Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:01

Wat knap Pink, dat je de stap genomen hebt +:)+ !
Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter met je.

Nadine_S

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:52

Wat goed dat je bezig bent met hulp meis! Dat is de eerste stap.
Jammer dat je steeds van die nare berichten krijgt/dingen hebt, dat helpt niet mee natuurlijk. Mijn pb staat open hè! Probeer het eten weer op te pakken anders gaat het alleen maar slechter met je.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:06

Hier gaat alles wel oke,
Ben nu samen met mijn therapeut aan het uitzoeken wat ik na de deeltijd kan gaan doen.
Maar weet nog niet helemaal wat ik wil..
Iemand suggesties ?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:14

Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan. Is dat iets?
Of een leuke cursus?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:44

Jeetje Pink, het zit je ook niet meer :n
Maar wat ontzettend goed dat je terug in therapie gaat! Hopelijk helpt dat je om de dingen te verwerken.

Vrijwilligerswerk vind ik inderdaad wel een goede, Nestle! Ik denk dat mensen je daar heel dankbaar voor zullen zijn, en dat je je super gewaardeerd zal voelen :)

Hier gaat het wel oké. Ik heb af en toe dagen dat het niet gaat, maar de meeste dagen weet ik wel (redelijk) te eten.
Wel een beetje een vreemd weekend gehad, aangezien mijn vriend dus laatst een studiegenoot mee naar huis heeft genomen (had haar laatste trein gemist) en bij hem in bed heeft laten slapen. Nou vind ik dat geen probleem, want ik vertrouw hem 100%, maar wat ik wel vervelend vind, is dat zij nu heeft bekend hem leuk te vinden ('ik vind normaal nooit jongens leuk, maar jou echt wel'). Ineens voelt het echt alsof ik moet gaan vechten voor mijn vriend. Ik weet dat hij haar niet leuk vindt, maar de angst om hem kwijt te raken is plotseling zo groot geworden! Ik word er gewoon hartstikke onzeker van... Heb nu ook echt de behoefte om mijn eetgedrag weer aan te passen. Allereerst omdat dat veilig voelt, maar ook omdat ik me toch zekerder voel als ik afval. Dan weet ik zeker dat ik 'mooier' ben dan zij. Nu weet ik ook wel dat dat niet zo is, en mijn vriend heeft zelfs letterlijk gezegd dat hij niet weet of hij het aan blijft kunnen als ik weer ga lijnen, maar toch merk ik dat ik me er echt weer aan ga vastgrijpen. Vrees dus wel voor de afloop... :(
Misschien dat ik gewoon nog aan het idee moet wennen dat ik niet de enige ben die mijn vriend leuk vind. Ik hoop het, eigenlijk. Het meisje waar het om gaat is ook iemand die ik erg aardig vind, en dat maakt het nog moeilijker. Ik wéét dat het een leuk meisje is...

God, ik voel me nog steeds een vreselijk pubertje, dat dit me zo bezighoudt. Maar vind het gewoon enorm lastig om ineens niet meer zo 'zeker' van mijn positie te zijn... :(

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:41

Goed, de eerste schok is gelukkig voorbij. Ik moet me gewoon weer eens niet zo aanstellen :')

Hoe gaat het bij jullie?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:56

xSwanHeart schreef:
Goed, de eerste schok is gelukkig voorbij. Ik moet me gewoon weer eens niet zo aanstellen :')

Hoe gaat het bij jullie?

Zelf geen stoornis maar denk niet dat je je aanstelt dat je het niet leuk vindt dat er ineens een meid in het bed van je vriend slaapt. Ik zou er zelf ook echt totáál niet mee kunnen lachen! -O-

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:35

Mag ik me hier misschien ook melden? :o

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:35

Tuurlijk SaZ :) Daar dient het topic voor!

Is er iets wat je graag kwijt wil?

