Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar ik weet zeker dat jij en je man daar goed uitkomen en de beste beslissingen zullen nemen voor jullie.
Rapperijder schreef:Hallo allemaal, hier ben ik weer. Het topic heeft 25 paginas lang zijn loop gehad, en er zijn veel mensen die zo vriendelijk geweest zijn om hun visie te geven. Hierbij de conclusies die ik voor mezelf getrokken heb:
1. Ik besefte niet hoe slecht mijn begeleiding wel geweest is de eerste keer. Er zijn BV-moeders zo vriendelijk geweest om mij ellenlange PB`s te sturen over hoe je BV-problemen moet aanpakken, en ik zie nu in dat ze bij mij punt voor punt ALLES verkeerd gedaan hebben. Baby in een andere kamer, tot bloedens toe doorgaan met iets dat niet werkt, pas tepelhoedjes toen alles al helemaal kapot was, geen lactatiekundige erbij,... Het is moeilijk te zeggen of er nu echt een onoverkomelijk probleem was, of dat mijn begeleiding dat gecreeerd heeft. In dat licht bekeken wordt de vraag of het volgende keer weer zo zal misgaan wel relevant.
2. Er moeten volgende keer veel duidelijker grenzen aangegeven worden. Ongeacht of het nou borst of fles wordt. De ervaring leert dat ik daar in de kraamtijd niet toe in staat ben. Ik heb het hier met mijn man over gehad en dat wordt zijn taak.
3. We gaan veel selectiever zijn in de keuze van zorgverleners. De mensen van vorige keer komen er in ieder geval niet meer in. Ik ga ook nog een (weliswaar heel late) brief naar het kraamzorgbureau schrijven om hen te laten weten dat hun borstvoedingsbegeleiding ondermaats is.
4. Er zijn jammer genoeg toch een paar mensen die in hun ijver om BV te promoten vergeten dat er ook nog een persoon aan die borsten vast zit, en dat die het recht heeft om zelf te beslissen wat ze met haar lichaam doet. Die mentaliteit was de directe aanleiding voor dit topic. Ik ben heel bang om volgende keer opnieuw zo iemand te treffen die helemaal over mijn grenzen gaat, maar ik sta nu wel een stuk sterker dan toen.
. Om te schamen...
). Citaat:Het is zo verschrikkelijk hypocriet dat wij ervoor kiezen om jonge moeders `het mes op de keel` zetten. Ze worden via schuld-en schaamtegevoelens gemanipuleerd om BV geven ten koste van hun eigen welzijn. De argumentatie is dan dat het zogezegd bewezen is dat kinderen dik, dom en ziek worden van FV.
Nadat je 6 maanden lang jezelf gemarteld hebt om BV te geven kan kindlief dan rustig overstappen op een dieet van chips, cola en TV-worstjes zonder enig gevaar voor obesitas of suikerziekte, want de magische vloeistof biedt levenslang bescherming?!