Resistance schreef:Er is ergens een verschil tussen dikke mensen die dunne mensen de grond in boren, en andersom.
Dunne mensen doen dit omdat ze het ongezond vinden en omdat het geen goed voorbeeld voor de medemens is (Dit is natuurlijk gedrag, hebben wetenschappers onderzocht. Bijvoorbeeld: Een te dik of gewond paard in een kudde wordt ook minder goed behandeld of achtergelaten, omdat dit de kudde afremt.
Dikke mensen doen dit vooral (vooral) omdat ze jaloers zijn op de dunnere mensen.
Dus dan mag het?
dan is het toch net zo kwetsend en denigerend als andersom?
wat voor dunne mensen niet leuk is is voor dikke mensen ook niet leuk...
ik ben jarenlang te mager geweest, heb zwaar onder gewicht gehad.
had een eetstoornis (een kleine, dus viel wel mee)
en ben zwaar gepest met het feit dat ik te mager was.
ik raakte vervolgens zwaar geblesseerd en kon niet meer sporten, ik kwam aan en werd normaal.
nog steeds werd ik gepest, dan was ik te dik dan was ik te dun, een keuze maken konden ze niet...
nu slik ik medicijnen...
door de rottige medicijnen ben ik heel, heel, heel erg aangekomen.
maar zonder medicijnen kan niet, dan kan ik niks doen dan boven de wc hangen en in bed liggen, met medicijnen kom ik aan.
denk je dat het voor mij leuk is, dat mensen kijken naar wat er in mijn winkelwagentje ligt?
denk je dat het voor mij leuk is dat mensen aan mij vragen, zou je dat wel eten? je bent al zo dik...
of dat er tegen mij gezegd wordt, je krijgt niks meer hoor, jij hebt al veels te veel gehad, anders wordt je nog dikker...
of dat er gezegd wordt als ik iets laat staan "oh, aan het afvallen... eindelijk werd wel tijd he"...
heb je enig idee, hoeveel pijn dit doet????
heb je enig idee, hoe graag ik weer terug wil naar mijn ondergewicht????
alleen al door de opmerkingen...
als ik terug denk aan vroeger, dan hoor ik liever goh wat ben jij mager zeg, soms last van anorexia?
dan bovenstaande opmerkingen...
ik doe mijn best, heel erg zelfs.
maar hardlopen kan ik niet meer, misschien dat het ooit wel weer lukt, maar nu nog niet...
wandelen lukt me wel, en dat doe ik dan ook elke avond...
paardrijden heb ik een hele tijd niet gedaan, omdat ik mezelf te zwaar vond...
ik heb gefietst, met mijn pony aan de hand naast me, samen lekker bewegen...
ik let op wat ik eet, maar ik kom nooit aan mijn dagelijkse hoeveelheid calorieen, ik blijf vaak steken op 800 calorieen per dag.
langzaam aan gaat er steeds iets van af, maar dat gaat zo ontzettend langzaam en het is zo frustrerend om te zien dat als je weer is een slechte week hebt gehad, waarin je meer medicijnen moest slikken je weer aangekomen bent...
ik durf soms niet eens meer op de weegschaal te staan, bang voor wat ik zie...
en eerlijk???? kon ik er maar wat aan doen, had ik maar de voldoening gehad om zoveel lekker te eten dat ik daarvan was aangekomen, want dan waren al die opmerkingen die ik eerder verteld heb, en die in dit topic en alle andere topics over dikke mensen geplaatst worden terecht...
en dan kon ik tenminste mezelf aan kijken in de spiegel en zeggen "tjah meid, eigen schuld"...
als ik nu in de spiegel kijk walg ik van mezelf, en dat wordt alleen maar versterkt door al die dunne mensen die het zogenaamd oh zo goed met me voor hebben...
en het enige wat ik nog wil is terug naar mijn vroegere ik..
en weetje wat ik het aller hypocrietste vind??
dat er dan gezegd wordt dat het terecht is, dat ik het er zelf naar gemaakt heb, dat dunne mensen mijn zelfbeeld aan diggelen mogen schoppen want ik ben ongezond...
en al die dikkere mensen, die oh zo zielig doen maar het wel kunnen veranderen, daar walg ik net zo hard van...
sorry voor mijn harde toon in dit bericht, maar ik ben er zo klaar mee om maar als dikkerd te worden gezien...
om maar als kat te worden gezien zoals in dit topic zo mooi steeds benoemd wordt...
om maar voor de slechte aan te worden gezien die het er zelf naar maakt...
het is voor mij ook niet leuk hoor...
om mijn lichaam lelijk te zien worden...
en ik probeer mijn zelfbeeld hoog te houden, maar ik wordt elke dag veroordeeld, en toen ik te mager was...
toen was dat een heel stuk minder...