Met mij gaat het goed, alleen heb ik even een lastige situatie rond mijn brood. Normaal volg ik altijd de hoeveelheden van mijn eetlijst en blijf ik daarmee stabiel (moet ook niet aankomen) Sinds kort bakken we thuis echter zelf brood en ineens kom ik aan op mijn eetlijst. Ik denk dat ik dus een boterham minder moet nemen gezien we ze dikker snijden dan brood van de bakker.
Alleen weet ik niet goed wat ik nu van mijn gewicht moet denken. Ik voelde me goed bij het gewicht wat ik had, maar door aan te komen zijn mijn kleren wat strak gaan zitten en voel ik me echt niet meer zo comfortabel bij mijn lichaam. Ik denk niet dat het kwaad kan om terug af te vallen tot mijn normale gewicht, maar ik wil ook niet terug te veel gaan afvallen. :\

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:51

Hmm, dat is lastig, GeekGirl. Kan me voorstellen dat je twijfelt :j Misschien inderdaad een boterham minder eten en kijken hoe je gewicht daarop verandert? Dat even goed in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken als je ook maar enigszins het gevoel hebt dat het de verkeerde kant op gaat? :)

Niet echt iets dat ik per se kwijt wil, maar ik zal me even kort voorstellen :) Ik heb me deze week definitief aangemeld voor hulpverlening (na heel lang ontkennen en twijfelen). En ergens ben ik scared as hell, aangezien ik niet precies weet wat me te wachten staat :=

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 06:48

Waauw SaZ dat is inderdaad een grote stap! Voor mij is dit inmiddels al 3 jaar geleden maar ik herinner me nog heel goed hoe bang ik was. De eerste stap is echt de moeilijkste hoor, eenmaal dat eerste contact achter de rug is en je wat beter weet wat je kan verwachten wordt het iets minder eng.

Waar heb je je aangemeld voor hulpverlening?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 06:54

Wat knap, Saz! :j Ik weet zeker dat dat je gaat helpen!
Mag ik vragen wat voor eetstoornis je hebt?

Met afvallen zou ik wel oppassen, GeekGirl. Misschien kan je het brood eens wegen om te zien hoeveel het uitmaakt met het andere brood? Want zelfgebakken brood is vaak ook minder luchtig (is mijn ervaring), dus zelfs met even dikke plakken eet je al 'meer' dan met supermarktbrood.
Misschien kan je dan een schatting maken van hoeveel je ongeveer nodig hebt.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 07:54

Ik heb me aangemeld bij PsyQ, hebben jullie daar ervaring mee? Heb donderdag een telefonische mini-intake gehad en heb eind juli mijn eerste intake gesprek daar. Tot die tijd weet ik gewoon niet zo goed waar ik aan toe ben en welke behandeling ze willen dat ik ga volgen. Dat maakt me nogal onrustig :=

xSwanHeart, ik heb NAO, neigend naar boulimia (*slik*, vind het nog steeds heel moeilijk om dat zo over mezelf te zeggen en het bij de naam te noemen :=)

Als ik vragen mag, wat heeft bij jullie ervoor gezorgd dat je uiteindelijk de stap hebt gezet om hulp te zoeken? :)
En nog een vraag; hebben jullie ook problemen met slapen? Vroeger sliep ik gewoon hele nachten door, maar nu lig ik iedere nacht wel een (paar) uur wakker en/of ben ik steeds heel vroeg wakker. Vandaag wilde ik uitslapen, maar ik was om 5.30 uur al klaarwakker en kon niet meer slapen :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:47

xSwanHeart schreef:

Hoe gaat het bij jullie?

Wauw, leest men hier overheen? Ik zou zacht gezegd niet amused zijn, en ik ben ook nog eens makkelijk op zich... maar dit gaat wat te ver. Heeft ie geen bank?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:29

Dat zal ik inderdaad doen, en dan neem ik gewoon zoveel als ik nodig heb volgens mijn eetlijst :) Ik zie wel wat er gebeurt met mijn gewicht.

