieel een stuk beter.
Maar zelfs nu hoor ik nog wel eens: waarom kids als je niet eens luxe kan leven.
Je moet straks keuzes maken. Dure uitstapjes of gewoon goedkoop maar wel gezellig weg met het gezin.
Een kind heeft dat echt niet door. En die geniet van de aandacht die papa en mama aan hun geven.
Als je je kids maar in de kleren kan steken en goede voeding kan geven dan ben je al een eind op weg.
Zorg gewoon dat je nu goed op je geld let en dat je je financien op orde krijgt.

Mijn zoontje heeft er nooit onder geleden. Dat weet ik duizendprocent zeker!

Wel moet je denken aan later. Want ze gaan veeeeel geld kosten als ze moeten studeren.
Maar daar kun je alvast voor sparen ;)
Laatst bijgewerkt door blokje op 15-08-13 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:25

Minx2000 schreef:
Het klinkt misschien raar, maar kijk eens naar deze aflevering van 4 handen op 1 buik. Alles over tienermoeders die nu allemaal hun kindjes hebben, hoe staan ze ervoor, hoe is het gegaan, etc. etc.
Zo maakt Nicolet ook een mooie berekening voor alle kosten voor één (!) kindje in zijn/haar eerste levensjaar.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1337196

Misschien dat je er wat aan hebt :)

Ik kan wel zeggen dat een kind echt niet ZOVEEL kost.

Ik denk dat je voor 1 ukkie per maand ongeveer 40 euro aan luiers kwijt bent (goedkope kruidvat luiers)
Kleding kan je zo duur maken als je wilt.
En als je borstvoeding geeft moet je zoogcompressen kopen (denk 2 per week dus 2 euro per week) en een aantal voedingsbh's. Kunstvoeding kost 13 euro per week dacht ik.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:20

antje_vip schreef:
sanso schreef:

dus dit.

Dus dan laat je het maar aan mij over? _O-[/quote]

jij bent de uitverkorende! (of hoe je het ook schrijft :') )

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:49

vuurneon schreef:
Ts, vanaf 6 maand zwangerschap kan je vriendje de ongeboren kinderen erkennen (maar ook na de geboorte uiteraard). Mocht het om wat voor reden mislopen tussen jullie, dan kun je daarmee oog aantonen dat hij de vader is met de daarbij behorende plichten/rechten. Vooral omdat jij geen cent inkomen hebt.

Dat kan in veel gemeenten tegenwoordig al eerder. Men is daarover gaan nadenken toen een bekende wielrenner is overleden, kindje was nog geen 6 maanden onderweg dus was nog niet erkend en kon dus ook zijn naam niet krijgen. Daardoor ontstond toen een hele discussie.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:01

vuurneon schreef:
EstherMe schreef:

Klopt inderdaad, ook voor België?

Sowieso is erkennen voor de bevalling wel handig, anders ben je zelf als moeder verplicht aangifte van de geboorte te doen en is het ongeboren kind al erkent door vader voor die tijd dan mag vader ook alleen aangifte doen van de geboorte.

en vergeet niet ouderlijk gezag voor de vader aanvragen bij de rechtbank. in NL iig :j

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:11

In België normaal niet.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:39

RoyceMack schreef:
Joltsje schreef:

Jij neemt dingen aan die niet eens bestaan. Jij zegt dat ik het niet makkelijk heb gehad? Hoe kom je daarbij?
Omdat mijn vader wegging? Daar heb ik niks van gemerkt hoor, ik was 1,5. Mijn moeder nam heel makkelijk de rol van vader ook nog op zich, ze werkte als ik sliep of op shcool was en verder was ze er altijd.
Ik was zeer zeer gewenst als baby in mn moeders buik en ik kan wel stellen dat een tot nu toe een fantastisch leven heb gehad. Mijn jeugd was geweldig. Ik had altijd alles, werd ontzettend verwend, heb altijd alles kunnen doen wat ik wilde(paardrijden, zwemmen, turnen, dansen, judowen, dagjes weg, kinderfeestjes etc.) Mn ouders wilde destijds heel graag n kindje samen, dus waarom zouden ze dan abortus laten plegen? Beetje rare gedachte of niet?
Alleen was mijn moeder 27 jaar en had ze n opleiding en kon ze n huisje huren. De TS is 18, zonder opleiding, kan niet aan een huis komen(mocht ze alleen komen te staan), we zitten in een crisis, banen niet voor het oprapen..

Verschilt een beetje van elkaar vind je niet?

Klopt. Maar ts wil het kindje nu ook graag en het zal zwaar worden maar niet onmogelijk