Dat is inderdaad lastig SaZ, om toe te geven dat je een eetstoornis hebt. De reden waarom ik de stap heb gezet is omdat er ineens een hoop dingen in mijn leven waren die aangaven dat het zo niet meer verder kon. Het was uit gegaan met mijn vriend omdat ik mij door mijn eetstoornis te veel afsloot, het ging op school ineens heel moeilijk omdat ik het fysiek niet meer trok, en ik moest mijn hobby (de paarden) ook opgeven omdat het niet meer ging.

Het slecht slapen heb ik ook hoor, ik slaap moeilijk in en ben altijd vroeg wakker :\

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:31

Zou ik me misschien ook mogen melden? Ondanks ik nog maar 13 ben?
Omdat mijn moeder vind dat ik te licht word..

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:06

Tuurlijk mag jij je melden :)

Vind je zelf niet dat je te licht bent dan, SindyKaya?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:07

Nou er zit een verhaal achter..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:28

Maar om te anwoorden, nee ik vind me zelf niet te licht zo..

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:43

Ben je afgevallen de laatste tijd? Of zou je graag willen afvallen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:52

Allebei,
vorig jaar ging ik op vakantie en toen ik terug kwam, ben ik een aantal kilo's aan gekomen die gingen er af.. Maar het zijn meer kilo's geweest die er af zijn gegaan.. En dat gaat steeds maar door. Ik voel me raar als ik eten in me heb.
Ik zoek op op internet hoeveel kcal er in kan zitten en probeer dat er gewoon weer af te lopen..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:30

Oei, dat klinkt niet goed. Los van of je moeder gelijk heeft of niet wat betreft je gewicht, is je manier van denken over en bezig zijn met eten écht niet gezond. :n (niet als in, gek of vreemd, maar letterlijk ongezond: je maakt je spieren kapot, remt je groei, en verstoort je hormoonhuishouding, om eens iets te noemen)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:39

Maar als ik te veel eet voel ik me slecht..
Pas als ik met een knorrende maag rond loop voel ik me 'goed'

Maar ik weet dus niet wat jullie van mijn gewicht vinden..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:44

Dat weet ik ook niet. Maar ik vind je gedachten over eten al zorgelijk genoeg. En dat meen ik. Je stevent heel hard af op een eetstoornis, als je daar niet al middenin zit. En weet je wat zo jammer is? Het levert je nóóit op wat je zou willen.

Je wordt niet mooi 'modellendun' - je wordt uitgemergeld.
Je wordt niet succesvol en rijk - je wordt te zwak om hele dagen naar school te gaan of te werken.
Je wordt niet geliefd en populair - je zegt elke afspraak namelijk af omdat er eten of drinken bij komt kijken.
Je straalt niet van het zelfvertrouwen - je wordt moe, koud en ellendig.

Het werkt niet. Wát je ook hoopt dat het je brengt. En ik hoop echt dat je dat op tijd in kunt zien, op tijd hulp kunt vragen, voordat je je lichaam echt schade berokkent.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:57

Ik denk ook dat het niet goed is SindyKaya, het klinkt alsof je al last hebt van een eetstoornis.

De moeilijkste stap is het toegeven dat je een eetstoornis hebt en de stap zetten naar hulpverlening. In dat opzicht vind ik het dus al goed dat je je aangemeld hebt in dit topic, want dat wil zeggen dat je toch op zijn minst al nadenkt over de mogelijkheid. $
Hoe voel je je als wij zeggen dat je waarschijnlijk wel een eetstoornis hebt? Denk je dat het niet zo is? Of weet je dat het eigenlijk wel waar is maar wil je het niet toegeven?

Kan je bij je moeder terecht met je slechte gevoelens rond eten? Of heb je schrik dat ze je te veel zal aanmoedigen om te eten als je eerlijk bent? Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je met iemand over je gevoelens kan praten, dat helpt vaak om het zelf ook beter te begrijpen. Als je bang bent om naar je moeder toe te gaan kan je ook proberen met een vriendin of iemand anders die je vertrouwt te praten.